Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze zaten aan tafel met 8 kids, 1 leidster. klein boekje in dr hand over geboorte jesus en 3 koningen:niet voorlezen, maar plaatjes aanwijzen en heel eenvoudig, herhalend vertellen=geen reacties van kindjes=
    tim zou dat niks vinden.

vieze gezichten(ze vond dat ze zo vies kon laten na het eten omdat ze straks toch koekjes zouden eten; dat vertelde ze uit zichzelf zonder dat ik over gezichten vroeg)

klein ruimte, 2 water kranen in de kamer=ik zei dat mijn jongen het wel open kan draaien, nee dat leren ze hem wel af=

4 buitenlandse kindjes waarvan 1 in het engels toegesproken werd=in slecht engels(NL is verplicht op kdv)
    de andere 3 zegt geen woord terug tegen de leidster.
    alleen sochtends 3 uur lang.

gevaarlijk trapje naar verschonings tafel die ook zo klein en slecht was.
    geen zakjes voor de jassen

tuin is openbaar en werd ook gebruikt door katten en honden(dat zei ze ook uit zichzelf)

ik kan ook zo door gaan....

ik denk niet dat tim daar om wc kan vragen. zo streng leken zij me dat ik het zelf niet zomaar zou durven.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en arme fernando(rond 3 jaar) die op de vragen van de leidster geen antwoord gaf= de leidster heeft zijn bekertje met limonade late vallen, hij reageerde niet, werd op grond gezet toen tafel en stoel werde schoon gemaakt, hij bleef zo staan, alleen zijn mouw was n beetje nat, vroeg niet om een nieuwe, alleen n meisje zei met vertraging 'nat' andere jongen hierop zei 'Ja'. en fernando deed niets zei niets en werd weer terug op zijn plaats gezet.

ik denk niet dat tim hier bij past om sociaal te worden.

zijn beste vriendin op t kdv is 2 maanden ouder dan tim, maar ze zegt al dingen zoals: ik heb geen spierballen, ik heb ellebogen!
    en ik denk dat tim n beetje verliefd op haar is. hij noemt haar heel vaak thuis, 'wieke waar?weg. wieke veeenen'= verdwenen'vraagt hij

maar dat de tuin door iedereen begaanbaar is lijkt me niet echt leuk.ze spelen niet vaak in de tuin omdat het zo vies is. tim speelt juist de hele dag in de tuin.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vrijdagochtend vroeg CB afspraak!ik ben benieuwd hoe tim zich gaat verdedigen tegen wegen en meten. worden ze nu staand gemeten of nog steeds liggend?

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Belize, klinkt niet echt als een fijne PSZ nee!
    Hier werden ze vorige x al staand gewogen en gemeten, dus met 18 maand. (Al kon Lot dat natuurlijk nog niet)

@ Boordevol, je kan ze zo bestellen hoor, kijk dat wist ik bij mn 1e ook niet maar toen kreeg mn vriendin zoooooo'n makkelijk kindje dat ik dat bij mn 2e zwangerschap ook besteld heb, en voila daar was Lot :D;)

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja boord doen!

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tim is helemaal gek op kerstmis, kerstman,kerstmuziek etc. wij vieren het nooit.maar hij ziet het overal. wij gaan hem dan een kadoo geven voor kerst.vieren jullie de kerst?wat gaan jullie allemaal doen voor kerst met de kids?

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Wij vieren wel kerst.
    1e kerstdag in het donker gezellig ontbijten, daarna cadeautjes openmaken (groot playmobile huis + inrichting voor de meiden van ons, Lot ook nog tent en stofzuiger. Lisa schoolbord en kinderstoeltje)
    Smiddags naar mn ouders en savonds uit eten
    2e kerstdag smiddags naar mn schoonouders en daar doen we ook cadeautjes.
    En natuurlijk en kerstboom, hebben jullie geen kerstboom?
    We hebben dit jaar ook voor het eerst onze kerstkaarten zelf gemaakt, prachtige plakwerkjes zijn het geworden ;)

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Beterschap voor Finn!

Vervelend dat Lisa Nu nog slecher slaapt diddl, hopelijk is het snel over...

Voor de zwangeren, hopelijk snel minder moe..is lastig met een peuter erbij. Wel fijn al die goede echos!

Belize, hier morgen kerstfeest op de creche. De 24e diner bij schoonouders, 25e 's ochtends cadeautjes en brunch met ouders bij ons, diner bij mijn ouders. Heerllijk kerst, gezellig met boom etc.

Hier verder druk, druk, druk, dus vooral meelezen en weinig reacties. Heb er 's avonds ook echt geen puf meer voor. Erg leuk 2. Kleintjes en we genieten volop, maar wel erg druk. Gister met beide boodschappen moeten doen, wat een beproeving zeg!

9. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize:Mag ik vragen waarom jullie niet aan kerst doen? Is dat uit geloofsovertuiging?
    J. werd nog zittend/liggend gewogen en gemeten. Maar het kon al staand hoor. Hij wilde alleen niet meewerken. ;)

Wij doen wel aan kerst. Grote kerstboom in huis. Huis versierd vol met lichtjes. Kerstavond bij mijn zusje en vriend met mijn ouders. Lekker eten en cadeautjes uitpakken.
    Eerste kerstdag bij een tante met alle ooms, tantes, neefjes en nichtjes.
    Tweede kerstdag bij schoonouders, ook weer met cadeautjes.
    Beide kerstdagen ook gezellig uitgebreid ontbijten met z'n 3-en.

In het begin was het wel even verwarrend voor J. Eerst Sinterklaas en daarna de Kerstman. Nu heeft hij het wel door.

@Diddl: Jullie kerst klinkt ook gezellig.

@Boordevol: Ik hoop dat jij bij een tweede nu ook een makkelijkere slaper krijgt. Is echt heerlijk.

10. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Doet iemand van jullie aan Wordfeud? Ik ben verslaafd aan het raken. Haha

11. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ben een beetje vergeetachtig aan het worden dus vergeet de helft weer wat ik gelezen heb.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Helaas hier een Blackberry en geen iphone of ipad dus geen wordfeud. Doe het weleens op tel van vrienden/familieleden die het wel hebben en dat is erg verslavend inderdaad.

Mejosje, heb ook helemaal niet gereageerd op jouw goede echo. Super!! Lekker genieten.

Wie moest ook alweer met vader mee? Is er al meer bekend? Hoop het wel. Het is zo vreselijk als je familieleden ziek zijn of iets hebben en je alleen maar kunt toekijken. Hopen op het beste dus.

Mijn excuses, ik vergeet dus ook op veel dingen te reageren maar ik lees ook wel alles.

Diddl, thanks voor de tip!! Helemaal niet bij stilgestaan dat je ze ook gewoon zo kunt bestellen hahaha. Pff, vannacht weer een erg onrustige nacht. Zo gek, je denkt dit kind is doodmoe, gister wakker om 6 uur, half uur geslapen om 10 uur en toen pas om half acht naar bed en om half 10 alweer voor het eerst wakker en verder bleef hij de hele nacht wakker worden, erg onrustig slapen etc.

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Geen wordfeud op iphone... ik ben niet zo'n spelletjes mens.

& ik vergeet ook de helft van wat er allemaal geschreven wordt! Zo heb ik Finn nog niet eens beterschap gewenst... Hoop dat het ondertussen al wel beter met hem gaat.

Belize: klinkt inderdaad wel erg die peuterspeelzaal. Maar hebben ze daar ook niet richtlijnen voor waar ze aan moeten voldoen? Immers kdv's hebben echt waslijsten waar ze aan moeten voldoen. Maar Tim gaat nu ook niet meer naar het kdv?

We gaan hier maar eens douchen en aankleden en de kleine meid naar het kdv brengen.
    Ik ben zelf niet topfit, heb me gister al ziek gemeld omdat ik constant ergens pijntjes heb (o.a. bandenpijn, was vergeten hoe vervelend dat kan zijn) en mijn darmen zijn compleet van slag. Vandaag ook nog maar een dagje uitzieken en dan zien we morgen wel weer verder.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geen kerst wegens de cultuur van mijn oude religie(ik ben niet meer religieus), maar goed, ik heb kerst natuurlijk pas in nederland leren kennen en vond het meteen zo niet leuk. ik vergeet ook gewoon dat t kerst is en ga gewoon boodschappen doen enzo.zo staa ik dan voor de gesloten deuren. papa hier is ook niet gelovig. we gaan waarschijnlijk wel naar zijn moeder enzo.
    pasen vind ik wel leuker. ik ga dan soms naar kerk voor de paasviering.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Oh ja Belize, die psz, klinkt inderdaad als een vreemde gang van zaken. Tim is wel degene die er moet verblijven maar jij moet hem achterlaten en als je dat niet met een gerust hart doet moet je er inderdaad niet voor kiezen.

Mejosje, lekker uit'zieken'. Morgen weer een dag.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje:tim gaat wel 1 dag per week naar kdv.gelukkig begon hij daar te zeggen dat hij naar wc moet, maar vaak zijn ze te laat.
    hij vind dat grappig denk ik. nu zegt hij steeds: dooorr door ddooor lopen snel doorlopen, ene leidster heet Door, en hij lacht zich kapot.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij cb geweest:14,2kg en 92cm! ging goed. hij loopt voor in de ontwikkeling.maar dat is geen probleem of zo. volgende controle is met 3 jaar oud! er is geen controle met 2,5 jaar.
    advies zindelijkheid=doorzetten. en kdv moet meewerken. mijn idee om hem 1 maand of zo thuis te houden en naar psz te gaan voor zijn zindelijkheid is ook goed. het is verwarrend voor hem omdat hij dan 1 dag luier moet dragen. als je zonder luier doet moet je dat dan elke dag doen om het voor hem makkelijk te maken. ik ben daar ook helemaal mee eens.

omdat hij plaatsjes niet zelf vast mocht houden werd hij boos en werke niet meer mee. maar vormen in doos stoppen ging goed.

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ladies,

Voor ik het vergeet... ik wil jullie graag prettige feestdagen wensen :) Veel plezier met de kleine dames en heren, de rest van de familie en met jullie het allemaal nog meer gaan vieren.

Geniet!

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Belize, snap idd dat als je geen kerstherinneringen van vroeger hebt, het ook niet zo vind. Ik denk dat ik het mede zo gezellig vind door alle leuke herinneringen van vroeger..
    En goed advies van cb met zindelijkheid, nu echt even doorzetten, jullie zijn op de goede weg!

Weet niet meer wie het vroeg, maar hier staand gemeten, het liglatje gaat hier maar tot 90 cm.

Pasja, geen wordfreud hier, ben ook niet zo van de spelletjes.

Vanuit hier ook iedereen vast fijne feestdagen toegewenst!

enne ik vergeet ook nog steeds de helft, dus sorry vooor de mensen die ik oversla..

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Handig iedereen zwanger of aan het ontzwangeren, allemaal zefen :D;)

@ Pasja, hier ook geen wordfreud.

@ Wendy, hoe is het met je kleine mannetje?

@ Mejose, voel je je alweer wat beter?

@ Belize, grote jongen die Tim!
    Dan is ie zwaarder als Lisa is (niet groter denk dat ze nu 98 cm is).
    Fijn dat alles goed was.
    Ga je het doen hem een maand thuishouden? het is toch wat he ze zouden echt gewoon mee moeten werken op het KDV, onbegrijpelijk..

En ook vanuit hier vast fijne feestdagen allemaal!

Deel Deze Pagina