Yeeeh! Heb jullie weer gevonden! Hier lekker wezen babyzwemmen, het was erg leuk maar mocht geen foto´s maken of filmen:x. Hij zag er zo schattig uit in z´n zwembroekje en badmutsje.. Ik zal morgen even op iedereen reageren, ben nu eigenlijk wel aan mijn bedje toe.. Mbt titel club3 is nl prima, maar volgensmij kan er ook wel november mama´s van gemaakt worden. De titel maakt me niets uit zo lang hij maar niet opgeheven wordt, vind het wel gezellig hier..
AMS; jij vroeg hoe ik de groentehap aanmaakte toch? Ik gebruik gewoon de flesmelk. Zo stond het ook in Opperdepop! babykookboek van AH. Erg leuk! Maar dat is voor jou waarschijnlijk lastig te krijgen? Wil wel proberen wat in te scannen en naar je te mailen? Dan moet je je mailadres even PB-en... En ik geef wat ze opkan, dat geeft ze zelf al heel duidelijk aan. Meestal ongeveer 20 lepeltjes.
Diddl: alle kilo's van de zwangerschap ben ik al kwijt, maar nu gaan we gewoon voor die andere 10 die er nog af moeten! En ik zou gek worden als mn vriend zo weinig thuis was....mag ik vragen wat voor werk hij doet? Vind Club3 trouwens ook wel prima... AMS: waarom mocht je geen foto's maken? Francis: groentehap aanmaken met flesmelk? Nog nooit van gehoord...ik gaf het bij Sem altijd uit een potje of gewoon vers. Goed als ik mijn mailadres ook even in een PB stuur? Hier is Finn de laatste week zooooooo zoet. Je hoort hem alleen alstie honger heeft of moe is. Verder ligt hij dan in de box te kraaien of lekker te slapen. Nog geen enkele poging om te draaien hier. Hij ligt nu wel heel de tijd verwonderd naar zn handjes te kijken...
@francis78: dat is lief van je, maar toevallig heb ik hem voor kerst gekregen.. Omdat we zoveel bagage hadden heb ik hem nog in NL laten liggen. Neem hem met pasen mee.. Dacht ook idd met melk, net als de fruithap.. @wendy30380: het mag hier dus schijnbaar nooit, alleen de laatste dag van de cursus maken ze een uitzondering en kunnen ouders van kindjes die dat niet willen wegblijven (iets met dat ze niet kunnen controleren wat er mee gedaan wordt).. Jammer, maar gelukkig vond hij het zwemmen zelf erg leuk. Morgen mogen we weer, dit keer ga ik..
tim is goedgekeurd!hij is nu symetrisch en zijn ontwikkeling is prima. nu alleen nog de enorme afplatting aan zijn hoofd.maar daarvoor zal hij vanaf 6 maanden een helmpje dragen. dat is puur vr het kosmetische. we zullen zien of het inderdaad nodig zal zijn. voor degenen die nog niet omrollen meegemaakt hebben: van rug naar buik werkt zo: wanneer hij zijn voetjes zo hoog kan tillen dat hij die kan pakken met zijn handjes is hij pas in staat om om te rollen; rond 5maanden oud. wat je nu wel kunt zien is dat hij zijn beentjes in de lucht gooit daarmee ook zijn billen tillend. zo verstrekt hij zijn buik spieren. en graag geen uitgestrekte armen bij buik ligging, hij moet op zijn elleboogjes, dus gebogen armen. dus de babies die nu al van rug naar buik draaien zijn ver in de ontwikkeling:nogmaals gefeliciteerd!
ja, nou ik moet haar natuurlijk wel steunen in haar zij, anders kukelt ze opzij. Maar ik houd haar heel losjes vast en dan moet ik haar ineens weer heel goed vastpakken, want ze schuift zo hup van schoot...om te gaan staan dus...raar kind @Francis: geeft niet hoor, begrijp het helemaal...hier ook echt geen tijd. En ai...arme Janiek, haar armpje Gelukkig is alles goed en ook met haar heupjes pfff!!! Lijkt me een hele geruststelling of niet? @belize: Wat een flinke knul zeg! En wat vreselijk van het poepen...ik kan me voorstellen dat je mee gaat huilen. Ik heb er zelf ook wel eens last van en jeetje, dat doet pijn!!! Arm ventje. @Risa: welkom! @Diddlemouses: witlof is wel lekker en ook hier gaat echt alles in haar mond, sokken, spuugdoekje, speeltjes, mijn haar/handen, haar truitjes die ze aan heeft (gewoon onderin pakken en dan net zo lang eraan trekken dat je het in je mond kunt stoppen etc.) @all: Evy is vreselijk verkouden. Vannacht hebben we daardoor nog geen 2 uur geslapen. Ze had het zo benauwd, ze slaapt alleen met een speentje en ja, dat gaat niet als je neusje verstopt zit. Wij dus in de weer met neusspray (krijsen!!!!), Luuf (rode plekken op borst en rug ) en uien (stinken!!!!) Zucht, ik hoop dat het vannacht beter gaat, want dit is wel vermoeiend (ze slaapt toch al niet zo best...) Zal zo ook nog even een foto proberen te plaatsen van mijn apie!
Belize, wat fijn dat alles goed is! Juenco, hopelijk gaat het snel beter.. Misschien helpt een zetpilletje? Wij geven sobrepin (weet niet of je dat ook in NL kan krijgen) voor verstopte neus en hoesten.. Hier verder weinig nieuws..
Nee, denk het niet, want op google is alles in het spaans. Wat is het dan? Mischien is er iets vergelijkbaars te verkrijgen of heeft het een andere naam.
@ AMS, jammer dat je geen fotos mocht maken. Het is eigenlijk toch te gek voor woorden he dat ze zelf daar al op moeten letten. @ Wendy, oei nog 10 gewone kilos, succes ermee! Ik ben het dus niet anders gewend dat we heel veel met zn 3tjes zijn. Mn vriend repareert containerkranen. @ Belize, wat fijn dat Tim is goedgekeurd!!! Jammer dat hij zo'n erge afplatting heeft, maar gelukkig is dat met een helmpje goed te veranderen. @ Juenco, beterschap voor Evy, hopelijk slaapt ze vanacht beter. Jammer dat het fotos plaatsen niet lukt?
Wat fijn om te horen dat het goed gaat met de heupjes! Witlof, zonder het hart, vind ik ook lekker... eet het ook graag rauw in een salade. Verkouden kleine is niet fijn! En ik zou het ook prettig vinden als er nog 10 kilo af is... dan heb ik mijn tienergewicht weer terug. Studeren levert veel mooie dingen op, maar het is ook funest in mijn geval geweest voor mijn gewicht!
@Juenco: Sobrepin is van Tede-Meiji Farma (idd spaanse farmaceut). Er zit 20 mg sobrerol als werkzame stof in. Maar hopelijk heb je het niet meer nodig... Hoe gaat het vandaag?
@ juenco: Hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk iets beter? @ belize: gelukkig is tim goedgekeurd! Mijn buurjochie had ook zo'n helmpje, met legerprint! Best stoer hoor! En die heeft er niks geen last van gehad! @ AMS: dus je gaat met de pasen ook culinair aan de slag?? @ mejosje: door de studentenhap of de kroegfeestjes?? Wel leuk toch?? Janiek heeft niks overgehouden aan haar armpje, gelukkig! Ze eet heerlijk haar hapjes en frustreerd zichzelf door steeds te draaien en niet terug te kunnen....Kortom: het gaat goed hier!!! Ze begint ook wat langer te slapen, ook lekker! Ga nu rennen, de oudste is zo vrij!!
@francis78: dat weet ik nog niet, maar we hebben iig in de planning staan naar NL te gaan. Hopelijk wordt er lekker voor ons gekookt, maar wie weet ga ik zelf aan de slag...
Ahh Evy zit zo vol...ze hoest heel zwaar, net een volwassen vent Ben op advies van de doktersassistent toch maar even langsgereden om te laten luisteren. Goed in de gaten houden, want volgens hem ging het RS-virus flink rond....balen! @francis: haha, arme Janiek, zo gefrustreerd! Het lukt haar nog niet om van buik naar rug te rollen? Komt vast snel! Wat heerlijk dat ze zo geniet van haar fruithapjes! @Wendy en Mejosje: ik moet ook nog 10 kilo kwijt, maar ik doe mijn best niet...op de één of andere manier boeit het me niet (maar als ik dan weer in de paskamer sta :x:x, dus even aan de slag!)
Mogge meiden! Juenco: gaat t al wat beter met Evy? Ik ga nu geen nieuwe kleren meer kopen, ben die paskamers ook meer dan beu! Hmmm...lang leve het online shoppen Hier vanmiddag weer even wegen met Finn, ben benieuwd! Welke kindjes krijgen al 4 flessen? Hoe ziet jullie schema er ongeveer uit? Ga zo Sem even naar de psz brengen...kan hij weer even wat energie kwijt
ik vroeg me ook af van de schema s. we zijn hier heel erg aan het rommelen. tim krijgt om rond 6u zijn eerste flesje=150/5,plus20cc water, ik probeer dan hem te laten slapen. vaak een uur, maar soms 1,5 uur lang, maar soms wil hij eerst spelen dan slapen. 7:15u tot 8;45 slapen of vanaf 8u tot half tien. dan om rond 10u 180/6 plus 20cc water, 11:15u slapen tot om rond 13uur. hij moet dan om 14uur weer, maar hij houdt t ni vol tegenwoordig, dus om 13uur weer. dan om 15uur krijgt hij 60/1(extra vocht dus) daarna weer 17;30 of 18uur, ligt aan hoe hij het doet, 180/6 plus 20cc water.. daarvoor in bad, en als het mooie weer is ff naar buiten rond om 16uur. en ik maak hem wakker om 23u voor n flesje 180/6 plus 20cc water. hij ligt meestal in bed rond 19uur. t is heel erg rommelig. maar tim heeft dus last van verstopping. en wanneer hij wakker is moet hij nog steeds fysio hebben...
Hier om 7.00uur 160 ml borstvoeding (afgekolft) 11.00 uur fruithapje (1 stuk fruit + 60 ml melk) 15.00 uur 150/5 melk 19.00 uur 160 borstvoeding + 1 schepje pap 23.00 uur 150/5 melk