het ging echt goed.ze kenne elkaar ook zo lang van de speeltuin natuurlijk(tim was 16 maande oud). samen geluncht.en ja, haar mama was erg dankbaar. donderdag weer. het meisje zei mij onderweg nr huis dat ze een maand later nr school gaat en daarom niet zou kunnen komen. ze hebben winkeltje gespeeld, doktertje,autos, knikkerbaan. hun versie van verstoppertje was ook grappig. ze verstoppen zich tegelijk en ze tellen ook tegelijk niet dus om de buurt. ze lachten zich dan kapot man! eerste ding dat ze aan haar moeder zei was: kun je vr mij ook een knikkerbaan kopen? en een robot? ze vertelde ook aan mij dat ze geen jongens speelgoed krijgt. zo schattig. tim dan weer met haar knuffels gespeeld met luiers om. hahaha. goed vr de emancipatie! en ze zijn zo netjes in omgang met elkaar.
Fijn dat het zo goed gegaan is Belize! Pasja: alles weer beter bij jullie? Vervelend he..zo de een na de ander. Diddl: het is wat met dat spelen van de kinders he. Sem is gister en vandaag ook weer bij vriendjes wezen spelen...leuk dat ik hem af en toe nog zie haha. Als het aan hem ligt dan gaat hij iedere dag ergens spelen of komt er eentje bij ons Hoe gaat het met Noa? Boord: vervelend oorontsteking! Fijn dat het nu al beter gaat. AMS: wanneer gaat de oudste een dagje weg met school? Zou ook wel even moeten slikken hoor, maar hier ist niet aan de orde. Met 4 is vroeg genoeg hoor.. Laatst nog heerlijk een weekendje weg geweest. Lommerbergen, echt heel leuk! En afgelopen weekend met het werk naar Palazzo. Allemaal leuke dingen I love it!
de 30 gaan ze weg Wendy, vind het vooral spannend omdat er vanuit school zo luchtig over wordt gedaan en ook geen gerantie gegeven kan worden dat ze een bus met gordels hebben (heb aangegeven dat ze me bellen mochten ze er niet in zitten en dat hij dan niet mee mag) etc. Niet door zijn juffrouw gelukkig, maar de hele onderbouw gaat en de coordinator en directeur zien de problemen niet. Leuk allemaal dat spelen, hier ook elke week wel een kindje te spelen. Alle zieke kindjes weer een beetje beter? Sorry vraag het even in het algemeen want heb niet veel tijd...
tim kan lezen man! hij schreef al woordjes(kleine woordjes) maakte oefeningen waarbij hij n zin of woord moest lezen om die te kunnen maken. maar hij leest nu ook woordjes hardop. niet meer helemaal stil. hij wil niet alles lezen, dus ik lees n paar woorden dan hij een woord.want als hij alles leest wordt hij heel 'erg moe'. en hij was bang dat we hem niet meer voorlezen als hij zelf ging lezen zegt hij. we doen het niet de hele dag natuurlijk. heel af en toe een paar minuten. want dat is nog niet 'vlot' en makkelijk lezen. zijn school wil me helpen met boeken of tips.omdat ik niet goed weet wat en hoe ik hem moet leren(ik ben hier nooit naar schoool gegaan). ik heb ze gebeld omdat HA mij zei dat hij gelijk op groep 3 moest zitten. en dat wilde ik echt niet. school heeft mij gerustgesteld hierover.het schijnt dat alle kinderen het recht hebben om te kleuteren. dus hij zal gewoon nr kleuterschool gaan maar hij zal speciale opdrachten krijgen op zijn eigen nivoo. ik wilde dat even met jullie delen!ik heb ook daarom met de pedagoge gesproken. volgens haar moet ik hem echt wel cognitief uitdagen(ik ben zeer terughoudend met leren, en hem uitdagen)
Belize, wat fijn dat de playdate zo leuk was. Hier helaas alleen een neefje om echt mee te spelen en die is van het slaan dus daar hou ik niet van om ze samen te laten spelen. En wat goed dat tim kan lezen!!!! Hier nog niets wat daar op wijst.
ja ik kan me voorstellen dat je neefje niet laat spelen. op psz hebben ze n kind dat ook slaat.pfff. heel erg voor de kinderen die dat niet doen en moeilijk vr zichzelf op kunnen komen.
Wow Belize, wat is Tim ver voor in ontwikkeling zeg. Super knap maar lijkt mij ook heel moeilijk. Volgens mij verveelt hij zich dan snel. Wel fijn dat de school straks mee wil denken en gem wil blijven uitdagen. Hier zijn de zieken nu wel voorbij. Alleen N. Is nog verkouden en hoest veel. Ik heb een heerlijk weekend achter de rug. Donderdag naar de sauna geweest, vrijdag uit eten en gisteren een feestje bij vrienden. De Kids hebben we gistermiddag bij mijn ouders gebracht en halen we vanmiddag weer op. We zijn even 24 uur kinderloos geweest. Best even lekker voor een keer. Ams, lijkt me inderdaad doodeng als die kindjes in een bus zitten zonder gordel. Ik geef je groot gelijk om hem dan niet te laten gaan. Diddl, werkt de lactulose een beetje? Vreselijk zielig als ze verstopt zitten. En hoe gaat het met groente en fruit?
tim verveelt zich niet. maar hij is voor ons wel erg vermoeiend. omdat hij nu nog meer kan moet veel leren qua opvoeding. bijvrbeeld nu: hij doet tv aan en daarna zapt hij n tijdje kan niets vinden om te kijken. zo doet hij de internet van de TV aan. dan gaat hij naar de browser, dan nr bookmarks en kiest wat hij leuk vindt om te kijken uit de lijst. nu hij kan lezen vindt hij wel wat hij zoekt uit zo een lijst. ik vindt dat zo bizaaarrr.met afstandsbediening en muis gebruikt hij in combi. maar dan 3de keer nu promotieclip van turkije als vakantie land.al 2 keer NEZ's liedje. ik grijp ni in.want ik ben al moe van knutselen en etc tot nu toe vandaag.
Lijkt me lastig hoor belize, dat hij zo snel is. Heeft hij ook moeite met accepteren dat leeftijdsgenootjes dat nog niet kunnen? Hier op school een jongetje dat ook veel verder is dan de rest, maar die is vaak boos doordat hij niet snapt dat de andere kindjes nog niet zo ver zijn. Pasja, heerlijk zeg even zonder kinderen. Hier helaas gebrek aan goede oppas, maar zou graag even wat tijd voor elkaar hebben. Boord, lastig hoor kindjes die slaan. Op school idd ook een jongetje dat slaat, ook heel vervelend voor de ouders, want die doen zo hun best om het af te leren, maar krijgen op school andere ouders over zich heen omdat hij slaat (buiten school doet hij het niet meer, maar op school dus nog wel).. Helemaal jammer dat het enige kindje is waar je mannetje mee kan spelen.
hij snapt wel dat andere kinderen niet zo ver zijn.en dat begrijpt hij.hij wordt niet boos als iemand hem niet begrijpt. verwacht niet dat ze ook hem snappen. volgens de leidster is hij heel ver enzo maar als ze 1 eigenschap zou moeten kiezen om hem te beschrijvendan is het 'lief'. daar ben ik zo trots op he.. de leidster leert hem aansluiting te zoeken. en dat lukt steeds beter volgens haar. nou hij speelt dan bijvoorbeeld tikkertje ofzo.
tim kreeg van ha pufje. omdat zijn longen nog steeds piepen+hoest. 2 weken gebruiken als het niet weer goed is dan verwijzing nr KA.
Knappe tim, goed hoor. Fijn dat ie er niet mee zit dan anderen niet zo ver ijn. Ja dat slaan is zo vervelend. Pff, mijn zoontje is totaal niet zo en dan vind ik het dus nog vervelender.
Wat heeft hij gehad belize? Ventolin en flixotide? Hier ook beide daarmee. Ook de jongste inmiddels aan de asma medicijnen om te kijken of hij daardoor wat verbeterd, maar hij lijkt erop dat hij op z´n grote broer lijkt... Hopelijk is het voor Tim tijdelijk en helpt het goed.
flixotide. ik hoop ook dat het tijdelijk is.maar de kans is reel dat hij asmatisch is. want ik heb dat. allergische astma. pff. ik gebruik geen medicijnen. maar let wel op dat ik niet in de omgeving kom van katten, te veel stof. het is een lichte vorm.soms erger soms helemaal geen last. wat HA zei is dat ze op deze leeftijd niets vast kunnen stellen, alleen kijken of medicatie werkt of niet. dat is zo vervelend he?
Idd, voor de uitgebreide allergietesten moeten ze minstens 4 jaar zijn. Hier merk ik vooral dat ze last hebben van hoge luchtvochtigheid (kan soms in het voordeel werken, dmv humificador, maar ook soms in het nadeel). Vaak is het idd genetish, maar in ons geval is er niemand in de familie (ook geen opa, oma, tante, oom etc) die er last van heeft en toch lijken beide asmatisch.. Hopelijk komt er tzt wat uit de allergie testen en kunnen we het beter controleren. Ze kunnen er ook overheen groeien, maar dat kan duren tot ze een jaar of 12 zijn, ook geen fijn vooruitzicht.. Diddl, hoe gaat het trouwens met Lot? Nog nieuwe onderzoeken/controles gehad?
ams: wanneer kinderen niet- erfellijk asmatisch zijn op jonge leeftijd kijkt men naar de omgevings faktor. is er een fabriek in de buurt, of een drukke snelweg. of schimmel in het huis etc. diddle ik ben ook benieuwd naar lot. krijgt ze nu wel groeihormon? hoe gaat het met haar?
@ Belize, wat een bijzonder kereltje is die Tim van jou toch! Erg vervelend al die kindjes met asmatische klachten, hopelijk groeien ze eroverheen. Met Lot gaat het zn gangetje. Ze krijgt een nieuwe KA, een vaste dit x. Wel zo fijn na al 7 verschillende KA te hebben gehad in nog geen 2 jaar. Ze kan pas rond sept/okt. terecht voor een MRI-scan. Er moeten nog wat dingetjes in haar bloed onderzocht worden maar dat willen we eigenlijk tegelijk met de MRI doen omdat ze dan toch al aan het infuus ligt. OA ook voor dr groei. We zijn dus ook nog niet met groeihormonen begonnen omdat we dan eerst zekerheid moeten hebben of het ook niet ergens anders vandaan komt (wat makkelijker op te lossen is) daarvoor dus nog een bloedtest. Tot die tijd gewoon controles.
diddle:dankewel! ik denk ook dat het verstandiger is om lot's testjes niet steeds apart te laten doen maar alles in 1 keer. heel jammer vr de wachttijden die zo lang zijn.
jeetje wat een lange wachttijd diddl, vervelend hoor! Belize, hier niets (zichtbaars) in de omgeving wat het zou kunnen veroorzaken..