Club-3 II

Discussion in 'De mama's' started by AMS, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Heb wel alles gelezen hoor maar reageer weinig. Beetje druk/moe etcetera. Jullie kennen het wel.

Belize: hadden wij laatst ook. Eerst de wasmachine, paar maanden later de droger en de dvd speler. Kon ook niet anders. Toen we dit huis kochten, kochten wel alles nieuw dus nu is het helaas tijd voor vervanging.

Hoe is het trouwens met je neus? Al tijd voor een before and after foto?:D

Boordevol: Jeetje wat een verschil tussen jouw jongens. Wel heel fijn dat de oudste zo goed gaat. Dat is toch een zorg minder.
    Hier geen middagslaapje meer. Of hij moet zo ontzettend chagrijnig zijn van de moeheid dan dwing ik hem om te slapen. Maar anders niet. Hij gaat wel om half zeven naar bed, dan het hele avondritueel (tanden poetsen, boekje lezen) en dan slaapt hij meestal zeven uur. Tot de volgende dag zeven uur.

AMS: Fijn dat het goed gaat. Wel spannend hoor school. Aan de ene kant ben ik blij dat het bij ons nog een jaar duurt. Hoe is het weer? Hopelijk al iets afgekoeld?

Wendy: Hopelijk gaat het morgen beter met Finn. Lastig hè dat internet. Ik zoek ook altijd van alles op. Haha :D

Hier gaat het zijn gangetje. Momenteel hebben we een loge. Het hondje van mijn ouders. Ik dacht eerst, hoe moet ik dat doen met twee kids. Maar het graat prima. Gelukkig vind J. het erg leuk om de hond uit te laten.

Daarnaast moet ik binnenkort een darmonderzoek. :( Heb vanaf de bevalling al bijna elke avond de diarree. Soms wel 5 keer op een avond. Jullie snappen dat ik me dan niet top voel. Heb al verschillende onderzoeken gehad maar er kwam niks uit. Nu dus maar de binnenkant bekijken.

Even een vraagje. Herkennen jullie dit? Bij J. wilde ik dat hij het liefst zo snel mogelijk groot werd. Maar nu bij de tweede wil ik niet dat het allemaal zo snel gaat. Ze wordt morgen 4 maanden maar ligt nog steeds in haar wiegje naast me terwijl ze al lang doorslaapt. Haar broer lag met 3 maanden in zijn eigen kamer. Moet wel zeggen dat hij heel veel kreunde in zijn slaap en ik daardoor wakker werd.

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    @ wendy, hopelijk valt ht morgen mee met finn, sterkte!

@ boord, tja ik vind het nieteens weinig eigenlijk, ik ben het niet anders gewend natuurlijk van lisa en die wordt ook nogeens snachts wakker

@ pasja, ik herken dat zeker wel maar is ook niet gek denk ik. 1e x is alles nieuw en wil je allemaal meemaken. 2e x weet je hoe snel het gaat en houdt je ze liever wat langer klein (Wat bij Lot dus zeer goed lukte ivm met dr groei en motorische ontwikkeling ;))
    En nu de 3e, tja ik weet dat dit de laatse is dus die mag helemaal lang klein blijven!
    Zo ook met naar school gaan, ik vind het echt heel leuk dat Lisa nu naar school gaat, hele nieuwe fase weer maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat als Noa straks naar school gaat ik het helemaal niet zo leuk ga vinden :D

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Pasja, dat heb ik ook!!! Bij de eerste kon ik bijvoorbeeld ook niet wachten met het eerste hapje. Nu denk ik oh 6 maanden wachten geen probleem, daarna wordt het op een gegeven moment toch een gevecht van wel en niet eten hahaha.

wat voor darmonderzoek krijg je? Ik heb het ook gehad (niet ivm diarree). Maar moest liters laxeermiddel drinken vooraf want de darm moest helemaal leeg zijn. Was allemaal niet fijn maar wel meegevalle. Kreeg ook een roesje tijdens het onderzoek zodat je het niet volledig bewust meemaakt.

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    boord:aan de onderkant van zo een wasmachine is er en vakje dat je open kunt doen. daarin zit de filter,er uit halen en die moet je schoon maken. als dat vies is of iets daar blijft steken dan doet de machine niet zo goed.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Van mij mag de kleine ook wel klein blijven... hij is nu al weer bijna 2 maanden, pfff! Al vind ik mijn grote meid ook wel echt heel leuk. Ze is echt een karaktertje al.

Hier trouwens ook geen middagslaapjes meer. Al echt heel lang niet meer, helaas!

& apparaten gaan altijd stuk in gedrieën toch?

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Belize, had ik indd geprobeerd maar gaf geen verbetering. Nu doet ie hetwel gewoon maar ik weet dat ik over niet al te lange tijd toch over zal moeten gaan op een nieuwe.

Mejosje, gaat hard he.

Ik heb nu ook een nieuw probleem. De kleinste tijgert lekker door het hele huis en als broerlief aan het spelen is pakt ie dus ook speeltjes maar ook als hij niet speelt. Broerlief wil dat ABSOLUUT niet hebben, maar heb gemerkt dat hij eigenlijk alles van hem afpakt. Ook speeltjes waar hij niet mee speelt, de baby mag er niet mee spelen. Hoe kan ik hier het beste op reageren?

7. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    als de baby aan je telefoon komt zeg je ook toch nee?moet ook voor de spullen van de oude broer gelden denk ik. of je vraagt toestemming van de broer. respect vr andermans spullen. straks kunnen ze dat alles zelf regelen natuurlijk.hahaha. leuk hoor tijgerende baby en de peuter!

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Probleem is dat grote broer alles afpakt. ook baby's speelgoed zelf. Alles wat hij pakt om te spelen wil grote broer ineens. Zelfs speeltjes waar hij al weken niet naar om kijkt. Dus ik wil vooral weten hoe ik op grote broer moet reageren. zodat hij leert (zijn) speelgoed te delen. De baby kan ik natuurlijk makkelijk dingen afpakken :D als t niet mag, maar broerlief is het probleem.

9. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

Mar 12, 2009
    1,061
    1
    0
    Boordevol, dat is en fase. Hier is de regel dat als hij er niet mee aan het spelen is een ander kind met dat speelgoed mag spelen. Wij zeggen altijd, samen spelen samen delen. Afpakken mag niet. Gewoon consequent nee zeggen. Op een gegeven moment Wordt het echt minder. Maar het is heel vermoeiend om elke keer nee te zeggen.

En ik zou een speeltje exclusief voor hem reserveren. J. Heeft bijvoorbeeld zijn slaapknuffel waar niemand aan mag zitten. Dat is echt van hem en niemand mag daar aankomen. Dan hebben ze ook iets van hunzelf.

Dat werkt hier tenminste.

Fijn dat jullie het ok herkennen van het klein houden van de jongste. Ik dacht dat ik zo een aansteller was. ;)

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Hihi neehoor je bent geen aansteller!

Hier is het ook heel erg met het afpakken. Lisa kan dan echt gemeen zijn. Moet ook altijd precies hetgene hebben wat Lot heeft. Lot is daarin veel makkelijker. Leer ze sowieso dat afpakken nooit mag, je kan het wel vragen aan elkaar. En Lot is nu dus echt zo als Lisa het afpakt gaat ze gillen maar als Lisa het netjes vraagt krijgt Lisa het bijna altijd ;)

Vandaag kwam mn vriendin met haar 2 kindjes weer spelen. haar jongste is nu 15 maanden en is even groot als Lot. Loopt nu ook dus is een beetje vreemd voor Lot om te begrijpen dat ze echt nog veel jonger is. Ze vond het maar raar dat ze nog niet kon praten bv. :D
    Maar dan wordt je wel weer geconfronteerd dat ze echt heel klein is..

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Bedankt voor de tips dames.

Diddl, hoeveel weegt Lot nu en hoe lang is ze ook alweer?

12. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Jeetje wat een hoop bij te lezen. Ik zal later reageren, maar nu alleen even een snelle beterschap voor Finn!

13. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Wendy, hoe is het nu met Finn?

Boordevol, heel herkenbaar zowel het klein blijven als het afpakken. Hier wordt idd ook alles afgepakt en ik probeer hetzelfde als diddl aan te leren, meestal resulteerd het in een hoop gegil van beide, maar de oudste geeft het gelukkig nu wel terug als hij het heeft afgepakt en zegt ook tegen zijn broertje dat hij dingen eerst moet vragen.

Helaas zit de jongste nu in de gil-fase en de oudste vind het uiteraard erg leuk om mee te doen. Ergens vind ik het sneu om de jongste ervoor te corrigeren, want hij test nl gewoon zijn stem uit, maar heb er ook geen zin in dat ze met z´n 2en de boel bij elkaar gillen. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Op school lijkt het wel goed te gaan. Het wegbrengen blijft even moeilijk, maar hij vind de juf helemaal geweldig dus dat is een goede start.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
  15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    wendy:hoe gaat het nu met Finn?

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Pff, mijn reactie is niet geplaatst vanmorgen. Nu ff kort, gillen gebeurt hier dus ook. Ik leid de oudste dan af. Roep dan bijv kijk een vrachtwagen en dan gaat ie meteen uit t raam kijken en vergeet het gillen. De kleine gilt er echt lustig op los maar kan die natuurlijk niet tegenhouden, en afleiden helpt echt goed. Zeg ik niet gillen blijft ie gewoon doorgaan, ook in de hoek. Afleiden is dus mijn sleutelwoord.

Pasja, samen spelen samen delen. Sinds ik dat zeg geeft hij het gelijk. Super! bedankt.

17. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

Mar 27, 2008
    1,000
    0
    36
    Met Finn gaat het weer helemaal goed. Hij heeft een dag of 3/4 flinke rode vlekken gehad, maar is niet ziek geweest. Was wel een ongeluksweek voor hem :x Dinsdag was ik op visite en toen klapte hij echt hard met zn slaap tegen de tafel...resultaat blauw oog en een dag later met zn hoofd tegen de autodeur bij schoonmoeders...

Hier nu eindelijk ook een babbelkont...heeft even geduurd :) neemt jammer genoeg ook de lelijke dingen over die Sem zegt ;)

Kheb verder even niet terug gelezen sorry...

18. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Wat sneu voor Finn, maar wel fijn dat hij niet ziek is geweest.
    En leuk dat hij nu lekker kletst en ach, denk dat je toch niet aan de lekijke dingen ontkomt...

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ach arme Finn, pechvogeltje...
    Gezellig dat hij nu ook lekker kletst!

@ Boord, nu weet ik het niet precies.
    Met 2 jaar 9 maand was ze 82 cm en 10 kilo (gewicht is prima)

@ AMS, thx voor de tip!!

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Fijn dat Finn weer beter is.

Hier is gewicht (afgelopen vrijdag gewogen) precies 11 kilo en lengte 91cm. Ik vind het toch nog steeds niet veel schelen met Lot. Maar als er duidelijk sprake is van een ziektebeeld dan zegt dat natuurlijk niets. Gewicht gaat nog steeds erg langzaam hier.

Share This Page