Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Super leuke foto's weer Diddl..:D wat een schatjes zijn het toch en de taart ziet er fantastisch uit :)

om er nog even op terug te komen...de 1e keer ben ik thuis bevallen en dat had ik het liefste weer gedaan..een keizersnede vind ik eerlijk gezegd héél erg eng ik ben nog nooit geopereerd en ook ik heb ook nog nooit in het ziekenhuis gelegen (ja toen ik 3 was ben ik aan mijn amandelen geopereerd maar daar weet ik niks meer van) ...ik ben er een beetje bang voor ik vind het helemaal niks :(:(:( maar ik weet idd wel waar ik aan toe ben eindelijk..
    Ik heb tot nu toe gelukkig geen last van bloedingen gehad en ik hoop dat dit zo blijft...

Liefs Bianca

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Thanks boordevol!

LH, jeetje, dat maakt het allemaal nog extra vervelend, die spanning kun je er nu nl helemaal niet bij gebruiken..
    Mag je wel misschien al een keertje gaan kijken in het ZH? Hier zag ik er bij de eerste ook erg tegenop (had liever een thuisbevalling, maar daar doen ze hier niet aan), toen hebben ze me aangeboden een rondleiding op de kraamafdeling te geven. Uiteindelijk moest ik er al een keer eerder om een andere reden heen, dus was niet meer nodig, maar vond het wel fijn dat toen ik ging bevallen wist waar ik naar toe moest ed, nam een stukje spanning weg...

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    diddle: prachtige verjaardag feest ! en die fiets, ze kan het ook he!

4. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hwy meiden,

Ik ben ontzettend ziek geweest van het weekend dus even geen reacties van mij.
    Maar nu ben ik er weer.

@LH: Vervelend dat hij er nu helemaal voor ligt. Goed dat ze je wel in de gaten houden. Ik zag ook op tegen de ks maar bij mijn ziekenhuis hadden ze een informatieavond. Daar kreeg ik te zien hoe alles in zijn werk ging. Erg fijn. Kijk eens of er bij jullie ook een is. Kan je meteen vragen hoe lang je moet blijven. Bij mij was dat 2 nachten.
    Nog 1 tip: Vraag wanneer je je kindje mag zien. Bij mij mocht het pas nadat ik van de verkoeverkamer af kwam. Dat duurde uren.(voor mijn gevoel) Maar als je er op staat kan het voorkomen dat de vader met kindje naar je toe mag komen. Of misschien mag je meteen naar zaal ipv op de uitslaapkamer. Je bent toch wakker (ruggenprik) en ligt daar anders alleen maar te wachten. (Zo voelde ik dat)

@Diddl: Super mooie taart. Mijn vriendin en ik zijn ook bezig met taarten bakken maar zover zijn we nog niet. Haha.
    Blij dat de verjaardag geslaagd was. En wat zagen je meiden er weer super uit.

@Belize: Lief dat je naar Jessey vraagt. Het gaat goed. Tanden zijn nog niet helemaal door maar de diarree is over,. Yeah!! Hoe gaat het met Tim?

@AMS: Spannend een december kindje. Zijn ze dicht op elkaar jarig. Leuk!! Ik hoop dat je je goed blijft voelen. En blijf inderdaad maar lekker bij ons kletsen.

@Mejosje: Fijn toch als ze nog steeds in de box wil? Wij hebben hem vanaf kerst niet meer maar meneer wilde er ook echt niet meer in.

Nou ik ga maar even van het lekkere weer genieten. Sorry als ik iemand vergeten ben!

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pasja; ja die hoektandjes duren heel lang om echt door te komen, omdat wanneer t puntje wel door is t niet betekent dat hij daarmee klaar is. erger dan de kiezen vind ik dat.

tim was na waterpokken ff wekenlang niet ziek geweest, n paar dagen lang had hij nu loopneusje, en vandaag verhoging met hoest, sliep ook niet goed vannacht. ik denk dat hij straks weer helemaal ziek is. zijn 4de hoektandje is eindelijk door en is bezig met 2 kiezen...heeft soms bij eten ineens pijn denk dan dat hij bewust met die blaren bezig is.

hij is goed met taal vind ik, tegenwoordig elke dag nieuwe woordjes. vandaag zei hij 'kikker'(zijn boekje) en 'luier' bij verschonen en gaaf hij me er een aan(dat vond ik zo knap).
    zij 'r' klinkt natuurlijk erg zacht.
    hij wil al n tijdje geen opdrachtjes meer uitvoeren en geeft zelf opdrachtjes, 'dezee eten' bijvoorbeeld dan komt hij met een stuk fruit dat hij zelf niet wil eten en wil het in mijn mond stoppen, mama voeden dus, als teken van affectie. zo erg lief. hij zegt tegen mij soms ook 'baby'. is zo schattig!

maar hij zegt soms dingen die ik niet echt begrijp. hij zegt bijvoorbeeld duidelijk 'acht' en 'at' maar ik zie niet wat hij hiermee bedoelt. kan turks zijn kan NL zijn. het is n beetje ingewikkeld hier met talen.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Pasja, vervelend dat je ziek bent geweest. Wel fijn dat Jessey van z'n diarree af is, kun je er niet bij hebben he als je ziek bent...

Belize, wat goed van Tim al die nieuwe woordjes! Hier echt nog niet aan de orde... Soms heel frustrerend, want hij word zo boos als we z'n gebrabbel niet begrijpen;)

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik had een spoed ks na 36 uur... dus was al lang blij dat het voorbij was. Ook daarvoor niet in het ziekenhuis gelegen. Ik was thuis begonnen en in de veronderstelling dat mijn kleine daar ook geboren zou worden. Mijn moeder had mij ook in 5 uur eruit... dus was dat even een verrassing hoe het bij mij liep!

Ik werd na de operatie weer naar de verloskamer gereden. Dat was wel gezellig. Zou zo weer voor de ks gaan, maar dan zonder die 36 uur ±'

was even snel aan hte kijken hier... kom later weer reageren. Ga nu weer even iets anders schrijven!

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    oh ik had zo een zware bevalling.pffff.ik wist dat t zo zou gaan en vroeg steeds om KS vanaf 38 weken. dat deden ze niet. ik moest het nog harder vragen.maar ik denk dat ze als ik nu zwanger ben gewoon KS doen, zonder gezeur...ze zeiden dat ze wisten dat het zwaar zou zijn, maar niet konden voorstellen dat t zo zwaar en moeilijk zou zijn.

ams; ik ben erg blij met de ontwikkeling van tim. anders moet hij samen met andere allochtonen naar voorschool of zo gaaan. dat wil ik eerlijk gezegd helemaal niet.

9. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hier 2 ingeleide bevallingen en zou het zo weer doen...

Belize: wow wat knap van Tim dat hij al zoveel woordjes zegt. Hier ist nu alles die en dees. Hij zegt ook nog niet gericht papa of mama.

Pasja: t zit je niet mee qua gezondheid de laatste tijd he. Vervelend! Nog last gehad van je val vd fiets?

Diddl: crea bea hoor! Super taart :)

10. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize: Wat goed zeg al die woordjes van Tim. Leuk he?

@Mejosje: Spoedks na 36 uur? Lijkt me dan inderdaad een opluchting zeg.

@Belize: Wat vervelend dat je zo een nare bevalling hebt gehad. Vervelend dat ze toen niet naar je geluisterd hebben.

@Wendy: Wow, kan echt jaloers worden op mensen die op natuurlijke wijze zijn bevallen en er goed op terugkijken.
    Ik loop inderdaad veel te kwakkelen met mijn gezondheid. erg vervelend.

KS zelf viel me 100% mee. Maar het gemis van het helemaal zelf doen en daarna je kindje op je buik vind ik erg. Ik mocht Jessey pas bij dag 2 vasthouden omdat hij in de couveuse moest. gelukkig kan ik hem nu zo vaak als ik wil knuffelen. :D

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou ja, ze hebben voetjes staand gemeten en kwam uit:maat 22! dus een paar gekocht shoesme E.flex met veters. zo, die kan ik ook makkelijk aan en uit doen. tim vindt t eigenlijk erg leuk met schoenen aan lopen.

pasja; hoop je snel weer beter bent.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Klopt ook wel met z'n lengte etc denk ik of niet? Lijkt me mooi in verhouding..

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het klopt wel. hij is hard gegroeid in de laatste tijd. de winkelier wilde eerst meten zo als hij zat, maar zei meteen dat tim zijn voeten opkrult en daarom moest hij staan en zo waren zijn voetjes stuk groter. de lenigheid weer denk ik. erg flexibele voetjes. ik heb dus ook meteen nieuwe sokjes gekocht en grotere sokken die ik al had in de kast gedaan, kleine sokjes weer weg. weer een maat achter de rug...

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ LH, kan me goed voorstellen dat je het allemaal erg spannend vind, zou ik ook vinden hoor.
    Het is toch wel erg prettig gewoon thuis te kunnen bevallen.
    Maar goed het is niet anders he, als je dalijk maar een gezond beebje in je armen kan houden.
    Neem je nog een duowagen?

@ Pasja, dit is ook pas mijn 3e taart hoor. Dus ben dr ook nog niet zo goed in ;)

@ Belize, goed dat Tim zoveel nieuwe woordjes zegt!
    Lot ook weer ineens vd week. Ik dacht ook dat ze kikker zei, ik dacht hoe kom je daar nu bij, maar ze zei sticker :D (Ik keek niet en ze zat met nieuw stickerboekje)
    Verder sinds deze week ook haren, oren en neus :D
    Schoenen goed meten moet altijd staand, beetje vreemd dat ze het zittend wilden doen.

@ Mejosje, poeh 36 uur :$
    Kom ik aan met mn makkelijke bevallingen..
    Zeker Lot was er erg snel.
    Vanaf 11.30 echte weeen, 12.45 was de VK er 12.57 was Lot er ;)

@ Pasja, pas na 2 dagen vasthouden..jeetje dat lijkt me echt heeeeel erg.

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    diddle: jaloers...

belzie: hier ook helemaal dol op schoenen... ze wil het liefst met schoenen naar bed (maar ze heeft nu ook lakschoenen, die zijn natuurlijk wel errug moooooi, glimmen en klakken. Zo'n blij kind :)).

Nog geen andere woorden hier erbij, tenminste niet dat ik kan verstaan. Pagaaien doet ze wel, maar dat vind ik niet hetzelfde.

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa is ook gek op schoenen.
    Heeft ze al vanaf dr eerste paar (blijer kon ik dr niet maken, kon geen speelgoed tegenop) maar nu nog hoor, ze heeft laatst 3 paar nieuwe gehad en het liefst gaat ze ermee naar bed ;)

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja maar diddle en mejosje, die meisjes schoenen oww echt lief en mooi allemaal!

diddle, tim kan wel sinds heel lang wijzen naar zijn of mama's neus mond oren haren hoofd, maar nog geen poging om die uit te spreken.lang geleden zei hij wel eens neus en kneep mama's neus.maar dat mocht natuurlijk niet.

gister zei hij krokodil maar vandaag lukt alleen 'quakadi'. ik vind deze laatste leuker eigenlijk. ik schrik wel een beetje als hij zoiets goed zegt. heel raar om te zien dat mijn baby gaat praten enzo. zijn stem is dan duidelijk...tja heel moeilijk om uit te leggen hoe dat nou voelt, maar dat hij nu veel begrijpt en heel veel wilt begrijpen en dat ik niet bij kan benen...heb al zijn turks verwaardeloosd helaas...

18. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize: Maat 22. Fijn dat Tim het leuk vindt met schoenen aan lopen.
    Ik denk dat ik Jessey zijn voeten ook eens laat opmeten.

Ik vind jongens schoenen meestal best wel lomp terwijl je voor meisjes zoveel leuks hebt. Eigenlijk moet ik nog wat schoenen voor Jessey erbij kopen. Even goed op zoek gaan. Sportschoenen vind ik altijd wel leuk maar een paar leuke 'nette' schoenen zijn moeilijk te vinden vind ik.

Die kinderen worden echte mensjes nu ze beter gaan communiceren he? Soms probeert hij ons na te zeggen. Heel grappig.
    Laatst zaten we in de tuin en stond hij op de stoel. Dat mocht niet van mij dus ik zei: 'Wat zegt mama nou altijd'. Zegt hij heel schattig 'nee nee nee'. haha. lag in een deuk.

19. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @AMS: Hoe voel je je? Geen erge zwangerschapsverschijnselen?

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Pasja, beterschap. Vervelend als je elke keer ziek wordt. Ben je er net bovenop mag je weer opnieuw beginnen.

Mijn zoontje heeft maat 19,5. Hij is trouwens eindelijkkkkkkk aangekomen. Hij weegt nu 9.5 kg. Goed he? Ben zo opgelucht. Sinds hij met de pot mee eet gaat het eten heel goed en dat zie je eindelijk terug in zijn gewicht. Ik was zo blij na het wegen :D

Mijn zoontje zegt 'op' als hij klaar is met iets, als iets afgelopen is, als hij genoeg gegeten heeft etc. Overal waar zeg maar een einde aan is. Zo ontzettend leuk, met de handjes erbij omhoog de lucht in en dan 'oooooop'. Verder zegt hij mama en de laatste tijd heel veel 'ta'. Wat het betekent? Geen idee. Hij begrijpt wel ontzettend veel. Hij weet wat de laptop is, zijn sokken, kleding, hij kan een deur dicht doen als ik dat vraag, als ik hem vraag drinken voor mama te halen gaat hij naar de keuken en dan slurp geluidjes maken en wachten tot ik kom om iets in te schenken. Echt zo ontzettend lief. Hij kan opa nadoen als die snurkt. Hij kan een heleboel alleen nog steeds niet doorslapen :$! Hahaha.

AMS, hoe is het met jou?

Diddl, wanneer heb je ook alweer vervolgafspraken voor Lot?
    Wat een super bevalling trouwens, ik heb ook een natuurlijke bevalling gehad en vind het zeker niet zwaar geweest als ik er op terug kijk. Ging redelijk snel. Alles bij elkaar 9 uurtjes waarvan de echte weeen 3 uurtjes en het persen 1 uur (dat vond ik wel vreselijk).

Deel Deze Pagina