Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ze pakt de speen nog niet gericht... maar de wens van mama is er :) we zijn aan het oefenen en ik hoop dat ze goed naar de andere babies kijkt die al wat ouder zijn op het kdv!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik doe graag mee. onze zoontje heeft in mijn buik te lang krom gelegen daarom was hij een beetje asimetrisch bij de geboorte. daarom heb ik verwijzing naar fysio gevraagd. en we zijn vanaf de week 1 bezig om zijn nek en zijn rug te corrigeren en het gaat prima. ik stel aan fysio dame steeds van die vragen. mag zit houding? ze zei= Nee. 3 maanden is veel te jong. dus heel slecht vr de babies zei ze. (dat is ook wanneer r geen problemen zijn met de rug) wipstoel? niet teveel zei ze(voor onze baby liever helemaal niet) veroorzaakt afplatting of voorkeurshouding. en wip stoel moet laag mogelijke stand zitten. dat geldt dus voor alle babies van 3 maanden.
    hij mag verder bepaalde dingen juist niet voordat hij perfect symetrisch is. zijn hoofdtillen bijvoorbeeld wanneer hij op zijn rug ligt. hij houdt ook niet van op zijn buik te liggen en daarom leerde hij snel zich om te gooien van buik naar rug. maar hij moet helaas op zijn buik liggen. dus ik hem vasthouden zodat hij niet omrolt.
    praten mag hij wel gelukkig, doet ook heel hard soms. en hij huilt bijvoorbeeld: neeeeeeeeeeeee!

3. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Haha, ben niet de enige die druk is met het 'speen-kwijt-probleem'! Ik zag vandaag voor het eerst dat ze probeerde de speen naar haar mondje terug te doen.
    Hier pakt de kleine dame ook van alles vast, ze heeft ook duidelijk voorkeur! Ze probbert er te komen door zich helemaal op de zij te rollen, soms geef ik met 2 vingers een laatste zetje en ligt ze op haar buik! Dat vindt ze een leuk spelletje!!
    Kletsen en lachen kan ze als de beste, ze pakt iedereen in! Zo grappig!

Wij zijn van de week op een ander voedingschema overgegaan, op advies van dames in een ander topic die ik geopend heb...
    Mevrouw was elke nacht om 4 uur wakker ( geen honger!) en ging pas weer slapen na 2 uur spelen en de fles om 6 uur!:$
    Nu maken we haar om elf uur niet meer wakker, maar geven om 20.00 nog een fles en ze slaapt door tot 6 uur!!!:D
    Het is soms even zoeken met die kleintjes....

@belize: ook van 18 nov?? Grappig!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja hoor 18nov woensdag!!goeie dag toch!

5. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Een hele goeie dag! Kon niet beter!!!:D

6. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @ boordevol: Ja inderdaad, 17 november. Ik was oorspronkelijk 19 december uitgerekend maar dit is een mooie datum. Lekker voor Sinterklaas en Kerst.

Zijn er al dames die weer aan het werk moeten? Of zijn er ook dames die lekker thuis blijven met hun kindjes?

Ik moet 16 maart weer beginnen. :( Heb er echt nog geen zin in. Maar ja, het hoort erbij. En gelukkig zijn het maar drie dagen.

Erg leuk om te lezen wat andere kindjes doen van deze leeftijd. Ook herkenbaar. :D

7. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik mag 27 febr weer werken. Had nog 4 weken vakantie achter mijn verlof aan. Heb er wel weer zin in, alhoewel het vast weer flink wennen is! Ik werk gemiddeld 18 uur per weerk, verdeeld in een 4 weeks rooster. Ben soms 10 dagen vrij en dan werk ik er weer 4. Werk in de zorg, dus ook weekends en avonden. Wel lekker qua oppas, heb maar 40 uur per maand nodig, opgeteld voor beide kids.

8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Ik moet as maandag weer ant werk. Zitten thuis lekker in een ritme, dus heb er eerlijk gezegd ook wel weer zin in! Even weer wat anders dan alleen maar mama zijn...

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik moet 1 maart weer werken kijk er best wel tegen op na een hald jaar vrij te zijn geweest.

hij pakt zijn speelgoed al en is dan ook altijd lekker in de box aan het spelen. hij is nu boos omdat hij om wil rollen van buik naar rug maar het wil niet haha

10. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Volgende week dinsdag weer aan het werk hier. 1 week vakantie opgenomen na mijn verlof! Heb er helemaal nog geen zin in... :S elke keer hoop ik weer op het winnen van staatsloterij en dan ga ik gewoon mijn eigen bedrijf beginnen ofzo (geen jurist meer, maar kok :))!

11. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hallo,

Dan mag ik hier ook meepraten....
    Mijn mooie meid is namelijk 3 1/2 maand oud alweer.

Gaat snel he....ze brabbeld hele verhalen tegen iedereen die het wil horen en lachen maar dat deed ze al vrij snel.

Leuk zo al die moeders bij elkaar.
    Ik blijf trouwens lekker thuis bij de kleie ik ga niet meer werken.
    Lekker hoor, lekker relax.

Liefs Romy

12. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wat een leuk idee en wat gaat dit topic snel!

Alexandra heeft hele verhalen te vertellen, compleet met gezichtsuitdrukkingen. Heerlijk om naar te luisteren en te kijken.
    Ze kan inmiddels een kwart slag rollen en probeert naar dingen te grijpen. Vorige week had ze duidelijk last van haar sprongetje, ze was een paar dagen alleen maar aan het huilen terwijl ze normaal nooit huilt!

Ik ga op 3 maart weer aan de slag en ik kijk ernaar uit. Net als Wendy30380 wil ik weer iets anders doen dan alleen maar mamma zijn :)

13. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Hopelijk kan ik dit topic bijhouden....erg leuk om te lezen! Kindjes beetje vergelijken etc...

Charmed: bij jou gaat het dus ook allemaal goed? Slaapt ze 's nachts ook goed?
    Gewoon weer even een werknemer zijn ipv mama lijkt me heerlijk. Ga weer 2 1/2 dag werken (net als voor Finn) en denk dat dit prima te combineren is met 2 kindjes. Kan me goed voorstellen dat als je kindje nog nachtvoeding krijgt en nog niet echt een ritme heeft dat het dan best moeilijk is om te gaan werken.

Hoeveel dagen gaan jullie werken?

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wat leuk al zoveel reacties en aanmeldingen! Iedereen van harte welkom! Ik reageer morgen even op iedereen.

15. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hoi allemaal,

Ik wil ook graag ergens mee kletsen, maar mijn zoontje is bijna 2 maand oud ipv 3 maand, is dat erg??

16. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    wat is er een hoop geschreven! Leuk om allemaal te lezen en te vergelijken.. Ons zoontje heeft nog geen zin om te rollen, maar begint idd ook lekker dingen vast te pakken etc.
    En nu begint hij sinds 2 weken lekker door te slapen ´s nachts. Geloof dat het francis was die problemen had met het doorslapen van de kleine door het wakker maken. Wij hebben dat idd een aantal keer gehad, hij sliep lekker, maar dacht dat het dan te lang was zonder voeding, dus wakker maken voor een late voeding, maar dan vervolgens de hele nacht weer om de 4 uur. Nu zonder het wakker maken voor een late voeding slaapt hij lekker de hele nacht door.
    Weet niet meer wie het vroeg over het zitten op schoot, weet niet of het kwaad kan, maar wij hebben hem ook regelmatig zo op schoot. Als hij last heeft van krampjes is dat de enige houding die hij fijn vind. In de wipper zetten we hem max een half uur per dag, maar dat vind hij erg leuk, helemaal met een dvd van baby einstein op..

17. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Hallo!
    Mijn dochtertje is gister 4 maanden geworden:) Ze brabbelt, gilt heel hoog en maakt geluidjes bij het lachen, echt heel schattig! Ze kan nog niet rollen, maakt ook eigenlijk geen aanstalten maar dat komt vast wel een keer;) Wel trekt ze elke keer haar speen uit haar mond en doet ze hem er verkeerd om in (het ringetje zit dan in haar mond:p) dat vind ze niet zo leuk zelf...

18. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden!
    Ik sluit me ook graag aan, mag wel he?!
    Onze kerel is ook al weer bijna 3 maand, snel gaat dat zeg..
    Het is een kleine vrolijke boef! Verder is ook hij al druk bezig met alles naar zijn mondje brengen, ook de speen lukt af en toe al. En dat brabbelen wat genoemd wordt is hier ook heel herkenbaar!
    Zijn er kleintjes die ook nog steeds last hebben van krampjes? Hier namelijk helaas wel, alhoewel het gelukkig een stuk beter is geworden.
    Verder gaan de nachten goed, hij slaapt van 22:30 tot 07:30, erg luxe!!!
    Op het moment is 'ie een beetje ziek, snotterig, koorts, maar af en toe komt er nog een waterig lachje uit....het is voor het eerst dat hij niet helemaal fit is, vind het best sneu zo'n kleintje....Nog meer zieke babies?
    Vandaag ben ik weer begonnen met werken en eigenlijk viel het best wel mee, zag er net als de meesten van jullie wel erg tegenop!
    Hebben jullie dat trouwens ook dat je je eigenlijk al niet meer voor kunt stellen dat de kleine er niet was?
    En hoe verdelen jullie de zorg? Doet papa evenveel als jullie? Hier gaat dat eigenlijk vanzelf, we zijn ook allebei een dag minder gaan werken. De kleine gaat 3 dagen naar de creche.
    Dat is wel even genoeg info denk ik zo ;), heb het zo snel niet gezien, maar zijn er nog meer kleintjes van 20-11-09??

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hoi,
    Vraag mij even af:
    Dagmar slaapt vanaf ongeveer 8 uur half 9 's avonds, maak hem dan wakker rond half 12 voor een laatste borstvoeding. Daarna gaat hij gewoon weer slapen maar wordt dan vanaf een uur of 4 steeds wakker omdat hij zijn speen kwijt is... Afgelopen nacht heb ik hem geen voeding van half 12 gegeven en werd hij vanaf 2 uur steeds wakker, niet van de honger maar gewoon speen kwijt. Toen om half 5 gevoed. Als ik de voeding van half 12 geef hoef ik pas weer om half 8.
    Werkt het hetzelfde als met een flesvoeding of zit er in de borstvoeding dezelfde samenstelling? Lees hier nl. dat sommige babies wel gewoon bijna een klokje rond kunnen slapen???

20. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Hey mama's,

Ook ik sluit me graag bij jullie aan. Ben sinds 1 week weer aan het werk voor 3 dagen en rolde er weer snel in alhoewel ik er wel tegenop zag. Evi doet het goed op het KDV dus dat scheelt al een stuk. Heb nog een dochter die in juni 4 word. De eerste maanden vond ik zwaar, veel huilen, slecht slapen en erg onrustig. Nu de 3 maanden gepasseerd zijn vind ik het pas genieten.

Evi begint ook te brabbelen en te lachen met geluid. Ze krijgt eindelijk een beetje ritme en slaapt de meeste nachten sinds twee weken door. Omdraaien doet ze nog niet en op haar buikje liggen vind ze ook vreselijk. Ze probeerd nu ook speeltjes in de box te pakken. Moest erg wennen aan de situatie met 2 meiden. Krijg nu pas een beetje de smaak te pakken en ook de oudste begint nu te wennen aan haar zusje en de aandachtverdeling.

Voor de rode nekplooien gebruik ik (lach niet): Maizena;). Dat werkt echt super en is beter (inademen) en goedkoper als talkpoeder. Gewoon een beetje met je vingers er tussen smeren en verder goed drooghouden die nek. Tip van oma;).

Evi laat ik ook op schoot zitten terwijl ik mijn voeten op de salontafel heb. Mama als wipstoel;), en dat gaat prima en is leuk om contact te maken. Ook de wipstoel i.c.m. baby Einstein zijn hier favoriet.

Leuk deze club! Groetjes

Deel Deze Pagina