Hoe is het inmiddels met bril dragen belize? Laatste wat ik nog weet is dat hij af moest ivm scheel kijken met zijn goede oog? Diddel en Mejosje, hoe gaat de zwangerschap? Laat ................. nog weleens wat horen? (weet niet meer de naam, de dame die als eerste een tweede kreeg, meen Bobby?)
Boordevol, geloof dat bijna alle kiddyboards passen. Weet nu de merknamen niet meer maar heb er destijds voor gekeken en heb er verschillende gezien waar bijstond dat hij op de bugaboo past. Misschien de wagen meenemen naar se winkel om te kijken of het echt past? En of het fijn loopt? Heb zelf vanaf gezien omdat het schijnbaar lastig is op oneffen terrein en hellingen, maar in een stad of dorp met goede stoepen lijkt het me ideaal.
AMS: ik heb er geen haast mee... maar ze is er zelf erg mee bezig. Dan ga ik niet de kop in drukken, maar juist stimuleren. Toevallig vanmorgen heeft een haar luier zelf uitgedaan en op het potje een plasje gedaan. Heel veel input heeft het dus van mij ook niet nodig, om het wel goed te laten gaan.
Je bedoelt little hoop, hier niet echt aktief geloof ik. Op fb komen de knappe mannen regelmatig voorbij, gaat goed met ze..
Sorry mejosje zie je post nu pas. Zou haar ook wel al ze er om vraagt of zel f gaat stimuleren, maar ik zou in jou geval dus wachten om de luier af te doen. Wel fijn dat ze zelf zo lekker bezig is. Is je verlof trouwens begonnen? Staat me iets van bij dat dat deze week begon. Zo ja geniet ervan.
Nee ik doe de luier nog niet af... al heeft ze deze net wel zelf uitgedaan en een broekje dat ik weg wilde doen aangedaan. Ze heeft zichzelf verkleed. Ik vind het even prima, zo voelt ze iig als ze het in haar broek doet hoe dat voelt ;p Het komt echt wel dat zindelijk worden. Ja verlof ik begonnen. Ben zelf echter net weer een beetje aan het bijkomen van een klassieke griep. Lekker begin dus... maar goed, komt wel goed
beterschap mejosje! boord: bij jeugdzorg die samenwerkt met cb kun je een gesprek vragen met een pedagoog over opvoeding en problemen die je tegen komt met opvoeding.zoals ik gedaan heb gister. het is gratis en komt geen info daarbuiten.aantekeingen die pedagoog doet zijn vr haar zelf en als je daar klaar bent wordt t vernietigd.dus geen bestanden of degelijks over jou of over je kind.dus het kan echt geen kwaad! het kan een gesprek zijn alleen vr tips of meerdere gespreken in vorm van beleleiding. ik vind dat echt top!
Beterschap mejosje. Hopelijk knap je snel op en kun je van je verlof genieten... Diddl, had ook al even op fb gekeken, je was zo stil.. Maar nog niet bevallen dus...
Neehoor, alles rustig hier Druk met het bezichtigen van huizen. Heb ook totaal niet het gevoel dat ik elk moment zou kunnen bevallen, zit met mn hoofd echt bij hele andere dingen nu. Zou nog weken zo door kunnen lopen (al ben ik natuurlijk wel benieuwd naar ons baby-meisje!)
Belize, dat klinkt goed. Ik weet van iemand die in het onderwijs werkt dat ze consultatiebureau-dossiers echt gebruiken als een kind bijvoorbeeld moeilijk gedrag vertoont. Dan gaan ze terug de tijd in door alles wat door het cb is gezegd/geschrreven/bijgehouden erbij te pakken. diddl, fijn hoor zo"n zwangerschap. Scheelt in elk geval straks bij de bevalling dat je nog helemaal fit bent. Ik vind jou echt zo'n super mama (niets ten nadelen van de rest, want elke mama presteert een hele taak) maar het lijkt vaak of het zo makkelijk gaat, vooral met bijvoorbeeld Lisa die niet goed sliep en dan Lot ernaast met de bezoekjes aan de arts etc en dan nog een zwangerschap erbovenop. Knap hoor.
pedagoog is niet van cb boord! ze heeft ook geen toegang in de dossiers van cb. maar ik bedoelde dat je aan cb vragen voor tel nummer van pedagoog, omdat cb nu onder jeugdzorg valt (hier gedeeltelijk in een gebouw ook). ze gaat ook niet aan cb bestand sturen.alleen tussen mij en haar. dat weet ik wel zeker. dat zei ze voordat ze wist waar ik mee kwam. dat is dan erg prettig. aan de andere kant als tim in de toekomst ernstige gedragsproblemen ontwikkelt dan vind ik het niet erg dat de info wel door een andere pedagoog bekeken kan worden om zijn probleem op te lossen. ze zouden dat niet doen om tim te schaden. daar heb ik wel vertrouwen in. ik weet nu dat ik tim niet moet forceren om uit n beker te drinken. (heb ik ook niet gedaan) hij heeft n associatie tussen natte broek(plas) en natte shirt(als het druppelt)hij probeert mislukking te vooorkomen.(hij heeft faalangst!). dat ik half lege bekers hier en der achter laat om hem de mogelijkheid te geven om t toch te proberen is erg goed vond zij. dat deed ik dus en bij natte shirt of broek r geen zaak van maken. ik deed het dus wel goed toet nu toe! hij is nog veel te jong om dat alles al vlekkeloos te kunnen. (dacht dat hij achterstand had, niet dus!) tims ontwikkeling komt niet overeen met zijn leeftijd. hij loopt enorm voor en daarom moet ik me nu van haar verdiepen in t leonardo onderwijs(heb daar echt geen zin in). 2 dagen psz en ballet zouden straks ook niet genoeg zijn volgens haar. het is goed vr zijn ontwikkeling maar hij heeft meer uitdaging nodig. dat ze bij psz hem de leidsters laten helpen en aparte opdrachten krijgt is goed. ik dacht altijd dat hij geen cognietive uitdaging nodig had en juist lichamlijk en kunst en muziek etc om hem in balans te houden. dat is dus wel goed;mmmmmaar niet genoeg; hij heeft wel veel meer cognitieve uitdaging nodig. nou; ik heb hem mijn oude laptop gegeven!zodat hij met letters etc kan spelen(geen snelheid vr de internet van vandaag) hij wilde dus de stekker in stopcontakt doen????of dat van mij mocht, nee dus.' ik wil mijn computer zelf opstarten' zegt hij dan. pfff. even later was ineens de narrator van de laptop aan(die vr blinden alles vertelt) het is bij start knop,klikken dan configuratie scherm klikken bij toegangkelijkheid!!!!narrator noemt de letters als hij iets tikt(erg amerikans)hij vind het met toeval maar goed...is wel vreemd dat hij zo makkelijk met computer om gaat zonder begeleiding.(dat ik hem laat zijn eigen gang gaan is ook heel goed vr n kind als tim) het was dus wel n confronterend gesprek. ik ging vr heel iets anders maar het werd vrij snel iets anders. tim is een kleuter in een peuterlichaam....ik wilde het echt niet daarover hebben met haar maar zij wist het gesprek te sturen. het is volgens haar niet iets dat je niets mee moet doen zoals ik dacht(omdat hij nu echt te jong is dacht ik).
om het lang verhaal kort te maken: tim moet cognitief ook gestimuleerd worden om daar moed uit te putten; dat is zijn sterke kant. met de moed die hij daarvan krijgt gaat hij zijn minder sterke kant(zelfstandigheid bij eten en drinken, zelf naar wc gaan) beter ontwikkelen door zijn faalangst te bestrijden. ik heb wel dingen vr hem bedacht: ik ga met hem knutselen met geometriesche vormen. zoals cilinders, kubus, piramides maken. hij weet wel wat die allemaal zijn maar hoe die in de ruimte vorm krijgen bijvoorbeeld. en hij hft nu zijn eigen laptop.
Heel verhaal Belize, sterkte ermee! @ Boord, thx Ik leef ook echt voor mn meisjes hoor, geniet zo van ze!!