Fijn wendy dat ze alles weg hebben kunnen halen. Wist idd wel dat diddl nog een kindje zou willen, alleen dacht manlief niet voor een 3e wou, dus toch een grote verrassing. wendy, jij nog steeds wens voor een 3e?
De wens is er wel, maar die zal niet vervuld worden! Mijn hart zegt er wel een stuk of 4, maar verstandelijk is 2 goed zo en ben heel gelukkig met mijn mannetjes!
Wat is het rustig hier. @Wendy: Wat een goed nieuws zeg. Jullie zullen wel blij zijn. Als hij alles maar goed in de gaten houdt. Hier alles lekker. Nu weekend vieren. Heerlijk.
Wat een goed verhaal van je vader Wendy! Dat is voorlopig wel even een geruststelling. Hier bezig met wintersportvoorbereidingen en ik voel me regelmatig erg zwanger. Mijn meisje is echt al geruime tijd heerlijk met spelen en dingen doen. Veel bezig met kleuren en tellen en groot en klein. En het gaat haar allemaal bijzonder goed af moet ik zeggen. Ze maakt er eigenlijk weinig fouten in. Ze gaat ook bij het tellen af en toe tegen de muur staan met haar handjes voor het hoofd en dan ...8, 9, 10 en iets dat lijkt op wie niet weg is is gezien, ik kom! En dan verstopt ze zichzelf achter het gordijn (hilarisch vind ik dit) en dan zegt ze dus "waar is k.je nou?" Verstoppertje spelen met zichzelf, super!
Hoi dames..sorry een beetje laat maar alsnog de beste wensen voor jullie allemaal...hopelijk hebben jullie een leuke avond gehad! Hier niet zo geslaagd, we hadden 2 zieke kindjes helaas en ze zijn nog niet helemaal lekker @diddl ik had je al gefeliciteerd maar hier doe ik het nog een keertje...van harte meid echt superleuk voor jullie..ik ben heel erg benieuwd of het jongen of meisje word maar je hoeft gelukkig niet lang meer te wachten...geniet van je zwangerschap .gisteren naar het cb geweest..Bobbie was 72 cm en 11 kilo en Jindi 93 en 16.7 kg die is dus een beetje afgevallen maar dat is niet erg..ik moet wel over een half jaar terug want zijn spraak was niet goed..volgens het cb kan een 2-jarige Al korte zinnetjes zeggen en bij Jindi Zijn het nog meer woordjes..hoe zit dat met jullie kindjes? De motoriek was weer heel erg goed..tja ik probeer me er nu nog maar niet te druk over te maken.. Liefs,
LH: tim loopt voor volgens CB.maar dat is ook geen probleem.hij zegt al zinnen zoals:mama mag ik meer melk drinken?; ik kan je niet zien(hij knijpt zijn ogen dicht,hahaha); mama doe de deur dicht. eergister moest ik naar hem toe gaan en hij was net wakker en kon zijn speen niet vinden, hij zei:fop peen veervenen(fopspeen is verdwenen), tim heb foppeen op gegeten. en heel veel van woorden die uit meerdere woorden bestaan zoals:uitstkend, moedervlek etc. Mejosje:wat schattig, maar waar heeft ze het spelletje geleerd denk je? tim telt ook maar op zijn eigen manier:1,2,3,4,5,8,9,10, en soms ook zonder 8. hier hebben we zijn favo kleur:donkeblau! hij kan nog geen R uitspreken aan het begin van een woord. hij zegt dan 'hennen' ipv 'rennen'
ik denk op het kdv belize! R wordt hier ook nog niet uitgesproken, dus rood is foot en dan fonetisch NL en niet engels Favo kleur is denk ik onanje (oranje) Hier zijn veel losse woorden, maar ook geregeld hele zinnen. En best zinnige ook. Ze oefent ook graag met woorden als bedoeling. Alles papagaaien ook. Tellen is waar ze zin in heeft, meestal het hele rijtje zonder fouten... maar soms begint ze ook pas bij 4 ofzo of ze stopt halverwege. LH ik zou me nog geen zorgen maken hoor... het gaat ineens heel snel. Tenminste, we hebben periodes dat ze ineens een hele nieuwe woordenschat erbij heeft... dan sukkelt het door en dan maakt ze weer een sprong. De kinderen in de omgeving van een paar maanden ouder maken ook ineens hele volzinnen die goed verstaanbaar zijn. Dus met 2,5 ziet de wereld er ineens anders uit.
Hoi dames, ook weer eens een teken van leven van mijn kant. Erg druk geweest met de feestdagen, maar gelukkig zijn ze Nu voorbij en kan vandaag de kerstboom weer in de kast. De laatste 2 dagen een ziek jongetje hier, toch even naar de koningen geweest om z'n cadeau op te halen, maar dat vond hij toch wat eng. Gister toch maar bij so wezen eten, daar waren de cadeaus een groter succes maar hij heeft niks gegeten. Dat met een baby met krampjes maakt het soms even lastig. Ook wil hij Nu steeds op de wc poepen (heel goed nl) maar met diarree niet zo handig. LH, hier sinds 2 weken kleine zinnetjes, dus pas net. Zou me er geen zorgen over maken hoor, Nu zit er nog zoveel verschil in de ontwikkeling per kind en rond de 4 jaar zitten ze bijna allemaal op hetzelfde niveau. Hier ook veel aan het tellen, in het nederlands merk ik dat hij vaak de 6 overslaat en is het meer een rijtje op zeggen. In het engels begint hij er ook echt bij te wijzen naar de dingen, dus begint hij echt met de hoeveelheden.
Ja wintersport, natuurlijk gaat de kleine meid ook mee. Een stedentrip zou denk ik wat anders zijn, maar hier kan ze gewoon lekker spelen. Ben erg nieuwsgierig hoe ze het zal vinden. Er gaan nog twee kleine meisjes mee, dus ze is niet alleen.
Ja, ik zou ook niet zonder kinderen gaan, maar hoor de laatste tijd veel dat ouders zonder hun (kleine) kinderen gaan.. lijkt me erg leuk die sneeuww voor ze.
Ze is me niet tot last, alles behalve zelfs... een vakantie zou geen vakantie zijn als ze er niet bij is. Andere vraag: delen jullie kinderen al?
Even snel antwoord op de laatste vraag. Mijn zoontje deelt al van heel jong. Hij geeft zowel uit zichzelf als na vragen. Heel soms met speelgoed wil hij nog weleens moeilijk doen maar hij luistert dan wel als ik zeg dat ze samen moeten spelen en dus delen. Eten en lekkers deelt ie sowieso heel makkelijk.
Lees net je topic Mejosje, ze deelt dus geen eten. Mijn zoontje nam gister nog een stukje brood en gaf daarna meteen aan zijn neefje. Ik moet hem wat eten betreft juist vaak zeggen nee dat is voor jou, dat mag jij eten omdat ie het anders zo weggeeft. Ook als hij bv een koekje of snoepje krijgt vraagt ie ook voor mij en papa of als ik hem vraag mag ik een hapje dan geeft ie meteen, ook met anderen. Denk dat ze het vanzelf leren?? Wendy, fijn van je vader. Dat is erg prettig. Over praten: dat gaat heel goed hier. Pikt veel nieuwe woorden op waarvan ik niet eens wist dat hij ze kende. Praat met zinnen van 3/4 woorden maar natuurlijk niet volledig correct grammaticaal maar heel goed te begrijpen omdat ie de meeste woorden zo uitspreekt als hoort.
mejosje;ik heb geen idee of tim met andere kinderen kan delen. we komen zijn leeftijdgenoten nooit tegen. aan oudere kinderen geeft hij wel te snel. als het n probleem was zou ik het van kdv horen. met papa en mama deelt hij vaak, soms, als hij niet wil geven, geeft hij toch wanneer ik toegeef dat het wel van hem is. wat ik wel weet van hem, is dat hij niet zo goed voor zichzelf op kan komen. dat is mijn eigen indruk in speeltuin, kinderboerderij etc. hij heeft een lieve zorgzame karakter, als een baby huilt zou hij zijn melk wel aan de baby geven. dat zegt hij. en ik speel met hem met een pop en als ik pop iets laat vragen dat van tim is dan geeft tim het wel snel aan de pop.(pop is iets grooter dan tim)ook knuffels en kusjes!zijn fopspeen of zijn doekjes. misschien moet je ook zoiets doen dat de pop iets nodig heeft?
De pop krijgt hier vanalles hoor. Speen, knuffel, beetje drinken, iets te eten. Maar iets te eten delen met mij of papa of als ik het netjes vraag aan een ander kindje (neefje of kindjes van vrienden van ons)... ho maar! Dan schermt ze haar eten zelfs af... totaal tegengesteld dus. Ik wil haar dan ook niet dwingen om wel eten te geven, maar het is wel netjes als ze iets geeft. Voornamelijk mijn dilemma dus.
mejosje; voor zover ik weet ben jij streng met de regels die je toepast voor kiek. dan is het wel voor te stellen dat zij wanneer ze iets zeker weet niet makkelijk iets anders toe zal geven. het eten is van haar, dat weet ze goed en snapt niet wat delen is. want je vraagt van haar iets tegenovergesteldde is van wat ze weet. misschien kun jij een beetje flexibel zijn in omgang met haar en dan zou ze misschien ook flexibel zijn met haar eten.het is maar een idee.
Ik vind mezelf dus helemaal niet streng, maar ik probeer haar wel dingen bij te brengen. In dit geval weet ik dus gewoon niet hoe ik delen bij moet brengen.