@Belize: Wat goed dat Tim zonder koorts wakker is geworden! @AMS: Ik weet niet hoe die short eruit ziet maar ik denk dat turquoise ook wel mooi kan. @Diddl: Fijn dat ze hem niet zo missen. Is anders zo zielig. Lekker bij mama is natuurlijk het belangrijkste Wat spannend voor je dat ze naar het KDV gaan. Wennen zal wel wat moeilijker gaan omdat ze wat ouder zijn. Dan hebben ze het echt door. Maar als ze eenmaal gewend zijn denk ik dat ze het super leuk vinden. Jessey is altijd heel vrolijk en komt ook vrolijk weer terug.
grijs en zwart kan idd wel. Zit geen grijs in, echt alleen wit en lila. Afgelopen nacht ging iets minder, maar hebben wel slechtere nachten gehad, dus mogen niet klagen.. Denk dat hij misschien toch wat vaker wakker werd door de nacht ervoor..
AMS: Bij zara heb je nu shirtjes met lila en wit! miss is dat iets? Diddle: ook ik ben in de leer... want ik kan het nog niet! Weet nu ineens hoe een naaimachine werkt en ik kan iets stikken, maar daar houdt het wel mee op tot dus ver & een poging tot een tweede komt er heus nog wel eens van. Ik wilde altijd meerdere kinderen en ondanks dat ik misschien een beetje trauma heb opgelopen zal ik er nog wel een keer doorheen gaan. Ben er alleen nu nog niet aan toe. Hoe gaat het voor de rest met de zwangere(n) hier?
@ Mejosje, dan kan je al meer dan ik Vandaag wel weer een erg leuk zelfgemaakt rokje voor Lot binnengekregen. @ Pasja, ze zullen idd even flink moeten wennen. Vooraal Lotje want die is helemaal nix gewend en zal daar toch ook moeten slapen en ze heeft nog nooit ergens anders geslapen Maar goed ik ben er superblij mee, komt vast wel goed!
Mejosje, heb ook een leuke wit/lila polp gekocht, maar omdat het shortje effen is word dat iets te veel. Maar ga zaterdag toch naar de stad, dus zal eens bij zara binnenlopen om te kijken wat ze allemaal hebben.. Zal eens kijken of ik een foto van het shortje kan plaatsen, maar denk dat grijs of wit er toch het mooiste op staan....
Diddl: wanneer moest je nu ook alweer met Lot naar t ziekenhuis? Was toch begin febr? Jullie hadden toch ook oppas van ouders en schoonouders? Waarom gaan je meiden nu naar de opvang (als ik zo brutaal mag zijn om t te vragen ) Finn is totaal niet in zn hum...koorts, hoesten, snotverkouden en noem maar op. Hopen dat t snel over is!
sorry diddl, helemaal vergeten te reageren op het nieuws dat je meiden naar het kdv gaan. Spannend hoor! ben benieuwd hoe ze (en mama) het vinden... wendy beterschap voor finn!
Hier ook vergeten te reageren op het KDV. Ik dacht zelf dat je er 'tegen' was. Dat je het liever niet had bedoel ik. Maar wel spannend. Weten jullie trouwens wat het verschil is met een PSZ? En gelden daar ook lange wachttijden voor? Gaan jullie je kindjes daarvoor inschrijven? Hoe zit het met de kosten als er niet gewerkt wordt?
@ Wendy, ik moet morgen met Lot naar het ZH, goed onthouden!! Neehoor, ik ben absoluut niet tegen het KDV, ben al heel lang jaloers op iedereen die zn kind lekker naar het KDV doet Hier loopt het dus totaal niet met het oppassen (ik hoop maar dat ze dit niet lezen ) vooral nadat mn schoonmoeder geweest is is Lisa helemaal van slag. De hele vrijdagavond en zaterdag is ze om nix aan het janken. Mn schoonmoeder is echt heel erg opdringerig naar Lisa toe en Lisa is gewoon heel erg gevoelig dus dat komt er erna toch uit. We hebben al vaker met dr gepraat maar ze respecteerd onze wensen gewoon absoluut niet. Tel daarbij op dat mijn moeder niet altijd eerlijk is over wat ze te snoepen krijgen dan houdt het op een gegeven moment echt op. We hebben er heel lang over getwijfeld omdat we het toch een grote stap vonden maar toch gedaan en ik ben zoooo blij dat we de stap eindelijk genomen hebben. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat in het begin uiteraard. Lisa red zich wel maar over mn kleine meisje zit ik wel een beetje in. Maar misschien is het ook juist wel erg goed voor dr. Ze is zo ontzettend eenkennig. Ze zit gelukkig wel op een babygroep (dus niet bij Lisa was ook leuk) maar voor Lot die natuurlijk nog nieteens kan kruipen wel fijn dat ze niet zo onder de voet wordt gelopen. Slapen zal ook wennen worden voor dr aangezien ze nog nooit ergens anders geslapen heeft. @ Boordevol, inschrijven voor PSZ was hier met 2 jaar en met 2,5 kon ze terecht. Kosten 45 euro per maand. Alleen als je echt heel weinig verdiend samen per maand was het goedkoper. Ze zeggen dat PSZ echt voorbereiding is op basisschool maar volgens mij verschilt het echt niet veel met KDV. Knuf voor Finn! Hoe is het met Tim? En met jessey?
Spannend hoor diddl. Goed dat jullie de stap hebben genomen! Is heel vervelend als je je oppas niet kunt vertrouwen en ze jou/jullie wensen niet respecteerd.. Ik was alleen verbaasd dat je schrijft dat je je om Lisa niet zo druk maakt, maar om Lot. Weet niet waarom, maar had het juist andersom verwacht.. Lijkt me ergens wel prettig (in het begin nl even extra wennen) dat ze niet in dezelfde groep zitten, dan kan Lot toch lekker haar eigen vriendjes maken ipv met Lisa "meegetrokken" worden. En veel succes morgen! Boordevol, sorry geen idee wat het verschil tussen psz en kdv is. Hier is er nl alleen een soort combinatie van die 2 (tenminste dat denk ik haha)..
Wat stom... ik had er ook niet op gereageerd. Wanneer beginnen ze op het kdv? Uit je verhaal begrijp ik dat dat nog niet het geval is. Het mooie van horizontale groepen is inderdaad wel dat de kinderen elk een eigen groep hebben, maar als het nodig is dan halen ze voor de kleinste wel een ouder broertje of zusje erbij om het vertrouwder voor de kleinste te maken. Tenminste dat zie ik bij mijn huidige kdv. Jammer van je schoonmoeder, maar goed dat je de/een keuze hebt gemaakt. Weet ook niet het verschil tussen psz en kdv, alleen dat psz alleen 1 dagdeel is meestal en vanaf 2 jaar en kdv is gewoon hele dag opvang vanaf 2 maanden. In prijs zit wel een groot verschil zeg... 45 euro per maand???? Flabbergasted! Hoe gaat het met de zieken onder ons... iedereen ondertussen weer beter?
@ AMS, ja dacht je dat? Nee Lisa red zich wel, die gaat nu natuurlijk ook naar PSZ en die hoeft niet meer te slapen enzo. En is gewoon al wat ouder. Wel heeeel gevoelig enzo, maar denk daardoor juist dat dit goed is voor dr, en juist bij Lisa gaat het bij mn sm niet dus eigenlijk voor haar de keus gemaakt en daardoor moet Lotje ook. @ Mejosje, dat is idd een voordeel van horizontale groepen, vind ik ook hoor, ik vind ze alleen zo leuk samen maar dit is sowieso voor Lot beter/rustiger. Ze gaan per 1 maart, vanaf volgende week donderdag mogen ze gaan wennen. Vandaag dus naar het ZH geweest, nou, veel wijzer zijn we nog niet. Ze hebben allerlei dingen gevraagd en Lot een beetje onderzocht maar die ging al krijsen al ze naar dr keken. (is nu ook het probleem bij de fysio, die kan ook echt nix meer met dr.) Nu gaan ze het met meerdere artsen bespreken ook om te kijken of ze een fysio van hun moeten inschakelen om te kijken waar ze nu motorisch staat. Daar heb ik dinsdag een belafspraak voor. En dan volgende week vrijdag waarschijnlijk bloedprikken. Gewicht was ook niet goed omdat ze niet netjes dr lijn volgt, ook daarover later meer...
@Diddl: Jessey zit ook in zo een horizontale groep en ik vind het wel fijn. Ik merk nu dat hij de babygroep ontgroeit en hij gaat dan ook per 1 maart naar de grotere groep. Zal wel wennen zijn want daar is het iets strenger. OP gezette tijden eten en slapen. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Spannend volgende week al wennen. Maar het zal vast goed komen. Wat vervelend dat je nu nog niks weet over Lot. Je zal enorm in onzekerheid zitten zeg. Vervelend ook dat ze bloed moeten prikken. Dat is zo zielig bij die kleintjes. Veel sterkte! Verschil PSZ en KDV: Volgens mij is het principe hetzelfde. Samen megt andere kindjes spelen. Alleen KDV is echt nodig omdat de ouders werken en PSZ is juist leuk om gewoon te leren spelen met andere kinderen. Maar bij beide is het een voorbereiding op de basisschool. Met Jessey gaat het nu super. Alleen het slapen is nog een drama. Meneer wordt 's nachts wakker en de enige manier om hem stil te krijgen is om hem bij ons te leggen. Nou ja, dan maar. @Wendy: Arme Finn. Wat zielig zeg. Heel veel beterschap voor hem!
En blijft hij dan heel de nacht bij jullie liggen of kan je hem daarna weer in zn eigen bedje leggen? Naar welke leeftijdsgroep gaat hij nu dan? Hier is het van 0-2 en 2-4 Bloedprikken is idd erg vervelend maar wil toch heel graag dat het gebeurdatze daar zoveel uit kunnen halen en ik wil gewoon zekerheid hebben dat ze geen spierziekte heeft, dus daarom zie ik er minder tegenop.
Jeetje diddl, wat vervelend en blijft ook wel even spannend voor jullie dus. Dat ze echt aan een spierziekte denken, heftig! Hopelijk vallen alle uitslagen straks mee. Wat een grote groepen mbt leeftijd bij jullie diddl. Hier per half jaar een groep op baby's na. Dus 1 groep kinderen uit 2010, 1 van jan tot jun 2009, 1 van jul-dec 2009 etc. Hier beginnen ze vanaf 3 jaar al op de basisschool vind het zelf erg vroeg, ons mannetje zal omdat hij in 2009 is geboren al in 2012 op school moeten beginnen (hier ligt de grens op kalenderjaar en niet in september als in NL), dan is hij de eerste maanden dus nog 2!! Vind het heel erg vroeg, helemaal omdat ook vereist is dat ze zindelijk zijn. Volgensmij erg vroeg.. Mejosje, ben ook wel benieuwd of hij daarna naar zijn eigen bed terug gaat.. Lastig hoor.. Wendy, arme Finn, geef hem maar een dikke knuffel..
Arme Finn, dikke knuf! @ AMS, jeetje dat is idd vroeg zeg bij jullie, en zeker ook om zindelijk te zijn. En dat is dan ook 4 1/2 dag per week of niet? Ik vind deze groepen nu wel fijn met Lot want die red het gewoon nog niet bij allemaal lopers, maar om als enige oudere tussen allemaal kleine babys te blijven lijkt me ook niet leuk voor dr. Mijn gevoel zegt dat er nix ernstigs aan de hand is hoor met Lot, dat het gewoon een combinatie is van dr zwakke spierspanning en hypermobiliteit maargoed laat ze het maar onderzoeken dan weten we het zeker en dan geven we haar gewoon alle tijd die ze nodig heeft. Maar stel dat het wel zo is dan is het wel zo fijn om het te weten en niet achteraf te moeten denken "had ik maar". KA vandaag wilde er (logisch) nog geen uitspraak over doen maar het zou wel kunnen dat ze een spierziekte heeft.
nee diddle ik denk ook niet dat het een spierziekte is. ik vroeg het aan cb arts omdat tim nu volgens t boekje geen achterstand had, die was te verwachten volgens fysio. hij zei zoiets van dat het ook aan het kindje ligt dat hypotonie en lenigheid heeft. sommige kindjes willen nooit op hun buik liggen wanneer ze jonger zijn en daarna gaan ze alleen maar willen zitten. dan schiet het natuurlijk niet op met lopen en staan zei hij. daarom hebben ze achterstand door lenigheid. lot kan zelf 'zitten' zeggen toch? ze kan ook heel vroeg goed zitten vond ik altijd. tim is erg ondernemend en wil heel veel. en ik heb hem helaas erg huilend op zijn buik moeten liggen in het begin, hij had erge buikpijn, darmkrampjes maar het moest van fysio omdat zijn nek recht moest worden enzo.hij had fysio vanaf 6 dagen oud, ik had het zelf aangevraagd ivm taks syndyroom. ik mocht hem nooit zittend neerzetten, tot 9 maanden altijd in ligstand in wip,kinderwagen, ook in kdv. alleen voor eten vanaf 8 maanden oud ietsje hoger. ik denk dus ook dat het gewoon lenigheid en hypotonie is. het kost dus meer tijd voor haar. maar ze checken natuurlijk van alles. ah finn arme jongen, zo vervelend oorpijn zeg, hoop het snel weer beter is.
Ja, erg vroeg en is gewoon meteen 5 dagen in de week van 9 tot 2. Ze hebben dan wel een half uurtje speeltijd tussendoor en dan mogen ze ook iets eten en drinken.. Wat ik vooral vervelend vind is dat als ze een ongelukje hebben een van de ouders naar school moet komen om te verschonen, de leerkrachten mogen dat niet. Als je dus wat verder weg werk, zou je kind dus al die tijd in vieze/natte kleren zitten..