@ Mejosje, knap hoor!! @ Pasja, gecondoleerd. @ LH, van deze prikken kunnen ze idd wel meer last hebben. Van de ene kunnen ze na een week last krijgen. Lot was er wat hangerig/huilerig van.
Hier eindelijk even een berichtje van mij, was vanmiddag ook online, had een heel verhaal getikt en toen kwam er een klein boefje langs die alles weer liet verdwijnen.. @pasja, gecondoleerd! Veel sterkte de komende dagen.. @mejosje, wat zul je trots zijn! Super hoor! Soms valt hij in slaap als ik hem bij me houd, soms niet. Probeer hem eigenlijk wel zo veel mogelijk ('s avonds dan) wakker in bed te leggen, dan gaat het meestal 's nachts iets beter. @belize, tuurlijk niet! Dan had ik het je wel gezegd hoor! Hier is het gewoon zo raar omdat hij met een maand of 3 al de hele nacht doorsliep.. Dat van die vit D ga ik vrijdag met de dokter overleggen. Hier krijgen ze het nl alleen de eerste 4 maanden met bv. Het is alleen op recept te krijgen en ze geven niet zomaar een recept.. Ben wel heel benieuwd of dat evt zal helpen. @Diddl, het weekend goed doorgekomen met je meiden? @LH, fijn dat de echo goed was! Is toch even spannend he? En wat sneu voor Lindi zo ziek was. Is zo zielig voor die kleintjes.. @wendy, hoe is het bij jullie? Ik heb inmiddels (ondanks dat we nog geen hekje hebben, is nl niet voor een trap, maar zodat hij zijn kamer niet uit kan zonder de deur dicht te doen) het ledikant omgebouwd, ben benieuwd hoe het vanacht zal gaan en of hij eruit zal vallen.. Hopelijk ben ik niemand vergeten, anders sorry..
Niet zo´n succes zonder hekje.. In het begin ging het heel goed, totdat hij doorkreeg hoe hij er uit kon en ook zijn kamer uit kon. Straks toch hier in de buurt maar op zoek naar een hekje..
Heb er inmiddels een van iemand gekregen, maar krijg hem niet goed vastgeklemd. Voor vannacht het bedje omgedraaid, open kant tegen de muur. Ws komt mijn man morgen al thuis, dus kan hij mooi met het hekje aan de slag.
hoop het allemaal lukt ams.hier was tim wakker vannacht, en gister ook.riep eten, hij kreeg flesje natuurlijk en zo kon hij weer slapen.hij dronk het zo enorm snel zeg. ik weet niet hoe zal gaan vannacht.maar goed, waarschijnlijk is onze zoete 13maanden sprong voorbij nu. hij heeft vanavond lampje gedimt (een draaiknop waar hij vaak aan zat n paar weken geleden) en ging naar dvd speler kruipen voor bumba(baa), aan knopjes zitten. het is zijn avond ritueel voor naar bed gaan. we zijn nu echt zo verbaasd...tja straks zet hij de dvd wel in enzo.indrukwekkend duidelijk was het dat hij naar bed wilde.
LH: wat goed van de echo!straks heb je misschien een kleine?hoe groot was je baby in je buik? heel zielig met de ziektes he. blij dat het nu voorbij is. groetjes!
diddle waarom geef je lotte niet lisa's kamer? het is voor jou handiger toch omdat lotte goed doorslaapt hoef je de trap niet op om steeds naar lisa toe te gaan.
Lottes kamer is gehoriger (straatkant), zeker zomers geeft dat bij Lisa nog wel problemen. Maar zou idd wel schelen hoor of je helemaal naar zolder rent of de kamer naast je. Maar is echt Lisa dr kamertje, zou ze niet leuk vinden om te ruilen nu. @ AMS, sterkte vanacht!
Belize, is gewoon zo'n ikea ledikantje waar je als je hem ombouwd gewoon een zijkant door een plank vervangt.
Pasja: gecondoleerd met dit verlies! Sterkte deze dagen... AMS: ik wist niet dat het slapen echt zo'n groot probleem was bij jullie. Vervelend zeg! Hopelijk heb je snel een oplossing. Kan ook even 123 niks verzinnen wat evt kan helpen. Mejosje: wat goed zeg de eerste stapjes! Heeft ze nu gelijk de smaak te pakken of durft ze nog niet? Hier een meneertje wat ook van papa naar mama loopt, maar verder doet hij nog niets. Finn wilde het laptopje van Sem afpakken vanavond. Sem liet dit natuurlijk niet toe en Finn smeet zn hoofd in de kussens van de bank en begon hard te schreeuwen....owww dit kan nog wat worden hoor
@ Wendy, hihi ZEER HERKENBAAR Lot is echt een drama-queen als even iets niet naar haar zin gaat Finn dus wel al een beetje loslopen? Goed zeg, is dan ook hard gegaan ineens he!
Ja idd wendy, kun je politieagentje spelen. Ga vrijdag eerst eens de vit d aankaarten bij de ka. Kun je hier nl niet zonder recept krijgen en zou zo maar eens kunnen dat het daar aan ligt. Heb er inmiddels een hoop over gelezen en vanaf dat de dagen korter werden etc. werd het echt een probleem. Heb zelf ook echt last van oververmoeidheid en prikkelbaar, gaf altijd het slechte slapen er de schuld van, maar misschien kan ik zelf ook wel wat vit. d gebruiken..
@pasja: gecondoleerd! Ow zo herkenbaar dat drama gedrag. Hier begon het eerst met hoofdje heel dramatisch naar beneden te handen en ondertussen gooit ze zichzelf ongeveer op de grond. Ik lach haar dan heel hard uit vind het zo grappig! @Wendy: Wat super van Finn! Ik vind het zo aandoenlijk dat los lopen. Ik geef het hier nog twee weken en dan is ze niet meer te stuiten. Ze probeert het wel om ook naar andere dingen stappen te zetten dan naar papa en mama, maar het is nog iets onwennig en nog een beetje eng natuurlijk, want dan is er geen papa of mama die je even opvangt als je op je snuffert gaat. AMS: Weet niet wanneer je weer in NL bent, maar bij de etos kan je gewoon vit d kopen. Wellicht kan anders iemand het voor je opsturen? In principe hebben kinderen tot 4 jaar Vit d nodig als extra. Zolang je niet een overdoses geeft (gewoon 10 druppeltjes per dag) kan geen kwaad om te geven volgens mij. Moest je ook niet in het begin vit k en d geven? Ondertussen je man al weer thuis die je een kan bijstaan met de slaapproblemen?
ams;ik zag ook vit A-D weerstand + botten/tanden. misschien kun je dat ook ff vragen aan KA. wendy: ooo wat goed van finn, bravo! los lopen tussen papa mama. hier alleen goed staan en lachjes, in handjes klappen maar verder geen stapje zonder mama's hand. ik kan me tim nog niet voorstellen dat ie gaat zomaar rond lopen. een beetje eng zelfs. tim heeft toch wel weer doorgeslapen. gister ook. ik wel in stress een beetje wakker gelegen, omdat ik dacht dat hij weer ging spoken. het gaat dus goed. hij doet nu licht echt uit om kwart voor 7 in de avond en roept baa.of mam-baa. FF een vraagje over met t potje mee eten. als jullie zelf eten is het eten te warm voor de kindjes toch?hoe doen jullie dat met potje mee eten? eerst laten afkoelen? dus eerst zelf eten dan het kindje?tim eet nog steeds potjes, anders eet hij echt helemaal niks. maar hij moet op een gegeven moment wel eten wat wij ook eten toch.
Mejosje, hier idd de eerste maanden wel vit d met bv. k denk dat we pas met kerst weer naar NL gaan, maar kan eens kijken of iemand het anders voor me mee kan nemen. Maaarrrr, vanacht alleen 6 x wakker geweest, speentje erin en weer doorslapen, dus een heerlijke nacht gehad.. Hopelijk houd hij dit vol.. Belize, ik schep gewoon eerst voor hem op en spreid dat zoveel mogelijk uit over het bordje. Tegen de tijd dat wij opgeschept hebben is het haast op eettemp. soms de eerste hapjes nog een klin beetje blazen, hangt er een beetje vanaf wat we eten. Vooral de meeste groenten (op prei en witlof na) koelen snel af. En als je aardappel al in stukjes snijd voor je zelf opschept is het ook denk ik wel voldoende afgekoeld tegen de tijd dat je gaat eten.
Spreid het eten ook uit over het bordje en maak het in kleine stukjes zodat lekker afkoelt! Ow dames! Ik weet niet hoe ik het ga redden... ik heb voor april een week naar Curaçao geboekt voor me alone zonder hubby of kleine meid. Ga ik dat redden?
Lijkt me heel erg moeilijk, weet niet of ik het zou kunnen.. Maar misschien ook wel fijn om even lekker tijd voor jezelf te hebben, kun je daarna weer extra van je gezinnetje genieten..