Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ben nog nooit zo gelukkig geweest om poep te zien!gister ochtend toen wij met de apotheker aan het bellen waren(niemand wist hoe tim die siroop binnen moest krijgen)heeft hij lekker gepoept!na 8 dagen. arme jongen. t is zo zielig.

bordevol ik geef FlesVoeding(tot mijn grote verdriet helaas, zelfs de lactatiekundige van borstvoeding maffia die me thuis begeleidde kon ons niet helpen). omneo voor moeizame ontlasting. het is zo moeilijk met ontlasting. ik hoop het snel gebeurt. tim poept om de 3-4 dagen, maar dan echt poepen heel veel. omdat poep niet hard is is het ok. maar dit keer was het 8 dagen!ik heb hem laten checken door onze HA op vrijdag.

2. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Heej Susan, leuk, ja, herinner me je zeker nog. Jeetje he, wat is er nu een boel veranderd. Onze meisjes zijn op een dag na even oud. Die van mij bleef lekker lang zitten en die van jou is zeker dan paar weekjes te vroeg geboren?

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja jouw meiske is 2 wkn te laat en mijn moppie is 2.5 wkn te vroeg! haha Echt grappig dat ze ook maar 1 dag verschillen :) Hoe toevallig!!

@ poepluiers: hier elke dag sowieso 1 :D Loopt dus allemaal goed door...

4. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Goedemiddag dames,

@Susan: Dus jouw litteken is ook nog rood? Kan eigenlijk ook niet anders want het is inderdaad pas 3 maanden geleden. Smeer jij er ook iets op? Ik heb laatst Bio-Oil gekocht. Ik dacht het kan vast geen kwaad. Waarschijnlijk gewoon commerciële troep maar ja.
    Ik ging voorheen lekker naar de sauna maar nu met dat litteken durf ik nog niet zo goed. Ben bang dat mensen het vreemd of vies vinden zo een rode streep op mijn onderbuik.
    Maar wat goed dat je weer lekker sport en je nergens last van hebt. Ik hem er ook weinig last van. Het is af en toe nog een beetje gevoelig maar niet heel erg.
    Hoe lang zei de arts tegen jou dat je moest wachten met zwanger worden? Ik moet minimaal 9 maanden wachten.

@Boordevol: Wat vervelend dat je zoontje zo slecht poept. Je zal vast al heel veel tips gekregen hebben. Hopelijk zit de gouden tip erbij. Wat ik deed als mijn zoon een paar dagen niet gepoept had was even met de thermometer in zijn kont. En een paar uur daarna begon hij te poepen.

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @Belize: wat een opluchting voor je ventje, ppfff! Nu maar hopen dat hij er een beetje overheen is!

@Boordevol: ach heeft jouw jochie er ook al last van? Ik meende dat Evy het ook had, maar na een hard stukje kwam een heleboel dunne poep, gelukkig! Zo zielig!

Evy poept ongeveer 1 x per dag met FV.

@Susan: de 12 weken sprong heeft Evy al gehad, een poosje terug. Ze is dan ook 2 weken te laat geboren. Ik merkte echt dat ze meer kon, zo grappig! Bijvoorbeeld speeltjes aanpakken, gillen en rechtop zitten met steun. Ben benieuwd naar de 18 weken sprong, die schijnt lang en heftig te zijn ;)

@all: wat voor spelletjes spelen jullie met de kleintjes? Evy vindt het mooi als ik sta en heb haar in mijn armen. Als ik dan ineens door mijn knieën zak, dan moet ze breeduit lachen :D

Oh ja: hoevaak schaterlachen jullie kindjes? Evy heeft het een paar keer gedaan, maar soms heb ik het gevoel dat we niet grappig genoeg zijn...:( (mijn schoonzus heeft haar laatst vréselijk hard laten lachen..., lukt mij dus nog niet :))

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @belize: wat fijn dat hij gepoet heeft! Heb je geen spuitje bij de siroop gehad? Wij hebben bijv. voor de ijzerdruppels en paracetamol een klein spuitje..

Wat de sprong betreft, twijfel of hij die nu misschien heeft, hij is al 2 dagen behoorlijk hangerig en huilerig. Hij is wel verkouden geweest aan het begin van de week dus kan ook daarvan komen.. Hoe herken je een sprong?

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams, ja wel een spuitje maar t is alleen om te meteen en te pakken. die vieze spul doe je niet in zijn mond toch? ik bedoel vieze spoel lactuloza.ik heb dus gebeld voor een goed uitleg. t moest uiteindelijk dus in zijn flesje. maar het hoefde dit keer gelukkig niet.

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    @ams, vaak herken je een sprong idd aan het huilerige en hangerige (hoewel ik dat bij Sophie nog niet heb meegemaakt).

@pasja, ik smeer helemaal nix op dat litteken hoor. Zal allemaal wel niet helpen en geneest vanzelf vast wel. Zien zal je het altijd wel denk ik maar goed, normaal valt het onder je broek natuurlijk. In principe mag je de 6e mnd sowieso niet zwanger worden maar liever het 1e jr niet. Nu ben ik dus direct aan de pil gegaan (bv lukte niet) en dat blijf ik doen tot 6 mnd na de ks. Daarna stop ik want wij zijn ook niet op de natuurlijke manier zwanger geworden. We hebben dus een kleine kans dat het sowieso lukt zonder hulp van het zkh maar dat risico wilden we de 1e 6 mnd niet lopen. Wrs gaan we eind dit jr, begin volgend jr het zkh weer bellen voor nr. 2 :D Eerst moeten de omstandigheden goed zijn hoor hier thuis (waaronder dus een redelijk kleine verbouwing op zolder).

@poepen, hier werkte de thermometer methode ook altijd meteen! Maar goed, je zal alles wel hebben uitgeprobeerd om de kleine te laten poepen... :)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij deden de ijzer in het begin in een flesje afgekolfde melk, maar dat wil hij dan niet drinken. Nu spuiten we het in zijn mondje en dan meteen erachteraan voeden, dat gaat erg goed. Weet niet hoeveel je moet geven, maar misschien werkt het ook zo. Maar hopelijk heb je het helemaal niet meer nodig...

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @Wendy: Juenco heeft het goed vertaalt, vrijdagmiddagborrel! Lekker een glaasje wijn en een klein hapje voor het eten.

@Belize: gelukkig dat jullie kleine weer lekker poept. Ik vermoedde eerst dat het bv was dat je gaf, aangezien mij voorgeschoteld is dat baby's daar soms dagen lang niet van kunnen/hoeven te poepen.
    Gaf eerst wel bv, maar ondertussen overgestapt naar de fles en elke dag zijn hier wel 1 a 2 poepluiers en niet de minste!

@Susan & Pasja: Kiek is ook geboren met een keizersnede... mijn snee is ook nog rood/paars! Ik denk dat zxo rond een half jaar je er minder last van hebt. Was geen spoedje met betrekking tot Kiek, maar ik was uitgeput na 36 uur geen slaap, wel weeën etc. Ja was een lange zit en geen progressie dat mijn kleine meid door mijn persweeen eruit zou komen.

Betreffende de 12 weken sprong, ja Kiek heeft deze denk ik al gehad... al kan ik mijn vinger er niet echt op leggen. Ze heeft even minder lekker gegeten, nog steeds af en toe een drama deze week. Maar ze is wel een stuk rustiger over het algemeen. Ze kan ondertussen ook spelen, knisperboekje pakt ze vast, onderzoekt ze en stopt ze in haar mond bv!

11. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje wat zijn er al veel dames weer goed op gewicht! Maar was in totaal 24 kilo aangekomen, dus vandaar dat het zo langzaam bij mij gaat waarschijnlijk....doe er nu ook geen moeite voor trouwens...komt allemaal wel weer.

Over het zwanger zijn missen... Heb dat helemaal niet, had het op het laatst zo gehad... Wat ik wel grappig vind is als ik Roos tegen mij aanhou en ze met haar voetje tegen mijn buik beweegs het dan precies zo voelt als toen ze in mijn buik zat...alleen dan nu uitwendig zeg maar...

@boordevol: weet nou niet meer of je bv of fv geeft, maar hier was het record 12 dagen geen poep (met bv). Ook de thermometer truc gebruikt, maar nee.. Toen ik op het punt stond om Lactulose te geven kwam het los... En hoe..!!!!! Maar gemiddeld hier 3x pw een goeie mosterdluier ;)

12. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Meiden, effies geen puf om op iedereen te reageren...sorry!

Vandaag huisje an kant gemaakt, eten vast klaargezet voor morgen en de tassen van de jongens gepakt voor morgen. Helemaal klaar voor de eerste werkdag! Manlief moet morgenochtend om half 7 al op pad met de jongens op weg naar schoonmoeders.

Denk dat ik toch wel paar keer an de bel hang hoor....:p

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @Wendy: succes met je eerste werkdag!

@all: geen leuke spelletjes?

14. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

Gisteren was ik 1 jaar getrouwd dus heb ik weer heel wat bij te lezen! We zijn 's middags met ons "gezinnetje" (mama papa zoon en hond) lekker wezen lunchen. En 's avonds kwamen opa en oma oppassen en gingen we samen lekker uit eten.

@diddlemouses dank je wel voor het welkom

@francis78 gaat inderdaad heel goed! we hebben echt een vreetzakje;) hij groeit ook goed zitten al op kledingmaat 62 (meestal dan want dit verschilt echt erg per merk zeg!)

@pasja83 was inderdaad geen leuk begin, het afscheid nemen werd ook steeds moeilijker, meestal kwamen de tranen thuis in bed, maar heb ook 1 keer huilend bij zijn bedje gezeten.. Moest de verpleegster me troosten:( werd gelukkig wel goed voor hem gezorgd, dat merkte je wel. Maar wat waren we blij (en stiekum een beetje bang) toen hij na 2 weken al mee mocht. Ze hadden namelijk gezegd hou de uitgerekende datum aan dus 6 weken. Eenmaal thuis begon het pas 'echt' te worden:)

@haaruitval begon vorige week, maar is nu gelukkig al een stuk minder. Genoeg vitamine b wil nog wel eens helpen!

@eerste hapjes vroeger kregen veel kinderen al met 6 weken fruit of groente. Nu mogen ze onder de 6 maanden geen reclame maken voor bijvoeding. Maar je kunt het beste naar je kindje kijken vaak:
    - doen ze hun mond open als er een lepel aankomt
    - maken ze smak-geluidjes
    - gaan ze op vingers/ vuistje zuigen
    en dan proberen en kijken of er geen krampjes komen..

15. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ juenco o ja spelletjes:) hier doen we gekke bekken trekken:p:D soms doet hij het na en soms moet hij erom lachen. Echte schaterlachen heeft hij nog niet gehad. Het zijn meer van die lachjes alsof hij een geheimpje heeft!
    Verder kiekeboe en kusjes geven, met knuffels, met papa, met mama en zelf met de hond:$ die komt dan even aan zijn hoofd snuffelen heel lief

16. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hey dames!

Wat een eind er weer bijgeschreven zeg! Het gaat me even niet lukken om alles te beantwoorden, ben helemaal rozig, hele dag in de sauna geweest! Heerlijk!

maargoed: poepen, gaat hier goed, elke dag ewl een keer. Mijn oudste had er meer moeite mee, ook lactulose gebruikt en toen ging het wel goed....zielig als die kleintjes er zo'n last van hebben...Ze zeggen dat fietsen met de beentjes ook wel eens helpt....

Juenco: mijn ouders hebben tijdens het oppassen een nieuw spelletje ontdekt waar ze enorm van gaat schateren! gewoon op haar handjes en armpjes blazen, zodat het wat 'knetterd' zeg maar..

s1mone: gefeliciteerd met je trouwdag!!!

Wendy: werkze en succes morgen!!

Janiek blijft verkouden, dikke snottebellen! Wist niet dat dat in zo'n klein neusje past!;)

de 12 weken sprong is hier geweest, ze speelt meer, dingen vastpakken en ook gericht naar toe draaien, ze kijkt ook weer ouder uit... En ze is rustiger, gecontroleerder. Hoef bijv niet zo vaak meer een speen in te doen, houdt ze beter in haar mond ipv als een gek gaan zuigen, zodat hij er uit schiet! Oja, ze pakt de fles ook met 2 handjes vast, helpt me een handje!;)

Morgen een dagje speelpaleis met de kids en alle buren, gezellig!
    Zal morgenavond eens even goed bijlezen, als jullie niet te snel schrijven morgen...;)Ga nu lekker een wijntje doen en naar bed!

Tot morgen dan maar!

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    spelletjes: hier vindt ze het geweldig als ik met m'n hoofd boven de box kom en dan met mijn stem van laag naar hoog ga. Dit probeert ze na te doen, echt geweldig gaat ze helemaal gillen. Schaterlachen doet ze nog niet, lijkt me wel heel leuk. Ze maakt alleen wel eens een hoog geluidje als ze lacht, maar da's echt per ongeluk, ze schrikt er soms zelf van!

Ik praat verder ook gewoon veel tegen haar, vindt ze heel interessant en leuk. Dan brabbelt ze vaak terug. En zingen vindt ze ook leuk. Gekke bekken, soms nog, mar die zijn niet meer zo'n succes als maand geleden!

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Susan, hier nix gemerkt van de 12 weken sprong.
    Wel met 7/8 weken maar dat voel ook gelijk met de kerstdagen en veel verjaardagen, dus zal ook daaraan gelegen hebben dat ze zo onrustig was.

@ Belize, super dat ie eindelijk gepoept heeft, wat een opluchting voor hem en jullie.
    Lot poept ong. eens in de 3 dagen.

@ Juenco, Lot doet heel veel schaterlachen, maard e laatste dagen ook heel veel in dr eentje als ze wakker wordt en nog alleen in dr wiegje ligt, gaat ze eerst liggen kletsen en dan ook helemaal lachen, zoooo schattig!
    Lot vind het heel leuk als je steeds met je vinger naar dr gezicht gaat, enusje aanraken, gek geluidje erbij en weer overnieuw, gaat ze helemaal lachen.

@ Wendy, spannend morgen weer voor het eerst werken!
    Hoeveel dagen in de week werk je?

@ Simone, nog gefeliciteerd!
    Hihi, hond ook mee uit lunchen :p

@ Francis, veel plezier morgen!

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Juenco: onze man schaterlacht helaas nog niet, lijkt me erg leuk als hij dat gaat doen. Spelletjes doen we niet echt, hij vind het vooral leuk als ik met mijn hoofd boven de box hang, zijn geluidjes nadoe en liedjes zingen vind hij leuk..

@Wendy: Spannend weer aan het werk, succes!

@s1m0ne: nog gefeliciteerd met jullie trouwdag..

@ de rest: weet dat ik een hoop mensen oversla, maar kan het nu even niet allemaal bijlezen, er wordt zoveel geschreven (wel leuk hoor dat het zo'n actief topic is)..

20. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Het 'spel van de week' bij ons is kiekeboe met onszelf in de spiegel... Dus dan verdwijn ik even uit beeld met haar en als we onszelf dan weer zien roep ik kiekeboe!
    Niet dat ze erom schaterlacht (doet ze nog niet) maar die grote grijns vind ik al heerlijk.

Sinds gisteren vindt ze 'dansen' ook helemaal leuk. Ik heb een 'baby cd gedownload van Raimond Lap en daar staat een liedje op 'Baby Reggae' en dan zet ik haar in het wipstoeltje en dan pak ik haar handjes...en dan maar 'dansen'. In het liedje roept een babystem ook steeds 'Yeah..!' En op dat moment doe ik heel suf met haar handje een soort van 'hip hop move' en dan komt ze niet meer bij..! (op haar manier dan...;))

Deel Deze Pagina