Club-3 II

Discussion in 'De mama's' started by AMS, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Boord & pasja van harte met jullie mannen! 2 jaar... hele leeftijd al :)

2. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    boord en pasja!

hartelijk gefeliciteerd met jullie grote jongens!heel veel plezier vandaag!

3. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Boordevol en pasja, ook vanaf hier gefeliciteerd met jullie mannen! Maak er een gezellige dag van..

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    En ook vanaf hier natuurlijk allebei gefeliciteerd met jullie knullen!!!!

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Bedankt voor alle felicitaties meiden. Het was een leuke en rustige dag. Zaterdag vieren we het echt dus dan zal het wel even gekkenhuis worden. ;)

@Boordevol: Jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met je zoontje.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Allen heel hartelijk dank!! Niet te geloven dat onze kindjes alweer 2 jaar zijn! Wij hebben het gister gewoon rustig gehouden, klein groepje mensen.

Belize, vandaag is het de beurt aan jouw grote kleine man. Ben jij gelijk de laatste van het groepje?? Oh ja Pasja, jij natuurlijk ook van harte!

Wat doen jullie buiten met jullie kids met dit weer? Het is zoo koud dat ik zelf geen zin heb om naar buiten te gaan als het niet moet. Maar dan voel ik me weer schuldig tegenover de kleine. Maar voor de speeltuin is het gewoon te koud.

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    finn nog denk ik?

dankewel boord!

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Belize van harte met die grote jongen van je! Tim ook 2 jaar :)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hiep, hiep hoera voor Tim!

Idd Finn nog en Jindi...

Hier eigenlijk geen nieuwtjes..

10. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Yeah Tim ook alweer 2 jaar. Van harte gefeliciteerd!!!

@Boordevol: Met dit weer ga ik ook niet veel naar buiten. Veels te koud. Dus dan doe ik binnen leuke dingen.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Oke Pasja, voel me bijna verplicht omdat het wel goed is voor ze een frisse neus te halen maar moet mezelf er echt toe zetten.

Na het CB bezoek had ik dus gelijk de huisarts gebeld en daar kon ik gisterochtend gelijk bij terecht. Die heeft er even naar gekeken. Vond het een beetje een vreemd verhaal maar ze zei het is een goede CB-arts dus als zij twijfelt moet ik je wel doorsturen voor de zekerheid. Ik heb al een KA dus ze vroeg me daar een afspraak te maken en gaf me een verwijsbrief mee. Nou, hoop echt dat het allemaal los loopt. Zulke dingen wil je natuurlijk niet horen.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Pfff, heb net even gegoogled en het klinkt wel erg eng.

Kinderneurologie.eu

Maar er staan ook allerlei dingen die ik niet herken op 3 na:

-Slecht slapen
    -Kleiner dan andere kinderen (maar goed in verhouding, geen vreemd hoofd of ver uit elkaar staande ogen ofzo)
    - Kleine lichtbruine vlekjes

Maar hij heeft geen sproeten in zijn liezen of oksels, hij kan gewoon goed praten, hij is niet houterig of traag in zijn ontwikkeling etc. Vind het echt doodeng nu ik dit heb gelezen.

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Diagnose van neurofibromatose type 1 (NF1)

- Zes of meer cafe au lait macules meer dan 5 mm in de grootste diameter in prepuberale individuen en meer dan 15 mm in de grootste diameter in postpubertal individuen
    - Twee of meer neurofibromen van elk type of een plexiform neurofibroom
    - Sproeten in de oksel of lies regio's (Crowe teken)
    - Optic glioom
    - Twee of meer Lisch nodules (iris harmartomas)
    - Een opvallend ossale laesie, zoals sphenoid dysplasie of dunner worden van lange botten cortex, met of zonder pseudoartrose
    - Een eerste graad familielid (ouder, broer, zus, of nakomelingen) met NF1 door de bovenstaande criteria

De criteria wordt aan voldaan als twee of meer van de genoemde functies zijn aanwezig.

Dit zijn de criteria en als je er aan 2 of meer voldoet dan kun je de diagnose stellen. Maar hij voldoet voor zover ik weet alleen aan die vlekjes. Maar pff, het houdt me dus meer bezig dan ik wilde.

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik las het ook, ik moet zeggen dat heel veel dingen vanwege de leeftijd niet toepasselijk kan zijn. trouwens: je kindje was de snelste hier in ontwikkeling, zeker in motoriek!het is goed dat je het laat checken. maar dingen lezen op internet is ook niet echt rustgevend.

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    tim is druk bezig met zijn kleine metalen auto's en nieuwe garage.hij wil niet naar buiten. maar normaal gaan we ook met slecht weer 2 keer naar buiten en in tuin spelen.

16. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Oh, boordevol, snap dat het je bezig houd, maar je moet nl niet gaan googlen! Het is goed dat er even naar gekeken wordt, heb zelf heel veel (grote) moedervlekken en ga ook regelmatig op controle, zijn allemaal goedaardig en hoeven ook niet weggehaald te worden, maar als ik ga googllen haal ik ws morgen niet meer of was ik er aan overleden (even overdreven nl, maar er is weinig betrouwbare info op internet en veel dingen lijken op elkaar maar zijn in werkelijkheid heel verschillen)...

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Dames jullie hebben natuurlijk gelijk maar het ging mij er meer om dat ik ging googlen om te kijken wat die ziekte überhaupt inhoud. Maar ik herken er dus zo goed als niets uit op die vlekjes na maar er wordt niet voor niets gevraagd het na te kijken en dat er een mogelijkheid is vind ik echt eng. Helaas kan ik pas over 2 weken terecht bij de KA.

18. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Dat snap ik wel boordevol, maar we kunnen zoveel dingen hebben, daar moet je gewoon proberen niet aan te denken (weet het is makkelijk gezegd)..

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Boord niet te veel googlen. Pas als je meer duidelijkheid hebt kan je eens gaan kijken. Geeft meer focus op of er iets daadwerkelijk aan de hand is. Dus laat eerst de KA maar zijn gang gaan ;)

Ben vandaag dus bij de gyn geweest. Ik heb iets dat lijkt op een cyste in het uithoeken van mijn ks. Over 3 weken moet ik weer, om te kijken of de zwangerschap ook effect heeft op de cyste.

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    @ belize, GEFELICITEEEEEEEEERD!!!!!!

@ Boord, kan me voorstellen dat je toch geschrokken bent, maar idd je zou beter niet kunnen googlen want je leest dan zoveel spookverhalen, hopelijk is er helemaal nix aan de hand. Balen alleen dat je nog zolang moet wachten tot je wat weet.'

@ Mejosje, hopelijk valt het allemaal mee.

Share This Page