wow dames een hoop bij moeten lezen... voor nu alleen even een teken van leven, later zal ik reageren..
Ben nog niet bevallen. Voel me de laatste tijd alleen niet zo top. Gisteren controle gehad en bloeddruk is weer aan de lage kant. Vandaar die klachten. Belize, ik hoop dat ik voor 40 weken beval. Ben ook benieuwd naar Tim zijn Bril. Later kom ik uitgebreider terug. Zit nu op de telefoon.
tim heeft middenoor ontsteking.geen AB gekregen, omdat het vanzelf ook weg kan gaan. alleen 3 keer per dag zetpil+ neusspray en kijken of het binnen 2 dagen weg is.pfff
Beterschap voor Tim en Finn! Hier bijna een week zonder speen. Ze gaat netjes slapen zonder... gelukkig. Ze vraagt af en toe nog wel om een speentje, Die krijgt ze natuurlijk niet. Enkel de vraag of ze dan nog een baby is... "neeeeeee, baby is in mama's buik". Dan is het dus weer over.
heel knap gedaan mejosje! hier nog wachten op de kies die moet doorkomen om te beginnen met speen stop.
Lot is net bij Lisa in de klas met dr oogje op een stoel gevallen Zit een snee in dr wenkbrauw en het bloedde echt flink (echt alles zat onder), maar toen we bij de HA aankwamen bleek het gelukkig wel mee te vallen. Arm moppie, dr 1e echte oorlogswond... @ Pasja, hoe is het met je??? @ Mejosje, goed hoor! Fijn dan ben je daar ook weer vanaf! @ Wendy, hoe gaat het met Finn, heeft ie er veel last van? @ Belize, sterkte!
o jeejtje diddle, je schrikt er heel erg van natuurlijk.gelukkig valt het mee. en was lisa ook overstuur vanwege bloed?
Arme tim. Beterschap. ik geef ongeveer 2 of 3 flesjes van 90 cc plus 3 schepjes naast de borstvoeding. Kan dit teveel zijn? Wat is normale flesvoeding hoeveelheid op een dag viir flesgevoede babys van zes weken? Hij heeft het wel echt nodig. En wat is normaal aan ontlasting en urine? Hij plast heel veel (zijn luier gaat echt niet langer dan drie uur mee) en hij poept zo'n drie tot vier keer per 24 uur. Dat ben ik van de oudstebhelemaal niet gewend. Die kreeg alleen bv en had er dan soms tien dagen tussen zitten wat ontlasting betreft en dat scheen nog normaal ook. Het vervelende is dat eht poepen vooral 's avonds en 's nachts is. En het spuit er in een keer uit waardoor soms alles gelijk onder zit. Wanneer mogen ze op de buik slapen? Mijne slaapt ovrdag al sinds de kraamweek op zijn buik omdat hij anders niet slaapt. In de nacht wel op de rug omdat ik hem nietin de gaten kan houden dan maar dan slapt ie dus ook beduidend sslechter. Sorry voor de schrijffouten, typ op een touch screen.
Boordevol, voor 6 weken is 150/5 normaal in 6 voedingen. Ik denk alleen dat doordat je bijvoedt de kwaliteit van de bv achteruit gaat (weet ik niet zeker hoor), en of het teveel is hangt nl van het kind ed af, dus erg lastig oordelen vanaf hier. Misschien kun je het cb raadplegen? Mbt poepluiers, hier ook wel 3 tot 4 per dag. Met bv mag het dun zijn, maar geloof met bv niet. Zou voor de zekerheid langs de dokter gaan (ws is het niks hoor, maar die kleintjes drogen snel uit bij diarree)... Op de buik slapen raden ze hier allemaal af, maar liet ze beiden vanaf dat ze hun hoofd goed op konden tillen op de buik slapen (geloof rond de 5/6 weken). Ik vond het in het begin eng, maar ze sliepen/slapen zoveel beter en daardoor zijn we allemaal een stuk gezelliger ..
Bedankt ams voor je antwoorden. Niet de kwaiteit maar de productie van mn bv gaat achteruit. Dat probeer ik op te vangen door extra aan te eggen op zijn wakkere momenten maar het is niet anders. Want als ik geen flesje geef blijft hij huilen, en onrustig en niet slapen. En mn brsten zijn gewoon leeg op een gegeven moment. Niet echt leeg natuurlijk maar niet genoeg voor hem. Ik durf hem s nachts echt niet op zijn buik te zetten maar hij keert en tilt zijn hoofdje ak vanaf 8 dagen. Hij is heel sterk. Hij draait nu ook elke keer zelf zijn hoofd om en deed dat dus ak vanaf dag 8. Ze raden buikslapen inderdaad af maar ja, overdag slaapt ie in de woonkamer in de box zodat ik hem goed n de gaten kan houden. Hoor en zie hem. Maar s nachts vind ik het een enge gedachte omdat hij zo klein is maar het zou enorm schelen kwa rust.
@ Belize, nou Lisa was meer in de stress dat ik niet door het raampje kwam zwaaien. Het gebeurde toen we net weg wilden gaan en in 1e instantie bloedde het nieteens zo dus liep de klas al uit dus Lisa heeft het vele bloed nieteens gezien. @ Boord, het was Lot en ik was er zelf bij Wbt je vragen die heeft AMS al mooi beantwoord Mij lijkt 6 a 9 schepjes KV op een dag niet zoveel maar ik heb totaal geen verstand van BV Op de buik laten slapen durf ik zelf echt niet aan. Lisa vond dat ook veel fijner als baby zijnde en soms liet ik het weleens even in de box toe maar verder niet. Waarschijnlijk had ze wel stukken beter geslapen als ik het wel had toegelaten in dr bedje overigens... Nog niks van Pasja gehoord, spannend hoor...
Hier ook weer even snel...Finn is weer aardig opgeknapt gelukkig. Bah wat het mannetje het goed te pakken. Hij ziet er trouwens niet uit zeg....rare ziekte Hier begint morgen trouwens weer de Lief! magazijn uitverkoop. Alle kleding 5 euro en ze hebben ook beddengoed, meubels ed. Moet ik voor iemand nog iets meenemen? Reageer snel op iedereen....xx
even snel aan boord: 3X90 is echt niet teveel. poep varieert heel erg per kind. op buik laten slapen is juist heel goed wanneer je er bij bent. maar wel dus onder toezicht.tim moest ook over dag op buik liggenslapen vanwege zijn hoofd en rug toen. in de box of op mijn tafel op een kleedje waar ik werkte. wat was hij klein zeg als ik nu denk dat hij hier zomaar paste en met veel ruimte over op de tafel. over BV en KV combinatie moet je wel aan een lactatie kundige of voedings deskundige vragen. want er gelden totaal andere regels. tim dronk toen 7 keer en 120/4 en soms 1 0f 2 hiervan 150/5.
nou gelukkig zag lisa het niet diddle... o ja, ik denk ook dat lisa nu beter zal slapen als lot er bij komt. wat is dat gezellig voor je meiden, grote kamer voor zusjes! ik heb de uitval rekje van tims ben eruit gehaald vandaag,zomaar zonder reden...hij vond het geweldig maar ik ben benieuwd of hij nu uit zijn bed zal vallen. hij heeft geen koorts meer gelukkig.maar ik ben echt moe,geen nacht rust in afgelopen week. wendy; heeft hij van die grote blaren die samen komen?tim had er van die groepjes, het was heel erg, ook op zijn piemel...gillend was hij met verschonen.beterschap!
Boordevol: Ik weet dat toen J. klein was hij soms maar 1 keer in de 2 dagen poepte. Ook dat was normaal volgens het CB. Ik maakte me er wel druk om. Maar blijkbaar is dat ook geen probleem. Wel lastig dat hij steeds 's avonds en 's nachts poept. @Diddl: Hoe is het nu met Lot? @Wendy: Fijn dat Finn opgeknapt is. Blijft zielig als ze ziek zijn. Helemaal met die jeukende rotplekjes. @Belize: Succes vannacht. Ik hoop dat hij er niet uitvalt. Heeft hij een hoog bed? Hier zijn we gestopt met middagslaapjes want we waren de laatste tijd tot negen uur bezig om hem te laten slapen. Hij komt tegenwoordig dus wel zijn bed uit helaas. Als hij niet slaapt gaat hij netjes om zeven uur naar bed. Maar mijn man was het vergeten te melden op het kdv vandaag dus het was weer een groot drama met naar bed brengen. Uit zijn ben, in de gang, schreeuwen, huilen. Meneer wilde naar beneden. Geen idee of dit weer een ' fase' is of dat hij vanaf nu echt geen middagslaapjes meer doet.
Lief dat je het aanbied wendy, ik heb niks nodig.. Wel leuk! Veel plezier.. Pasja, hier ook geen middagslaapjes meer de laatste weken en dat lijkt beter te gaan...