Heb ik het hier helemaal niet gemeld? Ohh wat erg! En ik ben nog wel zo trots Speciaal voor Belize: (En dan ook maar gelijk eentje van je favoriete Lisa ) View attachment 221965 View attachment 221966
owww diddle smelt smelt wat zijn ze toch mooi! en lisa natuurlijk wat een lieve meid zegt!zo te poseren voor de camera van mama!
mejosje hoe gaat het met slapen?komt ze steeds uit t bed of is dat niet meer zo interresant? hier weer n middagslaap overgeslagen. dus vanaf 5 uur hang kindje.
Ze vindt het wel leuk om uit bed te gaan... doet het licht aan en komt huppelend aanzetten. 4x terug leggen is tot nu toe de max (met ferm toespreken dat ze moet gaan slapen). Dat is nog te overzien vind ik. Het is ook niet elke avond geweest tot nu toe... maar dat komt ook omdat ze afgelopen week 2x bij opa en oma heeft geslapen, zoals afgelopen nacht. Papa en mama zijn even uit eten geweest en naar de bios altijd leuk! Gelukkig vindt mijn meisje slapen bij opa en oma een leuk uitje.
Gelukkig wel ze heeft natuurlijk ook gewoon leuke opa en oma's en ooms en tantes. Ze is ook dol op haar neefjes en nichtje. Nichtje was er gister ook even (5 maanden nu) en ze dacht bij de borrel, ow ik geef haar ook een olijfje... heel zoet! Het delen gaat dus ook goed. We hebben het dit keer echter wel tegengehouden en uitgelegd dat haar nichtje alleen nog maar melk drinkt en nog niet zo'n grote meid is als zij. Toen ging de olijf in haar mond
@Mejosje: Oh wat heerlijk er even tussenuit met je mannetje. Wij wilden vorige week vrijdag uit eten en naar de bios maar J. werd ziek. Dus bleven we thuis. Nu even een nieuwe datum prikken. En wat lief dat ze deelt. Heel schattig. @Belize: Slaat Tim vaak zijn middagslaapje over?
ja,tegenwoordig 1 dag per week geen middagslaap.gaat ook steeds beter zonder middagslaap. maar ook vaak een gefrustereerd kind tussen 16-17:30u.
Hier hadden we afgelopen week 3 keer geen middagslaap. Maar viel hij tussen 17 en 18u uitgeput op de bank in slaap. Naar bed gebracht en nog 1/2 keer wakker geworden maar wel tot de volgende ochtend geslapen en dus niet meer echt wakker geweest. Meestal speelt er iets als hij zo moeilijk doet met naar bed gaan overdag. Want daarvoor ging het juist weer heel lekker. Diddl, super foto's.Ik heb ook nog even onder Club3 gereageerd. En van Lot stond dus inderdaadniet hier. Nog steeds oogt zij molliger dan mijn zoontje. Deze week nog even gemeten en gewogen bij de KA: 10,3 kilo en 85 cm. Ik, en anderen ook, vonden hem er groter uitzien maar blijkbaar was het schijn bedriegt want maar 1 cm gegroied en in gewicht ook bijna niets.
Lot heeft idd een buikje, dat heeft Lisa ook nooit gehad. Maar Lot is ook kleiner en wat ik hier al vaker gezegd hebt het gaat bij Lot meer om de lengte die achterblijft. Ze is nu 80 cm en 9,2 kg Lisa (3 jr.10m) is 1m en 13,6 kg.
hier hebben wij het n beetje moeilijk met tim. hij wordt boos op speelgoed wanneer hem iets niet lukt. van die buien krijgt hij dan. ik denk dat het door de keizen komt. hij is zo lief aan het spelen en ineens is het afgelopen. wanneer hij klaar is dan is hij weer helemaal lief. moeilijke periode.maar de blaren groeien ook elke dag. ik denk dat wij in de zomer het heel makkelijk zullen hebben want hij begrijpt van alles, kan van alles.maar soms heeft hij echt nergens zin in. vanmorgen om 5:30uur was hij bij mijn bed om te vragen waar zijn fopspeen is. ' mama even wakker worden, waar mijn fopspeen?sopspeen is veeeneen'
Belize: kan ook richting de peuterpubertijd komen. Ik heb het idee dat wij hier ook naar toe groeien. Ze begint steeds vaker nee te zeggen, kijkt boos... maar wil het dan eigenlijk toch. En ja kan ze ook echt al wel zeggen. Als je trouwens boos terugkijkt, heel overdreven dan gaat ze heel hard lachen. Ze krijgt het dan niet meer als ze eenmaal nee heeft gezegd. Sommige dingen vraag ik ook maar gewoon niet en zet ik gewoon klaar. Als ze ergens om vraagt en ze zegt netjes alsjeblieft dan krijgt ze het tegenwoordig wel of het moet heel dicht tegen lunch of avondeten zijn, dan niet.
mejosje hahaha, tim is al heel lang in de peuterpuberteit hoor! alles wat je zegt herhaalt hij met een niet of geen erin. we moeten wel erg lachen om zijn negative reacties.soms vragen we dingen die helemaal nergens op slaan alleen om te kijken wat hij gaat zeggen. maar op normale dingen zinnen reageert hij echt altijd dezelfde bijvoorbeeld: gaan we nu eten tim? nee we eten nu niet geen eten nu niet.morgen eten. zullen we gaan wandelen tim? nee,niet wandelen,morgen, morgen, we kunnen morgen wandelen maar hij leert dus ook heel veel ondertussen.wat hij nu heeft komt echt door de kiezen.hij klaagt ook om buikpijn, moeite met zindelijkheid en hand op wang waar de blaren zitten en zeggen dat het pijn doet. ik denk dat het steken van pijn voelt zomaar ineens en dan reageert hij met frustratie. het moet ook veel pijn geven dat kies door kaakbot moet komen.