Club-3 II

Discussie in 'De mama's' gestart door AMS, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Meiden bedankt allemaal voor de felicitaties! Hier een gezellige dag met opa´s en oma´s gehad. Van het weekend vieren we het voor de rest. Eigenlijk omdat hij vandaag en morgen ook naar de creche zou gaan, maar ivm bronchitis en behandeling mag hij niet...
    Weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben idd een hobbelpaard gegeven en de schoolbus van LP. Foto´s plaats ik later en dan reageer ik ook op de rest.. Fijne avond allemaal!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    diddle, wat erg dat lotte haar eten weg gooit. hier ook een probleem, en niet alleen het eten, sevicegoed, bestek, doekjes etc. hij heeft slechts melk gedronken vandaag en n half potje fruit. wat ik wel merk is dat hij misschien wel honger heeft maar niks smaakt als hij t in zijn mond stopt, daarom gooien denk ik. ik denk tandjes...hoop lotte snel weer begint goed te eten.(ik moet zeggen dat ze r erg goed en gezond uitziet op de fotos)

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    AMS: Nog van harte gefeliciteerd!

Ik had tot 2 dagen terug ook een slechte eter... de afgelopen twee dagen echter kan er niet genoeg voedsel aangesleept worden. Zodra er trouwens met eten gegooid wordt is het hier afgelopen met eten. Dan krijgt ze nog iets te drinken aangeboden, maar meer niet meer.
    Mijn dochter zit nog steeds goed in haar spekkies, dus ik maak me geen zorgen!

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Veel plezier Wendy!

@ AMS, veel plezier nog met zn feestje!!

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier even een kort teken van leven... Hier een heel gezellig feestje gehad! Hij is echt heel erg verwend.. Nu weer terug naar het normale leven. Zo weer naar de dokter om aan het zuurstof te gaan en morgen op controle, hoop dat hij beter verklaard word, maar ben bang van niet, het ronkt allemaal nog flink..

6. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Zo, eindelijk tijd om te reageren.

@Boordevol: In principe eet Jessey met de pot mee. Of wij moeten iets eten wat hij nog niet kan eten. Dan krijgt hij een potje of, als ik het niet ben vergeten, een zelfgemaakt hapje uit de vriezer.

@Wendy: Hoe hebben jullie het gehad? Lekker een weekendje weg?

@AMS: Hoe was M. zijn verjaardag? Nog meer verwend? Heeft hij Bronchitis? Jessey heeft nu ook zoiets. (De ha zei een hele lange naam en het woord ‘bronchitis’ kon ik nog herinneren) Hij heeft nu zo een pufje. Ontstekingsremmend. Het hoesten is wel al minder dus volgens mij helpt het.

[FONT=&quot]@Belize: Hoe gaat het met Tim? Eet hij al beter?[/FONT]

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tja, op zondag weer naar hap gegaan, omdat hij snachts koorts had.maar goed, het was weer bovenluchtwegen infectie.tja elke week bijna een nacht of 24 koorts. dat is volgens de arts gewoon weerstand opbouwen. het is dus niet zo dat hij sinds 2 maanden met dezelfde ziekte zit, maar steeds verschillende virus infecties. geen AB keur gekregen. luieruitslag was binnen n week weer weg. hij eet nog steeds slecht.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vandaag eindelijk prikjes gehad, nog geen problemen.

ff n vraag los van babies: welke aardappellen zijn goed voor puree?ik koop van AH grote kruimige, maar die zijn niet zo goed om een luchtige gladde puree te maken in dezer tijd van het jaar. is er een soort dat geschikt is voor puree?Vooral mejosje moet dat weten.alvast bedankt.

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    :) bloemige kruimige aardappels zouden de truc wel moeten doen... groene zakje volgens mij bij de appie. Eigenheimers zijn wel goed. Geen vastkokers kopen, nieuwe aardappelen zoals oppendoezers zijn bijzonder ongeschikt. Wel lekkere aardappels voor de rest!

Vervelend dat er elke keer weer een ander virus komt... is het een juiste conclusie dat Tim er dan op een gegeven moment overheen groeit?

Hier voor de rest geen bijzondere ontwikkelingen denk ik. Ze brabbelt aan een stuk door en ze is een heerlijke zonnestraal in huis. Als je haar roept vanuit een andere kamer komt ze aankruipen. Voor de rest wil ze alleen maar lopen en lopen en lopen... maar ja daar hebben we nog wel wat steun voor nodig. Dus ze krijgt voor haar verjaardag een loopkarretje.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Pasja, ja idd bronchitis. Vandaag weer zo goed als beter verklaard (alleen nog gewone verkoudheid). Morgen dus ook weer lekker naar de creche, kan hij daar alsnog zijn verjaardag vieren.. Ik denk trouwens dat de bronchitis van de doorkomende kiezen komt en volgens de ka zou dit kunnen..

Mejosje, hier ook idd graag willen lopen. Hij heeft en loopauto gehad en ipv van erop loopt hij er de hele tijd achter door de kamer heen..

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bedankt mejosje.

dit keer hadden we n HA die veel meer uitlegde, dus ik weet nu meer. leeftijd tussen 1 jaar en 3 jaar is de tijd voor weerstand.het duurt dus een tijdje nog. de kindjes die naar KDV gaan krijgen van die oudere kindjes virussen mee.Tim zit in een verticale groep. hij begon het dus eerder. maar hij kan ook daarom eerder daarmee klaar zijn.pfff. zijn afweer systeem is zeer aktief, kun je zien dat zijn kliertjes opgezwollen zijn bij zijn nek. dat is niet prettig gevoel, als de kiezen ook willen komen.
    ik moet hem goed in gaten houden. maar er is niet zoveel aan te doen. en dat hij afvalt is ook niet bijzonder, van ziektes, tandjes... omdat hij in lengte wel wat gegroeid is is het ok.

ams: wat lees ik over zuurstof? hoe weten ze dat het bronchen ontstoken zijn?hebben ze n filmpje gemaakt? heel erg is dat zeg. ik had het ff niet in de gaten hier maar AB kuur heeft het niet opgelosd?hier geven ze echt niet zo snel AB. In turkije wel ook heel snel ter bescherming dan. laat weten hoe het gaat.beterschap.

pasja:pufje gekregen? ook luchtwegen?pfff. maar het werkt dus goed. hoop het snel weer goed gaat.

en hoe gaat het met de zwangere dames hier?

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Belize, kan zijn dat ik het door alle drukte ook niet verteld heb hoor.
    De ka is gelukkig niet zo van de AB, maar omdat zijn longen zo vol slijm zaten moest ze wel. Dat heeft het toen niet opgelost, omdat ze geen 2 x achter elkaar AB wou geven kreeg hij daarna een week cortisonen. Dit deed niets, dus toch een andere AB moeten geven. Deze hielp wel, hij was ongeveer een week beter en toen begon het weer. Eerst een gewone verkoudheid, maar toch weer naar de longen gezakt, en behoorlijk flink ook. Dus AB + cortisonen en zuurstof met ventolin om de longen schoon te krijgen en het ademen te vergemakkelijken.. Dat vond hij idd niet leuk, duurde hem te lang en dat kapje is nl ook erg vervelend.
    Bronchitis kunnen ze trouwens gewoon horen als ze naar de longen luisteren. Bij een gewone verkoudheid kan je het soms ook wel op de rug voelen maar klinken de longen gewoon schoon..

Hopelijk is Tim er snel vanaf.. Eet hij wel weer goed?

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams; ja dat de laatste deel heb ik dus niet begrepen. ik hoop dat t de longen snel weer schoon zijn.
    tim eet nog steeds slecht en hij valt verder af heb het gevoel.pfff.

14. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hai meiden, we zijn der weer! Hebben echt een super weekend gehad. Lekker genoten...

Vervelend voor de kindjes die regelmatig ziekig zijn! Van de creche nemen ze idd toch vaak wat meer mee. Hier kids die weinig ziek zijn gelukkig (even afkloppen :)).

Hier een meneertje die eindelijk het staan echt ontdekt heeft (ja ja nu al :)) en verder schuift hij nog steeds op zn billetjes de kamer door.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    finn heeft nu kruipen echt overgeslagen toch?zo bijzonder vind ik dat!geweldig!

16. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Denk dat je het verkeerd begrijpt...hij is nu pas bezig met zich optrekken in de box ed (dat bedoelde ik met staan) :) Hij is niet zo snel met alles.

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wendy, wat fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad!

Belize, zijn longen zijn nu dus gelukkig weer mooi schoon, heeft alleen nog een beetje gewone verkoudheid.

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wendy: kruipen komt eerst, dan zich optrekken.dat bedoelde ik. finn zat op zijn handjes en knieen n paar weken geleden, daarna zou hij gaan kruipen, maar hij ging dan gewoon zich optrekken toch?dat bedoel ik met kruipen overslaan. ik lees wel alles maar ben soms zo moe, dus volg ik het niet zo goed misschien.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams:gelukkig!

nou; tim heeft goed gegeten vandaag!op t kdv en thuis. hij heeft n enorme rode bult op zijn been van t prikje.pfff.

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Knappe Finn!!!!

Lot kan zich nogsteeds niet optrekken en ook niet kruipen ;)
    Gister is ze wel voor het eerst heel het huis door geteigerd.
    Lisa en ik waren in de keuken en Lot helemaal aan de andere kant in de woonkamer en ineens was ze bij ons :D
    Normaal doet ze daar dus echt geen moeite voor.

Deel Deze Pagina