en wendy, hoe was de eerste werkdag? simone: gefeliciteerd nog! francis: hier blijft mijn meisje ook verkouden. Ze is sowieso erg veel ziek laatste tijd. in 4 weken al twee keer buikgriep en bijna constant snotterig. Zielig he voor die kleintjes. Dochterlief heeft het omdraaien van rug naar buik uitgevonden. Geweldig om te zien. Ligt ze daar (al weken) te steunen en kreunen en gillen in de box en zich in een gekke bocht te draaien....nu kan ze het helemaal. Doen jullie kleintjes dit ook al? Over kledingmaten trouwens.....die van mij gaat al naar 68! Hebben haar gisteren thuis even gemeten en ze is zeker 65 cm, misschien zelfs 66. Een hele lange dame dus. Probleem met de kleertjes is dat 68 nog wel heel breed is, dus valt niet zo mooi. Nog meer moeders met grote kindjes?
Nou Zon, dat is vlot dat ze dat kan! Sophie kan nog alleen van buik naar rug rollen Hier geen lange dame maar een klein formaatje Vorige keer bij cb (ca 3 wkn geleden) was ze 5700 gr en 59cm dus dat valt wel mee eigenlijk he? Denk dat ze over 1.5 wk (als we weer moeten) miss 62cm is en 6100 gram?? (ze is natuurlijk 1 wk ziek geweest dus zal wel niet veel gegroeid zijn in gewicht verwacht ik) Ga nu naar huis. Eindelijk klaar op werk, na een hel van een dag. Vanavond ook nog op kraamvisite naar een vriendinnetje van me. Pffffffffff, totaal geen zin in!
@ Juenco, ik heb met mijn dochter een cursus babymassage gedaan (aanrader!). Daarbij leerde je ook babygym en -yoga, waarbij je door middel van korte rijmpjes en liedjes strekoefeningen doet. Alexandra is er dol op. Schaterlachen doet ze wel, maar nog zonder geluid. Soms schiet er een hoge toon uit. Ik vind het zo vrolijk als ze zo aan het lachen is. Doet Evy het misschien ook zonder geluid? @ AMS, dat klinkt wel als een sprongetje. Hier was het ook zo, verkouden en erg hangerig en huilerig. Alleen te troosten als ik met haar rondliep, ik vond het erg vermoeiend. Na een paar dagen was het opeens over en kon ze dingen pakken en naar haar mond toe doen en keek ze wijzer. @ Zon en Susan, wat goed dat jullie baby's al kunnen omdraaien! Alexandra kan sinds een paar weken een kwart slag draaien. Verder komt ze nog niet. Ze is qua lengte gemiddeld, 62 past haar nu goed. Morgen weer naar het cb, dan hoor ik weer hoe groot ze zal zijn. @ haaruitval, dat heb ik een hele tijd gehad maar sinds een week is het eindelijk gestopt. Ik heb niet de indruk dat mijn haar er onder geleden heeft maar ik begon me op een gegeven moment wel zorgen te maken... @all, hoe hebben jullie de kinderopvang geregeld? Ik heb gekozen voor gastouderopvang. Ze gaat naar 2 gezinnen, 1 kon niet ivm de dagen die ik ga werken (maar dat biedt ook voordeel als er eentje ziek is of op vakantie). Ze is inmiddels bij beide gezinnen geweest en het bevalt van beide kanten erg goed.
Grrrr...voor de 2e keer een man te koop!! Ook al eens in een ander topic aangeboden, maar niemand wilde hem hebben Wat kan je elkaar wel eens zat zijn zeg....hebben jullie dat ook wel eens? Eerste werkdag was prima. Alsof ik nooit weg ben geweest. Je rolt er gewoon weer in....vond het daarna wel weer heerlijk om mn mannetjes te zien!! Charmed: mijn moeder en schoonmoeder passen op. Vind ik ideaal. Zon: super goed dat je meisje al aan het draaien is. Meneertje hier doet nog niet zoveel. Af en toe flink die benen in de lucht en zn kont omhoog, maar meer niet... Diddl : ik werk 2 1/2 dag. Maandag en vrijdag heel de dag en de woensdagochtend. Ik ben zo gaan werken na de geboorte van mn eerste zoontje en het bevalt prima zo. Francis: leuke dag gehad vandaag? Finn schatert nog lange na niet hoor! Hij heeft wel een ondeugend lachje...en dan kom er zo'n zacht geluidje bij *SMELT*
@simone: van harte, leuke dag gehad? En schattig is dat h1e, dat ze zo verlegen kunnen lachen, dan smelt ik helemaal!! @Francis: oh heerlijk zeg! NAar de sauna samen, dat was vast genieten. Ik ben laatst alleen geweest, was ook lekker, maar ik kijk er naar uit om samen met mijn vriend te gaan! @Wendy: hoe was je eerste dag? @Zon: ja, grappig om te zien dat ze bepaalde dingen helemaal niet zo lollig meer vinden. Eerst moest ze al lachen om "hallo liéve meid", maar nu al lang niet meer. @all: heb zelf een spelletje ontdekt: hydrofiele luiers. Gewoon op haar gooien en dan grijpt ze het vast en dan: GILLEN, ze kraait van plezier!!! Diddlmouses: wat gaaf dat jouw kindje zo schaterlacht al, ik kan niet wachten tot Evy dat uitgebreid gaat doen! @charmed: Ja, Evy kan ook wel zonder geluid lachen, maar ze kan het dus ook al mét. Ach, ik moet gewoon geduld hebben!
@zon1980: wat leuk al omdraaien, die van ons draait nog helemaal niet. Wat kleertjes zitten wij wat lengte betreft ook van sommige merken al in 68, alleen zijn idd veel dingen te wijd. @charmed72: dat pakken en in de mond stoppen etc doet hij al zo'n 2 weken, daarom twijfel ik zo..
Ha meiden, Meld me ook maar weer eens even! Vandaag naar cb geweest en onze kerel weegt nu 6400 gr en is 64 cm! Verder gaat alles lekker zijn gangetje. Nu heb ik wel een vraagje aan jullie; onze kerel gaat 3 dagen naar de creche en krijgt daar normaal gesproken 2 van zijn 5 flessen (11:00 en 15:00). Thuis laat hij altijd met gemak 4 a 5 uur tussen zijn flessen. Nu vroeg 1 van de leidsters mij of ik wat extra melkpoeder mee wil geven zodat hij een fles extra kan krijgen als ze niet uitkomen. Dat heb ik dus gedaan, maar nu hebben ze hem al 2 dagen een extra fles gegeven...en dat lijkt me eigenlijk niet echt nodig. Ze geven hem elke 3 uur een fles . Nu wil ik niet meteen gaan zeuren op de creche dat ik het anders wil, maar ik kom nu wel in de knoei met zijn flessen 's avonds. Wat zouden jullie doen? Verder wat zwangerschapskilo's betreft, ik was 18 kilo aangekomen en zit al weer een aantal weken op mijn oude gewicht. Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd graag en veel sport dus dat helpt ook wel! En schaterlachjes, heel toevallig voor het eerst gisteren! Wat is dat leuk zeg! En wat leuk dat jullie kleintjes dat ook doen. Vind het sowieso erg leuk om zoveel herkenbaars terug te lezen hier!
Pumba, Sophie gaat ook naar kdv en ik geef ook altijd reservevoeding mee. In een boekje schrijf ik op hoe laat Sophie een flesje mag, welk voedingsbakje dat is en de hoeveelheid water die daarbij hoort. Ze weten dat ze zich in principe aan de tijden moeten houden tenzij Sophie bijvoorbeeld erg weinig drinkt van een eerder flesje en duidelijk eerder komt voor een fles. Dat is tot nu toe 1x gebeurd (van de 7x in totaal ofzo?). Ik zou het gewoon aangeven hoe jij wil dat het gebeurt anders is het voor die kleine van je ook maar raar... 3 dgn ineens een fles extra en de andere dgn niet! Hier dus 2 dgn naar kdv....... Gaat prima!
@ Zon, Lot kan idd ook al vanaf beide kanten omrollen. Van buik naar rug met 6 weken en van rug naar buik met 13 weken. Vlot dametje ondanks dat ze zoveel slaapt Morgen weer naar het CB, dan weet ik hoe lang ze nu is. @ Charmed, hier passen de beide omas een dag op. @ Wendy, fijn dat je eerste dag goed bevallen is! @ Pumbaa, zo flinke kerel zeg! Ik zou zeker op de creche aangeven dat dit niet de bedoeling is en vertellen wat thuis je schema is. Maar misschien dat hij daar minder goed kan slapen en daarom al eerder toe is aan een voeding? Of geven ze echt op tijd en niet op verzoek? Ik zou het er iig even met ze over hebben hoor, is niet zeuren hoor!
Zo snel zeg die kids die al kunnen rollen. Rollen is hier zeker nog niet aan de orde... trappelen met de beentjes en thats it! Voeding meebrengen naar kdv? Dat hoef ik uberhaubt niet te doen. Ze gaat 3 dagen in de week... andere dagen werkt mijn schat thuis of ben ik thuis. @Pumba: ik zou bij het kdv wel aangeven hoe jij het graag ziet. Het is immers jou kind en het is niet de bedoeling dat jij in de knoei komt, ze hebben juist rekening te houden met wensen volgens mij. Daarnaast is er misschien ook wel een andere manier dat ze je kleine bezig kunnen houden dan met voedsel. Vandaag ook mijn eerste werkdag weer... ben erg nieuwsgierig hoe en wat! Zie er wel een beetje tegenop, juist ook omdat ik me nog niet helemaal de oude voel. Ben wel blij dat ik het wollige gevoel uit mijn hoofd kwijt ben. Nou ik ga me maar eens klaarmaken voor de grote dag! Lees vanavond wel weer een beetje beter bij.
pumba, zou het gewoon zeggen, jij komt nu door hun de rest van de dag in de knoei.. Als het echt niet anders kan daar misschien de flessen minder vol doen, zodat ze 's avonds eerder komt en jij je ritme weer op kan pakken? Mejosje, spannend de eerste dag, succes!
Gewoon zeggen hoor Pumba, zou ik ook doen. Is echt niet gek hoor en zeker niet zeuren. Mijn meisje huilt vaak na de fles, omdat ze snel drinkt. Ik was bang dat ze daardoor ook sneller meer zouden geven, maar doen ze gelukkig niet (anders komt alles er ook weer net zo snel uit....). Ik hoef ook geen voeding mee te geven in principe. Alleen als ze een gekolfd flesje krijgt natuurlijk. Flesvoeding krijgt ze gewoon van kdv. Hier gaat ze ook 2 dagen trouwens. Alleen vandaag een keertje naar oma, want ze blijft aan het kwakkelen. Eerst helemaal beter worden voor ze weer naar het broeinest van bacterien en virusjes gaat (lees: kdv..)
zon1980: vervelend dat ze zo aan het kwakkelen blijft.. Mijn schoonmoeder komt vandaag voor het eerst oppassen (maar 2 uurtjes hoor), zie er wel een beetje tegenop. Ze ziet dingen anders dan wij en vraag me af of ze zich aan onze instrukties zal houden... Wat zijn jullie ervaringen met oppassende oma's?
AMS: toen Sem nog klein was vond ik het ook moeilijker om hem naar mn schoonmoeder te brengen dan naar mn eigen moeder. Maar het is een schat van een mens en ik zie dat Sem helemaal gek is op haar dus heb er nu geen moeite meer mee. Finn breng ik dan ook met een gerust hart weg.... Mejosje: succes vandaag!!
@ Pumba: ik heb bij Sil ook gemerkt dat zijn ritme op het KDV toch echt anders is dan thuis. Afgelopen weekend liet hij telkens 4,5 of 5 uur tussen zijn flessen zitten, maar ik weet nu al dat ik als ik 'm vanmiddag ophaal blij mag zijn als ze er 4 uur tussen hebben kunnen laten... Wat ik gedaan heb toen ik dat merkte was 3 voedingen meegeven, maar dan kleiner dan thuis. Zou hij thuis bijvoorbeeld 2 keer 180/6 krijgen, op het KDV kreeg hij dan 3 keer 120/4. Krijgt ie wel iets meer dan thuis, maar ik kwam dan niet te veel in de knoei. Uiteindelijk is het verschil wel kleiner geworden en redden ze het wel om hem maar 2 flessen te geven, maar het is echt ff zoeken naar wat het beste werkt. Gewoon aangeven en samen met de leidsters zoeken naar de beste oplossing. Wij hebben weer een heftig weekend achter de rug. Ik vermoed een sprong (geen idee, want heb dat boek niet, maar hij was zo van slag.... Deed me erg denken aan de 12-weken periode). Vanmorgen leek alles wel weer in orde, maar ga straks maar ff bellen met het KDV hoe het gaat
@ Mejosje, en hoe beviel je eerste werkdag? @ AMS, hier passen de omas ook allebei een dag op (al sinds Lisa) en mijn ervaringen zijn niet echt super eigenlijk. Het heeft zn voordelen, maar zeker weten ook zn nadelen! Net met Lot naar het CB geweest en nou blijkt dat dr beentjes ongelijk zijn Wat dus wijst op heupdysplasie... Volgende week moeten we een echo van dr heupjes laten maken, dus dan weten we meer.. Gelukkig was ze nu wel weer wat aangekomen, ze is nu 62 cm en 5190 gram (3maand+3week)
@ all: bedankt voor jullie reacties: fijn!! Vandaag heeft mijn man onze zoon gebracht en nogmaals genoemd dat hij in principe maar 2 flessen hoeft te krijg op de creche. Vanmiddag heb ik hem opgehaald en het is super gegaan, netjes om 10:30 een fles en om 15:00 weer 1. Hij kan het dus wel, en de leidsters ook . Was ik wel een beetje opgelucht over. Nu moet ik het morgen ook nog even tegen de andere leidsters zeggen. @ susan79: zo te horen loopt het goed met Sophie (mooie naam trouwens!) op de creche, fijn is dat! En een reservebakje is denk ik wel verstandig, stel dat ze per ongeluk op de creche het bakje laten vallen oid. Dan hebben ze iig nog wat achter de hand! @diddlmouse: hij slaapt idd wel wat minder op de creche, maar dat gaat wel steeds wat beter! Heb gewoon het idee dat ze snel denken dat hij huilt omdat hij honger heeft. Wat schrikken voor jullie dat Lot misschien heupdysplasie heeft...zal duimen dat de echo meevalt. Vergeleken met Lot is onze zoon trouwens inderdaad wel een flinke kerel , ze zijn trouwens wel bijna even lang! @ AMS: dat is wel een goede tip van jou! Als het nu nog vaker voorkomt ga ik dat denk ik doen. @zon: fijn dat ze je meisje niet te veel geven. Wel vervelend zeg dat ze blijft kwakkelen maar wel heel prettig dat je oma dan kunt inschakelen! @mejosje: hoe was je eerste werkdag? Wel moe nu zeker?! @MVS hoe was Sil zijn dagje op de creche? Bedankt voor je uitleg hoe jij dit aanpakt, wel een herkenbaar probleem dus. maar zo te lezen heb je er een mooie oplossing voor gevonden. Hoe lang duurde het bij Sil voordat hij thuis en op kdv evenveel flessen kreeg?
Dag dames van het goede leven . Vandaag een heerlijk volle poepluier van mijn zoontje. Gisteren nog het CB gesproken. Na 10 dagen aan de bel trekken maar in principe is er niets aan de hand en mag het gerust bij borstvoeding langer duren. Het was meer voor mijn eigen gerustelling. Vandaag was het KASSA! Heerlijk gewoon. Helemaal opgelucht. Belize, bij jullie gelukkig ook las ik. Fijn. Ik wil graag op iedereen reageren maar ben zo moe dat ik niet eens weet wat ik gelezen heb of wat ik wil zeggen. Wel is me nog bijgebleven dat veel kindjes hier al van rug op buik en/of v.v rollen. Hier helaas nog niets anders dan op het ruggetje liggen. Fijne avond iedereen nog en slaap lekker alvast! Ga een beetje hier lezen nog en dan pitten! Voel me echt oververmoeid.
@diddlmouses: wat vervelend zeg, zou er eventueel wat aan te doen zijn? @mejosje: Hoe was je eerste werkdag? @boordevol: wat fijn dat het poepen nu zo goed gaat! Zl wel een hele opluchting zijn.. @poemba: fijn dat het nu wel goed ging met de flessen.. Kreeg je nog een verklaring mbt de extra fles? Hier heerlijk wezen sporten. Dat mijn schoonmoeder voor 2 uurtjes oppastte was prima, alleen luistert ze dus echt niet naar mijn/onze wensen etc. Had de hele tijd met hem op het armpje gezeten (nu voor 2 uurtjes niet zo erg, maar zie haar dat dus ook een hele dag doen), hij was in slaap gevallen na veel huilen en daardoor nog geen flesje gehad toen ik thuiskwam (deze had hij al ruim een uur eerder moeten hebben). Toen ik thuiskwam had bleef ze lekker met hem zitten terwijl ik graag even met hem wou knuffelen, had ik natuurlijk moeten zeggen, maar vond het lullig dit te zeggen, kon ik nl nog de hele dag doen. Maar gaf me toch niet zo'n fijn gevoel.. En dan de goedbedoelde adviezen, waar ik echt niet op zit te wachten. Ze bedoelt het goed daar twijfel ik niet aan, maar ik wordt er zo moe van. Mag hij wel afgekolfde melk van de kinderarts, krijgt hij wel genoeg, de kleertjes (joggingpakje had hij aan) waren niet confortabel genoeg, hij had het koud (in een dikke deken gewikkeld en lekker aan het zweten toen ik hem kreeg), hij mag niet naar de creche daar wordt hij ziek van en niemand zorgt zo goed voor hem ald zij (nu helemaal niet aan de orde) etc. Weet het, ben een zeur, maar kan er zo slecht tegen en kan het niet tegen haar zeggen, want ze zal echt niet snappen wat het probleem is. Dus sorry, dan hier maar even mijn ei kwijt..