Ja, je weet het idd niet wbt het lopen. Ach, komt vanzelf. En het gaat al zo hard als ze kunnen lopen zijn ze helemaal zo groot ineens! Ja, Noa groeit lekker door hoor! Dinsdag weer naar het CB (ook een nieuwe natuurlijk), ben benieuwd!
spannend een nieuw cb, hoort zoveel verschillende dingen over de cbs... het lopen mag van mij idd nog wel even duren,nog maar even lekker klein zijn
Beetje stil van mijn kant... ben druk, dagen zitten momenteel erg vol en ik heb een sollicitatie deze week, de tweede ronde. Als ik aangenomen word gaat er ook hier wel behoorlijk veel veranderen. Dus het heeft allemaal wel zijn inpact om het zo maar te zeggen.
Spannend mejosje! Heel veel succes! Neem aan een positieve verandering, je maakt me heel nieuwsgierig....
Spannend mejosje!! Succes!!! Hier overigens ontslag genomen, blijf voorlopig lekker thuis bij mn meisjes!
Lekker diddl even thuis bij de meiden.... Al moet ik zeggen dat ik zelf echt wel weer zin heb om te werken, maar helaas is dat ik hier niet zo makkelijk...
Diddl: fijn dat het goed gaat bij jullie! Wil het al beetje opschieten? Wanneer wil je over zijn? Ach die Lisa, kan me voorstellen dat het even flink wennen is. Manlief wil hier ook wel graag verhuizen, maar ik hou het beetje tegen Zou het zo sneu voor Sem vinden om van school te wisselen.. Enne...helemaal thuis bij de kinders! Knap hoor, ik zou het niet kunnen. Vind het heerlijk om te werken. Mejosje: hoe is je sollicitatie gegaan? Vandaag wezen shoppen in Haarlem, wat een leuke stad! Tuurlijk teveel voor de kinders gekocht en te weinig naar m'n zin voor mezelf! Wilde erg graag een bepaald soort laarzen....nergens kunnen vinden! Heb wel 15 schoenenzaken gehad, frustrerend grrrr.
Ik heb aankomende week een 3e ronde... dus ik weet nog niets, helaas. Wat betreft het werk: Ik vind het zelf best wel een moeilijke. Ik wil graag werken namelijk en ook meer uitdagend werk. In deze functie wordt het wel geboden, maar het betekent ook meteen dat ik fulltime aan de slag ga in een andere stad dan waar ik woon. Het is nog wel een ingreep op de dagelijkse gang van zaken en ik zal in het begin er niet beter mee gaan verdienen dan dat ik nu doe. Ik ben echt mijn hoofd hierover aan het breken.
Jeetje Mejosje, wat een moeilijke beslissing. In ieder geval veel succes met de derde ronde. Diddl, wat lekker dat je de keuze kunt maken om bij de meiden te blijven. Ik vind het net zoals Wendy toch wel erg lekker om te werken. Drie dagen is perfect voor mij. Lastig voor Lisa om te wennen. Maar gelukkig zijn kinderen heel flexibel en went ze vast erg snel. Wendy, heel herkenbaar om met van alles voor de kinderen terug te komen. Jammer dat je die laarzen niet hebt kunnen vinden. Kan je ze niet online vinden? Ams, gaat snel hè die kleintjes. Hier volgende maand alweer een half jaar. Beginnen met bijvoeding. Nog even en we zitten met z'n vieren aan tafel te eten. En dat vallen, dat vond ik zo erg. Elke keer hield ik mijn hart vast. Darmen gaan goed. Ik denk dat de medicijnen aanslaan. 14 november heb ik een vervolgafspraak en dan hebben ze ook de uitslagen van mijn testen. Ben benieuwd.....
@ Wendy, we zijn al over We hadden 4 dagen de tijd om over te gaan. Niet ideaal dus maar was allemaal op zo'n korte termijn gegaan dat deze mensen er niet nog eerder uit konden. Dus we zijn alles aan het opknappen nu we er al inzitten. Wbt, de schoolverandering dat was ook de rede dat we nu verhuisd zijn, liever hadden we het nog gedaan voordat ze naar school was maarja huis verkoopt in deze tijd natuurlijk niet zo snel. En dan dus liever nu ze pas net begonnen is dan dat ze dalijk al in groep 3 ofzo zit. @ Mejosje, nog even spannend dus. Voor mij zou de keuze makkelijk zijn, fulltime lijkt mij niks met 2 kids, maar ieder zn keuze! Weet ook dat veel het niks vinden om helemaal niet meer te werken maar met 3 kids en geen back-up als er eentje ziek is is het best lastig. Verder werkte ik alleen voor mn auto en kinderopvang, nu mijn auto dus weggedaan (wennen!!). Maar vooral voor Lisa geeft het wel veel meer rust zo.
Wel spannend met de tests, hoe gaat het voor de rest dan met je Pasja? @wendy: Haarlem is heerlijk om te shoppen. Wel jammer dat je dan net niet de kers op de taart hebt kunnen vinden met de laarzen. Naar wat voor soort ben je opzoek? @diddl: het is makkelijk als je echt de keuze hebt! Je hebt ook heerlijke meiden, dus ik kan het me helemaal voorstellen. Ongeacht of ik 24/7 thuis zou willen zijn met de kinderen. Zie voor de rest van mijn keuzes even de club
Wendy, lijkt me idd een leuke stad, staat al een tijd op mijn lijstje om eens te bezoeken.., Diddl, hoe was het op het cb? Je meisje helemaal goedgekeurd? Zag trouwens die foto van Lisa op de fiets voorbij komen, dacht in eerste instantie ook dat het Lot was, wat lijken ze op elkaar zeg! Mejosje, spannend allemaal! Ben heel benieuwd naar wat je besluit, maar denk wel dat het heel belangrijk is om plezier in je werk te hebben. Naar mijn ervaring heeft dat ook veel invloed op de sfeer in de tijd thuis buiten werktijd. Maar lijkt me idd wel heel veel tijd van huis... Pasja, fijn dat je medicijnen lijken te werken! Heb je onstekingsremmers gekregen of iets anders? De uitslag blijft nl even spannend, maar belangrijk is dat je je iig beter voelt. En idd dat vallen is naar, maar merk wel dat ik er nu minder angst voor heb dan bij de eerste. En straks met z'n vieren aan tafel is heerlijk, is hier ook echt een van de gezelligste momenten van de dag.. Boordevol, hoe is het met jou?
Hier alles goed AMS. Laatste tijd weinig kans om echt te reageren, vooral even snel lezen. Mijn kleintje kan nu zelf in zithouding maar kukelt dan om. Ik zet hem zelf ook nooit zittend neer omdat ik eigenlijk bij de oudste heb geleerd dat ze zelf hun dingen doen als ze er aan toe zijn en ivm hun spieren enzo (wel op schoot maar kort en dan heb ik hem echt vast). Maar is het nu wel verstandig hem vaker neer te zetten? En hoe deed je dat ook alweer ? als hij ergens tegen aan kan leunen kan hij wel even zitten, als hij bijv toevallig in een hoek gaat zitten dan heeft ie steun van de muren maar als het bijvoorbeeld midden in de kamer is valt ie om.
Oh en het eten, hij wil echt graaaag mee eten. Vind een groentehapje zo niks, maar ons eten des te interessanter. Ik kan zijn fruit nu ook gewoon prakken of raspen, maar hoe kan ik het het beste met ons eten aanpakken? Zoutloos koken en dan alsnog pureren? Bijv als we pasta eten met gekookte broccoli erbij of gebakken sperzieboontjes. Of is hij er echt nog te jong voor? Hij is net 7 maanden.
Ik deed het (op het even eten in de kinderstoel na en af en toe op schoot zitten) net als jij met zitten. Tot hij zelf kon gaan zitten zette ik hem niet zittend neer. Ik heb idd ook begrepen dat het beter is dat ze het zelf doen als ze er aan toe zijn en de kracht voor hebben.. Mbt eten, ik kook altijd zoutloos (voor ons doe ik er nadat ik er voor de kinderen uit heb gehaald soms nog wel wat door hoor), verse kruiden als peterselie, basilicum etc eten ze wel gewoon mee. Hier ook geen fan van de gepureerde dingen net als zijn broer. Ik bied de dingen dus in kleine stukjes aan en soms als hij er moeite mee heeft prak ik het terplekke op het bord. Hij eet stukjes ook prima ondanks dat hij nog maar 2 kleine tandjes heeft. Misschien gewoon eens proberen hoe hij erop reageerd?
@ AMS, zelfs papa dacht even dat het Lot was op de fiets, tot ie zich bedacht dat Lot helemaal niet kan fietsen Alles was goed op het CB, Noa groeit gelukkig netjes hoe het hoort. Ze is wel ook hypermobiel maar goed dat hoeft natuurlijk geen problemen te geven, Lisa heeft er ook nooit hinder van ondervonden. En ik heb het idee dat Noa zich ook gewoon normaal gaat ontwikkelen. Verder is het zo'n heerlijk meisje altijd vrolijk, lekker kletsen en Lisa en Lot zijn zooooo gek op dr <3 @ Boord, neerzetten deed ik idd ook niet, echt pas als ze het zelf kunnen of op schoot natuurlijk maar dan heb je ze ook echt beet. Alleen deed ik Lot met eten in de bumbo zo zat ze dan boven op tafel gezellig mee te eten maar dat omdat zij natuurlijk pas heel laat zelf kon zitten. Verder kook ik nu nogsteeds zoutloos, ik zou het idd gewoon eens uitproberen wat hij het fijnste vind hoe je het aanbied. Nog even en onze moppies worden gewoon al weer 3 jaar!! Hier volgende week zaterdag een feestje en dus al druk bezig met de voorbereidingen
Diddl, idd hoeft hypermobiliteit geen problemen te geven, mijn man heeft er ook nooit last van gehad. Hier vieren we volgende week zondag feest, nu ook met kinderfeestje in de middag. Vind het eigenlijk nog vroeg, maar we zagen vorig jaar op de creche al dat het wel gedaan word en hij vraagt er nu zelf ook om. We zien op school ook elke dag uitnodigingen voorbij komen, ik vind dat zo snue voor de kindjes die niet uitgenodigd zijn.. Wil zelf ook niet meer dan 10kinderen op het feestje en ben van plan de uitnodigingen niet op school te geven..hij wol zelf meer dan de halve klas (24) uitnodigen maar dat vind ik veel te veel...
Diddl: dacht ook dat het Lot was op de foto Fijn dat Noa het zo goed doet!! AMS: 24 kinderen das idd wel erg veel haha. Had er de laatste keer 8 en dat zijn er meer dan genoeg vind ik. Ben stiekem wel blij dat hier pas feestjes gehouden worden als ze op de 'grote' school zitten... Ik wil graag Shabbies hebben (hebben, hebben, hebben! haha) Had beter eerst op internet even kunnen kijken waar ze verkocht worden en nu blijkt dat er Haarlem gewoon een winkel van Fred de la B. is...die heb ik eeeeven gemist Zaterdag ga ik weer op pad...
Ik zie nu dat er veel fouten in staan, was met mijn tel, sorry.. Hier hebben we ook gezegd vanaf de grote school, maar die begint dus hier met 3 jaar en alles begint in september. Als ik in NL had gewoond had ik het vanaf de kleuterschool gedaan en dan omdat ze pas beginnen als ze echt 4 zijn, ws pas vanaf de 5e verjaardag..
Hiep, hiep hoera voor Lotte! Hopelijk hebben jullie vandaag een gezellige dag en morgen een leuk feestje!