ow wat erg. dat hoesten ken ik ook. hij is natuurlijk erg moe daarvan. ik hoop dat ze n remedie kunnen vinden vr hem. beterschap.
nou mejosje 4 jaar is toch niet ietsje ouder? dat vind ik echt echt veel ouder hoor. ik zou tim ni naar buiten brengen om met n 4 jarige te spelen hoor. er was in speeltuin n 2+ jarige laatst. op n gegeven moment had ze een tak in haar hand en zwaaide daarmee naar tims gezicht heel hard.onze buurjongen van 5 vindt tim ook erg leuk, maar lijkt me gn goed idee(ze vroegen laatst of tim zou komen bij hem met n opblaaszwembad)nee niet dus...vond ik niks. maar jongens zijn anders natuurlijk.
Ben jaloers , heb de woonkamer (of andere delen van het huis) al in geen maanden zo lekker cool gehad... Hier staat de airco op 26 graden en dan is het na een tijdje echt koud! Ik vind er trouwens wel een heel verschil zitten tussen een kindje van 2+ (zelf nog niet echt nadenkend en in een eigen wereldje spelen) en een kind van 4. Een kind van 4 (over het algemeen dan, zullen ongetwijfeld wel uitzonderingen op zijn) weet dat hij/zij moet oppassen met kleinere kindjes en zijn meestal heel beschermend.
Finn speelt in de speeltuin met allerlei kindjes, jong en oud. Vaak vinden de "oudere" kindjes zo'n kleintje helemaal super. Finn vind het al helemaal prachtig Lekker buiten stappen doet hij graag. AMS: balen zeg dat jullie zo blijven tobben! Het moet toch eens beter gaan. Hoe gaat het met de zwangerschap? Willen natuurlijk wel een keer je buikie zien Belize: hmmm...cornetto! Maak met niet jaloers haha. Net een uurtje geskate dus kan het beter niet doen. Dan blijven de calorieen eraf Sem vind het helemaal super om met z'n broertje te spelen en vind het nog leuker als Finn hem na doet. De gekste capriolen worden hier dus uitgehaald haha. Finn heeft de laatste tijd moeite om bij iemand anders in slaap te vallen. Afgelopen zaterdag waren we bij vrienden en toen heeft hij 1 1/2 uur gejankt. Als ik erbij was dan ging het goed, maar zodra ik weg ging was het weer brullen. Uiteindelijk is hij van de vermoeidheid in slaap gevallen volgens mij. Gister bij schoonouders geslapen en m'n schoonmoeder blijft erbij totdat hij in slaap valt dus vanavond toen ik hem in bed had gelegd begon hij gelijk te huilen. Ben even boos geworden en heb hem niet gehoord. Hopelijk is het weer een fase....
Hier is het juist dat er rekening mee gehouden wordt door de oudere kindjes. Juist heel lief en delen... Ben echt heel moe... Manlief heeft vandaag een bureau in onze boekenkast gemaakt. Hele studie ongeveer af en daar komt ie nu mee (is wel echt heel cool geworden en het is/was qua opruimen van de troep ook wel echt nodig).
handige man heb je dan. hier zou t onmogelijk zijn. o ams het is echt zo warm daar he. dat ken ik ook van vroeger in turkije. pfff. ik heb de airco niet aan. maar als het erger wordt doe ik het. het is zo n mobiele ding met 2 grote delen eentje naar buiten eentje binne. ik zet het dan op 20graden. lekker koel. ja jullie hebben gelijk met 4 jarigen. tim had op t kdv ook verzorgende meisjes van bijna 4 jaar. wendy: ik denk dat ze deze tijd snel ontwikkelen en hebben n beetje steun van mama nodig. hier was zelfs papa n tijdje ni ok.
deurklik is omhoog nu. hij zat daar 10mn knoeien maar ni meer gelukt. hahah. dus; hij heeft de licht uitgedaan.
tim zegt de dingen ni meer zo na. maar hij doet alsof hij praat. het klikt alsof hij echte zinnen zegt en iets vertelt.maar ik verstaa maar 1-2 woordjes van. mijn moeder dacht dat tim begon echt te praten in het nederlands omdat ze geen woord NL spreekt. ze was erg onder de indruk en riep hij praat converseert met zijn vader wat leuk. ik moest zegge dat t niks te verstaan is etc. wel grappig. ams vind je t ni moeilijk met 2 -3 taligheid. tim zegt nee als ik zeg dat we turks gaan spreken..hij negeert of wordt boos in NL.
o ja we gaan t n paar keer proberen vr n 2de.maar echt geen vruchtbaarheids behandelingen. eventueel waterpunctie test. een 2de kindje is echt een luxe vr ons. we zijn perfect gelukkig ook met 1 kindje. 15 augustus afspraak met gyn als t goed is. om te horen wat hij nou vindt.
Wat leuk Belize vanaf wanneer gaan jullie beginnen, pas na 15 augustus? Hier is de tweede ook echt luxe als het lukt. We vinden onze kleine dame al super leuk (& een luxe dat het zo snel raak was... hoor veel verhalen in mijn omgeving). Een tweede zou gewoon gezellig zijn.
Whaha super leuk zeg dat er al zo veel voor een tweede gaan. Kan mijn gevoelens van toen nog goed herinneren. Stiekem heb ik ook nog wel kriebels, maar het is goed zo. Finn zag net een boot op de tv en riep boo....goed zo mannetje!
wendy: ja dat is leuk he, gister riep tim koe op n onverwachte moment.was n koe op tv. erg leuk. mejosje; nou wel vr 15 augustus. alleen de zomer dus. daarna is t afgelopen. want dan zit je wel of met n zomer kindje of zomer zwangerschap.(met alle respect ams, ik vind het gewoon veel te zwaar vr mijn leeftijd)
In dat het snel raak mag zijn dan Hier ook volop bezig... want de kritische lezer is nu bezig met mijn stuk, dan nog aanpassingsronde... voetnoten goed zetten en hij kan de deur uit
@AMS: Wat zielig voor dat kleine mannetje. Het houdt maar niet op he? Hier is hij ook weer flink aan het hoesten. Gisteren bij de dokter geweest en hij heeft een middenoorontsteking. Erg zielig. @Belize: Wat leuk. Wat zou dat mooi zijn als een 2e gaat lukken. Volgens mij zijn we samen met Mejosje nu met z'n drieën aan het proberen voor een tweede. Ik vind het stiekem erg spannend allemaal hoor. @Wendy: Wat geweldig dat je zoons samen spelen. Nou ja, vooral het nadoen natuurlijk. Lijkt me erg mooi om te zien.
@ AMS, arm ventje van je, hoe ging het vandaag? @ pasja, bij jou ook al, dikke knuf! @ Belize, leuk zeg, ik hoop dat het jullie gegung is! Hier laat Lisa Lot nu steeds dingen doen waarvan ze weet dat het eigenlijk niet mag. En die kleine Lot kijkt onwijs tegen dr zus op dus die doet het dan nog ook. En dan hebben ze samen de grootste lol
@wendy, gaat redelijk.. Veel last van m'n rug en nu net dat ons mannetje graag opgetild wil worden.. Enne, ben niet zo van de buikfoto's, heb er tot nu toe geen een gemaakt. Wie weet als ik er later nog een maak dat ik hem in m'n album zet, maar beloof niks.. @Belize, spannend toch voor een 2e! Succes, hoop dat het voor jullie snel raak is! En mbt 3 taligheid, we zijn sinds z'n geboorte heel consequent met een taal per situatie en hij weet ook echt niet beter. Wel gebruikt hij nu nl de 3 talen door elkaar, maar als hij bijv.hond in het spaans zegt als ik met hem alleen ben zeg ik hem in het nederlands, ja dat klopt, dat is een hond. We corrigeerde hem eerst door te zeggen; nee, dat is een hond en geen ''perro'', maar daar had hij heel erg moeite mee en raakte er erg gefrustreerd door waardoor hij minder zei. Pasja, bij jullie houd het ook niet op he, beterschap! Mejosje, spannend, hopelijk ben je er snel vanaf!
Wat schattig (ja, makkelijk praten als buitenstaander he )! Hier viel het mee, longen zijn gelukkig schoon, maar wel weer een flinke keelontsteking, weer aan de medicijntjes dus.. Gaan het nu zonder AB proberen, hopelijk doet de rest wat anders moet het toch weer..
tim kan eindelijk sssjst zeggen met vinger bij zijn neus en ni in zijn neusgat. hij dacht eerst dat het zo hoorde met vingertje in neusgat en sssst..