Ow LH! Jindi helemaal vergeten (sorry)... hieperdepiephoera!!!!!!!! Nu zijn alle kids echt 2 jaar Met de zalm is het helemaal goed gegaan... vriendin heeft geproefd en kon er ook niet meer over ophouden. Geslaagd dus. Ik had ook soort van rood vlees (kalfslende) op het menu staan, kon ik dus ook niet proeven, maar is ook helemaal goed gegaan. Gelukkig weet ik hoe het aan moet voelen om een goed stukje vlees op een bord te krijgen Ik weet nu dat ik dus een borrel, voor-, hoofd- en nagerecht kan serveren in 5,5 uur.
Fijn dat het een succes was mejosje! Idd met ervaring kom je een heel eind, maar toch spannend zonder te proeven lijkt me..
Zijn jullie kindjes eigenlijk al bij de tandarts geweest? Wij nl niet, is zo vanaf 2 jaar toch dat je gaat?
tim voor zijn gebroken voor tanden. en hij komt met ons mee, zo doe je het volgens TA vanaf 2 jaar.en vanaf 3 jaar controles.ze moeten eerst dus daar wennen.
tim wilde niet slapen omdat hij toch verlatingsangst had. ik heb gister stoel methode toegepast en het werkte.bij hem in stoel zitten en steeds zet je de stoel verderweg en zo komt je bij de deur en hij slaapt!20mn geduurd.je praat niet je raakt hem niet aan, alleen terug zetten als hij er af komt(deed hij niet)vanavond weer. ik heb ook alle verduisterende gordijnen weg gehaald, ik had dus 2 lagen verduistering. en zo slaapt hij nu. ik ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan. mejosje;5,5uur lijkt me erg lang eerlijk gezegd. voor hoeveel mensen heb je gekokt dan? heb je wel t nodige kookgerei?
Voor 23 man... het eerste anderhalf uur was borrel. En het einde van 5,5 uur waren we alleen nog aan het opruimen en inladen. Ze waren dus al wel eerder klaar. Dit was het geheel van de tijd dat we daar dus aanwezig waren om te koken en te bedienen.
oh ik heb het verkeerd begrepen. dat was dus de totale tijd!dat valt dan weer mee vind ik. vooral opruimen achteraf is lastig lijkt me.
Nee ik geef geen nootjes bewust... ze mag van mij wel geschaafde amandelen bv als het door een gerecht heen zit, maar hele noten geef ik zeker niet. Durf ik gewoon niet aan, ze kauwt hier nog steeds niet alles goed.
Hier wel pijnboompitjes, amandelstukjes (klein gehakt) en zonnebloempitjes ed door een gerecht maar niet zo uit de hand. Ik probeer zoveel mogelijk zonder zout te geven, hoeft niet helemaal zoutloos te zijn, maar ik zou zelf niet bewust amandelen met zout geven, zou ze gewoon in een koekenpan roosteren en er geen zout over doen (doe ik voor ons zelf overigens ook bijna nooit)..
ik dacht dat we daarin ook laat waren.ik geef hem ook nog niet.alleen soms wil hij van me zonnebloempitjes. verder niets.
zonnebloempitten zitten hier wel in het brood dat zed krijgt btw... nog nooit een probleem geweest. Maar ik geef dus ook niet uit de hand. Pijnboompitten doe ik ook wel door het eten, maar ook weer niet uit de hand.
Ik geef wel noten. Hij kan het goed eten en kan ook kleine ronde dingen zonder probleem eten. Hij vindt pistachenoten bijvoorbeeld lekker. En amandelen zonder zout. Krijgt hij ook gewoon in het handje. Hij heeft het nu zo vaak gegeten, ik maak me daar totaal geen zorgen meer om maar zorg er voor de zekerheid voor dat ik er altijd bij ben en dat hij zit en niet rondloopt als hij nootjes eet.
boord heel knap!hier is er altijd een risico dat hij gaat praten als hij iets in zijn mond heeft. dat is zelfs met rijst zo eng.tim heeft hele slechte tafel manieren trouwens..tegenwoordig wil hij dat ik zijn eten met vork prik. gister heb ik een uur bij zijn bed gezeten totdat hij sliep. ik zelf val dan bijna in slaap. maar goed tegen 20uur sliep hij,uur na in bed stoppen...maaarrrrrr hij sliep wel tot 7UUR!dat uurtje in de ochtend maakt voor mij zo een verschil ik voel me dan veel beter, niet moe etc! wat hij dan allemaal deed in die uur in bed, tja, dat moest ik opnemen...echt zo creatief en merkwaardig...hoofd tegen muur bonken, dat was minder, maar ook haan geluid schreuwen(dat het dan al ochtend zou zijn)
Hier krijgt zelfs Lisa nog geen nootjes zo uit de hand @ Belize, fijn zeg, nu zo volhouden!! Wel leuk verzonnen van die haan!!! Ik ben vanmorgen weer met Lot naar de kinderarts geweest. Ze is weer net aan door alle keuringen heengekomen (lengte/gewicht/ontlasting/(niet)lopen). Wel waren ze onder de indruk van dr spraakvermogen, mevrouw vertelde even in volzinnen dat ze niet in dr luier had geplast (wegen) omdat dat op de wc moet , maar goed daar kwamen we niet voor En ik ben super trots op dr want ze liet ze netjes onderzoeken en wegen en alles zonder te huilen. Zelf vond ze dat ook. "Otte niet huilen he mama, goed van Otte"
Wat goed van Lot! Fijn dat ze toch door de keuringen is.. Wel super dat ze zo goed praat en ook dat ze dus op de wc plast (is ze echt al goed bezig met zindelijk worden? Geloof dat ik dat even gemist heb).. Belize, idd leuk bedacht van die haan. Wat een slimmerik!
diddle:lotte spreekt dus ook met derde persoon, hier ook, tim(zijn eigen naam dus) zus en tim zo. ik dacht dat ik dit moest corrigeren of zo. hij zegt ook ik, mijn, mij, enzo, maar als je hem een vraag stelt. wel erg knap van haar, ze snapt het allemaal!en goed dat ze weer goedgekeurd is.