goed hoor mejosje, het komt snel weer goed met slapen. tim had verhoging gister, met zetpil tegen 21uur geslapen.verder geen diarre, hoest of slijm.misschien toch die kies, nu wel zmet n warte blaar op. het duurt zo lang.en hij heeft nog extra blaren, die horen niet te zijn in melkgebiet.pfff. mejosje, je moet toch met je eerste kind over school beslissen en dan hopen dat het ook goed genoeg is voor je 2de kind. meestal is er qua leren geen groot verschil binnen de gezinnen(tenzij een afwijking etc) ik probeer te denken vanuit tim. als het aan mij hangt zou ik liever een strenge klassieke school kiezen. maar voor tim is de flexibiliteit veel beter, vanwege zijn karakter. vandaag slechts 2 uurtjes naar psz.hij voelt zich toch niet lekker.
Ook zonder afwijkingen zie ik in gezinnen wel dat er voor 1 kind wellicht een andere school beter was geweest voor een kind. Ieder kind is zo uniek. Ach het zal wel loslopen die schoolkeuze! Beterschap met Tim.
Ben ook van mening dat het echt per kind kan verschillen. Het ene kind kan veel beter zelfstandig werken dan een ander. Hier heb ik ook echt 2 heel verschillende meiden hoor, zo hecht Lisa echt enorm veel waarde aan regelmaat en Lot is daar allemaal veel relaxter in. Sterkte met Tim!
Hallo dames, Heb flink moeten bjlezen. Maar hier een zoon die de waterpokken heeft gehad toen hij een was. En weinig last van gehad. Mijn mannetje is ng maar 85cm en 10 kg. Niet bijster groot dus. School ben ik nog helemaaaaaaal niet mee bezig. Terwijl mijn man wel par keer de opmerking heeft gemaakt dat ie er over nadenkt hoe en wat. Pasja, zoooo ver ben je al. Jeetje wat gaat dat hard. Kleintje woog bij het CB 4915 gram en 57cm. Reageer later nog eens uitgebreider.
net bij fysio geweest voor de controle.gewrichten die 1 jaar geleden bijna in de norm vielen zijn nog steeds niet in de norm, en rest is nog steeds extreem lening. vooral de knieen verbaasden haar hoe ver die draaien.baalen. pfff. hij zal waarschijnlijk nooit echt in de normen vallen.maar met motoriek loopt hij zelfs voor in de ontwikkeling. dat is o.a. vooral te danken zegt zij dat wij in de eerste 6 maanden van zijn leven hard gewerkt hebben. ik dacht echt dat hij nu echt niet meer hypermobiel zou zijn.niks van waar gebleken. ik ben wel erg blij omdat hij het goed doet natuurlijk, maar wel zielig dat alles hem veel meer energie en koordinatie kost vind ik.
Belize, in hoeverre is die hypermobiliteit dan erg als hij verder normaal functioneert? Tim met een bril, zo grappig. Heb geen fotos gezien maar lijkt me dat hij er heel pienter uit zal zien. Hebben jullie een bril? belize, mijn eerste groeide toen nog goed en woog 200gram minder en was 3 cm korter. Pas later groeide hij erg langzaam.
@ Belize, ik denk dat je je druk maakt om niks. Lisa is ook hypermobile maar die heeft daar net als tim totaal gene last van, hun zijn motorisch nog sneller als gemiddeld. Ik merk ook aan niks dat Lisa er hinder van heeft dus je hoeft het echt niet zielig te vinden. Zelf ben ik overigens ook HM en heb er ook nooit last van gehad. Kijk zoals bij Lot is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat moge duidelijk zijn @ Boord, WB!!!!! Ik dacht ook al wat een flinke je 2e maar zo was de 1e dus toen ook nog. Ben benieuwd hoe je 2e het qua groei gaat doen.
Hier overigens over 2 weken een extra groei-echo. Had ik hier nog niet vertelt of wel? met de 20-weken echo zat alles net op het randje en de VK twijfelt of ze nu wel goed groeit dus vandaar even voor de zekerheid. Maar met Lot moest ik op een gegeven moment dus ook elke week naar ZH voor echos en daar zaten ze er alsnog hartstikke naast want die woog gewoon 3260 bij 40+1, hartstikke netjes dus en meer als Lisa 2800 bij 40+4 Dus ik maak me er nu ook absoluut niet druk om.
maaarrr boord hij was dus 3 cm korter!!!!dat is nogal een verschil op deze leeftijd! tim was met 4 weken 57,5cm, dus ongeveer zoals jouw 2de(maar tim was met KV ipv BV 5660gr)tim zat dus op +2 lijnmet lengte en gewicht!
diddle:ja bedankt vr je uitleg over lisa. tim is net as lisa dus. maar ja tims's knieen kun je gewoon naar voren buigen zeg...geen gezicht. lijkt dan wel echt zielig.hij voelt natuurlijk geen pijn of zo.
pasja:wanneer ga je bevallen?voor 40wkn of na 40wkn? diddle:moet lot naar een andere kamer verhuizen voor de nieuwe baby kamer?
ja we hebben n goedkope donkere ronde bril besteld, met dun geslepe glazen. binnen een week hebben we het. duurdere versies waren heel smal(bedoeld voor oudere kinderen, omdat tim groot is voor zijn leeftijd)deze brede bril hebben we in specsavers gevonden. staat hem wel, maar ja, met de dikke glazen zal het anders eruitzien denk ik. ik zal wel n foto plaatsen als we het hebben. best grappig tim met bril.
Ben benieuwd naar Tim met bril. En ook hoe hij het zal vinden. Ja, Lot gaat bij Lisa op de kamer slapen! Lisa heeft nu heel de zolder dus is groot zat voor samen. Op de 2e verdieping zijn bij ons van 3 kamers 2 slaapkamers en een inloopkast gemaakt dus we hebben nu maar 3 slaapkamers. Als het niet gaat kunnen we wel weer gewoon 3 slaapkamers maken op de 2e verdieping (wij zijn het enige huis in ons rijtje die het zo heeft) maar ons huis staat ook te koop dus we hebben eigenlijk geen zin om alles weer om te gooien. Eerst maar eens kijken of het zo lukt, misschien vinden ze het juist wel hartstikke leuk samen. (En misschien gaat Lisa zelfs wel beter slapen omdat ze zich veilig voelt met dr zusje bij zich ) Lisa heeft na volgende week 3 weken vakantie van school dus dan wil ik het gaan proberen. En dan kan ik me op de babykamer storten