Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ LittleHoop, logisc hoor dat je er onzeker over bent!
    Maar als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het een nogal vreemd advies vh CB, zeker omdat je ook nog geen Forte geeft!
    Zou zeker ook even ergens anders advies inwinnen, succes ermee!

@ Xenas81, jeetje jeetje wat heftig zeg, ohhh bah daar moet je toch niet aan denken en zo slap in de MC, brrr eng hoor!

Lisa heeft nu geen koorst meer, maar is zeker nog niet fit, ligt nu alweer lekker te slapen.
    En Lot zit volgens mij in een sprongetje ofzo, man man wat kan die dan mopperen, maar vind het wel grappig want normaal is ze zoooo makkelijk dat je het echt merkt als ze niet lekker in dr velletje zit, maar dan alsnog gaat het allemaal heel bescheiden.
    Lisa kon en kan nooit mopperen, bij haar is het gelijk krijsen :D
    Ze zijn echt zo verschillend mijn meiden, echt het tegenovergestelde in alles!

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoi meiden,

Hier eindelijk weer een berichtje, de afgelopen dagen een hoop sociale verplichtingen gehad, dus geen tijd gehad om te reageren en alles bij te lezen. Moet zo ook weer weg, dus hou het even kort.
    Beginnen jullie kleintjes al tandjes te krijgen? Hier begint volgens mij een tandje door te komen. Hij is heel hangerig, kwijlt al zo'n 2 weken extreem veel en zit de hele dag op z'n vuistje te knauwen. Ik zie ook een klein wit puntje in zijn mond, het is nog niet scherp, maar denk wel dat het een tandje is..

Voor alle zieken beterschap en hopelijk zijn alle uitslagen van heupjes ed goed.. Voor wie er al aan toe is, succes met de 4 maanden controle en de vaccinatie (wij kunnen pas op de 12e terecht;)).

3. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    @francis78

Hij slaapt rond de 4 uur en dan meld hij zich weer en soms zit er 5/5.5 uur tussen maar meestel is het gewoon om de 4 uur..:D
    Maar hoe rek jij dat dan tot 5 s'morgens uur dan ?

@ diddlmouses

Ik het landelijk nr gebeld en die verpleegkundige vond het ook erg veel :$ en ze raadde me aan om te proberen om de laatste fles voor hongerige baby's te geven maar dat heb ik een hele tijd geleden geprobeerd en dan is hij nog steeds niet voldaan dus toen adviseerde ze me om dan alle flesjes met die voeding te geven voor hongerige baby's ( 5x180/6) en s'nachts 90/3 dus dat ga ik dan maar proberen....

Ik hou jullie op de hoogte..:)

Groetjes

4. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Welkom nieuwe meiden!!

Vandaag weer heel de dag gewerkt en moet er toch nog weer inkomen hoor...thuiskomen, eten koken, eten, Finn fles, kids op bed...en dan eigenlijk nog sporten! Heb t niet gered vanaaf....ach had ook niet zoveel zin :p Heb net maar even de was weg gewerkt, heb ik me toch nog nuttig gemaakt haha.

Morgenochtend met Finn even naar de dokter...benieuwd wat ze zegt! Jullie horen t....

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Wendy, succes met Finn bij de dokter vandaag!

@ LittleHoop, goedzo, ik hoop dat ie met die voeding minder hongerig wordt!

@ AMS, nu al misschien een tandje joh!
    Lot kwijlt ook veel en zit ook veel op dr handjes te sabbelen. maar denk niet dat er hier al een tandje aankomt.
    Bij Lisa heb ik het ook vaak gedacht door het kwijlen, maar die kreeg dr eerste tandje pas 2 weken voor dr 1e verjaardag!

6. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ little hoop: Zou fijn zijn als andere voeding gaat werken! Gek toch, al die tegenstrijdige adviezen....
    Ik rek met de speen, gevolg is wel dat ik dan een uurtje wakker ben....Maar ik kom overdag niet uitanders en dan is het snel teveel...

@Diddl; Goed te horen dat Lisa weer een beetje opknapt! Koortsvrij is al heel wat...
    Hier ook in een sprong beland denk ik... idd wat chagerijnig en geen speen meer willen, maar de duim...:$ Veel hard gillen, beetje AAAA-geluid, maar hard!!! Ook 's nachts....:( Zie gewoon een andere Janiek...

@AMS: gaat mij net zo, weer aan het werk en meteen weer druk, druk....
    Hier ook veel kwijl en geknabbel, maar het kon wel 2 maanden voor de eerste tand al beginnen...:$ Zou wel snel zijn zeg! Maar het kan wel! Ben benieuwd.

Wij hebben Janiek gister een beetje worteltjes gegeven, eerst enorm vies kijken, maar even later de mond al open voor de lepel!! Zo grappig...
    Ben zelf weer 3 dagen aan het werk geweest, was wel weer lekker! Zat er zo weer in.
    Bekijk bijlage 55322 Bleegghh!!!

7. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
  8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Vanmorgen even naar de dokter geweest met Finn. Ze zag geen reden om me nu door te sturen naar de kinderarts. Ze heeft me wel gerustgesteld dat dat bruin spugen absoluut geen oud bloed is geweest (heb nu niet echt vertrouwen meer in de arts op het cb ;)). Finn is verder ontzettend vrolijk, lief, zoet, tevreden en noem maar op, maar moet hem goed in de gaten houden en als hij evt weer meer gaat spugen etc moet ik gelijk bellen.

Francis: wat een leuke foto's zeg!

Diddl: zooo Lisa was dan laat met tandjes zeg! Sem had voor het jaar al 8 tanden en 3 kiezen (net even gecheckt :)) maar hij was weer erg lui met kruipen en lopen. Kroop met 11 maanden en liep los rond de 16 maanden...

9. s1m0ne

s1m0ne Lid

17 dec 2009
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey

Hier ook weer eens een berichtje van mij!
    Zijn echt veel zieke kindjes merk ik.. Mijn zoontje is nu al een week flink chagrijnig en denk elke keer dat hij heel warm is, maar als ik meet is zijn temp. gewoon normaal. Hij drinkt de ene fles helemaal op en gaat dan huilen omdat hij meer wil. Dit krijgt hij niet want is na 5 min. over omdat hij dan denkt o ik heb mijn buikje wel al vol.. om vervolgens de volgende ronde rond de 50/60cc te laten staan.

Ik snap er niks van. Misschien is dit inderdaad een sprong waar ik veel mensen over hoor. Doordat hij te vroeg is geboren zit hij misschien nu pas in de 12 weken sprong.

Lees dat er al meer zijn begonnen met fruit en groente hapjes, echt leuk he? Merken jullie nou ook wat aan de poepluiers? Andere structuur en kleur?

En werk en zorg combineren is inderdaad flink plannen, maar krijgen nu zo'n beetje een nieuw ritme:)

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Francis, ohh leuke fotos!!!
    Wanneer krijg jij de uitslag van dr heupjes nou?

@ Wendy, ja Lisa was laat met dr tandjes. Ze heeft nu 8 tanden en 4 kiezen dus bijna wat Sem al met 1 jaar had :D
    Lisa was juist heel snel met kruipen 5 1/2 maand al, met 6 maanden sjeesde ze heel het huis door! Liep ook met 8 maanden al rond de tafel, maaaaar liep pas met 14 maanden los!

Fijn dat je gerustgesteld bent over Finn, kon ze je zeggen wat dat bruine dan was?

@ Simone, zou idd makkelijk een spong kunnen zijn, je weet het soms niet he, blijft lastig die kids ;)

11. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ diddl: Mag morgen de HA bellen, hopenlijk is de uitslag er dan! Houdt jullie op de hoogte!

12. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Francis: toch wel beetje spannend morgen! Hopelijk is alles goed.

Diddl: de huisarts verklaarde het bruine als voeding die in de maag aan het verteren was vermengd met wat gal. Dus dat stelt me wel wat geruster...
    Zooo Lisa was zeker snel met kruipen! Zo is ieder kind anders....wel leuk al die verschillen! Benieuwd hoe de kleintjes zich gaan ontwikkelen....hetzelfde als hun oudere broer/zus of totaal anders?! Lijken jouw dochters veel op elkaar? Finn leek in het begin ontzettend veel op Sem, maar zie nu dat het echt een ander jongetje aant worden is. Gelukkig ook wel met van die mooie blauwe oogjes :D

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hoe is het met iedereen hier? Heb weinig van me laten horen. Ben soms zó moe. Lees dan meer dan ik schrijf.

Ik heb het vast gelezen maar het is me even ontgaan waarom er op een uitslag gewacht wordt? Waar is er op getest of geprikt?

Zoontje was vannacht elke 2 uur wakker. Voor het eerst weer sinds lange tijd. Dus steeds maar gevoed want een speentje wilde hij niet. Hij sliep daarna wel gelijk weer maar 2 uur later was het weer zover. Ben dus best moe. Al moet ik zeggen dat het opstaan 's nachts went. Al is het niet leuk natuurlijk.

Eindelijk begint het zonnetje lekker te schijnen. Naar buiten gaan is dan veel leuker. Mijn kindje begint trouwens steeds vaker zichzelf op zijn zij te gooien. Hij rol of draait nog niet maar het lijkt er wel op dat hij aan het oefenen is.

Hoop dat alles verder goed met jullie gaat. Ik ga er vanavond maar vroeg in. Eerst hier nog even verder lezen.

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Boordevol, het klopt idd dat die nachten echt gaan wennen. Mijn oudste kreeg met 13 maanden nog 2 nachtvoedingen en dat zit dan zo in je ritme. Met 1,5 ging ze pas een beetje doorslapen maar nu nog regelmatig snachts wakker (Bijna 2 jaar)

@ Wendy, mijn meisjes zijn echt totaal verschillend, vooral qua karakter zijn het echt 2 uitersten. Lisa is echt een driftkikker en slaapt heel slecht. Lot is echt een rustig tevreden slaapkopje!
    Uiterlijk lijken ze wel iets op elkaar, ze zijn iig allebei lang en slank!

@ Francis, spannend morgen, ik duim voor jullie!
    Moest jij ook nog een afspraak bij de kinderarts maken, die hebben wij voor een week later staan, denk dat wij daar de uitslag krijgen.

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lot 4 maanden

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa toen ze 4 maanden was.
    Wel heel anders toch?

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Vind ze op beide foto's inderdaad niet op elkaar lijken. Wel erg leuk dat je zulke foto's hebt. Kun je goed vergelijken.

@all: weer een vraag. Gister vaccinatie gehad. Vandaag heeft zoontjelief koorts. Eerst 38,1 en nu 38,4. Hij ligt nu alleen in een romper in de box. Overige kleertjes heb ik uitgedaan. Moet ik nu toch de huisarts bellen? In het CB boekje staat dat je dat bij baby's ouder dan 3 maanden alleen moet doen als de koorts 2 of 3 dagen aanhoudt. Is dat ook jullie ervaring? Hij drinkt verder goed. Is lekker aan het kieren en lachen. Beweegt zoals altijd lekker veel. Is dus wel gewoon zichzelf.

Of zal ik hem anders een paracetamol in doen? Dit is de eerste keer dat hij echt koorts van de vaccinatie heeft gekregen. De eerste keer alleen verhoging.

18. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @boordevol; Ik zou een zetpilletje geven en als de koorts in de loop van de dag niet zakt of hoger wordt, de ha even bellen om te vrgaen wat normaal is na de prik. Ga je misschien wat geruster de nacht in...

Diddl en ik wachten op uitslagen van heuponderzoek ivm met beenlengteverschil. Vanmiddag mag ik bellen...

Hier nog iemand die bijna een zwembad in haar wallen kan maken...Jeetje zeg, die gebroken nachten breken nu wel een beetje op. maargoed, het went idd...

Diddl: Wat leuk! Het zijn idd twee verschillende dametjes, maar wel goed te zien dat het zusjes zijn!

Onze dames zijn ook heel verschillend. Janiek is wat tengerder en langer. Heel ander gezicht....Wel leuk om te zien.

@all: Ga zo eens even mijn huis door! Heb een beetje last van lentekriebels....of late nesteldrang??;)
    Laat wel even weten wat de HA vanmiddag zegt!

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ boordevol, hoe gaat het nu met hem?

@ Francis, en??

Lisa heeft dus de 6e ziekte!
    Krijgt nu allemaal vlekjes, dus het ergste heeft ze gehad en dat klopt ook wel gelukkig!

20. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Nog geen uitslag binnen, helaas!

De 6e ziekte dus, hoe zit dat met lotte, kan dat kwaad met die kleintjes?

Deel Deze Pagina