@Mejosje: Wat goed!!! Ik snap dat je mega trots bent. En wat enorm vervelend van je baan. Nog even volhouden en dan genieten van je verlof. Ik hoop dat je tijdens je verlof een mooie andere uitdaging kan vinden. @Diddl: Wat fijn dat het goed gaat met slapen van die meiden. Lijkt me erg leuk zo samen op een kamer. Hier nog steeds niks. Heb vandaag een grote wandeling gemaakt maar die kleine zit echt lekker blijkbaar. Weet iemand eigenlijk of je maximaal tot 42 weken mag lopen of laten ze je ook wel langer lopen?
Dus nog steeds niks Pasja...wachten duurt lang he! Volgens mij laten ze je hier niet langer dan 41 wkn lopen, maar is overal verschillend denk. 42 is echt wel de max. Diddl: had je het maar maaaaanden eerder gedaan (de meiden bij elkaar) of niet? Hihi....fijn dat het zo goed gaat! Mejosje: super!!! Wat goed van haar zeg!
@ Belize, hihi sorry @ Pasja, verschilt idd per VK. Hier laten ze je wel tot 42 doorlopen en gaan dan pas actie ondernemen, dat kan dan gerust met 42.3 zijn. Maar vaak als jij aangeeft het echt niet meer te trekken willen ze je tegen de 42 wel strippen (Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, loop dan nog liever tot de 44 weken door ) @ Wendy, nou idd dat zei ik ook al Hoe is het met Finn?
ze doen echt niks hoor als je overtijd bent pasja! tenzij ze zien dat je echt niet verder kan(ik kreeg een huilbui dat niet stopte met 41 weken, dan nog keken ze of er een ontsluiting was om de vliezen te kunnen breken.gelukkig was r dat wel 2cm.
Bij je volgende afspraak gewoon ter tafel brengen pasja! Ik hoop dat het snel begint. Vandaag is bijvoorbeeld wel een mooie dag om je in het zweet te werken...
Dag meiden, Even ene update van mij. Vandaag weer bij de vk geweest. Eerst een half uur aan de CTG. Dat zag er prima uit. Ook was er nog meer dan zat vruchtwater. Ook goed dus. Ze heeft me wel gestript. Ik had 1 a 2 cm ontsluiting en mijn baarmoedermond was half verweekt. Dus het begin is er. Strippen vond ik niet een geweldig gevoel. Ik dacht, als dit voelt als beginnende weeƫn hoe overleef ik de bevalling dan. Hahaha Nou als er niks op gang komt moet ik volgende week dinsdag weer terugkomen voor het hele riedeltje. En als er dan niks op gang komt dan word ik ingeleid op Hemelvaartsdag. Nog max een week dus. Maar ik hoop korter want inleiden na een ks kan complicaties geven. @Wendy: hoe was Finn zijn eerste dag op de peuterspeelzaal? Gaat het voor de rest goed met iedereen? Het is vrij stil hier!
We zitten allemaal op jou nieuws te wachten Pasja Maar balen dat je nogsteeds rondloopt. Wel fijn (voor jou) dat de VK je al wilde strippen, hopelijk helpt het en hoef je niet tot volgende week donderdag te wachten. Ja Wendy, hoe vond Finn het, en mama?
hij wilde niet slapen en hij gooidde zijn fop.dus dat werd de punt achter.hij viel wel in slaap met mijn slaapliedje,omdat hij kapot moe is. ik ben benieuwd hoe vaak ik vannacht uit me bed moet komen. hij krijgt morgen wel n grote chuginton set als kadoo omdat hij zonder fopspeen in slaap viel.
Klinkt positief pasja. Hopelijk komt het snel op gang... Succes met de allerlaatste loodjes. Jij ook succes vanacht belize. Ben idd benieuwd naar finn zijn eerste dag.. Hier nog steeds druk met vanalles en nog wat, hopelijk binnenkort wat meer tojd om te reageren.
chuginton set? Wat is dat? Maar wat goed zonder speen! Hier 2 dagen nog een beetje gemekker gehad... daarna was het over. Hier hebben we trouwens ook een week lang stickers geplakt na elke nacht dat ze zonder speentje sliep en toen het papiertje vol was (was een tekening en daar had ik 7 vakjes op gemaakt voor de dagen van de week) kreeg ze een mooie knufffel omdat ze een week zonder speen had geslapen. Ze was me toch een potje trots. @pasja: Overtijd lopen... dit had je vast ook niet verwacht dat zou gebeuren of wel? Wens je het niet toe hoor... maar evt een dagje later na het inleiden bevallen is ook een hele mooie datum trouwens! @wendy: hoe was de eerste dag "school" voor Finn?
nou die fopspenen moeten op een gegeven moment vleugels krijgen om naar de babies te kunnen vliegen.mama heeft ze in t vogelhuis gedaan en in de nacht vlogen ze weg!maar ze lieten dus kadoo's voor tim achter!chuggington is van die teknfilm serrie van de treinen...ik schreef het slecht hahaha. hij had al een setje waarmee hij veel speelt. (met auto's ipv loco's) nu n paar weken volhouden hier denk ik! ik hoop je niet ingeleid moet worden pasja. soms werkt het ook meteen met strippe(hoe schrijf je het?)
Finn doet het echt super! Is nu 2 keer geweest en heeft (nog) niet gehuild Was bij Sem ook zo en die heeft daarna 6 wkn gehuild! Dus ik wacht volg wk nog even af...hihi. Merk aan hem dat hij het echt leuk vind. Heeft gelijk al twee kunstwerkjes gemaakt. Eentje voor moederdag en een bonk klei met bierdopjes erin (altijd al willen hebben ). Pasjaaaaa: wat hou jij het spannend zeg! Kan nooit meer lang duren en hopelijk begint het spontaan. Ook al is inleiden helemaaaaaaal niet erg (ik weet niet anders ).
wendy: wat goed van finn! hier 2de avond!hij vroeg wel waar zijn fop is toen hij het niet vond naast slaapzak en doekjes bij naar bed gaan. hij wilde weer niet slapen, maar dat is altijd zo tegenwoordig.geslapen tot bijna 7uur! in de ochtend was hij n beetje bozig,maar niet echt om fopspn. hij zei:ik heb geen fopspenen ik heb mooie kadoo's van fopspenen!hij is best trots op zichzelf!
even checken of ik dit goed begrepen heb: ze beginnen met school in het studiejaar 2013-14 na hun verjaardag,in november. ze gaan tot de zomervakantie naar groep 1, en dan september beginnen ze weer bij groep 1 maar ze gaan gewoon 2014-15 naar groep 1!!!!!klopt dat?
Volgens mij wordt dat per kind bekeken als ze eenmaal op school zitten. Dus het eerste gedeelte klopt, na de 4e verjaardag beginnen ze, daarna wordt beoordeeld of het schooljaar verlengt wordt in het volgende studiejaar of dat ze door kunnen naar het 2e jaar. Het ene kind is er immers meer aan toe dan een ander. Er wordt voornamelijk gekeken naar de kinderlijkheid en wat een kind aankan (tenminste dat is ons verteld bij 3 van de 4 scholen die we nu hebben bezocht).
bij het school waar tim waarschijnlijk zou gaan(geen antroposofische school)zitten groep1 en 2 door elkaar. ik weet dan niet hoe dat dan zal uitpakken. straks open dag bij antroposofische,met tim hahaha
Bij de montessori hier in de buurt zitten 1 en 2 ook door elkaar... maar dan wordt er dus gekeken of ze over kunnen naar groep 3 als ze eenmaal zover zijn... we zien het wel zodra het zover is. Eerst moeten we maar eens op een gewenste school zien te komen, dat is al moeilijk genoeg
Het is meer bij Dec/jan. kinderen dat die twijfel is en er gekeken wordt of ze eraantoe zijn of nog een jaar groep 1 moeten doen. Kindjes van voor Dec. (dus ook onze Nov. kindjes) gaan inprincipe gewoon door naar groep 2, alleen als ze er dus niet aan toe zijn dan niet ( maar dat is later natuurlijk ook met blijven zitten). Lisa is van april en die moet dus wel volgend schooljaar gewoon weer groep 1 doen. Hier zit groep 1 en 2 ook doorelkaar. Heeft echt zn voor en nadelen vind ik. De oudere kindjes trekken de kleintjes echt mee. Maar alle kindjes waar Lisa nu graag mee speelt zijn dus al 6 jaar en gaan volgend jaar naar groep 3.