ze is nu wel helemaal ok mejosje? tim hft geen nachtmerries meer denk ik. maar hij praat er wel over. hij komt vaak met n doekje of iets anders mee en zegt dat hij daaarme mijn pijn weg zal nemen van mijn neus. 'nu kun je wel je bril op hebben mama' het was eeerst 'de heksen hebben mama's neus gesneden in t ziekenhuis, met een mes' ....pfff.
Ze heeft het nog wel eens over het ziekenhuis, maar de nachtmerries zijn de laatste twee/drie weken niet meer voorgekomen. Na de eerste keer ziekenhuisopname was het erger dan na de 2e keer.
ik begrijp haar wel. het is gewoon heel raar dat mama er niet is. pfff. en dan nog snappen ze ook dat mama iets heeft waardoor ze in ziekenhuis moet liggen.
Hier even een snel berichtje van deze kant om te vragen hoe het met Lot is gegaan vandaag.. Heb wel alles gelezen maar even te druk met vakantie vieren. Na de vakantie kom ik weer meer langs..
Over Lot: De test gaf dus aan dat ze zelf idd te weinig groeihormoon aanmaakt maar het gaf nog geen duidelijkheid want het kan nog meerdere oorzaken hebben. We gaan dus nog niet beginnen met het groeihormoon, in een later stadium gaan we de test nog eens over doen. Voor nu weer andere metingen gedaan (ook bij ons, papa moest ook verplicht mee) dat gaat ze uitwerken en dan horen we hoe en wat verder. Dit was weer een andere KA (nr. 6 ) en die keek ook weer erg naar het motorische gedeelte. Dat ze dus echt nog loopt als een beginneling (klopt)maargoed hiermee zijn we inprincipe al bezig en is het wachten wanneer de MRI plaatsvind. Nog niet veel wijzer dus maar ze maakte ons ook heel duidelijk dat het nog weeens heel lang kon duren voordat we echt duidelijkheid hebben omdt het niet 1 concreet iets is wat ze zal hebben. maar ze vond wel dat er actie ondernomen moest worden omdat ze nu bijna 3 is en we willen natuurlijk wel dat ze als 4 jarige mee kan komen op school. (Nu heeft Lot dr mondje wel bij zich dus dat is al erg prettig, die laat niet zomaar over zich heen lopen) @ Belize, wat sneu zeg voor Tim, is natuurlijk oook wel heftig mama in het ziekenhuis.
tim kreeg gisteren zijn allereerste loly, dus ook zijn eerste echte snoep.hij at wel alsof hij het vaker gegeten heeft. hij vroeg ook elke dag om snoep terwijl we geen snoep hebben thuis.
Daar zal ie blij mee geweest zijn Lot heeft een paar weken terug voor het eerst een lollie gehad (ander snoep al in overvloed helaas) vond het nog wel eng maar als ze netjes blijft zitten dan moet het maar.
Hier heeft ze een keer een spekje gehad op een verjaardag, maar voor de rest nog geen snoep. Tenminste niet van mij. Ze speelt af en toe wel of ze een snoepje eet. Al heb ik een kdv die een vrij strikt beleid voert, denk ik alsnog dat ze het daar wel opvangt (wellicht toch krijgt) en overneemt. Ze krijgt wel koekjes in alle soorten en maten en ook wel een taartpunt als dat in huis is. En we delen af en toe zo'n klein zakje chips.
Diddl: pfff nog meer tests dus... ik hoop voor lot dat daar ook snel een einde aan komt. Maar goed dat ze al wel lekker praat, dan kan ze dingen wel goed duidelijk maken.
helaas is er al heel veel snoep hier doorheen gegaan. Ik haal bewust niks meer in huis maar overal waar we komen wordt ie overspoeld met snoep en dat kan ik niet altijd tijdig tegenhouden. We zijn vorige week trouwens gaan wegen en meten, hij is nu 91.5cm en 1090 gram. Dus bijnaaaa elf kilo. En 2.5cm gegoeid in een maand. Wat zijn jullie metingen? hier is de vervelend doen periode echt aangebroken: gooien met spullen, slaan als we niet thuis zijn omdat hij denkt dat meer te kunnen maken, veel en hard huilen. Pfff. Vandaag gelukkig wel een rustig dagje, maar kan ook door de onrust zijn wegens het vele weggaan ivm vakantie. Teveel prikkels. Diddl, hoop snel duidelijkheid. Jammer dat het lopen ook achteruit gaat maar fijn indd dat ze welbespraakt is. Kan ze in elk geval alles goed uitdrukken.
Hier ook veel snoep. Moet zeggen dat wij echte snoepkonten zijn en ik ook uit een snoepfamilie kom. Ik probeer het wel te beperken hoor maar elke dag wel een snoepje. Verschilt van een lange jan tot rozijntjes tot kindermentos. Ach, ik ben niet zo moeilijk. Hij is niet te zwaar, eet voor de rest goed en zijn tanden zien er prima uit. Diddl: Fijn dat Lot niet op haar mondje is gevallen. Dan kan ze lekker voor haarzelf opkomen. Boordevol: Die vervelende periode zit ik ook in. Heel lastig. J. is echt een temperamentvol mannetje. Best lastig want ik ben zelf heel rustig. Schijnt dat mijn man vroeger ook zo is geweest. Bijna 11 kilo? De laatste keer dat J. op de weegschaal stond was hij 15 kilo. En hij is ook best lang. Volgens mij 97 cm ofzo. Ohja, J. heeft voor het eerst op de wc gepoept. Jeah!! En vannacht een tweede poging zonder luier. Ik ben benieuwd.....
we moeten pas met 3 jaar.ik heb nog geen uitnodiging gekregen van cb. het is vaak veel te druk en hij mag altijd laat ergens in december terecht.maar thuis is hij 98cm en bijna 17kg. hij is big. lijkt ook veel ouder dan zijn leeftijd. met de warmte slapen ze ook slecht he en tim is ook zo nukkig
Geen idee wat lengte en gewicht is. Jurkjes 98 worden kort ondertussen. Nou staat ze sowieso wel hoog op de benen, maar goed... kleding is wel een goede graadmeter. Broekjes 98 kunnen nog prima. Ik schat haar gewicht op 14 a 15 kilo. We hebben geen weegschaal, maar ben redelijk in schatten over het algemeen. Slapen is hier trouwens geen probleem. We hebben in haar dekbedovertrek ook gewoon een grote handdoek zitten ipv dekbed. En ze heeft alleen een hemdje aan in bed, niet de hele pyjama. Wat goed van J! Voor het eerst gepoept op de wc. Hier wilde ze gister iig geen luier aan en dat is goed gegaan. Maar vandaag tot nu toe wilde ze wel een luier aan, dus we moeten maar zien hoe en wat. Ik laat het haar aangeven, ze weet heel goed wat ze wil en wat niet. Ow en als ze wil drammen zeg ik tegenwoordig dat ze dat maar op haar kamer moet doen en niet bij mama in de buurt. Dan houdt ze op. Houdt ze niet op dan zet ik haar gewoon in haar kamer neer en doe ik de deur even dicht... dan is het ook snel klaar.
Oh jeetje, hij is dan wel heel mini. ben wel al blij dat er eindelijk een beetje schot komt in zijn groei, hopen dat het aanhoud. Pasja, inderdaad bijna elf kilo. Die hebben we nog steeds niet bereikt helaas. Hij ziet er ook fijntjes uit maar aan zijn gezicht en houding (vrij serieus en verlegen) wprdt hij toch tegen de drie jaar geschat. Maar niet door zijn lengte_gewicht dus maar echt zijn houding.
oh ja, baby is bijna 6 maanden. Nog 3 weken. dan wil ik beginnen met bijvoeding. Hoe zat het ook alweer? fruit, groente, brood, liga.. mag dat allemaal met zes maanden? Alleen melkproducten niet toch? (dus melk, toetjes enzo). Ik vraag het tegen die tijd nog wel even na bij het CB maar als jullie het me vast kunnen aageven. Weet het echt serieus niet meer haha. hij is denk ik trouwens bezig met nog meer tandjes, vertoont weer dezelfde tekenen als vlak voor het doorkomen van de eerste twee maar ben benieuwd. Gister voor het eerst water uit een beker gegeven, vond ie wel lekker want hij trok de beker steeds terug als ik hem wegdeed. Bij de oudste begon ik ook vroeg met een beker (zelf vasthouden natuurlijk) maar toen ging het uit een beker drinken heel snel vanzelf.
boord maar hij is wel enorm gegroeid!!!!ze groeien in de zomer echt als n kool(zo zegt men het hier,weet ni waarom)denk je dat zijn nieuwe dieet hierin een rol speelt?
hij is nog niet klachtenvrij maar het is wel toevallig dat hij ineens in een maand voor zijn doen veel groeit. ik merk het ook echt aam zijn kleding, bovenkleding moet nu 92 zijn maar broeken hoe groter de maat hoe groter de riemmaat end at is voor hem echt veeeel te groot, zelfs 86 is bij de middel te groot ondanks aantrekken van de riem. dus 92 kan dan nog echt niet. broertje draagt nu 74. die gaat wel erg hard.
ik denk dat we met rijstebloem begonnen(na n paar keer wortel puree die helemaal ni goed zat met de darmen)met 4 maande oud!
er zijn vast wel smal vallende merken, net als groot vallende die ik vr tim gevonden heb.misschien moet je een topik openen. want met zijn lengte kan/moet hij wel 92.