boord; het is niet alleen een gevoel van onzekerheid. ik denk echt dat hij er nog niet is en dat hem weerhoudt van de dingen die hij leuk vindt om te doen. hij heeft ook andere dingen die hij graag wil dat het lukt. als tekenen met lui begint wil hij stiften en papier en gaat hij mee in kamelion tekenen. maar lukt ni. hij wordt dan boos en verdrietig. maar omdat hij om papier en pen vraagt en gaat er vr zitten betekene ni dat hij het wel kan. als voorbeeld.
Lastig he Belize? Ik kan je helaas geen advies geven. Wij zijn nog lang niet in dat stadium. Volg je gevoel en neem het advies van het CB ter harte. Zij zijn de experts. Ik hoop dat je er snel uitkomt wat te doen. Hier een ziek mannetje. Hij hoestte alweer heel lang en sinds gisteravond koorts. Daarnaast piept hij als een oud vrouwtje als hij ademt. Heel zielig. Alleen vind hij die echt verschrikkelijk. We moeten hem echt met z'n 2-en vasthouden. Wat ik ook weer zielig vind. Zetpil lijkt te helpen want hij is alweer een stuk vrolijker. Daarnaasr hoestdrankje gegeven. Vanavond maar weer die pufjes. Gelukkig heb ik een makkelijker werkgever zodat ik vandaag thuis kon blijven. Hoe is het met de rest van de kids?
ah wat zielig pasja.ik hij snel weer beter is. tja mijn eiegn gevoel botst dus met cb advies. volgende week weer kdv.ik heb geen psz kunnen vinden. ik heb met hem gesproken hij gaat voortaan aan zijn plasje vragen:wacht even je moet in po gaan niet in mijn broek. heel serieus heeft hij het genomen. het is een moeilijke periode maar wat een geweldige leeftijd! je bent een schat tim nee tim is geen schat, ik ben blij peuter! kom tim we gaan naar buiten nee niet naar buiten gaan, eerst mickey muis kijken wil je een koekje of een craker jaaaa allebei! hij drukt de tv powerknoop; zo, TV aannn, we kunne nu mickey kijken,papa jij kom jiij ook?
Oke Belize, maar stel he, dat je gewoon volledig terug gaat naar luiers en dat hij daarvan niet in de war zou raken, hoe denk je dat hij zou reageren? Denk je dat hij dat zou accepteren? Ik denk juist omdat hij er al zo lang en zo bewust mee bezig is dat je nog steeds een strijd gaat hebben en het dus nog steeds niet los kunt laten omdat je dan dagelijks de strijd krijgt over wel luier en dat hij juist zegt nee geen luier. Ik weet natuurlijk niet of het zo zal gaan maar denk dat je er geen stap mee verder komt omdat hij nu te goed weet hoe en wat. Uiteindelijk moet je naar je eigen gevoel luisteren, jij moet het allemaal doen. Pasja, wat vervelend. Mijn zoon is ook erg ziek geweest de afgelopen weken. Tenminste, verkoudheid maar nog nooit zo erg gehad. 1 dagje koorts maar maar hij was enorm hangerig, huilerig, snotterig, hoesterig etc. Dat was een behoorlijk zware week voor me maar gelukkig is het nu weer over.
boord; ja snapt het probleem!hij wil dus normaalgesproken geen luier en hij houdt vooral zijn poep op, en dat is niet ok,omdat hij heel lang als baby verstopt was.daarom zegt cb geen luier, dan maar helemaal geen behalve in de nacht. hij doet het erg goed weer afgelopen dagen. hij zei gister trots aan een kennis die we tegen kwame dat hij geen luier om heeft met benen tillend. dus moet maar zo door gaan, en dat maakt me onzeker. en ik zit met de kdv ook, daaaaaaaaarwil hij wel n luier om
boord; ja snapt het probleem!hij wil dus normaalgesproken geen luier en hij houdt vooral zijn poep op, en dat is niet ok,omdat hij heel lang als baby verstopt was.daarom zegt cb geen luier, dan maar helemaal geen behalve in de nacht. hij doet het erg goed weer afgelopen dagen. hij zei gister trots aan een kennis die we tegen kwame dat hij geen luier om heeft met benen tillend. dus moet maar zo door gaan, en dat maakt me onzeker. en ik zit met de kdv ook, daaaaaaaaarwil hij wel n luier om
Hoi, hier nog weer een poging om een bericht te posten (al de 3e keer dat ik vandaag overnieuw begin).. Pasja, vervelend, beterschap voor je mannetje. Hier waren de pufjes in het begin ook een drama, maar inmiddels geeft hij er niks meer om en vraagt er soms zelf om. Hier ook weer een aan de ventolin en ook de kleine is ziek , erg vermoeiend. Belize, lijkt me idd een goed advies van cb, maar lastig dat het tegen je gevoel in gaat. Ik zit wat dat betreft toch meer op een lijn met mejosje en denk dat regelmaat en duidelijkheid heel belangrijk zijn. Hier merk ik echt dat we een onzeker/vervelend mannetje krijgen als de dingen niet duidelijk zijn of als we eens een uitzondering op de regels maken (als we op verjaardag zijn oid). Maar je moet vooral doen waar jij/jullie je goed bij voelt.. Fijn dat het vandaag iig beter gaat. Ongelukjes bij spanning zijn tot 4-5 jaar heel normaal hoor. Op de creche hoorde ik ook dat er door de vakantie en kerstdrukte/spanning weer een hoop meer ongelukjes zijn. Mejosje fijn dat je toch wat van kiek hebt gekregen, heb je topic nog niet kunnen lezen, maar zal er straks als ik tijd hebt naar kijken. boordevol, ga kijken of ik nog even tijd heb om jouw berichtje te lezen, maar zit tegen een voeding aan dus zal misschien niet meer kunnen reageren..
ams en mejosje: het is echt onzin dat jullie ervan uit gaan dat hier geen regelmaat is, geen orde of zelfs geen opvoeding. sorrie maar jullie snappen de kwestie niet. Tim lijkt zindelijk juist omdat ik zo strak ben en altijd al geweest ben met rituelen en regelmaat. dat ik geen straf of beloning toepas in tims opvoeding betekent niet dat hij niet leert hoe hij zich moet gedragen. als hij zijn eten op grond gooit bijvoorbeeld, krijgt hij geen straf maar hij moet wel mama helpen met opruimen bijvoorbeeld. hij begon al zelf op te ruimen met mama's hulp. hem leren dat hij in de gang moet zitten als hij zijn eten gooit vind ik geen nuttige les. dat jullie zomaar zeggen dat ik geen richting geef aan tim, geen grenzen leer, niet duidelijk ben etc vind ik echt heel raar. cb advies is een vaste advies, hebben zij vandaag toegegeven, die vaak aan 3-4 jarige kinderen geven. ze kennen geen kind dat voor 2 jaar oud droog is en daarna terug val heeft. ik zie dat tim's leven helemaal gedefineerd wordt door ongelukjes, of plasjes op wc. dat is echt niet de bedoeling op deze leeftijd en niet voor zo lang. hij is er nu zolang mee bezig en constant. dat wil ik dus niet. ik heb sterk het gevoel dat ik dat 'power-aandacht struggle' tussen mij en tim uit het proces moet bannen. dat zal ik doen door luiers terug te halen.over 4 maanden gaan we weer verder. hij mag ondertussen wel op wc plassen en poepen, maar hij moet het wel vragen.(die een week met luier deed hij dat dagelijks toch 5-6 keer) ik kan cb niet laten bepalen wat ik in deze toestand moet doen. ik moet wel mijn eigengevoel volgen.
Belize, ik denk dat je mij wat dat betreft verkeerd begrepen hebt. Ik heb nooit gezegd dat Tim niet word opgevoed of er totaal geen grenzen zijn in zijn opvoeding ed. Dit heeft ook niks te maken met wel of niet straffen/corrigeren ed. We hadden het hier over zindelijkheid (of zindelijk worden) en jij hebt zelf regelmatig gepost dat hij de ene dag wel een luier krijgt, de andere niet (ofwel je bent daarin flexibel), dat lijkt mij heel erg verwarrend voor Tim en ik denk dat hij daardoor niet weet waar hij aan toe is. Hoe dan ook, zoals ik al eerder heb gezegd moet jij doen waar je je goed bij voelt en wat jij denkt dat het beste is voor Tim, ik ben er tenslotte niet bij. Ik geef alleen mijn mening gebaseerd op mijn ervaringen en jouw posts hier. Ik wil je er absoluut niet mee voor het hoofd stoten en zal dan ook mbt de zindelijkheid geen reacties meer geven, ik hoop dat jullie in je nieuwe keuze rust vinden en daarmee door kunnen zetten. Pasja, hoe is het met je mannetje? Voelt hij zich inmiddels wat beter? En hoe is het met de zwangeren?
dit geldt idem dito voor mij, zoals ik ook al eerder heb gepost. Jammer dat ik je kennelijk toch voor het hoofd heb gestoten. Jammer dan ook dat woorden af en toe zo verkeerd kunnen vallen als je ze leest. Overall denk ik juist dat je goed bezig bent, belize! Anders was Tim al niet zo ver gekomen als dat hij is.
als kdv weigert om luier los te laten heb je niet zoveel keus, hij had dus wel 1 dag per week luier om. maar dat zat weer in regelmatigheid, en, als we buiten gaan deed ik net als jas aan luierbroekje aan. maar dat is volgens cb ook niet de reden dat hij ongelukjes krijgt. het is de vermoeidheid en omdat hij 10 of meer plasjes per dag moet. nu kijk ik naar zijn dieet of hij zonder diksap misschien minder plasjes krijgt.hij drikt water net zo goed. papa wilde niet stoppen trouwens. tim helemaal niet. en vandaag is er een topik over een 3 jarige jongen die ongelukjes krijgt. wat cb voortdurend zegt klopt waarschijnlijk, kinderen, ook veel oudere kinderen kunnen periodes hebben waarin het niet helemaal goed gaat. cb arts heeft me wel verteld dat het niet echt slecht of schadelijk is om te stoppen(dus weer luier om)en in de lente opnieuw te beginnen. hij blijft dan wel op po en wc te doen.
Hier redelijk, dagje ziekenhuis gehad met de kleine man. Had de hele nacht overgeven, dokter vertrouwde het niet, gelukkig blijkt het echt alleen van het slijm te komen en geen uitdrogingsverschijnselen, dus na een dag zonder spugen gelukkig naar huis (gelukkig maar, want manlief is net voor 4 dagen vertrokken en zou niet zo fijn zijn om ze allebei de nacht in het ziekenhuis te hebben).
AMS, is niet fijn zeg!! Gelukkig gaat het al beter. Red je het zo al beetje met de 2 kids? Af en toe kom je handjes te kort he Hier eigenlijk niks bijzonders te vertellen....gaat allemaal zn gangetje. Hoe gaat het met alle zwangere buikjes? Diddl: wanneer heb je de 20 wkn echo? Volg wk al ergens?
AMS dat is wel schrikken zeg. Blij dat uiteindelijk geen serieuze dingen aan de hand zijn. Hier gaat het wel goed hoor... krijg weer een beetje energie. Daar ben ik wel blij om. Voor de rest gaat het gelukkig allemaal zijn gangetje met goede echo's etc etc.
Jeetje AMS, dat is schrikken! Gelukkig mochten jullie daarna weer naar huis! @ Wendy, ja heb volgende week donderdag mn 20-weken echo. Vind het zoooooo spannend en ben zoooooo nieuwsgierig naar het geslacht!!!