Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.183
    4.325
    113
    Zoontjelief eet 1 boterham per dag of een halve. Hij lijkt er een beetje op uitgekeken te zijn maar weet niet wat ik anders als ontbijt kan geven want alles met een lepel is uit den boze dus pap etc. kan niet. Melk krijgt hij nog steeds 4 keer ongeveer en aan de borst dus weet niet hoeveel het is maar zeker meer dan genoeg.

Ik had altijd gedacht dat Tim een goede eter zou zijn gezien hij zoveel honger had in het begin, weet je nog Belize? Maar gek he, dat het dan niet zo blijkt te zijn.

Diddl, vervelend van dat gewichtsverlies van Lot. Vreemd ook. Want ze is niet vaak ziek ofzo dat je nog kunt zeggen dat het daar van is.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    boord, ja dat weet ik nog! gek he? voor we begonnen met bijvoeding was het echt moeilijk met hem. hij mocht boven max drinken van cb arts. maar met 14 oud was hij in de 6 maanden daarvoor slechts 200gr aangekomen.in 6 maanden slechts 200gr! hij is nog steeds boven gemiddeld.+1 lijn volgt hij met gewicht en lengte al maanden dus.
    is soms frustererend dat hij echt niks wil eten de hele dag. en dan is hij wakker in de nacht, of regelmatig om 5uur: ete ete mamamamama, tja.

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hebben jullie kleintjes ook de prullenbak ontdekt? Jessey vind het fantastisch om dingen weg te gooien. Laatst waren mijn tulpen dood en gooide hij ze een voor een weg.
    Alleen soms is hij te fanatiek. Liep hij met mijn jas richting de prullenbak. ;)

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Toevallig ging Lot vd week voor het eerst iets in de prullenbak gooien.
    Ze tijgert nooit heel het huis door dus stond er wel van te kijken eigenlijk.
    Lisa vond het ook heel wat maar eigenlijk een beetje lang duren, dus elke meter vroeg ze of ze niet moest helpen :D

Hihi, bij jou zelfs je jas in de prullenbak :D
    Let maar op voor je sleutels ;)

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier laat ik hem express niets in de prullenbak gooien, want dan weet ik zeker dat ik alles kwijt ben. Nu is zijn grootste hobby dingen in en uit maandje of bakje stoppen (incl. zichzelf)..

Boordevol, wist niet dat je nog steeds bv gaf, wat knap dat je dat volhoud! Wat geef je op zijn brood? Hier was hij nl echt uitgekeken of roomkaas, kaas, ham, jam. Nu geef ik hem af en toe wat hagelslag op zijn brood en hij weet niet hoe snel hij de stukjes naar binnen moet proppen.. Ook een geroosterd broodje met margarine (wat dan smelt door de warmte) vind hij heerlijk.. Misschien dat ander beleg helpt?

Klinkt idd dat ons mannetje wat meer eet dan de meeste hier, maar misschien eten die over de rest van de dag meer?
    Wij zitten nu op het volgende:
    6.00 uur 210 cc opvolgmelk
    8.00 uur 2 bruine boterhammen (en soms een stukje van ons of een yoghurtje)
    10.00 uur 4-5 biscuitjes of fruit op kdv
    12.30 uur fruit
    14.15 uur bord vol warm eten, meestal eet hij zijn bord leeg, maar als hij het niet zo lekker vind blijft er ook wel eens de helft over.
    16.30 uur yoghurtje
    18.30 uur avond eten (ene keer een kom soep met brood, andere keer potje a 250 gram, boterham met gebakken ei)

Verder krijgt hij water op verzoek, tussendoor krijgt hij een beker melk, maar het tijdstip verschilt per dag, soms wat sap.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zal ook hagelslag proberen denk ik. tim is weer ziek vandaag.kom r nooit een eind aan.pfff.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Dikke knuf voor Tim, hopelijk is hij snel beter...

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams;wat is dit allemaal met de kids zeg.jullie hebben het ook zo met luchtwegen. omdat koorts snel steeg gaf ik hem n zetpil. met mij liggend heeft hij weer in slaap kunnen vallen.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.183
    4.325
    113
    Gelukkig geen ziek kindje. Beterschap voor alle zieken, ook de grote (sorry vergeten te zeggen gisteren).

AMS, ja nog steedsborstvoeding. Het is eigenlijk geen kwestie meer van volhouden. Als het eenmaal loopt, loopt het vanzelf. Dus dan is het alleen maar makkelijk. Nu hij er zelf om kan vragen (handgebaar) vind ik het zooo leuk. Echt schattig hoe hij aangeeft te willen drinken. Jouw mannetje eet veel hoor. Bij mij eet hij 1 broodje dus, 1 liga of nijntje (meestal de 2 stuks), half stukje fruit en 3 eetlepels avondeten. Drinken dus melk en water en sap (steeds paar slokken). Ik laat het op tafel staan dan vraagt hij er zelf om als hij wil (door drinkgeluid te maken). Op zijn brood doe ik echt verschillende dingen, van pasta tot hagelslag tot kaas tot jam etc. Hij is er denk echt op uitgekeken. Nu doe ik wel ook af en toe roosteren en dan eet hij wat meer.

Belize, gek he. Dan verwacht je een grote eter gezien de begin periode en wordt het heel anders. Hier komt hij ook nog steeds heel weinig bij. Volgens mij ook zo'n 100 gram per half jaar ofzo. Daarom weegt hij nog steeds erg weinig.

Ooooh en de prullenbak.. Hij komt alleen bij een kleintje die in een kamer staat en gister vond ik daar zijn zonnebril. Vorige week een mobieltje. Dus tja, die is inderdaad ontdekt. Hij vindt het zo leuk om dingen ergens in te doen dus hij mag (onder mijn toezicht) muntjes in een spaarpot doen. Vindt hij geweldig!

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Boordevol, ik vond het vooral lichamelijk zwaar de bv, maar kan me voorstellen dat je er van geniet, een heerlijk moeder-zoon moment.

Hier idd ook met de muntjes en spaarpot begonnen, vind hij ook helemaal geweldig! Alleen met de centjes heeft soms nog wat moeite om ze er in te krijgen, maar die zijn nl ook erg klein...

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    PS: prullenbak is hier achter het hekje. dus nog niet ontdekt.

wat tim eet is vergelijkbaar met boordevols kindje. soms iets meer aan avond eten. maar dan 12+menu van olvarit of ala carte...

12. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hier is onze lieve kleine schat eindelijk weer thuis bij mama :D Ben nog niet helemaal opgeknapt, maar papa heeft weekend dus die kan me bijstaan. Owwww...en t manneke is aardig afgevallen zeg!!!!! Schrok gewoon beetje toen ik hem ging verschonen...grote diepe plooi in zn beentjes is verdwenen! Nou ja, hopelijk zijn we saampies snel van die rees af en kunnen we t er weer aan eten :D

Sorry voor het egoberichtje...ben gewoon zoooooo blij dattie er weer is!

13. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Wendy: Wat fijn dat Finn weer thuis is. Is weer heerlijk als je hem even niet gezien hebt he? Maar wat vervelend dat hij zo is afgevallen. Nou heel veel beterschap voor jullie allebei en laat je maar lekker verwennen hoor!

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    zo vwwl geschreven... en nog mniet wakker genoeg om het echt te lezen!
    Prullenbak... heeeeeel herkenbaar. Ze wil hier ook van alles weggooien en af en toe in een onbewaakt ogenblik doet ze het ook (zag het laatst dus dat ze een sok aan het weggooien was toevallig, gaat vliegensvlug). Terwijl ze donders goed weet dat ze niet aan de prullenbak mag zitten. "Bah" roepen we dan ;) zij ook laatst handje erop en "bah" zeggen... maar ja toch weer even aangeraakt! Mythisch ding die prullenbak ;)

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ow en ik was net het ontbijt aan het smeren... naast smeerkaas en smeerworst wissel ik tegenwoordig af met osseworst, filet american, hagelslag en appelstroop.
    Soms die ik een morgen met een beetje yoghurt en "mijn eerste muesli" van bambix... en doe ik er nog een paar rozijnen door. Grote verwendagen zijn dat ;)

16. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hier ook proberen af te wisselen met hagelslag, ham, gezichtjesworst. Vreemde is dat hij als tweede boterham wel worst wil maar als eerste niet. Dan spuugt hij het uit. Hagelslag gaat nu ook goed.

Ook eet hij af en toe een tosti 's middags. Maar die 'mijn eerste muesli' ga ik ook eens proberen. Hij wil ook steeds een hapje als ik yoghurt eet.

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    tosti doen we hier ook af en toe... en pindakaas. En ik zag vanmiddag bebogeen staan, dat is iets van vroeger van mij en het bestaat nog! wow...

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Wendy, fijn dat Finn er weer is!!
    Hopelijk knappen jullie allebei snel op!

19. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hebben jullie allemaal een lekkere zondag gehad?

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier eindelijk weer een berichtje van mijn kant, was even een paar daagjes offline...

Wendy fijn dat Finn weer thuis is! Hopelijk zijn jullie beiden weer opgeknapt!

Mejosje, de naam bebogeen komt me bekend voor, maar wat is het ook alweer?

Pasja, beetje saaie zondag gehad, manlief moest werken....merk dat ik toch wel verslaafd ben aan ZP, is toch fijn lekker even rond te neuzen. Blij dat ik weer online ben!
    Hopelijk hebben jullie een gezelligere zondag gehad..

Deel Deze Pagina