Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    hey dames!

Allereerst: heb nog geen uitslag van de heupjes...:(

het slapen tot half 7 was weer eenmalig...heb net een nieuw topic geopend...

Belize: is die knuffel zo'n bruine hond met een enorme lap?? Die is hier ook favoriet, vind mijn dochter soms helemaal niet weer onder dat ding!
    Wat sneu, die buikgriep! Zijn ze zooo ziek van. En je kunt er niks mee!

Charmed; hier ook een hele wasmand vol met 68 om de kast in te gaan....Gaat zo enorm snel! Jammer soms..

AMS: wat goed, heb je het gezien dat hij draaide?? Of net toen je niet keek?
    Hier wordt wel flink geoefend, maar het lukt nog niet helemaal...tot grote frustratie van Janiek!

Heb net een topic geopend over het vroege wakker zijn van onze dame...elke dag rond 5 uur...GAAP!!
    Kan inmiddels dammetjes bouwen van mijn wallen!;)
    Nouja, komt vast goed.

Ga zo de groentehap even geven, vind ze lekker!!
    Tot later!!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee nee, geen hond, het is een blauwe krokodiel.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hier geen favo knuffel. Vind hij ook niet bijster interessant.

Na de koorts is hij toch niet helemaal zichzelf. Wordt nu in plaats van 2/3 keer per nacht zo een 5/6 keer per nacht wakker. Normaal was het 2 keer voeden en 1 keer speentje erin doen. Maar nu helpt een speen niet meer. Dan gaat hij huilen. Dus dan voed ik hem gewoon en valt hij wel in slaap maar maximaal 2 uur later is hij weer wakker. Ben dus erg vermoeid. Dit allemaal sinds de vaccinatie dus hoop dat het niet blijvend is. Of het is toevallig dat het ermee samen hangt. Ben in elk geval al 3 nachten bijna elk uur wakker. Of door hem. Of door mezelf om even te kijken hoe het met hem is. Hij heeft verder geen koorts meer gehad en is erg vrolijk dus weet niet zo goed wat het is.

Dat nonnetje is echt prachtig :D. Met haar mooie blauwe oogjes.

Jammer van de uitslag die nog niet binnen is.

Mijn excuses dat ik trouwens geen namen noem bij mijn opmerkingen. Ik weet nog wat ik gelezen heb maar van vermoeidheid niet meer wie wat geschreven heeft.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Zijn jullie trouwens al eens op vakantie geweest met jullie kleintjes? Wij gaan eind volgende week voor een paar dagen op vakantie naar Italie! Naar Rome! Heb al zo'n zin!! Maar het lijkt me ook eng voor het eerst met ons beebje vliegen en op vakantie. Helemaal nu ons zoontje niet helemaal lekker in zijn vel zit. Hopelijk is het dan weer over. Iemand nog tips?!

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ AMS, knap hoor, omrollen!
    Hoe zwaar is ie dan met zn 66.5 cm?

Hier gelukkig nog in maat 62 maar het gaat wel hard!
    Ze had echt veels te veel leuke kleertjes in 56 en 62, ze kan het amper allemaal aan!

@ Francis balen dat je nog geen uitslag hebt, duurt wel lang he!

Ik lees veel zware nachten hier, balen hoor!

Hier hebben ze beide geen favo knuffels.
    Lisa moet wel altijd 2 spenen met een doekje eraan in bed hebben, doekje moet er ook niet afvallen, dan is het groooote paniek ;)
    Lotje heeft dr vingers.

Die hond uit het zorgpakket heeft Lisa idd ook :)

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Oh en wij zijn alleen nog maar in NL. op vakantie geweest met de kindjes. Ben zelf niet zo van vakanties ;)

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ boordevol, zolang jij rustig bent zal je zoontje dat ook zijn. Wij zijn in december naar NL geweest, dat ging heel goed. Op het vliegveld heeft hij de heleboel bij elkaar gekrijst, maar in het vliegtuig heeft hij heerlijk geslapen. Ze hadden mij aangeraden om tijdens het stijgen en landen te voeden (ivm slikken zodat oortjes niet dicht gaan zitten), maar dat mocht helaas niet van de bemanning. Ik gaf toen borstvoeding, flesvoeding mag wel gewoon. Het gaat er namelijk om dat je baby met zijn rug tegen jouw buik zit zodat bij problemen zijn rug niet kan breken.
    Ik zou iig voor de vlucht even verschonen, kan wel in het vliegtuig, maar gaat niet zo makkelijk. Ik zou ook een dekentje in de handbagage meenemen, in het vliegtuig is het soms behoorlijk koud. En als je die hebt is het fijn een draagzak of doek te hebben voor op het vliegveld of neem je al een buggy mee?
    Als je de wandelwagen of maxicosi meeneemt kan je ze laten cealen of een speciale tas kopen op schiphol, was blij dat ik dat had gedaan want daar staat de naam duidelijk op en er lagen nog 2 precies dezelde maxicosies op de bagageband bij aankomst..

@francis: balen dat de uitslag nog niet binnen is. We hebben het zelfs op video, was toevallig aan het filmen hoe leuk hij zijn hoofd op tilt als we hem op zijn buik leggen, dit hadden we nog niet verwacht..

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @diddlmouses: hij is 6170 gram, niet zwaar genoeg dus.. Maar hij ziet er verder gezond uit met lekker bolle wangetjes dus maak me er niet zo heel druk om.

9. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Charmed: Hier ook al paar weekjes 68, gaat snel he! Ons meisje was altijd al lang, maar krijgt nu ook echt bolle wangetjes. (zie foto!)

Boordevol: Ik heb dat ook hoor, dat ik vaak reageer zonder namen. Ik moet dan zo precies teruglezen anders! En vind het lullig om een berichtje aan de verkeerde te richten. Dus dan maar zo! Spannend hoor, naar Rome. ik ben heel benieuwd hoe het gaat, wil zelf ook heel graag naar Rome, maar vind het nog wel erg spannend om met haar te vliegen (en alle spullen!!!)

Wendy: Wat een schattige foto van Finn. Hier mijn meisje in de box:

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ons meisje is nu ook ongeveer 3 maanden en 3 weken oud !

Op dit moment heeft ze niet alleen ontdekt dat ze handjes heeft, maar ook dat ze er van alles mee kan vastpakken. Ook haar voetjes vindt ze heel erg interessant.

In de box vindt ze het mobile met de klassieke muziek erg leuk. Ook de grote Nijn die kan praten trekt haar aandacht. Boekjes van Nijntje vindt ze ook erg leuk.

Ze slaapt sinds haar 6de week al lekker door. Soms wordt ze 's nachts nog eens wakker .... meestal als ik de volgende dag werken moet ...

Ze vertelt soms hele verhalen in baby-taal en kijkt er dan helemaal serieus bij. Haar motto is "erre" :)

Zelf moet ik zeggen dat ik het erg heftig vind om weer aan het werk te zijn. Ik ben zo graag thuis bij mijn kindjes ... En ik vind dat de weken echt voorbij vliegen. We zien ons meisje echt groeien en zich ontwikkelen ! Heerlijk natuurlijk, maar het mag soms ook wel wat minder snel gaan.

Ze heeft nu trouwens maat 62 in haar kleertjes en sommige kleertjes maar 68 beginnen ook te passen. Welke maat hebben jullie ukkies ?

Groetjes
    Nikki F

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @zon1980: Wat een haar! Je kan haast al een staartje maken of niet, leuk! Bij ons zitten er alleen een paar pluishaartjes op (maar ja, hier hoeven er natuurlijk geen staartjes van gemaakt te worden)..

@NikkiF: kan me voorstellen dat het heftig is om weer aan het werk te zijn, ben blij dat ik nog even niet hoef.. Had verwacht dat ik nu wel weer wat voor mezelf wou gaan doen, maar vind het echt heerlijk om met mijn zoontje thuis te zijn..
    Ons zoontje heeft kleertjes van maat 62 t/m 74 in zijn kast hangen, het verschilt zo per merk. De meeste broekjes zijn 68, maar truitjes kan hij ook nog redelijk wat 62 aan.. Hij is vrij smal, dus sommige broekjes zijn te kort maar zakken wel af...

Ons mannetje gaat vanaf maandag naar babyzwemmen, mag nu in een andere groep meedoen. Er was nog een plekje over en omdat hij nu 4 maanden is mogen we daar al beginnen ipv wachten tot april op de nieuwe cursus. Ben benieuwd wat hij er van vind..
    We gaan ook vandaag beginnen met fruithapje, zal wel een behoorlijke kliederboel worden.. Hoe ging dat bij jullie de eerste keer?

12. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    JAAAA!!! ZE DRAAIT!!! Van rug naar buik!!:D

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hai allemaal!

Wat gaat het snel op dit forum zeg, ik heb net weer bijgelezen, maar reageren gaat lastig...maar vanaf nu zal ik proberen toch meer bij te blijven, want ik vind het wel heel leuk.

Met evy gaat het goed, wat een pinnetje haha! Ze wil niet meer rustig bij me op schoot zitten.

a. ze wil echt loszitten, helemaal rechtop.
    b. ze wil de hele tijd staan...ze drukt zich zo van mijn schoot af. Ik ondersteun haar dan onder haar okseltjes. Als ze staat dan kijkt ze me aan zo van: "zie je dat mam?" :$

ze rolt zich sinds deze week van buik naar rug, van rug naar buik doet ze alleen op onze longchair. in de box is op je rug veel toffer natuurlijk!

dit was even een update over evy, maar ga dus wer meedoen als dat mag!?

groetjes (we gaan eten, witlof)

15. manon2005

manon2005 Lid

17 feb 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed joh Sam draait nog niet en doet alleen pogingen als ik hem op zijn buik leg want daar heeft hij een gruwelijke hekel aan. Morgen wil ik beginnen met babyzwemmen was me alleen vergeten aan te melden hoop maar dat het nog kan. Verder begin ik volgende week met vaste voeding maar ik twijfel groenten of fruit. Ben nu begonnen met het wennen aan een lepeltje geef hem sinds gisteren een beetje mandarijnen sap wel gezeefd hoor en dat vind hij heerlijk. Ze worden groot het kriebelt al voor een broertje of een zusje alleen bij mijn man niet .....helaas.

16. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Leuk babyzwemmen. Ik houd ook van zwemmen, maar vind het zo'n gedoe vaak...

Wij 'moeten' wachten met het fuithapje tot ze 6 maand is. Mijn vriend heeft vroeger eczeem gehad en astma. Nu heeft hij ook iets, waardoor hij al een jaar lang jeuk heeft. Het CB raadt daarom aan te wachten met fruit tot 6 maand :(

Bah, ik had me er echt op verheugd. Even uitzoeken of het echt kwaad kan....

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Allemaal aan het babyzwemmen, leuk hoor!

@ Francis, jaaa wat knap!

@ Juenco, jakkes witlof...

@ Manon, hihi, nu alweer kriebels :D
    Bij mijn meiden zit er 19 maanden verschil tussen, vind ik wel een erg leuk leeftijdsverschil!

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Francis78: Wow! Leuk he! Heb je het gezien?

@Juenco: Wow, nu al rechtop zitten! Lukt het ook echt al?

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Oh ja, hier vandaag het eerste fruithapje gegeven. Geloof dat hij het wel lekker vond (tenminste dat wat in zijn mond bleef).. Ben met peer (verdunt met melk) begonnen.
    Moet wel zeggen dat hij er erg stinkpoep van krijgt (hiervoor stonk het nog niet), hebben jullie dat ook?

20. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ladies !

Ben regelmatig op het forum, maar zie dit topic nu pas :( Wat leuk, allemaal mama's met kindjes van rond de 4 maanden ! Wil heel graag mee kletsen ! Ons kleine ventje wordt deze week 4 maanden.

Groetjes Risa

Deel Deze Pagina