Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Pff, en dat probeer ik dus juist niet te doen. De aandacht naar de baby omdat hij dan juist jaloers kan zijn en ik het zielig vind voor hem odat ik weet dat hij uit frustratie slaat. Ik doe dus totaal het omgekerde. Vanaf vandaag dan maar opnieuw beginnen. En als hij dus huilt etc gewoon laten en het slachtoffer aandacht geven en hoe maak je dan weer de overgang naar de oudste?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als het goed is wil hij op een gegeven moment weer meedoen in vorm van aandacht geven aan de baby: als hij het snapt dat het zo werkt, doet hij zelf ook wat vr de baby. hij wil dan uitzichzelf excuses aanbieden, iets willen geven aan de baby als troos(zijn knuffel aanbieden bvbeeld) als hij dat niet uitzichzelf wil doen kun je hem proberen er bij te betrekken. het kan zo zijn dat hij het allemaal niet kan bedenken. baby heeft pijn misschien moet hij zijn fop hebben of zijn knuffel doekje? zodat hij dan het brengt etc.

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik denk dat je wel een punt hebt Belize. Wel lastig want ik zou ook het omgekeerde doen. Maar ik heb net J. even naar mijn moeder gebracht omdat ik een waardeloze nacht achter de rug heb. Hij wilde een ijsje maar ik zei dat hij eerst een broodje moest eten. Dus begon hij mijn moeder en mij te slaan. Ik heb hem toen beneden in de gang gezet. Hij bleef slaan en wilde geen sorry zeggen.
    Toen ben ik gaan plassen en heb ik hem 10 minuten genegeerd en heb met mijn moeder gepraat. In het begin ging hij heel hard gillen maar op een gegeven moment kwam hij huilend op ons af en zei hij sorry. Toen was hij weer helemaal gekalmeerd.

Dat straffen werkt dus niet zo goed. Ik ga het ook zo proberen Belize. Al is de baby er nog niet. Ik kan wel aandacht aan mijn buik geven als hij daar weer op wil slaan.

Ik ben benieuwd of deze methode werkt voor onze jongens Boordevol. Lastig is het he?

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat was van de amerikanse CB info op de email. pedagogisch advies. het werkte hier goed. eigenlijk alle tips werken goed van die info mail uit US!
    de laatste advies was:een deken over een tafel om een tent te maken, zo kunnen ze zich lang bezig houden. en ja hoor een deken over zijn peuter tafel en hij is dan n tijdje weg. hahaha

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Lees wel mee hoor dames, maar erg druk. Alleen even een snelle reactie mbt slaan. Hier precies hetzelfde en idd altijd om de aandacht te vragen. Ik straf er niet voor en negeer het. In het begin werd het daardoor erger door frustratie maar na een paar dagen had hij het door en nu is het een heel stuk minder geworden.
    Verder is hij wel enorm vervelend thuis, als ik dan vraag waarom hij iets stouts doet zegt hij dat de kindjes op de creche dat ook doen :-$. Daar is hij een modelkindje zeggen ze.. Hij straft daar ook de andere kindjes als ze iets stoits doen dus hij weet wel heel goed dat dingen niet mogen.

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Had nog niet gereageerd op dingen voor de rest.

Leuke foto's wendy! Je kan echt duidelijk zien dat je jongens broertjes zijn. Super knullen :)

Goede tips mbt jaloers gedrag. Ik ben erg nieuwsgierig hoe het hier gaat als de kleine man geboren is.

diddle: ik zou wel aangeven dat als je de afspraken zo aan het eind niet trekt dat er wel rekening met je wordt gehouden. Pffff... het is wel een aanslag op je lichaam. Ik heb met de oogarts afgesproken dat wij pas weer terugkomen als de kleine man ongeveer 3 weken is. Dus na de geboorte moet er gewoon even meteen gebeld worden voor een afspraak... maar goed hier is natuurlijk ook al wel vastgesteld dat ze geen last heeft van haar aandoening en is het gewoon een controle of er geen veranderingen optreden. Er zijn geen echte onderzoeken nodig voor de rest. De situatie is dus niet vergelijkbaar.

Ik heb geen verlof opgenomen voor daarna. Ik ben wel echt opzoek naar een nieuwe baan. Dus wellicht kan ik door het vinden van een nieuwe baan voor mezelf nog een beetje rust creëren. Ik ga even uit van het meest positieve scenario, anders ga ik wel heel bedroefd mijn verlof in straks. En het put me al heel erg uit. Ik ben dus momenteel ook niet echt lekker aanspreekbaar.

Pasja: ik hoop dat je kleine snel geboren wordt en dat je verlost wordt van de laatste loodjes!

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Diddl, ontlasting is alleen onderzocht op parasieten en schimmels en die had hij niet. Verder allerlei onderzoeken gehad zoals legen darmen etc maar niets gevonden.

Mejosje, mis ik iets mbt ogen?

Belize, wel een eye opener. Dank je wel. Sinds gister doen we dat en het lijkt nu al te werken. Weet alleen niet hoe te reageren als ie mij slaat, want kan mezelf niet troosten natuurlijk haha.

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @boord: Ze heeft aangeboren staar. Kan je eigenlijk niet zoveel aan doen. Als het heel erg was geweest en haar ontwikkeling had geschaad, wat het dus niet doet aangezien ze met veel dingen zeer voorlijk is zelfs, hadden haar lenzen eruit gesneden moeten worden. De kans dat onze babyboy het heeft is ook 50% omdat het dus erfelijk is (ik heb het ook), dus ik ben benieuwd. Ik hoop niet dat het bij hem dan ineens heel erg blijkt te zijn als hij het ook heeft.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ boordevol, ik loop dan gewoon weg en besteed extra aandacht aan de baby. Meestal houd hij dan snel op en zegt sorry. Dat beloon ik dan direct door hem alke aandacht te geven.

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Mejosje, dat wist ik ook niet wat betreft K. dr ogen.
    Dat is nog even spannend dus met de beeb straks!
    Wanneer kan hij daarop onderzocht worden?

Het is niet dat ik de afspraken niet meer trek hoor, zo op het einde.
    Maar ik heb sinds kort geen eigen auto meer en moet dus met OV en ben dan toch ruim een uur bezig om daar te komen. Het lijkt me zo erg als je bv. daar bent en je vliezen breken of de weeen beginnen (Lot is ook binnen 1,5 geboren ;))
    En gewoon het feit dat je die afspraak ineens in je kraamtijd hebt gepland, lijkt me ook niet handig ;)

Maar de KA belde gister nog en waarschijnlijk kan ik as vrijdag of die week erna al terecht. Ze gaan ook een rontgenfoto van dr hand maken om zo de ontwikkeling vd groei vd botten te bekijken.

WBt het jaloerse gedrag dat is hier eigenlijk pas echt begonnen sinds Lotte kan lopen. Scheelt waarschijnlijk dat Lisa pas 1,5 was toen Lot geboren werd zit je toch in een andere fase. Nu zijn ze toch al zo lekker in de peuter-pubertijd.
    Bij Lot is het ook echt hele dagen "Ne, ik wil het niet"

Oh en mejosje, nog even een knuf voor jou!!

@ Pasja, hoe is het daar??

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje:toen kiek heel jong was had je het weleens over.je zei ooit dat je ziekenhuis in ziekenhuis uit moest doen steeds.ik hoop dat je zoontje het helemaal niet heeft.want dat kan ook toch?
    en ja, werk moet ook goed zitten. papa hier heeft t gewoon gezegd aan zijn baas en zijn conkrtakt werd niet verlengt. hij zit sinds 2 weken gewoon thuis zonder werk, wel elke week naar n solicitatie gesprek ergens in het land. het moet wel goed zitten anders wordt je er zo moe en chaggie van helaas.

boord; als mijn zoon me slaat(kom zelden voor) zeg ik dat mama slaan echt niet goed is, mama kan terug slaan en dat zou pijn doen, maar we slaan jou ook niet dus je moet ook niet slaan. je moet aaien, want dat is fijn etc.maar ik neem ook meteen afstand van hem. en zeg tegen hem dat hij weg van mij moet.
    maar goed, hij deed dat rond 11 maanden oud. daarna bijna nooit meer.

diddle: dan vallen de afspraken eigenlijk mee volgende week. ze deden hun best om het vr jou makkelijker te maken. want echt prettig wordt het niet.

lot was geboren binnen 1,5uur? wat een geluk zeg! hier 3 dagen pfff!

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik heb gewoon een vastcontract... dus ik kan klagen wat ik wil. Het is ook door mijn leidinggevende al wel toegegeven dat ik uit mijn functie gegroeid ben hoor. Alleen er zijn veel factoren bij elkaar die ondanks dat het werk niet dragelijker wordt. Werksfeer is echt bagger ook.

En idd toen K. klein was moesten we idd ziekenhuis in en uit. En het is dus voor 50% mogelijk dat babyboy het niet heeft. Voor zijn geboorte weten we het niet, als hij ongeveer 3 weken is zal de eerste afspraak zijn. Mocht hij het ook hebben dat weten we ondertussen wel welk traject ons te wachten staat.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wordt het weer zo een slechte zomer?baalen dat het zo koud is en het regent ook nog eens...

tim weer naar bvrijdingsmarkt, en ja hoor ze hadden zweefmolens! 2 keer gezeten en hij is er zo blij van!

14. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ff snelle reactie. Ik waggel nog steeds rond.:( Hoop elke nacht dat er wat gaat gebeuren maar helaas....

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Pasja, kop op kan nu niet lang meer duren..

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nog een paar dagen pasja!

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Jaaaaaaaaa eindelijk! Al maanden is het potje een gewild object hier in huis, maar er gebeurde helemaal niets als ze erop zat. Doet al weken zelf haar broek uit etc. & Ze heeft net voor het eerst een plasje gedaan op het potje. Ik ben zo trots :)

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat goed mejosje! Hopelijk zet ze nu door en heb je haar voor de bevalling zindelijk. Want dat lijkt me lastig voor je als je dat net na de bevalling hebt..
    En wat naar dat je het zo niet naar je zin hebt op je werk. Wist idd wel dat je op zoek was naar iets anders maar niet dat de werksfeer zo slecht was. Kan me extra goed voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof..

Diddl, hoe gaat het met de meiden met slapen? Doe ze het nog steeds zo goed?

Pasja hoop voor je dat het deze nacht begonnen is....spannend hoor!

Belize naar zeg dat je man zonder werk zit, hopelijk vind hij snel iets anders..

Wendy en boordevol alles goed bij jullie? En LH, kom je ook nog eens langs?

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gefeliciteerdmejosje! inderdaad voor de bevalling dit uit de weg helpen!hahaha.speen is al weg, dus gaat goed!

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Belize, vervelend zeg dat je man zonder werk zit, lijkt me geen fijn idee.

@ Mejosje, wat goed!!!!

@ Pasja, het kan ook zomaar overdag beginnen he ;)
    Maar ik hoop voor je dat het echt snel begint (of al begonnen is) nu!

@ AMS, ja het slapen gaat hier nogsteeds goed! Lisa wordt wel weer iets vaker wakker snachts maar minder als voorheen. Dus ik ben dik tevreden!
    Hoe is het met jou en je knullen?

Deel Deze Pagina