Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize: Nee hoor. Jessey eet lekker zelf. Lekker met zijn handen en 's avonds van een lepel of vork. Hij kan het alleen niet zelf op zijn lepel of vork doen dus doe ik dat. Maar het zelf naar zijn mond brengen gaat aardig.

Achteruit lopen doet Jessey ook. Alleen kijkt hij totaal niet dus loopt hij overal tegen aan. Haha

Hier 's ochtends dus een flesje melk (moet eigenlijk gewoon een beker worden maar ik vind het nog zo lekker) plus een of twee broodjes.
    Rond een uur of tien fruit of een (ontbijt)koekje of crackers.

Meestal rond half twaalf weer twee boterhammen en dan naar bed. Dan slaap hij twee uurtjes en krijgt hij weer fruit of een (ontbijt)koekje. En dan avondeten.

Maar slapen wisselt nog wel eens. Soms is hij om elf uur al moe en soms pas tegen een uur. Ligt er ook aan waar ik ben. Als ik 's ochtends naar de stad ga slaapt hij later.

Hij is alleen de hele week al om 06.00 uur wakker. :( Ik hoop dat hij snel weer een uurtje langer blijft liggen. Hij gaat meestal om 19.00 uur naar bed.

Gaan jullie lekker genieten van het weekend? Het wordt heerlijk weer.

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    weer even snel, heb een huiskamer vol visite. mijn zoontje krijgt ook nog zeker rond de 400ml melk binnen (3/4 keer de borst) en eet daarnast dus wel goed. Maar misschien vullen die flesjes wel meer en kan dat een reden zijn voor slecht eten?

Achteruit lopen heeft hij een tijdje gedaan, daarna ook nog eens rond draaien tot hij duizelig werd. Nu is 'slaan' erg in. Met alles mama slaan. Dat is wel vervelend want eigenlijk moet ik lachen maar ook streng kijken want ik wil het echt niet hebben.

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lastig Belize met Tim zn eten.

Lot wordt meestal rond 6 uur wakker, neem ik dr nog even bij mij in bed (maar is eigenlijk geen succes)
    6.30 ontbijten 150 cc melk in rietjes beker (laatste beetje gewoon drinken) + 1 boterham (zelf met handjes)
    9.30 fruit eten
    12.00 150 cc melk in rietjesbeker + 1 boterham
    12.30 - 13.30 slapen
    13.30 fruit eten
    16.00 koekje + sap (wilt ze niet)
    17.30 avondeten zelf met vrokje, gaat al heel goed. mag eigenlijk niet helpen, daarna toetje ook zelf.
    18.15 samen badderen
    19.00 flesje melk bij mama. Kan ze zelf als ik Lisa even moet helpen (moet vaak poepen om die tijd ;)) maar als mama terug is kan Lottte het ineens niet meer zelf ;)
    19.45 verhaaltje/liedje en naar bed!

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lot krijgt dus ook minimaal 450 cc volle melk maar als het aan haar ligt 2x zoveel maar dan eet ze idd geen brood meer.
    Ik vul het aan met water omdat ze nix anders wil drinken.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tim drinkt ook nog eens 2xdiksap, 1x water vol rietjes beker. dan kan hij poepen.is heel lang verstopt geweest.

o wat eten ze goed zeg hier allemaal!geweldig. tim is slechte eter maar hij is niet mager of zo. groeit ook goed, vooral in de lengte(hij heeft vandaag kleding uit vorige zomer aan, toen waren die te lang). ik maak me niet teveel zorgen. hij mag sinds 2 weken zelf eten met vork of lepel(tot 10,5 maanden oud mocht hij ook zelf eten). het lukt wel maar hij spuugt t weer uit.
    we kunnen niet samen eten omdat papa laat thuis komt en ik eet met papa later. ik zal proberen om met tim te eten en papa eet dan alleen. misschien dat helpt.

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    even snel schema hier:
    7.30u 2 boterhammen met tuitbeker melk + ontbijtkoek na de boterhammen
    10.00u rozijntjes als tussendoortje
    12.00u 2 boterhammen met 1 tuitbeker diksap (daarna wordt ie alleen gevuld met water)
    12.30u naar bed, ze slaapt 2 a 2,5 uur.
    Na het slapen wat vruchten
    nog een tuitbeker sap (daarna weer water)
    18.00 u avondeten + yoghurt na & nog een beker met sap, maar die drinkt ze meestal niet op.

Thee vindt ze nog niet echt lekker, alleen als het met veel melk en suiker wordt klaargemaakt (= papathee)

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje, over zand eten; dat is moeilijk om af te leren denk ik. ik heb tim het woord 'vies' geleerd. hij brengt dingen die hij vindt dan naar me toe en zegt vissss,visss. dat wordt beloond en daarom misschien stopt hij niets in zijn mond, ook met poepluier verschonen enzo blijft hij er van af.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Even bijgelezen, alleen even een korte reactie op belize, op de rest zal ik later reageren. Ik denk zeker dat het zal helpen als je met Tim eet ipv met je man. Als ik niet met hem mee eet eet hij hier ook maar 2-3 happen terwijl wij een hele goede eter hebben. Zou het dus zeker proberen!

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het probleem belize is dat ze het thuis dus niet doet... dus ik kan het thuis niet vertellen dat het niet mag. Genoeg borders hoor, maar daar haalt ze takjes uit en die steekt ze niet in haar mond.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ziet ons schema er nu als volgt uit:
    8.00 uur beker melk met 2 bruine boterhammen (of een enkele keer ontbijtgranenn ipv brood)
    10.00 uur bescuitjes of fruit op de creche + water
    12.00 uur op de creche salade, voorgerecht, hoofdgerecht en toetje (2 x gehad dat hij niet alles op had) + water
    14.30 uur stuk fruit (+ soms nog iets van ons eten) en drinken (verschilt per dag wat, oa water, melk, tomatensap, appelsap)
    16.30 uur yoghurt & iets lekkers (verschilt per dag, oa rozijntjes, bescuitje, cherrytomaatjes) + water
    18.30 uur soep met brood of een warm prakje, soms wat worstjes met brood en beker melk

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje: o ik dacht dat je thuis wel zand had.dan kon je haar leren dat t vies is.

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    We hebben hier ook zand... ik heb een tuin! Maar ze eet hier dus niet uit de borders :s (waarom op de creche dan wel?)

schema op de creche is hier compleet anders dan thuis

ontbijt blijft staan, dat is gewoon voor die tijd
    9.00u fruit
    12u warm eten
    12.30u slaapje
    16.30 brood

thuis krijgt ze dan nog yoghurt en een beker dixap.

Ze heeft hier gewoon vandaag 3,5 uur geslapen in haar middagslaapje. Zo, enorme slaapkont hier dus.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dan leer je haar thuis dat t vies is. ja, op t kdv zijn ze anders. ze speelt daar ook niet alleen. als andere kindjes iets doen kan ze dat ook doen denk ik.
    tim eet op t kdv zijn boterham wel bijvoorbeeld.maar slaapt niet zo goed tegenwoordig. hij slaapt thuis ook vaak 3 uur en soms langer. heerlijk.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    3,5 en 3 uur! Wat heerlijk! Hier overdag misschien als ik geluk heb en hem in slaap kan wiegen een half uurtje...

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar tim is altijd erg vroeg wakker, hij haalt in in de middag.

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ben ook erg blij dat lot weer lekker zo'n 1,5 uur slaapt smiddags.
    Ze heeft echt 3 maanden lang gehad dat ze om 5.15 wakker was en smiddags maar 20 minuten sliep!

Iedereen een fijne moederdag gehad?

Ik zat dus gewoon om 5.30 beneden een duplo huis te bouwen.....
    Pat heeft nix gedaan, nix gemaakt.
    Ik had het echt niet verwacht nadat ik hem vorig jaar zo duidelijk heb gemaakt dat ik het echt niet leuk vond.
    Maarja hij dacht natuurlijk ze hebben toch al wat op het KDV gemaakt, da's makkelijk.
    Met mn verjaardag in maart had ie ook weer nix gedaan en toen de visite daar wat van zei leek het echt dat ie ervan baalde, maar blijkbaar toch niet.
    Ze hadden op het KDV wel heel leuk wat gemaakt, van lot een voetafdruk op een tegeltje en van lisa dus een tasje die ze zelf versierd heeft.
    Maar ze vond hem zelf zo mooi dat hij gelijk uit mn handen gepakt werd en me duidelijk maakte dat ie wel voor samen is hoor :+
    Om er vervolgens lekker mee te gaan spelen <3
    Maar ben heel trots op mn 1e cadeautjes van mn meiden!

Zo weer genoeg geklaagd!

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ja, dat is vervelend diddl. Volgensmij is dat echt een mannentrekje! Hier ook zo een, hier was het vorige week moederdag, wel iets op de creche gemaakt, maar verder niets. Vorig jaar niks en verjaardag idd ook niks. Lullig voor jou, maar ben blij dat ik niet de enige en met zo'n man...
    Maar wel super leuke cadeautjes van de kids! Hopelijk maken die het de rest van de dag extra gezellig voor je..

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o vervelend diddle en ams. tja die mannen...doen ze niks voor hun eigen moeders dan?

hier een oude wijze vrouw, vrijdag met papa gewinkkeld voor wat ik allemaal wilde. hahaaha. tim had ook iets gemaakt op t kdv, handdrukjes op een flesje met snoep.papa gaf die dingen maar met n kus.
    tim heeft vandaag weer weg gelopen in de park. is helemaal niet bang of zo. ging echt 30meter afstand maken, naar n gebouw toe om op de ramen te slaan.pfff.

gebruiken jullie badjasjes? waar kopen jullie die?

tim was echt klaar met bad, mag nu gewoon douchen(gaat veel beter)we hebben open douche waar hij zelf in kan lopen enzo met veel speelgoed.(o-o we hebben t badje demonteerd..alleen het badje zelf en aankleedkussen van bad heb ik bewaard voor zomerbad in de tuin.

nou ik vind het dan handig dat hij in plaats van badcape een badjas aan doet. hahaha.lijkt me dan n hele grote man in badjasje!

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

He "gelukkig" nog een medestander ;)
    Op hyves alleen maar gelukkige mamas met lieve mannen :D

Ik gebruik geen badjasjes, ben echt allergisch voor die dingen ;)

Voor de omas en opas koop ik de cadeautjes ook altijd anders krijgen die ook nooit wat volgens mij ;)

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Nee Belize, sm krijgt ook niets, anders had ik wel behoorlijk stennis geschopt nl ;).

Vervelend dat Tim wegloopt. Hier ook een wegloper, maakt hem echt niets uit als we niet achter hem aan rennen etc. Heb een tuigje, die had ik voor de kinderstoelen in restaurants gekocht (die hebben meestal niks om ze mee vast te zetten hier), maar heb hem ook uitgeprobeerd voor lopen want in de stad of op de markt vind ik het echt heel vervelend, maar hij gooit zich dan gewoon boos op de grond, dus niet echt een succes.

Deel Deze Pagina