hij wilde wel gaan vandaag.en het ging echt heel goed. hij zei ook duidelijk dat hij moest plassen en het gedaan. we mochten tussen de gordijn kijken bij het eten. echt een goed sfeer, zat tim bij de leidster ' lekker' te roepen over zijn zelf gebakken broodje. echt lachend en vrolijk aan de tafel. we krijgen wel een gesprek met iemand van directie dezer dagen.
Dag dames, ga weer even naar de Club. weinig te melden verder . Belize, ben blij te lezen dat het met Tim is goed gegaan. Ons zoontje houdt toch niet zo van kindjes dachten we altijd. Dat is in een weekend omgeslagen. Vrijdag en zaterdag op bezoek geweest bij iemand waar een paar andere kindjes ook op bezoek waren en hij had de dagen van zijn leven en als we weggingen dan was het huilen en schreeuwen ''kindjes spelen'' en wilde hij echt niet weg gewoon. Voor het eerst dus. Papa zei meteen die is echt toe aan een broertje of zusje of aan een peuterspeelzaal. Hij vond het echt geweldig.
dames elsevier speciale nummer over turkjije en turken is al uit!400 jaar betrekkingen tussen turken en nederlanders.
we waren aan het wandelen en toen zag tim een vrouw met een hondje. hij heeft de vrouw aangesproken: ' hij mag hier niet los lopen.' wijzend aan haar hondje. de vrouw moest ook lachen enzo maar gaf tim wel gelijk. hondjes moesten aan de lijn. echt zo grappig.
Haha Belize, wat is Tim een slim jongetje. Erg grappig om te lezen. Gisteren keken J. en ik samen in het nieuwe H&M boekje. Hij vond de meisjes heel leuk. (Hij is gek op meisjes) Toen we later zaten te eten zei hij opeens: Mama, mag ik een meisje zijn als ik later groot ben. Ik moest zo lachen. Bijdehandje. Een andere dag zegt hij weer: Mama, papa en J. zijn echt mannen. Mama niet, mama meisje. Zo leuk dat gepraat. Hoe is het bij jullie kids in de peuterpubertijd. Hier de laatste tijd best heftig. Waarschijnlijk kan ik er ook niet zo goed tegen door mijn zwangerschap hoor. Heb een korter lontje. Maar daarnaast heeft hij zo een eigen willetje en een pittig karaktertje. Vind het soms best zwaar. Hoe gaat het met iedereen? Alles goed?
Ohh Pasja, wij worden al half gek van zijn gedrag. Hij hangt extreem aan zijn vader zodra die thuis is en het is gewoon niet leuk meer. Worden we beide gek van. papa kan niet even rusten na het werk en ik wil graag helpen en doen maar mag niet of hij ontaard in een enorme driftbui. Soms ben ik zo bang dat de buren gaan denken dat we hem mishandelen ofzo, zo hard schreeuwt en jankt hij. Maar het is echt om niets steeds. Gaan slapen is ook dramaaaaaa. Overdag met mij is ie wel rusitg. Het begint zodra papa terug komt van werk. Hier ook een zoontje dat gek is op meisjes. In de winkel zelfs achter eentje aan ging en elkaar opzochten en dan stiekem verstoppen. En dan zegt ie heel lief ''meesje". Oh ja, onder club een reactie geplaatst maar niets nieuws.
Peuterpubertijd... ja zet zich hier ook goed door. Het werkt wel als ik haar keuzes geef, maar ja dat gaat niet altijd. En als ik iets wil en zij niet dat zegt ze "nee, nee, nee, nee" en daar reageer ik op met "ja, ja, ja, ja" dat gaat een paar keer tegen elkaar in... dan wissel ik om naar nee, nee, nee, nee en zegt ze toch ja Daarna is ze vergeten wat het ook al weer was waar ze nee op zij en meestal doet ze dan netjes hetgeen dat ik wil dat ze doet!
mejosje jullie peuterpuberteit klinkt zelfs lief! hier is het af en toe heel erg gillend huilen, boos op iets dat niet zo gaat zoals hij wilt. bijvoorbeeld; hij heeft een boek gepakt uit de bokenkast en toen hij klaar ermee was wilde hij het terug zetten zoals het stond(rechtop, een van onze boeken, uit onze boekenkast) moest precies in het gatje terug, dat roept hij dan hard, en het lukt niet... dan maar echt gillen nee nee nee...jij niet vallen,boek moet niet vallen neee nee nee. daarna op de grond zitten heel lang huilen met het boek, lukt niet mamama.ik help hem wel vaak maar niet altijd.kan ook niet altijd. hij heeft het meer over ' vrouwen' hier, soms ziet hij een foto of zo en zegt ' mooie vrouw,echt mooi'
Ja, ik ben de driftbuien even vergeten te vermelden... en keihard "nee" roepen en boos erbij kijken. Ontzettende hangerigheid af en toe... echt als een blok aan mijn been, letterlijk! Maar goed... probeer er niet teveel aandacht aan te geven. Als ik er aandacht aan geef dan dus op bovenstaande manier. Voor de rest vind ik haar sowieso wel een lief meisje hoor... ook als ze aan het peuterpuberen is.
in mijn eerdere post vandaag zie ik dat ik zij had gezet, terwijl dit zei moest zijn... heeeeeele stomme fout!!!! ow ow ow...
volgens mij kunnen ze zelf er ook niks aan doen. het moet gewoon uit of zo. ik laat tim ook. maar vaak genoeg wil hij knuffel bij huilen.echt als aap hangt hij bij mama.dus dat is ook herkenbaar. tim is vaak gewoon lief maar nu moet de laatste kies door. hand in de mond. verder:bezig met de lekkage in de woonkamer ramen en natte vloer. echt vervelend. vrijdag komt eindelijk iemand het goed maken, als het goed is.
diddl, ben je nog steeds op zoek naar barbiepoppenhuis? ik zag dat ze bij riviera maison ook een mooie voor barbies hebben.
Finn is niet echt van het schreeuwen en gillen (op dit moment) als iets hem niet zint of z'n zin niet krijgt. Hij zegt dan heel de tijd nou, nou, nou met zo'n lief stemmetje en houdt z'n koppie scheef. Hij denkt vast dat het hem zo wel lukt Verder stort hij nog steeds regelmatig ter aarde buiten als ik hem vast probeer te pakken oid. En blijft gewoon rustig liggen....
@ AMS, thx maar nee ben nu al voorzien. Is weinig keus vind ik. Hier niet zo'n last van de peuterpuberteit. Ze weet wel heel goed wat ze wel en niet wil hoor (Op het KDV zeggen ze dat ook en vinden ze het een pittig meisje maar ik herken dat eigenlijk juist helemaal niet) Nou ben ik ook wel echt heel wat gewend door Lisa dus daarbij vergeleken is Lot het ideale kind. Wat ik wel heel lastig vind is het continu ruzie maken, Lisa doet vaak zo lelijk tegen Lot en Lot gaat al janken voordat er echt wat gebeurd. Lot lijkt nu ineens zoveel groter nu ze kan lopen, ze wil zelf ook alleen nog maar lopen, ook buiten. Wil eigenlijk niet meer in de buggy maarja zo goed loopt ze nou ook nog niet Wij gaan zaterdag naar K3, voor Lot de 1e x dat ze meegaat naar K3, ben benieuwd, ze heeft er iig al helemaal zin in!
Dat gaat wat worden straks als je er nog eentje bij hebt Hier pest Sem z'n broertje ook echt altijd. Zelfs zo stiekem in het voorbij gaan een tikje geven. Finn kan gelukkig wel wat hebben en mekkert niet, maar toch..