diddle: ja lot is echt zo scherp volgens mij. tim gaat op 29 oct naar fysio voor zijn 4 jaar check. ik hoop dat hij dan ook zijn best doet. en hoop ook dat wat meer gewrichten steviger zijn geworden. dat verwacht ik niet maar hoop ik wel voor hem. kost hem zoveel energie om te bewegen wegens die lenigheid. mejosje: tim wil echt niet zijn naam op schrijven. de mogelijkheid om S spiegelen(van zijn echte naam) baart hem zorgen. daarom. hij baalt enorm als hij speigelt. maar soms een heel woord in spiegelbeeld hehehehe...dan maar kapot scheuren...gelukkig is er niks van dat soort dingen op kleuter school. lekker spelen en tekenen verven en praten. als hij maar zijn broek n beetje droog houdt. hij wil nu wel beginnen met school! dat is voor mij een opluchting!heb geen zin om een 4 jarige elke ochtend te moeten dwingen...
Dat is idd erg fijn Belize dat hij nu zelf wilt! Lastig hoor dat hij zo bang is fouten te maken. @ Mejosje, een achterstand is er wel degelijk hoor. Ze kan nogsteeds niet rennen (geen zweefmoment) en met stoepje op/af mist ze nogsteeds dr balans. En ze is gewoon heel snel moe. Kan eigenlijk nog geen 5 minuten lopend mee. Dat moe zijn is eigenlijk het grootste probleem op het moment want ze wordt dan ook stik chagerijnig en heeeeel veel huilen
diddle:ah wat zielig voor haar.ik kan me goed voorstellen dat zij er chagrijnig van wordt. tim kan wel langer mee.maar ja, hij is ook sneller moe dan zijn leeftijdgenoten. en ik moet dan wat uitleggen aan andere moeders. ze willen dan niet zien aan zijn helemaal bezweettte hoofd vuurrode wangen. het kost hem gewoon veel meer energie en inspanning. ik ga hem straks met de kinderwagen ophalen van school. ik heb dan geen zin in ruzzie om lopen... ja hij heeft inderdaad een probleem met fouten maken. we werken er wel aan. is minder sterk dan het vorig jaar was.
Belize, vindt hij dat niet erg om in de kinderwagen van school te wrden gehaald? Diddl, obstipatie peoblemen zijn zo moeilijk op te lossen want je gaat niet zomaar even binnen kijken en het kan psychisch zijn of met eten te maken hebben. Zou zeker een dagboekje bijhouden om te kijken of je een patroon kunt ontdekken.
hahahaha we zullen zien. hij is niet de enige hoorde ik van de moeder van zijn vriendin. misschien wil hij geen kinderwagen dan maar lopen. ik ga wel oefenen met fiets.
Uiteindelijk weinig tijd gehad om te reageren. Nu ook even snel. Wat sneu voor Lot diddl. Idd door foto´s fb had ik hetzelfde idee als mejosje, heb er eigenlijk ook verder niet meer echt naar gevraagd. Mbt reactie op melk, is geloof ik wel uitzonderlijk, maar de leister van de creche kreeg vorig jaar ook opeens problemen met obstipatie en buikpijn ed. Is toen op advies van een arts op sojamelk overgestapt en heeft sindsdien nergens meer last van. Dus het kan wel. Ik zou als ik jou was en het nog niet gedaan had toch even vermelden. Je weet maar nooit... Hopelijk weten jullie snel waardoor het komt.
Ah diddl; dat klinkt idd wel als een achterstand in het fysiek. Maar ik vind mijn meisje ook niet bijstergoed rennen ofzo. Evenwicht behouden kan ze wel. Mbt het moe zijn is natuurlijk heel vervelend. Als je graag wil maar het gaat niet, dat lijkt me erg frustrerend. (op andere vlakken herken ik het dus wel). Belize: Ja perfectionistisch zijn is echt een last! Maar daar is begeleiding voor toch? Soort faalangsttraject?
mejosje:het is nog niet echt faalangst hoor! perfectionistisch is hij ook niet. heheheh. we lieten ons wel adviseren door de begaafdheidsdeskundige, we weten goed hoe we het moeten doen zodat de kans kleiner wordt dat hij faalangst ontwikkelt. nu nog is het zeer de realiteit gericht denken, wat hij hft. - het is geen gevoel dat hem overkomt maar het gedachte dat S moeilijk is- bijvoorbeeld: S niet willen opschrijven; omdat de kans groot is om het te spiegelen, dat komt natuurlijk dat 'S' een letter is die je van rechts naar links begint. er is maar 1 letter die zo werkt. hij vraagt daarom om hulp wanneer hij S moet schrijven. hij is er bewust van waarom S moeilijker is. maar hij heeft al goede verhouding tegenover inkleuren(mag wel over streepje gaan)of een tekening die nergens op lijkt...het is dan kunst het hoeft niet persee ergens op te lijken... juf weet al dat hij onzeker kan zijn en verlegen als je hem te makkelijke opdrachten geeft. ze gaan gewoon lekker spelen. ze hoeven echt niks te schrijven op kleuter school.
Hier gaat het de laatste paar x ook niet zo goed met het wennen met Lot. Zo stoer en enthousiast ze de eerste keren was, daar is nu niks meer van over. De laatste 3x is ze heel erg aan het huilen steeds. Heb dr al een x eerder op moeten halen omdat het niet meer ging en vanochtend was ik in Lisa dr klas aan het helpen maar ging het ook niet lekker bij Lot. Ik heb het idee dat de omslag is gekomen toen ze voor het eerst gingen gymen (Geen vaste dagen, met slecht weer gymen ze en met goed weer buiten spelen) en dat het voor haar erg confronterend was wat alle kindjes kunnen en zij zelf nog niet. Ze geeft zelf aan dat ze het erg spannend vind allemaal. Lisa leest al boekjes die ze normaal midden groep 3 lezen. Ook voorlezen in de klas, kanjertje!
lisa is geweldig! wat jammer voor lot. ze is zo bewust van haar zelf. ik hoop dat ze snel haar plekje vindt op school. ik denk dat tim ook gaat huilen. ik weet dan niet wat ik dan moet doen. ik kan het zo slecht tegen als hij verdrietig is.
Ach arme Lot. Hier hoorde ik indd dat ze een keer per week gymen en bij slecht weer. Maar dat drama ben k dus ook bang voor. Niet wat betreft gymen enzo maar dag hij niet zal ophouden met huilen en dat ze dan moeten bellen om hem te halen. Op de psz huilt hij dus nog elke keer. En dat is veel kleinschaliger dan zijn klas. Psz ging de eerste twee keer ook heel goed. Sindsdien huilen en niet eens wiillen gaan. Had ie laatst nog toegegeven psz wel leuk te vinden mag ik het daar niet meer over hebben. Dan ren ie naar een andere kamer en barst in tranen uit..
tim is nog steeds hypermobiel en veel te lenig... er komt ook een test voor hij met school begint.12nov. en hij moet een manuele therapist weer zien omdat zijn voorkeurs houding nog steeds wat van laat merken. ik maakte me zorgen hierover en er valt wel wat te doen om te voorkomen dat hij in de toekomst last hiervan krijgt. goed dat ik het heb genoemd bij de fysio dame. anders zou ze zelf misschien er niet zo specifiek naar kijken.
Ach... mijn hart zou breken! Ik ben wel heel bang dat ik te weinig vakantie heb oogenomen om dit schooltraject in goede banen te leiden. Maar we zullen het zien over 2 weken. Ik verwacht eigenlijk niet hele grote problemen, maar als ik dit nu lees... ik houd mijn hart vast!
Ow en super van Lisa! Mooie slimme meiden heb je toch diddl. Lot misschien nog niet fysiek op en top, maar ook met haar koppie is niets mis.
Moeilijk he Boord. Sowieso huilt Lot echt heel veel de laatste tijd. Gek wordt ik ervan! @ Belize, wat voor test krijgt Tim dan? @ Mejosje, komt vast goed met je meisje hoor, niet bang worden door ons he, dat is niet de bedoeling natuurlijk Bij Lisa ging het eigenlijk ook gelijk prima. En idd met Lot dr koppie is (gelukkig) zeker niks mis! Net de oproep voor de MRI scan eindelijk binnen na 16 maanden wachten. Over 2 weken mag ze. Volgende week informatie gesprek (uiteraard op precies dezelfde dag/tijd dat ze ook bij het revalidatie centrum verwacht wordt..) Spannend!!
diddle: bij fysio, ik denk hetzelfde als wat lot heeft. om te kijken waar hij staat qua fijn/grof motorische ontwikkeling. eindelijk MRI ! zolang is het geduurd. moet ze daarbij een slaapmiddel of zoiets krijgen?
Wat zielig voor lot. Vooral als ze school heel leuk vindt maar zich onzeker voelt / vergelijkt met de andere kindjes. Vandaag weer hele drama op de psz maar tien min nadat ik weg was, was het over en ging het weer goed. Eenmaal thuis rustig gezeten en ineens kreeg ik een dikke knuffel (hij is soweiso erg aanhankelijk). Toen vroeg hij of ik wist waarom ik een knuffel kreeg. Ik zei vertel eens. En zijn antwoord met tranen in zijn ogen: " omdat ik je gemist heb toen ik op psz was ". En hij greep me stevig vast en snikte nog even. Hij wil echt gewoon dat ik er bij ben. Maar dat gaat natuurlijk niet. Belize, ben benieuwd wat er uitkomt. Diddl, ook bij. Lot. Nadert je jongste Lot trouwens niet? Mijn jongste wordt ouder geschat dan hij is en ziet er echt groot uit ivm de oudste, alleen is de oudste natuurlijk iets langer maar de jongste is vol/groot voor zijn anderhalf. De oudste is echt nog heel fijntjes. Best grappige reacties krijgen we haha. Mejosje, maak je niet druk hoor. Mijne is echt een uitzondering en jr kunt een beetje raden hoe het gaat als je naar het karakter van je kind kijkt. Ik heb altijd geweten dat alles moeizaam zou gaan omdat hij hee verlegen is en erg aan mij/zijn vader hangt.
@ Belize, grote kans idd dat het hetzelfde is. Is wel een hele uitgebreide test he. Hier gaan ze hem in 3x doen. (1e deel gehad) @ Boord, ahh wel heel schattig hoor! Nee, er zit nog wel heel duidelijk verschil tussen Lot en Noa hoor. Ze schelen natuurlijk ook 2,5 jaar dat is best veel. Qua lengte is Noa nu 78 cm en Lot 90 cm. Noa is nu 16 maanden maar loopt nog niet, is dus ook niet de snelste
Ahhh, ik mis je aps ik op de psz ben... dan houd je het toch niet meer? Hier wordt okk wel eens gezegd dat ze me mist. Maar ze is sowieso erg knuffelig altijd. Beide kinderen eigenlijk. Als ze de kans hebben zitten ze het liefst bij me op schoot alles te doen wat er in hun leven voorbij komt. Ja karaktertechnisch zou ik me niet bang moeten maken. Ze springt uit zichzelf graag in het diepe ok weer aan de kant te komen. Maar toch, de uitwerking kan wel ineens heel anders zijn als je ervoor staat en die sprong moet genomen worden. Ik weet dat ze afweegt voordat ze een diepte inspringt en welke afweging ze hier gaat maken...?? 16 maanden wachten op een mri scan is heel lang. Dat daar van die enorme wachtrijen voor zijn. Is er al een vermoeden uitgezproken waar ze bij lot eigenlijk aan denken?
voor naar tuin gaan ging het mis en na binnen gaan nog een keer mis. onderweg naar wc!! nou volgens de juf is het duidelijk dat hij het allemaal kan maar hij test de toestanden daar. wat als ik... tim was bozig en verdrietig. het was een hele stomme dag mama. ik heb niks gedaan...kun jij de juf afzeggen want ik wil echt niet elke dag naar school gaan... hij hft alleen maar met een ouder kind gespeeld van een hogere klas toen ze naar buiten gingen. zelfs zijn beste vriendin (toevallig in zijn klas zit) heeft hij niet eens om gekeken...