ja omdat het niet zo makkelijk en soepel lukt willen ze het niet zelf doen. anders duurt het zo lang...zij willen ook daar snel mee klaar zijn en naar buiten etc. ja dat helemaal geen zin in fiets hebben herken ik zo. deze is dus zijn 3de fiets.en hij hft ook n skelter. hij zat heel even wanneer ik het dringend aan hem vroeg en nooit langer dan een 1mn. maar ineeens dus zomaar met deze fiets kreeg hij zin. in de afgelopen 3 dagen wilde hij ni nr buiten gaan zonder zijn fiets. zo gaan we overal fietsend!zo kan ik misschien kinderwagen naar schuur doen. want die wilde hij wanneer hij moe was. nu fietst hij wanneer hij te moe is om te lopen.is zo wonderbaarlijk hoe ze ineeens iets doen wat ze zo lang niet wilde doen... CB brief heb ik niet.maar ik weet wel wat allemaal. ogentest is 3 jaar en 3 jaar 9 maanden.dus inderdaad 2 keer. rechte lijn trekken, huis of brug na bouwen(als hij al trein nagebouwd hft met 3 jaar), cirkel tekenen, op een voet staan, hinkelen, bal vangen, schoppen...inenting.meten!
Ik heb as maandag zijn afspraak bij het cb en die van de jongste. Dus vaccinatie ga ik een andere keer laten doen omdat dat niet gaat lukken met de jongste erbij. Hij is er zo bang voor. Moet dan echt oppas hebben voor zijn broertje. Jaaa inderdaad als ie lang op zijn fiets zit is het een minuut max. Noud e itneresse komt vanzelf wel dus zie wel wanneer het komt. Ik fiets eienlijk bijna nooit dus misschien daarom ook. Alleen als we naar een bos gaan ofzo wil ik nog weleens fietsen. Anders doe ik dingen liever lopend. Dat aankleden duurt hem inderdaad te lang. Hoop dat het no goed komt voor ie naar school gaat. Hij is trouwens al wat positiever over zijn school nu. We hebben een rondleiding gehad en nu heeft hij er wel zin in. Hij zegt in elk geval niet meer "ik ga nooooit naar school!!!!".
Fijn boord dat hij nu toch zin heeft in school. Idd weer een ogentest, nu die rondjes met aan 1 kant een opening en dan moeten ze zeggen waar de opening zit. Lot mag 5 weken van te voren gaan wennen. Ze is natuurlijk al van 2 nov. en er zit nog een herfstvakantie tussen. Hier is het aan/uit kleden ook nog een probleempje
gistere weigerde tim zich aan te kleden.toen zei ik dat ik hem eerder naar school ga sturen zodat hij dat alles van zijn juf leert.ooo-ooo dat vond hij echt zo een foute uitspraak...dus nog helemaal geen zin in schoool en mijn uitspraak was echt zo fout van me.... ondertussen ben ik al kadootjes vr verjaardag aan het zoeken en verzamelen. hij hft sinds n week een nieuwe favo=barbapapa...we moesten een dvd kopen.en ja hoor helemaal gek op babapapa, en toen boeken natuurlijk='fascinerend' vindt hij het, in de tuin groeien, uit de grond geboren worden, en van vorm kunnen wisselen!!ik heb nu puzzeltjes gekocht. maar een zitzak ook niet helemaal fout. jammer genoeg geen peuterdekbed overtrek van barbapapa. is niet te vinden...papa hier dacht dat barbapapa vr babies waren. maar de filmpjes zijn echt vr kleuters en oudere kinderen vind ik, qua taal en onderwerp.. hebben jullie al kadoos? ik heb ook een helikopter gekocht met afstandsbediening. maar papa moet nog een kadoo vinden. hij wil zelf een echte blokfluit en een grote Mickey mouse knuffel!!!
Leuk belize! Ik vind veel tekenfilms bedoelt voor peuters best moeilijk of van een hoger niveau. Diddl, hier dus ook aan en uitkleedproblemen en gewoon huilen als hij moet. Hoe gaat het trouwens met de groei van lot?
ahhh te lang geleden alweer... ik moet weer een ritme voor zp gaan opbouwen. Hier is juist heel veel zin in school. Ze kan niet wachten, maar oh wat spannend. Moet ook wel een beetje, want ze is echt klaar op het kdv. Nu wel weer in een goede bui, maar ze is een hele tijd echt bozig thuis gekomen. Met dat mooie weer spelen ze veel buiten, dat maakt veel goed. Wat verstaan jullie onder fietsen? Hier wordt wel graag gefietst op een fiets met zijwieltjes. Maar no way dat die er al af kunnen. Ik fiets trouwens wel veel en ze wil eigenlijk ook het liefst altijd op de fiets. Aankleden verschilt hier per kledingstuk. Sommige jurken kan ze zelf aantrekken, vestjes doet ze zelf aan en uit en knoopjes vast en los. Hemd en onderbroek gaan ook meestal goed (zolang er maar een label in zit op de goede plek, middenin achter). Knoopjes van broeken geen idee, want die wil ze nooit aan. En ik mag haar alleen helpen als het echt niet lukt en ze alles heeft geprobeerd. Al met al vind ik dat ik niet mag klagen, maar het proces duurt wel lang. Hier ook eind sep de laatste afspraak. Maandje later gezet omdat ik dan niet 2 keer langs hoef te gaan. Ogentest wist ik wel... maar hinkelen? Moeten ze dat nu al kunnen? Op 1 been staan geen probleem heb ik gemerkt, maar daar dan ook nog op kunnen springen... nou zou haar eens vragen of ze dat kan. al met al gaat het hier dus goed!
Hoe is het met je werk mejosje? Alles nog goed te combineren? Hinkelen hoefde hier niet hoor. Helemaal nies eigenlijk op rondje tekenen na en de ogentest dus.
met zijwieltjes hoor; tim kan dat sinds n week of zo dus. hij had geen loopfiets,3wiel of kleine 2wiel met zijwieltjes vond hij niet interressant. nu fiets hij zo weg en sturen lukt hem ook meteen.de leidse bruggen omhoog omlaag. heel raar is dat... als hij zo door gaat kunnen we binnen n paar maanden zonder zij wieltjes proberen denk ik. hij wil dat wel...
Ja gaat goed met mijn werk. Wel heel druk en het blijft een geregel. Ik merk wel dat ik graag in weekenden alles de boel wil laten en alleen maar wil knuffelen met mijn lieverds. En ik zorg er wel altijd voor dat ik mijn kinderen zelf naar bed kan brengen. Is niet altijd makkelijk.. en de jongste lukt ook gewoonweg niet altijd, maar probeer het dus wel.
Je werkt vijf dagen toch? Lijkt me wel pittig maar fijn dat het goed gaat. Geeft er trouwens nog iemand borstvoeding?
Leuk! Er is weer heel wat geschreven. Hier wel fietsen maar met zijwieltjes. Al is hij ook weer snel klaar met fietsen. Luiwammes. Woensdag de afspraak bij het CB. Ik heb hem al voorbereid op een prikje. Gelukkig past mijn moeder even op N. zodat ik alle aandacht voor hem heb. Boord:ik geef geen bv meer. Belize: knap dat Tim zichzelf al bijna kan aankleden. Op een knoopje na. Hier gaat broek en onderbroek wel. Drukknopen en schuifknopen gaan ook. Shirtjes heeft hij moeite mee. Hoofd gaat wel maar de armen vinden vindt hij lastig. Cadeaus heb ik nog niet. Ik wil wel wat leuke spelletjes kopen. We hebben nu wel memory en puzzels. Maar een echt leuk familiespel voor zijn leeftijd niet. Mejosje, ik zag op FB dat je een andere achternaam hebt. Wil je ons nog iets vertellen? Diddl, ik denk dat Lot dan als eerste naar school gaat. Spannend hoor.
Pasja, gewoon even de naam omdraaien ... Hier ook geen bv meer. Maar ook geen fles. Vandaag weer de eerste schooldag voor de oudste, hij heeft er niet veel zin in. De jongste is alweer een week begonnen en gaat prima. Mbt cadeautje nog niets gekocht maar denk aan playmobil. Pasja, van spelletjes is spelkwartiertje erg leuk en simpel en ook de bingo van djeco doet het hier goed.
achternaam lang verhaal, maar idd gewoon even omdraaien Boord: ja, 5 dagen en idd best pittig! Geef ook geen bv meer. Bij 3 maanden weer gestopt ongeveer. Als ik geen werk had gehad, had ik het denk ik wel langer kunnen volhouden dit keer. Bv geven putte me echt uit!
ow cadeautjes: fietstoelje voor pop (reeds gekocht). Voor de rest nog niet echt een idee. Ze vindt my little pony leuk, alles met prinsessen, dora, en voor de rest alles wat maar roze is eigenlijk.
mejosje:alles dat roze is?tim hier ook!hij hft nu een pop en een knuffel met veel rozeee. zijn vriendin hft wel iets erover gezegd.dat is toch voor meisjes niet voor jongens??? hij tekent hartjes en kleurt in met roze!!!hahahaha. we hebben barbapapa spullen gekocht, en een helikopter met afstandsbediening, knuffels(hij had niets met knuffels tot nu toe, sinds n paar maanden knuffel gek) uitbreiding treinspoor, kalenderklok, en hij gaat mijn oude laptop krijgen met internet!hij wil ook een blokfluit hebben;tja van AH koop ik die.
Leuk belize! Vind barbapapa echt heel leuk.. Blokfluit is hier ook een groot succes, evenals helicopters en vliegtuigen.