Een peuterbedje. Kan ik echt nog niet voorstellen bij Jessey. Die blijft daar echt niet in liggen. Maar als Finn er elke keer uitklimt is dat wel veiliger natuurlijk. @Mejosje: Het viel mij in de stad ook al op hoeveel zwangere vrouwen er rond liepen. Misschien dat het nu meer opvalt door het mooie weer?
Littekens vind ik opzich niet erg, maar in het gezicht vind ik het toch wat minder. Hij heeft juist zo'n gaaf smoeltje Ledikant is bij m'n schoonouders gelijk weer lager gezet. Is nog een ouderwetse met meerdere standen. Bij Sem heeft hij nog nooit zo laag gestaan, hij taalde er niet naar om eruit te klimmen. Deze meneer is dus anders! Sem heeft ook tot z'n 3e erin gelegen...hopelijk halen we bij Finn de 2 jr hihi... Ik probeer consequent te blijven en zeg iedere keer als Finn iets doet wat niet mag: NEE (lekker hard haha) en dan zet ik hem een stukje verder. Ik zie echt dat hij het totaal nog niet snapt, maar we blijven het maar doen, want eeeeeens komt toch de dag dattie het wel snapt (dat hoop ik dan maar). Net even echte schoenen voor Finn wezen kopen. Hele stoere Develab mt 22...wat lijken ze loeigroot zeg! Maar hij loopt er wel goed op...gelijk weer flink wat geld armer
ik hoef niet meer nee te roepen.tim zegt het zelf, inc zo een lieve corrigerende vinger. erg moeilijk om boos te worden. met peuter zou ik echt wachten totdat hij meerdere malen er uitklimt. dat ie het echt kan. is zo moeilijk om switch te maken naar een peuter bed denk ik.
dames, hoe gaat het met eten van de kindjes? hier niet zo goed.pfff. hoe gaat hij ooit zelf eten met ons potje mee????
Hier staat ze echt te dralen bij de dingen die niet mogen... handjes bungelen langs de zij en wacht rustig af dat ze haar slag kan slaan ook een deugniet dus. En op de kdv eet ze dus aarde en steentjes enzo. Hoe leer ik haar dat nou weer af? Het gewone eten gaat hier er ook op zich wel prima in. Ene dag beter dan de andere. Ze eet hier gewoon met de pot mee hoor Belize. Als ze niet eet... ach ja, dan eet ze niet. Yoghurt gaat er trouwens altijd in Ik kan me een peuterbed ook nog niet voorstellen. Grappig dat er zoveel verschil in kinderen kan zitten. Hetgeen dat je met Sem gewend bent, gaat dus niet op voor Finn!
Wendy, ja had ze even door elkaar gehaald, sorry.. Snap wel dat je niet blij met met een litteken in het gezicht hoor, is gewoon zonde. Maar ja, als het gebeurd doe je er niets aan...Enne nieuwe schoenen idd een flinke aanslag op de portomonee, maar wel belangrijk om goede schoenen te hebben vind ik. Belize, hier gaat eten goed zolang wij hetzelfde eten en op hetzelfde moment, anders is het lastig. Maar denk net als mejosje, als hij niet eet dan maar niet, als hij echt honger heeft eet hij wel.. (is nl anders als je een kind hebt dat helemaal niets eet). Heb je wel geprobeert dingen van jullie te laten proeven? Hier begint het nee zeggen echt z'n vruchten af te werpen (behalve als papa eens niet oplet waar mama nee op zegt, dan is het nl drama)..
ik heb echt alles geprobeerd. het ging een week goed(speciale dingen voor hem gemaakt met penne pasta) vandaag weer alles op de grond. wat heel erg is is dat hij dan wel iets anders wil eten. pekelvlees gegeten vandaag dan en stukje brood. als hij niet eet niets meer geven doe ik niet. ik weet niet waarom t me niet lukt om dan gewoon te stoppen.maar ik blijf hem zielig vinden en ik breng dus steeds andere dingen en hij eet van alles een stukje of zo. ik moet strenger zijn, maar lukt me niet. heel lastig. met alles moet ik strenger zijn denk ik. anders krijg ik een vervelend verwend kind. wil ik echt niet.pfff. sorrie voor ego bericht..
Belize, Ik denk dat je inderdaad strenger moet zijn. Nu kan Tim denken dat als hij iets niet wil mama toch met wat anders komt. Hier proberen we het eten te geven wat wij eten. Wil hij dat niet krijgt hij niks anders. Wel krijgt hij altijd zijn toetje. Ik wil hem daar niet mee straffen. Dat hoort bij het eten. Soms lukt het me met de truc 'Laatste hap' Dan denkt hij dat dat de laatste is maar dat zeg ik nog een paar keer. Soms krijg ik er op die manier wel 5 happen extra in. Maar ik weet hoe moeilijk het is om streng te zijn hoor. Vindt het ook enorm moeilijk. Maar net als wat AMS zegt, als ze honger hebben komen ze wel. Succes!
Belize, ik denk dat ik in jouw situatie een dag of 4 zou nemen om alleen hetgeen jullie eten aan te bieden.Niet teveel drama eromheen, als hij niet wil dan gewoon wegschuiven en ergens op dag 3 of 4 moet bij hem het begrip komen. Als het nog niet werkt kun je daarna evt. toch iets anders geven maar je moet het echt prober3n en als je het echt moeilijk vindt misschien helpt zo'n planning dan om het makkelijker voor jou te laten zijn. Hier werkte het ook vanaf dag 3.
Ik denk idd ook dat je echt consequent erin moet zijn door niets anders te geven. Mijn sm heeft hier met mijn zwagertje (23!) nog steeds gedoe mee. Ze snapt niet dat hij nu geen nieuwe dingen wil proberen, maar omdat er toch altijd een van z'n lievelingsgerechten in de keuken staan te wachten (altijd zo geweest) begint hij er niet aan. Denk wel dat je het als boordevol zegt een aantal dagen vol zou moeten houden. Ik snap dat het heel erg moeilijk is (vind ik ook hoor, zeg het wel heel stoer hier dat als hij niet eet dan maar niet, maar vind het nl wel zielig als hij daarna honger heeft), maar die kleintjes maken er gewoon een spelletje van en zijn volgensmij veel slimmer dan dat wij denken.. Succes/sterkte ermee!
Ik heb dus ook nooit het idee dat ze honger heeft als ze niet wil eten. Toetje gaat er altijd wel in hoor, maar ik hoor haar nooit klagen. En ze eet geregeld niet Ik heb er dus ook echt geen problemen mee. Ze eet namelijk overdag voldoende iig 4 boterhammen, ontbijtkoek, fruit... dus als ze haar avond eten niet wil eten, ach ja! Overdag voldoende gegeten om op te teren.
boord; wat goed dat hij in 4 dagen veranderd is.geweldig! zo mejosje 4 boterhamen???ik kan me dat echt niet voorstellen bij tim. hij eet overdag ook slecht(1 boterham in 2 maaltijden). ik heb totnutoe n paar keer 3 dagen vol kunnen houden met streng zijn.maar er was geen verbetering. hij heeft wel honger als hij zijn avond eten niet eet. want hij roept wel eten. ik ben zelf ook erg moeilijk met eten en drinken, wilde dus niet dat mijn zoon dat heeft. ik denk pas nadat ik 2 flesjes weg doe gaat hij eten. hij drinkt dus 3 flesjes... vandaag niks gegooied op de grond. gelukkig. anders zou ik instorten denk ik. want hij deed dat een week niet meer gister dus ineens weer. hij heeft nu n paar stukjes roergebakken mix groente gekauwd en gespuuugd, kipfile (als vleeswaar) pasta met witte schapenkaas en pasta zonder iets gegeten.
yup 2 's morgens en 2 's middags. Maar thuis eet ze de korsten nauwelijks. Die eet ze op het kdv dus wel. 3 flesjes? Ow hier krijgt ze nog 1 beker melk overdag en een toetje met yoghurt. Ze hoeven nog maar 300ml melk?!
oh geweldig mejosje! 300, ja dat weet ik, hier dus 500cc maar toegevoed water 100cc erbij!daar leeft hij nog van. hij doet nog steeds als een jonge baby op schoot. hij kan nu dus een sticker eruit halen en netjes ergens op plakken, maar wanneer hij zijn flesje ziet dan is hij 2 maanden oude baby(met 4 maanden oud kon hij zijn flesje zelf vasthouden, maar hij stopte dus ermee rond 7 maanden oud) daar ligt het waarschijnlijk ook aan.
Belize, Jessey krijgt 's ochtends ook nog een fles en is te lui om zijn fles vast te houden. Heeft hij nooit gedaan. Ik denk dat hij het wel lekker vindt om nog bij mama te liggen. Maar mag ik vragen waarom je hem nog 3 flessen geeft. Kan het zijn dat hij daarom minder brood eet. Omdat hij dan net een fles op heeft?
nu hij is om 6 uur wakker(als hij dus doorslaapt, vaak ook 5 uur, soms 6:30) dan geef ik hem flesje en leg ik hem terug in bed, ik vind dat veel te vroeg vr ontbijt(ik doe dan huishouden, rustig mijn koffie drinken etc). daar blijft hij tot 7 of 7:30 brood krijgt hij om 8:30. 10 uur fruit. 10:30 gaat hij naar bed met een flesje en slaapt tot 13:30, dan krijgt hij brood,of krentebol, sap. 15u tussendoortje(fruit of craker of stukje krentebol)17:30 avondeten, en 19:30 naar bed met een flesje. ik geef hem flesje om hem te laten slapen, altijd gelijke aanthal flesje als slaapjes. hoe gaat het bij jullie?ik moet hem korter laten slapen misschien, later naar bed brengen vr middag slaapje?maar ja, hij is echt kapot moe om 10;30...
en als hij om 7 uur wakker is dan krijgt hij ontbijt met melk in rietjesbeker. pasja; je voedt jessey dus nog steeds?of eet hij ook zelf?met handjes of vork/lepel?