ah arme pasja!beterschap. we hebben nog niks gedaan qua school. moet wel op loopafstand zijn vind ik. we hebben wel n info pakket gekregen van de gemeente. lijkt me erg moeilijk,omdat ik 4 jaar ook erg jong vind voor school. en hoe moet AMS het doen zeg,met 3 jaar oud, na deze zomer gewoon naar school.
ja heel lastig de schoolkeuze. in het dorp maar een school waar we niet zo enthousiast over zijn en de andere die ons meer aanspreken op 9 en 14 km. succes morgen diddl (of nou ja lisa)! beterschap pasja.
Hier zijn de scholen dus met loting. Tenminste de scholen waar iedereen zijn kind op wil hebben zitten. Het zijn gewoon de beste. Je kan dus ook voor alle scholen worden uitgeloot. Achterlijk maar waar.
en dan mejosje? neem toch aan dat ze je dan een alternatief bieden, iedereen heeft toch recht op onderwijs?
Alternatief wordt dan naar een andere school zonder loting. Dat wil je dus liever niet. We gaan nog maar even uit van dat ze ingeloot wordt, tot die tijd zien we wel verder.
ik vind het zo raar maar tim heeft net bijna paracetamol doos gelezen. pfff. hij zei dus eerst: peh peh a a pa cee cee teh teh a a oo en dan: pa a ceteha o. hij is echt een freak denk ik dan! dat leerde hij van kruidvat letterjes inleg puzzel.zo een houten ding waar je letterjes in alfabeet in de gaten kunt stoppen. hij vroeg steeds wel dat ik de letters las, dus geluid van letters onthield hij echt. ik noem paracetamol nooit paracetamol maar altijd zetpil. ik vind dit echt zo raar. hij is niet echt lekker vandaag dus n zetpil gegeven voor het slapen gaan.
mejosje:en het is zo dat je niet zomaar van school kan wisselen. echt vervelend dan. ik weet van de buurvrouw dat hier geen wachtlijst was bij dichtbijzijnde school. ze zijn best streng volgens haar. diddle: hoe ging het op school?hoe lang was het in totaal?
Pasja: beterschap, is niet leuk :x Diddl: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Beetje laat...32 al weer...ik mag er ook bijna aan geloven Moeilijk he een school kiezen. Gelukkig zit Sem echt op een erg leuke school! Nog steeds blij dat we daarvoor gekozen hebben. Aantal dingen zijn natuurlijk belangrijk, maar je gevoel telt ook wel flink mee vind ik. Mejosje: ben toch wel blij dat wij in een dorp wonen. School via loting...had er nog nooit van gehoord!
belize: van 1 school weet ik dat bij zij instroom getest zal moeten worden. Voor de rest weet ik daar de mogelijkheden niet van. wendy: en dan denk je dat de basisschool erg is... mocht ons meisje de hersens hebben dan zijn we er nog niet vanaf. Voor de gymnasia (de categoriale zoals barleus en vossius enzo) is ook weer een loting. Gelukkig is dat nog heel ver weg en überhaupt de vraag of het noodzakelijk is om ons er druk over te maken. Ze is nu best een smartcookie... ze doet volgens het kdv op veel punten echt niet onder voor kindjes van een half jaar ouder, maar dat wil niet zeggen dat dit aanhoudt. Wij zien het trouwens ook als ze ergens speelt met oudere kindjes... maar ja, wat is ons referentiekader nou helemaal.
Morgen gaat ze trouwens naar de nieuwe locatie van het kdv. Ze zijn verhuisd en van verticale groep, gaat ze weer naar een horizontale groep. Ze is in de peuterplusgroep geplaatst. Ze is daar dan de jongste... andere kindjes zijn dan al wel 30 maanden geweest. De kindjes kent ze voor de rest wel allemaal. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Onze ervaring met de vorige keer en het wisselen van kdv was niet zo goed. Maar goed nu is alleen de locatie en de samenstelling van de kinderen die veranderd. Leidsters kent ze nog en kinderen dus ook.
mejosje: a dat is erg goed voor haar. het is op een gegeven moment saai in een groep waar ook babies en dreumessen zijn.zeker als ze nu voor loopt. tim is ook de jongste in psz. maar daar heeft hij geen last van. tim heeft die hoest weer helaas. ik zal kijken hoe het gaat vandaag. hij lag op de grond te slapen toen ik hem checkte voor ik ging slapen. hij heeft helemaal geen geluid gemaakt of mij geroepen.
Belize, Tim is echt een slim jongetje zoals ik het lees. Beterschap voor hem. Spannend Mejosje. Ik hoop dat de nieuwe groep bevalt voor haar. Hier totaal nog niet bezig met een school. Is ook niet nodig. Wij hebben geen wachtlijsten en in de buurt zitten al 4 scholen. Waaronder eentje waar mijn man vroeger op heeft gezeten. Ik ga over een half jaar ofzo wel oriënteren. Diddl, hoe ging Lisa haar eerste wendag?
Ging opzich wel goed met Lisa, alleen toch wel erg wennen en heel stil. Ik denk ook dat een peutergroep nu leuker voor ze is, geeft veel meer uitdaging. En anders heb je kans als ze ruim 3 zijn dat ze echt de oudtste zijn een hele tijd en dat is ook niet leuk. Lot zit wel op en verticale groep (de enigste van heel het KDV, 10 groepen) maar voor haar was dit juist een uitkomst omdat ze pas zo laat ging lopen. Nu nog is ze beste vriendjes met een jongetje van net 1 jaar, maar hij loopt nu ook net en is even groot dus dat is wel grappig. Beterschap voor Tim!!
ik heb net wat kleertjes gepast die ik van vorige zomer heb. nou, en heleboel past nog. ze staan nu heel anders omdat de benen nu langer zijn. ik heb al nieuwe dingen gekocht maar hij kan deze ook aan van vorige zomer. ze zien er ook nog goed uit.
het kwam niet verder dan n beetje verhoging en vermoeidheid. hij sliep ook niet zo goed vannacht vanwege de hoest maar het valt nog mee. misschien toch last van de kiezen. hij moet nog een. geen van zijn laatste kiezen zijn helemaal door.
Mejosje: hoe ist gegaan op het kdv? Belize: beterschap voor Tim! Pasja: gaat het al weer wat beter met je? Hier een mannetje dat pas om 22.00 uur sliep?! Hmmm...leek er echt op dat hij gewoon klaar wakker was en niet kon slapen. Na ja...misschien slaapt hij dan wel uit morgen
De overgang naar nieuwe locatie van kdv ging eigenlijk heel goed. Ondanks dat er ook veel nieuwe gezichten waren. Ze is iedereen gewoon aan het uittesten, ja dat is dan even niet mijn probleem. (voorbeeld: soepkom omdraaien etc en heel hard lachen... spelen met eten mag niet, weet ze dondersgoed) Ze was wel een beetje onwennig hoor... net als veel andere kinderen. Het zorgde niet voor drama's gelukkig. Kleertjes van vorig jaar passen hier echt niet meer. Maat 80 en 86 was dat. Nu heeft ze echt wel 92 op het moment en gaat richting de 98. Dat koop ik nu dus ook.