tim is met gewicht al heel lang om aan het buigen.hij begom op +2 dan +1, met 3 jaar was hij op middellijn.terwijl zijn lengte al heel lang op +1 zit. ja hij hft binnen een maand 1kg afgevallen!dat in combi met snachts plassen(omdat hij dat dus al heel lang niet deed) hij eet niet anders dan vroeger. wil ze het even checken of suiker goed zit. hij is nu 16,3kg. ja KA zei ook zoiets van dat hij genoeg reserve heeft. daarom niet zorgelijk. maar hij moet natuurlijk niet blijven afvallen lijkt me. gelukkig eet hij wel goed. -tenminste zijn brood-
1 kg afvallen binnen een maan dis idd wel veel, goed dat er naar gekeken wordt. Wanneer gaan ze zn suiker testen? Gelukkig heeft hij genoeg reserves maar afvallen hoort gewoon niet.
volgende week nuchter even op vingertje. en dan 11 april van KA per telefoon uitslag. ja ik dacht ook dat afvallen niet bij hoorde, maar hij had dus 3 keer koorts en steeds weer verkouden. volgens ka kan dat gewoon wel n keertje. maar moet niet zo doorzetten. ik zei haar ook dat hij gewoon eet..ik denk dat weegschaal niet goed was of zo. ik kan dat nog steeds niet geloven. op een woensdag ben ik van plan om naar CB te gaan en daar hem laten meten en wegen. want dat zit ni echt goed volgens mij gevoel. want volgens meting van KA heeft hij in 5 maanden niet gegroeid....
vandaag bloedprik gehad.we zullen zien hoe uitslag eruit zien. we zijn gister bij de begaafdheid deskundige geweest. haar advies= vanaf gr3 zeker leonardo onderwijs. omdat hij zodanig voorloopt dat hij wel baat zal hebben van de extra vakken, kleinere klassen met extra begeleiding. in onze stad begint leonardo vanaf gr3.tot die tijd naar de buurtschool en het zal best een strijd kunnen worden voor ons.goed contakt met school en deskundige advies gedurende kleuter klassen...en nu oefenen met zelfstandigheid. hij moet zich aan en uit kleden zijn broodje smeren zijn melk inschenken etc etc.pfff.
Spannend belize, wel gek dat je niet meteen de uitslag krijgt want die kunnen ze nl direct lezen. Wel spannend dus later van school wisselen. Hebben jullie daar al mogen kijken? brood smeren en inschenken gaat hier nog met moeite (net als snijden), maar aan en uitkleden (sokken zijn nog iets lastig zitten vaak gedraaid) gaat prima. kleine knoopjes zijn soms ook nog moeilijk om open te krijgen.
ja ams dat is waar. suiker weten ze zo!maar KA wilde zelf nr ons bellen met uitslag en dat is 11 april. dus wachten.pfff. tim wil nie eens aan en uit kleden. dus we moeten hem stimuleren hehehe. ik weet niet hoe. koppig!!!! maar hij kan wel sokken aan/uit. wanneer hij echt moet dan ook broek shirt trui ook aan en uit. we moeten nu proberen '1 kind' dingentjes er uit te krijgen. dat hij altijd mij of papa heeft als er iets is of hem helpt en -uitgestelde aandacht-hehehe.misschien verwend? nou er is dus een leonardo school hier(plus klassen zou tim ni zoveel verschil maken) we hebben dit alles gisteren gehoord. met 5 jaar moet hij een test doen en een plaats reserveren. ingewikkeld allemaal. maar ze zei ook erbij dat zij dit advies zelden geeft...ze zit al 35jaar in onderwijs begeleiding van begaafde kinderen. maar het kan altijd zo zijn dat tim gewoon goed bloeit in de buurtschool. (ze vond van niet) ze hft ons een lijjst gegeven en veel advies. nummer 1)een eeltvorming over kritiek van juf dat tim alleen speelt, niet wil mee doen. kringgesprek weigert te luisteren. dat dit echt zo er bij hoort.wij moeten hem dus erover heen helpen steunen en na kleuter jaren zal het beter gaan omdat hij meer van zichzelf gaat begrijpen. ze had het over dat wij steeds op zullen moeten komen vr tim dat hij zich niet verveelt en wat leert op school.... zij gaat ook met de school praten. het is dan goed dat school ons naar haar verwees. zij zijn dus wel open voor haar advies verwacht ik dan.
Het is toch een bijzonder jongetje he die Tim van jullie. Hopelijk heeft hij het straks op de kleuterschool ook naar zn zin en daarna helemaal op zn plek. @ Mejosje, ik zag dat het bij jou ook spannend is op het moment wbt K.iek dr school.
Zou het niet verwend noemen hoor belize, dat koppige hebben we hier ook wel en vaak wil hij het niet proberen, maar uiteindelijk als er geen aandacht aan wordt besteed doet hij het. Denk dat elk kind (uiteraard uitzonderingen daargelaten) van deze leeftijd de behoefte heeft om dingen samen te doen met de ouders, ongeacht of ze het wel of niet zelf kunnen. Mejosje, idd spannend, ben benieuwd wat er voor jullie uitgekomen is..
Belize: heftig idd dat afvallen. Hoop dat het geen suiker is. Ja school... Morgen horen we het definitief, maar ik kon rustig gaan slapen. En iemand die er werkt zei ook dat als dit soort dingen uitlekken de ouders dan met een big smile gaan rondlopen enzo. Ik ga er dus vanuit dat ze op de school van onze eerste keus komt, dat is extreem goed nieuws. Een loting is zeker vervelend, tot op het moment dat je die brief in je handen krijgt is het maar hopen. En we zijn gewoon ondertussen al een jaar bezig om scholen af te lopen etc etc Dus wacht met smart op de brief. Hier voor de rest eigenlijk niet zoveel bijzonders. Alles gaat zijn gangetje. Kinderen zijn happy, is het allerbelangrijkste!
@ mejosje, ik las goed nieuws, super!! @ Ams, ja lisa heeft het heel leuk gehad en vandaag dr feestje, was helemaal super! (En ik ben blij dat het achter de rug is en alle kindjes weer veilig thuis zijn ) @ Belize, succes voor morgen.
ik kon t niet geloven dat tim 1kg afgevallen is. ze hebben hem niet op dezelfde schaal gewogen in t ziekenhuis. dus ik zette hem net op onz huisweeschaal. 18,3kg. nou hij is bij cb 400gr lichter dan ons wegschaal. ik denk nu echt dat hij niet afgevallen is! had ik dit eerder gedaan.