nou tim snapt beloning wel goed maar hij heeft soms gewoon geen zin om naar wc te gaan. hij vraagt om po en wil het in de woon kamer doen.omdat hij bijvoorbeeld iets op tv aan het kijken is.pfff.maar goed, we zijn wel goed op weg. po staat niet meer in de kamer(dat was moeilijk om weg te halen zeg) de meeste gaat wel gewoon in wc.maar wel soms dus in po.tja. voor de rest gaat het goed hier.heel af en toe n slechte dag. dan echt heel slecht.errug koppig en dwars.vooral tegen papa. maar meestal gaat het wel goed.
o ja als hij zelf ni om sticker vraagt na n plasje op wc dan geef ik het hem echt niet. hij vraagt het vaak niet. maar goed, misschien ni meer leuk. hij hft tot nu toe 1 lolly gekregen maar die hft hij ook niet helemaal op gegeten.
wat leuk Belize en wat s mijn mannetje mini zeg vergeleken met Tim. Terwijl ze 1 dag schelen. Even over zindelijkheid: ik loop een beetje vast. Hij kan nu plasjes op de po doen maar gaat soms ook e dan komt er niets of een paar druppels om vervolgens later een grote plas op de grond te doen. Moet ik hem nu steeds elk uur op de po zetten, moet ik ook naar buiten zonder luier, wat is de volgende stap zeg maar? Ik laat hem ook gewoon in romper lopen zonder onderkleding-luier en de romper rond zijn buikje vast gemaakt zodat ie gewoon op de po kan zonder zijn romper nat te maken. Moet ik nu gewoon aankleden etc? Ik weet ff niet meer hoe ik verder moet. Belize, jammer dat het niet helemaal helpt. Papa zou stickers kopen maar nog steeds niet gedaan dus nu zeg ik als je de hele dag plasjes doet krijg je 1 lollie als papa thuis komt. Dan vraagt ie wel na elk plasje nu lollie en dan zeg ik nee als papa thuis is. Misschien is dat een optie voor jou als hij om de stickers vaker kleine plasjes doet?
hij heeft op de eerste dag waarop ik de stickers opvoerde de laatste plas vr het slapen gaan in 3 delen gedaan om loly te krijgen.tenminste dat dacht ik. maar misschien was het om niet naar bed te hoeven gaan. hij wil echt nooit naar bed gaan.en doet van alles om niet te hoeven slapen. maar ja, hij geeft ni zoveel om de loly. hij kiest dus soms echt vr po, dan zeg ik hem 'je krijgt dan geen sticker op het lolypad' dan zegt hij heel koelbloedig: 'geeft niet mama'. tja... hij doet volgens mij altijd waar hij echt zin in heeft. hij weet dat hij de loly wel uiteindelijk krijgt. het komt denk ik dat ik totnutoe zonder beloning straf opgevoed heb. maar goed, hij hft net n sticker geplakt voor naar speeltuin gaan en 1 loly verdiend.(2de dus tot nu toe) als ik ipv loly, een agurk zou plakken dan zou hij meer zijn best doen denk ik. hahaha. je kunt, wanneer hij op po zit gaan tellen, om hem langer te laten zitten, 1 liedje zingen en hem vertellen dat plasje komt etc-met n liedje- hij staat denk ik te vroeg op. verder kun je niet zoveel doen. als hij op po niet doet maar later op grond maak je gewoon schoon, niet boos worden. je kunt het wel noemen(volgende plas wel in de po doen etc; ik zeg bij ongelukjes alleen: geef niet, mama maakt het schoon)als het goed is komt r wel n moment dat hij het snapt en zelf nr po gaat. het kan wel 2-3 weken duren volgens cb folder. elke uur etc naar wc brengen zou ik niet aanraden. dat is wanneer ze heel jong zijn. je jongen is slim en heeft ervaring met po. verder kun je samen met hem ondergoed setjes kopen. ipv romper doe je deze aan. dat vinden ze echt geweldig. vastgemaakte romper is niet zo leuk vr hem.het is n totaal ander verhaal als hij n coole hemd aan heeft vr grote jongens en een onderbroekje! dat krijgt hij omdat hij niet meer in de luier doet etc.
boord: in het begin heb ik tim geen stickers gegeven. nu doe ik dat omdat ik po de deur uit wil hebben. hij gebruikt de po op psz niet meer.thuis dus nog wel soms.
Oke Belize, duidelijk. Reden van romper is dat onderbroekjes van zijn kont vallen . En mbt naar buiten gaan? Zoals naar de speeltuin, wel of geen luier meer doen? Hij gaat vaak zelf op de po zitten en soms op mijn aanwijzen. Maar ik mis dus denk ik steeds de grote plasjes omdat ie nog een luier omkrijgt voor het weggaan en voor het middagslaapje bijvoorbeeld.
ik raad je aan kruidvat ondergoed!!!echt geweldig strak. vorig jaar winter heb ik die gebruikt,als setje is het net n romper aan gevoel. ook erg voordelig!
ja boord in de eerste week van zindelijkheid waren de plasjes hier ook echt klein. omdat ze tot dat moment gewend zijn om elke moment te kunnen plassen. dus kleine plasjes en vaker.wanneer ze zindelijk getraind zijn gaan ze niet zo vaak plassen en plasjes worden groter. dat is trainen! hij moet snappen dat hij niet altijd en overal n plasje kan doen.
een paar dagen geleden ging de wasmachine kapot.gister kwam de nieuwe binnen.en vandaag TV ging kapot. een nieuwe gekocht. ik hoop n tijdje niks kapot gaat zeg!!!
He, zie dat mijn post van gisteravond niet geplaatst is. Hier gaat alles prima, wel nog steeds druk. De creche gaat heel goed en inmiddels ook een bijeenkomst van school gehad en maandag begint hij. Gelukkig een leuke juf (voor zover we nu nl gezien hebben) en ook de klas zag er gezellig uit. Boordevol, heb je al eens bij zeeman gekeken voor ondergoed? Ik vond (en vind het eigenlijk) een nare winkel, beetje slordig etc. Maar ik had hetzelde probleem en helemaal nl toen de luier af ging en het ondergoed van de zeeman bevalt heel goed en blijft ook mooi in de was. Er zijn is wel verschil tussen modellen mbt breedte, maar heb er meerdere keren wat smals kunnen vinden en voor een klein prijsje. Hier kan heeft hij nog ruimte over in de korte broeken van broerlief, maatje 74. Laatst toevallig iets op maat moeten laten maken voor beide en ze hebben nu allebei dezelfde maat op hun heupen (kleine nl wel met luier, maar toch). Hier gezegd luier af is helemaal af en dus ook buiten en tijdens het middagslaapje, dit om verwarring te voorkomen.
AMS, mijn kleintje nadert de oudste echt snel. hij is nu al 9 kilo en bijna 6 maandjes. Maar hij heeft zeker een bredere taille dan mijn oudste. Broeken 74 kunnen bij de oudste indd ook nog makkelijk (wat breedte betreft). mejosje heeft lang niet gepost toch? Hoop dat alles goed is. Doen jullie kids nog middagslaapjes? Mijne is weer helemaal terug naar de middagslaap. Uiterlijk half 2 smiddags slaapt ie weer en 's avonds uiterlijk 20.30. Het was er een behoorlijke tijd uit maar nu weer helemaal terug. Vind het erg fijn want hij slaapt al zo weinig dus dit is heel fijn.
AMS, Zeeman koop ik eigenlijk alleen vaatdoekjes en schuursponsjes enzo, zal er eens kijken voor ondergoed,.
ik heb n paar dage geleden wat zeeman ondergoed gekocht vr tim. 110-116. zeeman valt echt klein. netals kruidvat jongensondergoed.
belize, kruidvat ben ik nog steeds niet geweest maar ga ook daar kijken. Bedankt voor de tips. Hoe is het met Tim? Nog naar zijn zin op de peuterspeelzaal? Ik zag vandaag een moeder en moest gelijk aan Diddl denken. had haar zo kunnen zijn naar mijn idee, 2 leuk geklede meisjes, nog een baby en een ander kleintje + een hond. Dacht eerst nog ze zal wel de oppas zijn want 4 kleine kids, maar ze riepen toch echt mama.
@ Boord, hihi had zo gekund Maar heb "maar" 3 kids he Grappig dat je kleintje juist een flinkerd is, jeetje zeg nu al 9 kilo! Ondergoed vd kruidvat valt hier gewoon op maat. Zeeman idd wel kleiner. Maar Lisa draagt toch nog gewoon 98/104 Met Lot is het ook heel lastig ondergoed kopen (broekjes) die moet maat 80 hebben maar dat zie je nooit. Hier geen middagslaapje meer. Ze ligt om 20.00 in dr bed en om 5.30 eruit.
Hier snapte Finn helemaal niks van het beloningsbord dus die hebben we maar snel weg gedaan. Is hier dus helemaal zonder beloningen ed gegaan... Ws heeft Finn de 5e ziekte. Werd gister wakker met felrode wangen en later kreeg hij uitslag over heel zn lijfje. Was vandaag al een stuk minder. Als hij er morgen nog last van heeft bel ik even de dr....toch even uitsluiten dat het niet iets anders is ipv eigen doktertje spelen ach dat internet toch ook! AMS: hoe is de eerste dag gegaan? Belize: dus jullie zijn weer aardig wat geld armer :x Zie je altijd...zo gaat er niets kapot en zo een paar dingen achter elkaar!
Oh ja Belize, had het gelezen van je stukke apparaten en helemaal vergeten erop te reageren. Mijn wasmachine had het ook begeven, en ineens werkte die weer. Nu doet ie het nog elke dag maar soms ook niet dan blijf ik gewoon knopjes indrukken en ineens doet ie het dan toch. Nu is een wasmachine iets wat we absoluut niet kunnen missen maar zo kunnen we nog ff sparen en dan een nieuwe kopen. Nu werkt ie alweer weken wel hoor gelukkig. Diddl, dat dacht ik dus ook. Jij hebt er 3 en zij had er 4. Grappig he, dat mijn tweede zo hard groeit en de eerste zoooo langzaam. Eigenlijk heeft hij ook ondergoed maat 80 nodig maar dat is er indd niet. 92 wel maar s echt nog te ruim. En slaapt Lot echt maar 9.5 uur? Woooww. Ik vind het nog steeds erg dat mijne 11 uur slaapt. Maar ben wel blij dat het middagslaapje terug is. Hij heeft dat gewoon echt nodig maar hield zich voorheen wakker en werd dan stierlijk evrvelend of viel in slaap rond 16u waardoor ik hem met geen mogelijkheid meer op een normaal tijdstip in bed kreeg. Hij wordt wel rond 6-6.30 wakker maar dat komt door de baby . Die is dan namelijk uitgeslapen en dan is de oudste ook meteen klaarwakker.