Ze is een echte na-aper... Ik probeer het wel aan te leren. Sommige dingen verbaas ik me ook wel over dat ze het ineens kan. Maar denk echt dat het meeste wordt geleerd door na te apen. Ik kies de kleding over het algemeen trouwens. Maar als er iets van roze, rokje, maillot of strikje opzit dan is het al snel goed. Moet wel echt als meisje zijn.
Zo, had weer even wat bij te lezen Finn probeert altijd wel zelf z'n jas aan te doen, soms goed..maar meestal op z'n kop of arm in verkeerde gat. Aankleden doe ik altijd wel zelf, hij helpt goed mee dus dat vind ik al heel wat. Zelf doen duurt me vaak te lang....ongeduldig haha. 's Ochtends heb ik vaak niet zo veel tijd. Hier duimt meneertje dus speen is niet aan de orde. Wordt denk wel erg moeilijk om af te leren. Hij duimt alleen als hij z'n kroelen heeft en dat is in bed. AMS: fijn dat het zo goed gaat zonder speen! Psz wordt ws pas in augustus. Vind het stiekem niet erg. Kan ik hem lekker langer bij me houden Gaat allemaal toch al zo snel!! Praten gaat hier ook steeds beter. Geen hele verhalen, maar voor ons al een hele stap vooruit Gister naar zwemles met Sem, Finn moest ook mee. Man man, heb alleen maar achter dat kind aan gelopen. Wilde de hele tijd het hekje onder door en liep te gillen en schreeuwen.....hmmm :x Zo ben weer bij wat Finn betreft geloof ik...
Lastig met zwemles Wendy! Was het voor het eerst dat hij meeging naar zwemles van Sem? Pff, dat ga ik dalijk ook krijgen maar dan met 2 kids die mee moeten
@Mejosje: Soms mis ik ook een wijntje hoor. Maar het is voor een goed doel en daarna kan ik mijn hele leven weer een wijntje drinken. Hier ook de fase van veel vragen. Wat is dat mama, wie is dat mama. Mama mag ik..... (dit pakken, dit eten, naar buiten etcetera) J. kletst de hele dag door. Zelfs op het kdv zeggen ze dat hij veel praat. Wel gezellig hoor. Zelf aankleden lukt echt nog niet. Ook omdat ik het nog niet oefen denk ik. Pyjamabroek en sokken uittrekken lukt wel. Jas oefenen we nu wel. @Diddl: Wow, kon Lisa dat zo vroeg al? Wat enorm knap zeg. @Wendy: Oh ik herken die buien maar al te goed. Vreselijk. pfff. Maar misschien als hij vaker meegaat dat hij vanzelf rustiger wordt. Hier een meneertje dat lekker aan het uittesten is. (Had ik dat eigenlijk al verteld? Anders val ik in herhaling.) Hij weet dat ik niet veel kan dus hij gaat dan expres stoute dingen doen. Als ik hem haal van het kdv rent hij weg of gaat hij tegenspartelen. Terwijl als zijn papa hem haalt hij lief meeloopt. :x Wat is het stil rondom Boordevol. Ik hoop dat ze het gewoon druk heeft en dat alles goed gaat verder.
Pasja, hier tijdens de zwangerschap idd ook volop uittesten.Nog steeds wel maar wel een stuk minder gelukkig. Hier vandaag de eerste dag zonder luier, ging heel goed. Drie ongelukjes maar 14 keer goed naar de wc geweest, ben super trots op hem..
Fijn die herkenbaarheid AMS. Was al bang dat ik iets verkeerd deed. Maar blijkbaar zijn er toch meer kinderen die dat doen. Wat goed van hem zeg. Kan me voorstellen dat je reuzetrots bent. Lijkt me heerlijk als J. ook gaat beginnen met zindelijk worden.
Pasja: ze heeft hier ook echt uittestmomenten... het helpt als ik zeg dat als ze het nog 1 keer doet ze de hoek in moet (niet de hoek in mama... krijg ik dan als respons ) en als ze het niet 1,2,3 dan laat gaan... zeg ik 1,2,3... dat werkt hier heel goed. Ze weet ook dondersgoed dat ik haar echt in de hoek zal zetten als ze het flikt, dat heeft ze ook al voldoende ondervonden Het uittesten is dus ook snel klaar. Weglopen deed ze laatst wel in de praxis, toen hebben we haar in de auto gezet en ferm toegesproken dat ze moet luisteren etc. We zullen zien de volgende keer of het heeft geholpen.
Ik hoop idd ook maar dat alles goed is met Boordevol en dr beebje. @ Pasja, ja nu achteraf was Lisa daar (nouja overal behalve praten) wel snel mee, maar toen vond ik dat heel gewoon. Dat uittesten tijdens zwangerschap hoor je idd wel vaker. Ze zijn ook zo slim die kleintjes. Sterkte ermee. Hier loopt Lot nu ook zonder luier, af en toe wel een ongelukje maar zolang ik het ook voor dr in de gate hou gaat het goed.
Diddl: Wat goed van Lot zeg. Knappe meid. Hoeveel snoep mogen jullie kinderen per dag en wat krijgen ze te drinken? Hier moet J. 's ochtends een beker melk drinken en soms 's avonds ook. (Ligt eraan wat we eten). 's nachts heeft hij altijd een bekertje water. Voor de rest drinkt hij taksi of limonade of een pakje aardbeiendrinken. Daarnaast probeer ik toch wel 2 stuks fruit te eten. Voor de rest mag hij iedere dag wel een koekje en snoepje. Variërend van ontbijtkoek tot sprookjesbos koek of een olifanten koekje. En van een spekje tot een chocolade eitje.
Diddl: Sem zwemt normaal op de maandag en dan is Finn bij m'n schoonouders. Dus das ideaal, maar nu moesten we op een andere dag ivm Pasen dus hij moest mee. Was dus voor het eerst. Hij snapte er niks van...wilde heel de tijd zelf gaan zwemmen...Inn emmen, inn emmen Pasja: hier 's ochtends nog een fles melk (slecht ik weet 't) en hij heeft altijd een rietjesbeker met water staan. Af en toe een pakje Wicky en verder niets anders eigenlijk. Aanmaak vind hij niet lekker. Snoepen doet hij het liefst heel de dag door en hij lust ook echt alles Je kan zelf echt niet ongezien een koekje/kaakje/eitje oid eten of meneer ziet 't. Probeer het natuurlijk wel te beperken, maar heb niet echt vaste tijdstippen voor iets lekkers. Soms dagen met een paar keer wat lekkers en andere dagen weer helemaal niets. Wel altijd fruit... Super zeg die kids zonder luier!! Ben bang dat we hier met de waterpokken zitten :x Sem had vanochtend een puistje zei hij...ik natuurlijk lekker eraan zitten frutten, maar het deed erg zeer. Later zag ik er nog een in z'n nek (blaasje) en hij had er ook een paar op z'n rug. Finn heeft dan wel geen blaasjes, maar wel kleine rode plekjes in z'n liezen en knieholtes. We zullen wel zien hoe ze morgen uit bed komen... Hebben jullie kids trouwens al de waterpokken gehad?
Fijn om te lezen dat Finn ook het liefst de hele dag snoept. Hier begint het meteen na het ontbijt al: Mama, mag ik een snoepje. Dat krijgt hij uiteraard niet. Dan mag hij fruit. Maar rond een uur of tien (als we om zeven uur wakker zijn) begint het 'gezeur' weer. Ik heb ook niet echt vaste tijden. Kijk alleen of het niet vlak voor de lunch of avondeten is. En als ik zelf ga snoepen mag hij natuurlijk ook. Ik let nu alleen wat meer op wanneer en hoeveel ik snoep want ik wil niet dat J. te veel krijgt. Ook best handig eigenlijk. Haha Wat vervelend die waterpokken. Hier nog niet gehad. We zouden op bezoek gaan bij vrienden vanavond maar hun kids hebben nu de waterpokken en mijn huisarts raadde mij af om langs te gaan vanwege mijn zwangerschap. Ondanks dat ik het zelf al heb gehad. Sterkte met die jongens. Hoop dat ze niet al te veel last hebben want volgens mij is het drama om te hebben.
Hier begint het zeuren im koekjes al vanaf het moment dat jik wakker is. Hij krijgt elke dag wel iets maar dat kan bijv ook rijstwafel zijn. Drinken vnl water en igg 2 bekers melk. daarnaast soms sap (van tomaat tot appel of verse sonaasappel). Vandaag maar 1 ongelukje omdat ik zelf niet snel genoeg was, super dus! wendy beterschap voor de jongens. Hier nog niet gehad ondanks dat het al drie keer op de creche is rondgegaan.
Het zeuren om iets lekkers herken ik wel... maar dat gaat meestal om een banaan of een appel (gezonde meid toch?) Ze mag 1x per dag iets van een koekje. Soms iets van chocola, maar daar maken we zeker geen gewoonte van. Chipje mag ze ook af en toe, maar dan pakken we een klein zakje en die eten we met zijn tweeën op. Ik maak af en toe een bak met popcorn... dat is feest... want dan mag ze wel twee bekers hebben Thuis krijgt ze als drinken melk (haar favo), thee of dixap. Dixap neem ik altijd in de tuitbeker mee als we ergens naar toe gaan. Gaan we ergens zitten dan krijgt ze altijd iets van fristi. Spekjes en ander snoepgoed hebben we niet in huis, maar als we ergens zijn en daar hebben ze spekjes dan mag ze dat wel hebben. Ander snoepgoed geef ik niet. Ik doe ook niet moeilijk met raketjes of andere waterijsjes. Die geef ik ook wel eens als toetje! Is ook feest. Zeer terughoudend snoepbeleid dus hier.
als ik aan het koken ben trouwens en ik snij paprika of olijfjes door het eten heen staat ze ook naast me te bedelen. Dan krijgt ze ook altijd een bakje met iets daarvan. Is ook snoepen
hier geen snoep,geen chipje.hij krijgt als hij specifiek er om vraagt een maria. alleen water en melk drinken.
hij zeurt niet om eten of drinken etc. hij is een slechte eter. zeuren is om tv,dvd, tarkan op mama's computer, of muziek dansen(zoals hij het vraagt) soms.
Hier zeurt Lot nooi om iets te snoepen, Lisa ook alleen als het tijd is voor iets lekkers. Hier dus wel vaste tijden dat werkt hier super, daar door nooit gezeur. Meestal is het iets van een rijstewafel/eierkoek/liga ofzo. maar ook wel een chocoladekoekje. Met Lisa snoep ik ook nog weleens stiekum als Lotje ligt te slapen, nemen we lekker chipjes of chocola ofzo Qua drinken krijgen ze hier bij hun brood ieder 2 bekers melk (dus 4 op een dag!) Lisa drink verder nog 2 bekers kindersiroop, Lot soms een beetje maar die is er niet gek op. Balen van de waterpokken wendy. Hier beide nog niet gehad.
wendy:is het echt waterpokken?heel vervelend he? ik hoop de jeuk nu al weg is. diddle;lot ook zonder luier?hahah knap hoor! ams: 1 ongelukje is erg goed. heel leuk he zonder luier aankleden.ik moest het heel erg wennen in het begin.riep hij ook snachts?of ging hij slapen met luier zonder problemen? hier lekkage is dicht!schoonmaken klaar.in 3 nachten 10liter water uit de kamer gehaald(uit de lucht) door ontvochtiger.het was echt vresselijk vochtig in het huis.
nog maar eens proberen iets te plaatsen, laatste 2 berichten zijn niet geplaatst zie ik. diddl gefeliciteerd met Lisa! Hier voor snoepen wel vaste tijden maar hij zeurt er wel om, maar ook om dingen als brood en soep ed hoor. Met slapen geen probleem om de luier om te doen. Vandaag 1 ongelukje maar wel problemen om hem naar de wc te laten gaan. Gister super, ee keer te laat maar gewoon makkelijk naar de wc ed.