ik heb hem nu een uur later in bed gelegd(ik heb de kamer nog donkerder gemaakt)vr zijn middagslaap. ik hoor hem niet dus misschien zal het goed gaan vandaag.als hij lang in de middag slaapt slaapt hij makkelijker in in de avond.gek he? als zijn middag slaapje niet goed gaat dan slaapt hij slecht in de avond en de nacht.
Hoe laat doet hij normaal z'n middag slaapje belize? Wat schattig dat jullie kleintjes baby zeggen, hier alleen: een auto, de hele dag door... (en dan nl naar alle auto's wijzen die hij ziet)
ams: normaal 10:30, en hij sliep zo en 3 uur lang. vandaag 11:30 en hij slaapt nog steeds. nou, tim is echt met woordjes bezig. aanwijzend die dingen. heel raar(in mijn familie allemaal late praters), erg grappig om zijn stem te horen iets zeggen. tim is verder echt grappig moet ik zeggen. hij doet geen opdrachtjes zoals iets mee nemen enzo, als het niet vr hem zelf bedoeld is. maar op verzoek doet hij poep gezicht bijvoorbeeld met zo een pers geluid, hikken, hoesten, niezen, doet alsof hij zijn neus snuit, dat soort grapjes dingen, en erg leuk hoe hij probeert te fluiten, zo een mondje. een vriendin van me heeft zo veel gelachen om dat poepen...echt hilarisch en hij lacht zelf ook enorm bij.
Dat is idd wel vroeg belize, maar snap dat als hij zo lang slaapt het ook lastig is om hem later op bed te leggen. Heb je al eens geprobeerd om het overdag korter te laten slapen om te kijken of hij dan langere nachten maakt? Lastig hoor..
Belize: hebben wij hier ook hoor... zijn ze te moe om te slapen. Wat ik tegenwoordig echt heel bewust doe is even een verhaaltjesboek doornemen met haar voor ik haar in bed leg. Echt een duidelijk rust momentje. Ik las zo af toe wel eens voor, maar nu gewoon echt bewust even samen plaatjes kijken dus. Dan komt ze helemaal tegen me aan hangen en gaat het in slaap vallen ook een stuk beter. En ik vertel bij elk plaatje elke keer ongeveer hetzelfde & bij het plaatje van de trein doet ze nu dus ook tjoeke tjoeke tuut tuuuut en bij 1 plaatje zeg ik "hallo" en nu zegt ze dus ook hallo en gaat zwaaien! Super koddig! edit: bij de fases helpt dit ook niet trouwens. Dan wil ze gewoon aandacht en is ze aan het testen.
@ LH, als je nog meeleest, hoe gaat het nu met jullie?? Lekker aan het genieten? of heb je nog veel last? Wat vind Jindi ervan? @ Pasja, goed in lengte gegroeid en verder zn "vetjes" er aan het af lopen dus! @ Mejosje, zo schattig!! Lot vind babys ook errug interessant Mn beste vriendin staat op het punt te bevallen dus ben benieuwd wat ze daarvan vind! @ AMS, een echte jongen dus nu al autogek! Nou we hebben de CT-scan weer achter de rug. Ze hoefde gelukkig niet onder narcose. Maar het was niet makkelijk omdat ze totaal niet stil wilde liggen en helemaal over de rooie ging. Over ruim 2 (!) weken de uitslag.
Wist dat er iest was, maar wist niet meer wat, ctscan dus.. Fijn dat het achter de rug is, kan me goed voorstellen dat ze over de rooie ging, denk dat ik zelf ook echt geen pretje zou vinden.... Spannend wachten op de uitslag!
mejosje; tja het is echt zo met die fases!dan wil ik fff met vakantie of zo... diddle; het was hart filmpje toch? goed dat ze niet onder narcose hoefde. je krijgt daar enorme kater van.
ams: soms slaapt hij vanzelf korter en dan in de nacht nog korter.maar misschien moet ik hem wakker maken wanneer hij dus wel goed slaapt. ik doe dat als hij langer dan 3 uur gaat slapen. straks oogmeting. is ook zo lastig als hij daar geen zin in heeft. ik weet niet wanneer ze beginnen met bril dragen.ik zal het vragen.
ams; was snel klaar.geen veranderingen. dus geen scheel oog. een oog ziet beter dan de andere. bril, als het echt moet vanaf 4-5 jaar oud. maar misschien zal t niet nodig zijn. over 6 maanden gaan we weer. wendy; hoe gaat het met finn?
Hey ladies! Iedereen druk druk druk? Hier wel... en ook nog eens weer dat ik niet kan slapen. Ik lees goede dingen over een waarschijnlijk gelukte ct scan... maar wel lang wachten op de uitslag zeg! & waarschijnlijk geen bril nodig De woordjes komen ook vanzelf. Hier wordt net begrepen dat als iets op is, dat het niet uit is, maar op. Ze deed het gister voor het eerst goed Ze zei het al wel elke keer correct na, maar niet uit zichzelf dus. Nu wel... was zo trots Hier gaat het voor de rest allemaal wel prima. Op kdv zijn ze erachter wat voor eigenwijsje ze is. Ze doet het helemaal op haar eigen manier. Loopt daarmee niet lekker in de pas met de andere kinderen die heerlijk braaf blijven zitten, niet in elk hoekje kruipen en niet komen aanzetten met het kleinste stofje dat tussen al het speelgoed ligt.
Wat knap mejosje, hier is inmiddels alles een auto (eerst alleen de auto's maar nu ook deuren, ramen etc.) Belize fijn dat hij ws geen bril hoeft en helemaal fijn nl dat hij geen scheel oog heeft.
hij vindt autos erg leuk dan ams! vorige week was alles 'bal' hier.nu is het weer over. slapen ging afgelopen 3 dagen zonder geklets aan vooraf.het was zo vervelend tot 21:30 of zo. het is hier slecht weer.ik weet niet of de wandeling door kan gaan vandaag. ik moet zelf wel een stuk lopen naar de dietiste omdat mijn fiets gestolen is. dankzij papa.hij heeft de fiets niet opslot gedaan.we hebben binnen n maand tijd 2 fietsen verloren! het is zo baalen he als je fiets niet meer staat waar het moet staan.dan blijf je ook steeds rond kijken, maar helaas. je kunt je fiets hier geen 10mn met sleutel erin laten staan,want is zo weg. nieuwe schenen gekocht voor tim;moest weer n maat groter=23. weer n andere merk, track style heet t. ik heb nu geleerd dat schoenen in de lengte wel groot moge zijn(moet zelfs)als het aan de zij kanten de voet voldoende steune. elke keer wanneer arme man een schoen probeerde aaidde tim zijn kale hoofd. ook een paar zachte klapjes gegeven omdat hij erg nieuwsgierig was naar zo een kaal hoofd. erg grappig was dat.(de winkelier vond het niet erg)
Ja hij vind auto's heel leuk, staat er de hele dag naar te wijzen.. Hier ook van de week sandalen gekocht, ook maatje 23 (gewoon weer geox), gaat hard nu met de voetjes, hij heeft met maat 20 heel lang gedaan, maar nu in ongeveer dezelfde tijd van 20 naar 23 gegaan.. Pff duur grapje..
Lotte heeft nog steeds maat 17 @ Mejosje, grappig toch zo'n eigenwijsje! Lotte is vandaag ineens volop bezig met steeds te gaan staan, en ze is net zelfs al op de tafel geklommen Ik wist niet wat me overkwam!
Hier is het vooral spannend om in de auto te zitten. Dus ze rent er graag naar toe Ze zegt ook "ote" Schoenen nog maat 21, maar dat duurt niet lang meer... in 1 paar schoenen die ze heeft heeft ze nog maar een beetje ruimte over. Dus we moeten denk ik over 2 weken ofzo wel weer opzoek naar nieuwe schoenen. En ik vind de meeste schoenen niet mooi, dat is dus ook een beetje jammer. Of papa vindt ze te oudbollig (leuk van die schoentjes met bolle neus en een riempje bv... die heeft ze nu in lakvariant & dat was een gezoek oma wist ze te vinden, mama blij... en papa vindt ze stiekem geloof ik ook wel leuk ondertussen).