ik heb hem dus 1 keer laten huilen van 40mn.volgende nacht 2 maal van 5mn. sindsdien huilt hij om poepluier met enorme uitslag. om 3 uur vannacht weer billen in bad gewassen.maar daarna ging hij makkelijk weer slapen. tot 8uur. dat hysterisch huilen om niet kunnen slapen is voorbij denk ik.maar hij heeft nu weer kwaaltjes. wat ze altijd zeiden over babyvet,dat t weg zou gaan wanneer hij gaat kruipen en staan klopt in ons geval denk ik.hij is erg bewegelijk overdag.hij kan van tafel naar bank n stapje nemen en loopt langs de bank vrij makkelijk. hoektandjes en keizen zijn in beweging maar ik zie niet iets door zou komen in de volgende dagen. dit is denk ik 11 maanden sprong. erger dan onze 4 maanden sprong.ooo het was zo vervelend voor hem toen. ze willen dat hij tot 1 jaar oud toch minimaal half liter opvolgmelk drinkt. misschien moet ik weer pap of zo geven. hij heeft sinds 3 maanden geen pap of papfles gekregen. sindsdien slaapt hij veel beter eigenlijk. ik weet niet wat ik moet doen verder.pfff.
Belize. geen probleem, daar zijn we voor. Zo 's nachts nog een heel badje moeten ozpetten lijkt me echt geen pretje. Slopend he die moeilijke nachten? Weet er alles van. Hier is het babyvet al na 6 maanden verdwenen omdat hij toen zo beweeglijk was dus dat klopt zeker. Mijn kleine vindt de geluidjes juist geweldig. Hij laat zijn babywalker juist links liggen zonder geluid. Met geluid gaat hij fanatiek zwaaien en klappen en op alle knopjes drukken. Misschien moet ze nog even wennen mejosje? Wij moeten binnenkort naar het CB. Dan laat ik jullie ook gewicht en lengte weten. Zal in elk geval niet meer dan 8,5 kg zijn. Een lichtgewicht dus.
Wow er is veel geschreven! Nu even geen tijd om overal op te reageren, dus alleen even een snelle reactie op de traktatie.. Heb toen ik de laatste keer in NL was plastik bekers en lineaaltjes en een potlood (geverfd met leuke beestjes erop) bij de action gekocht. In de beker lineaaltje, nijntje dreumeskoekje, doosje rozijntjes en badspeeltje (hema traktatie ceadeautjes). Folie er omheen, kaartje erom. Dit krijgen ze mee naar huis, wat er in zit mogen ze niet daar geven aan de kindjes.. Verder is het normaal dat er hier een taart mee wordt genomen, ze vieren met 2 groepen samen. Ik vind dat ze nog erg klein zijn voor taart (helemaal omdat hij 's middags thuis een stukje van zijn taart krijgt en 2 x is helemaal veel) en daarbij zijn er in dezelfde week meerdere kindjes jarig. Dus heb gevraagd of ze geen sap en koekjes mogen, dat mag. Heb de pakjes met nijntjes en beertjes versierd, zal later wel even een foto plaatsen. Later reageer ik op de rest..
Vannacht is Jessey maar 1 keer wakker geworden. Dus dat gaat goed. Maar hij hoest nog wel erg veel. Is zo zielig. Ik geef Jessey s ochtends een fles gewone halfvolle melk. Ongeveer 200 ml. En s avonds krijgt hij nog opvolgmelk. (180 + 5). Dus ook iets meer water dan voeding. Voor de rest krijgt hij overdag diksap of roosvicee uit zijn tuitbeker. Maar hij drinkt hem nooit helemaal leeg. Hooguit 100 ml denk ik. Op het CB zeiden ze dat kindjes ongeveer 800 ml vocht binnen moeten krijgen per dag. Dat lukt dus niet. Nu probeer ik wel elke middag tijdens de lunch met een gewone beker drinken te geven. Alleen wil dat nog niet zo lukken. Drinken met een rietje heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik ga maar eens rietjes kopen denk ik. @Belize: Wat zielig die schimmel. Hopelijk gaat het snel over. En 70 gram afgevallen? Jeetje zeg. Dat dacht je al he? Zielig ook dat hij koorts verhoging heeft. Arme Tim. Het zit hem ook niet mee he? @Mejosje: Haha, wat grappig met dat geluid. Merk ik hier niks van. Volgens mij vindt hij geluid juist wel leuk. Ik heb uitdeelboekjes van Dikkie Dik gekocht en daar wilde ik rozijntjes bij doen. Haal ik Jessey gister van het KDV op was er een meisje jarig geweest. En wat denk je, ze hebben Dikkie Dik uitdeelboekjes gegeven met rozijntjes. Nou ik heb de boekjes al gekocht maar doe er dan maar nijntje koekjes bij ofzo. Gelukkig zijn het 16 verscgillende verhaaltjes dus grote kans dat ze nu een ander boekje krijgen. @Little Hoop: Leuk dat je er weer bent. Hoe voel je je? Wow, Lindi weegt zeker veel. Maar ik zou me er niet te druk om maken hoor. Als hij straks gaat lopen gaat al het babyvet weg. [FONT="]@AMS: Taart?? Nou dat doen wij hier niet hoor. Vind het inderdaad een beetje raar voor die kleintjes. Goed dat je sap en koekjes doet.[/FONT]
Nu heel even tijd, dus misschien geen tijd om op iedereen te reageren, sorry voor de dames die ik oversla. Little Hoop, dat is idd wel flink, maar ws als hij loopt zal hij meer gaan verbranden. Pasja, wat jammer dat iemand je voor is geweest, maar blijf het erg leuk vinden die uitdeelboekjes. Als ze ze in het spaans zouden hebben zou ik ook daarvoor gekozen hebben.. En idd taart vind ik echt niets voor die kleintjes. Dat de jarige op zijn eigen verjaardag een stukje eet ok, maar bij elke verjaardag.. Maar als ik gister bij het halloweenfeest op de creche zag wat die kleintjes (van hun moeders) allemaal toegestopt kregen, chips, zoutjes, chocoladekoekjes, cake.. Degenen waarvan de ouders er niet waren kregen gewoon bescuitjes (dat krijgen ze normaal ook), gelukkig doen de leidsters er niet aan mee... Ik vind een of 2 chipjes nog niet zo erg, maar er waren erbij die echt 5/6 handen (volwassenhanden) volkregen, stond er echt verbaasd van.. Enne mbt uit rietje drinken, het is handig om met een pakje sap te beginnen, dan kun je er zelf nl een klein beetje in knijpen zodat er wat sap naar bovenkomt. Zo hebben ze eerder door wat de bedoeling is. Hier begonnen met een beker met een gewoon rietje, dat werd alleen maar kauwen en een gefrustreerd kind en met een pakje sap had hij het zo door.. Belize, kun je de pap niet 's ochtends geven? Dan heb je er met slapen ten minste geen last van.. Of misschien kun je toch op een of andere manier opvolgmelk in zijn eten verwerken? Of gewoon uit een beker ofzo geven bij het middag eten? Hier hebben ze ook het liefst dat ze tot 1 jaar opvolgmelk krijgen, maar de ka zei ook dat het geen zin heeft om er elke keer voor te strijden. Ze zei dat het vooral belangrijk is dat hij dan genoeg andere melkprodukten (als yoghurt ed) binnen krijgt. Hier houden ze ongeveer 4 yoghurtjes (van die individuele verpakkingen) aan of het gelijke daarvan in andere produkten..
oh ja mejosje, hier hetzelfde met geluiden, maar denk idd dat boordevol gelijk heeft en het hier een kwestie van wennen is. Het begint al iets minder gehuil te geven...
Wow, chips, koekjes, zoutjes en cake? Jessey heeft nog nooit een chipje gegeten. Haha Als ik het eet zou hij er best een of twee mogen hebben om te proeven hoor. Alleen het is er nog niet van gekomen. Maar zoveel snacks aan die kleintjes geven? Wel goed dat de leidsters er niet aan mee doen. En ook goed dat de kindjes van de ouders die er niet bij waren gewoon ene biscuitje krijgen. Ik zou het niet leuk vinden als ze Jessey van alles zouden geven waar ik niet bij ben en niks van weet. Goeie tip van een pakje. Ik ben net ook vergeten rietjes mee te nemen maar dat heeft dus toch geen zin. Zal morgen wat pakjes drinken kopen. Wat voor drinken geef jij dan uit een pakje? Appelsap ofzo?
idd appelsap. Maar hij krijgt nu ook wel eens een beetje ananassap, sanaasappelsap of tomatensap uit een beker met rietje. Ligt er een beetje aan wat we in huis hebben....
mbt geluid: Hoe lang zou het wennen dan duren? Ze is al maanden niet van geluid trouwens... muziek van de radio vindt ze wel leuk hoor. Maar de radio moet niet te hard. Meestal hebben we "praatradio" op staan trouwens, zoals radio 1 en voornamelijk BNR = vinden papa en mama lekker veel politiek geouwehoer. Kiek interesseert het niet zoveel. Ik heb tot nu toe besteld, glow in de dark sterretjes en houten nijntje knijpers. Ik ga een zaktje maken met rozijntjes, glow in de dark sterretjes en een baddiertje ofzo en dat zakje sluit ik dan af met zo'n houten nijntje knijper. Dikkie dik voorleesboekje klinkt ook leuk! Misschien wijk ik nog wel van bovenstaande af... ik gok erop dat onze kinderen niet op hetzelfde kdv zitten (geen dikkie dik voorleesboekje voorbij zien komen iig).
@ Mejosje, vreemd zeg met dat geluid, hier nooit gehad. @ LH, hey WB Hopelijk gaat het slapen snel beter. Mijn meiden gaan niet naar het KDV dus hier nog geen traktaties voor Lot. @ Belize, Tim ook afgevallen. Maar nogsteeds flink gewicht. Wel ziek geweest natuurlijk, dan weet je iig waar het vandaan komt maar snap dat je het niet fijn vind hoor. Wat knap van Tim al zo goed staan en beetje stappen! Wbt avondfles, je moet echt je eigen gevoel volgen hoor. CB geeft alleen maar hun advies en dat verschilt ook weer per CB. Als jij denkt dat het beter is zonder avondfles zou ik het lekker zo laten. Of sochtends en smiddags gewoon genoe opvolgmelk geven? Ik vind taart en snoep ook nog echt nix voor die kleintjes. Idd taart op dr eigen verjaardag maar verder niet hoor. Vd week werd er op de peutergym getrakteerd op van die nibbit chips (aan een snoepslierd) en daar werd ik maar raar aangekeken dat ik het nog nix voor Lot vond. Zegt de juf nog dat er in deze chips maar weinig zout zit, ja duh daarom mag Lisa het wel gewoon hebben maar voor Lot vind ik het nog onzin. En asl ze het al zou krijgen dan lekker thuis dat wij mee kunnen genieten van haar.
AMS: volgens mij werkt appelsap laxerend toch? Zou er niet teveel van geven. Ik heb eerlijk gezegd niet veel anders geprobeerd dan diksap, water en thee. Kan wel eens gaan varieren denk...altijd maar hetzelfde is ook maar zo. Misschien dat hij daarom zo weinig drinkt Opa's en oma's passen hier ook op dus bij ons ook geen traktaties ed. Gelukkig maar, ben niet zo creatief haha. Finn vind geluiden helemaal geweldig. Het liefst moet alles zo hard mogelijk. Tegenwoordig slaat hij overal op en 2 speeltjes in zn handjes en tegen elkaar aan slaan. Heerlijk bekkie trekt hij er dan bij...
wendy, dat wist ik niet dat appelsap laxerend werkt.. Heb er niet echt iets van gemerkt, maar hij krijgt ook geen heel pakje hoor. Is voornamelijk om met een rietje te leren drinken.. Helaas hebben ze hier geen diksap, anders zou ik hem dat idd geven. En diddl idd met chips hebben mensen soms zulke rare reacties (als in jouw geval de juf), laatst vertelde iemand me dat ik echt 's middags een zakje chips moet geven, want dat is gezond!!! Net een telefoontje gehad van het zwembad, er is een plekje vrijgekomen, dus we kunnen vanaf morgen weer gaan babyzwemmen.. Zijn er nog meer aan het zwemmen?
Wij gaan regelmatig op de zondag even met de kids zwemmen (is pas van de laaste tijd hoor ) maar echt babyzwemmen heb ik met Finn nooit gedaan. Hij vind het wel helemaal super! Blijft maar trappen met die beentjes. Volg wk gaan we een lang weekend naar Center Parcs dus hij kan dan weer volop zwemmen...
Wendy, lekker een lang weekend naar centerparcs, idd heerlijk voor die kids.. Wij zijn volgend weekend druk met verjaardag vieren.. Diddl, vieren jullie het dinsdag of in een weekend (dit weekend of volgende week)?
We vieren dr verjaardag gewoon dinsdag. Lot is nu hartstikke verkouden, kon vanavond ook niet slapen dus heeft heerlijk bij mama liggen slapen, nou daar geniet deze mama stiekem wel even van. Nu ligt ze net in dr bedje maar weet niet of ze dat heel de nacht red. Morgen mag Lisa voor het eerst naar de PSZ, spannend!!
heel veel succes en veel plezier LISA in psz! ams;hier heb ik een tijdje rooibosthee gegeven maar hij dronk heel weinig in de laatste tijd.vandaag weer na maanden diksap, en hij dronk echt 2x een heel flesje op.af en toe wisselen dacht ik ook.
Sterkte met Lisa naar PSZ brengen! Ze heeft het vast heel erg leuk hier ook stront verkouden en mama en papa zijn ook een dweil... pffff...