Hoi meiden, Heb een tijd niet gereageerd, wel tijdens de voedingen bijgelezen..., maar gewoon geen tijd gehad om mee te schrijven. Maar we pakken de draad gewoon weer op..! Begin maar meteen met een klaagzang...want de laatste tijd is het echt kermis hier. Mevrouw zit nu volgens mij midden in haar sprong en het is echt zwaan kleef aan hier... Nu is ze van zichzelf nogal een dramaqueen...een lekker mopperkontje is het, maar nu wordt dat dus extra versterkt. Pfff...kan mijn kont niet keren of madam begint te brullen... Wil constant rondgedragen worden echt heel vermoeiend. Mijn mantra is nu: "het gaat voorbij"...en dat geeft mij weer wat kracht...hahaha... Verder ben ik eergisteren met haar naar een osteopaat geweest vanwege haar reflux, maar moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal maar een beetje vaag vond. Het CB had haar aangeraden dus ga ervan uit dat ze verder wel betrouwbaar is, maar heb er achteraf gewoon geen goed gevoel over. Het feit dat ze na afloop meteen haar agenda pakt voor een vervolgafspraak zonder dat mij duidelijk is wat het behandelplan is en hoeveel behandelingen ze nog nodig heeft. Vond het een beetje bijdehand van haar eigenlijk... Daarbij heeft ze mijn meisje twee minuten ofzo op haar kop gehouden (wel op een veilige manier hoor) om zo de 'flow of life' beter te laten doorstromen... iets met het ruggemergvocht wat niet vrij kon stromen bij haar...tja...ben van mijzelf wel een beetje een 'zweefteef', maar dit vond zelfs ik vaag. Maar goed...ze heeft dus nog steeds last van reflux en wil toch nog een poging doen bij iemand anders. Lees veel goede verhalen over de behandeling bij reflux en gun mijn meisje gewoon wat meer rust. Dus als iemand nog een (echt) goede osteopaat weet in Den Haag e.o. dan hoor ik het graag! Verder weinig nieuws... mevrouw rolt nog niet, maar doet wel erg haar best. Ik ben begonnen met lepeltjes pap geven van bv en rijstebloem en dat gaat redelijk. De helft gaat er nog uit, maar ze vind het volgens mij best lekker (heb de vanille smaak...ontaarde moeder die ik ben...). Volgende maand ga ik met groente beginnen. Nou..de sirene gaat weer af dus ik ga er weer vandoor...! Volgende keer zal ik wat socialer zijn en niet alleen maar over mezelf praten...
Hoi dames! Juenco: Hoest evy nog steeds zo erg? Hier hoest ze ook al lang, maar eigenlijk alleen 's nachts erger. schema: Hier een beetje zoekende naar een nieuw ritme. Soms hoeft ze de laatste fles niet, maar vaak ook weer wel. En sinds 2 dagen lijkt ze zat te hebben van de borstvoeding. Dat is weer iets nieuws. Zit ze alleen maar met de fles te spelen en te klooien. Was al teruggegaan naar 2 bv en 3 kv, maar is nu sinds vandaag 1 bv per dag. Tja, als ze het niet meer lekker vindt...... Maar goed, meestal is het nu: 7.00: 170 gekolfde bv 11.00: 180/6 kv 15.00: 180/6 kv !9.00: 180/6 kv 22.30/23.00: 150/5 kv Als we wat achterlopen op schema laat ze de laatste vaak weg. Belize: waarom krijgt Tim eigenlijk extra vocht? Houdt hij het anders niet vol tussen de voedingen? Of is dat vanwege de verstopping nu? Noola: Pff dat zijn inderdaad vermoeiende sprongetjes zeg. Ik moet zeggen dat ik het nooit zo erg heb met mijn kleine. Wel eens een moeilijk dagje, maar niet zo erg. Ach ja, komt weer goed moet je inderdaad maar denken!
@ Wendy, Lot krijgt 4 flessen 9.00-13.00-16.30-19.00 Maar nou is Lot wel heeeeeel makkelijk, en die maakt al zo'n lange nacht!! Lisa heeft dus nooit op 4 flessen gezeten, en die ging met 13 maanden pas naar 5 flessen Vandaag de hele ochtend in het ZH gezeten voor Lot. We werden overal heengestuurd maar we hebben nu de definitieve uitslag van dr heupjes en.... ALLES IS GOED!!!!! Wij zijn helemaal blij
Kom net terug van sporten en ben kapot , dus een kort berichtje van mijn kant... Diddlemouses: gelukkig, fijn dat het goed is!! All: Evy hoest nog erger! Het is heel zielig, het doet haar nu ook zeer, ze kijkt heel zielig/pijnlijk als ze hoest. Ook drinkt ze heel slecht...max. 100 cc. Lang leve het kinderdagverblijf! Ze is net beter van die akelige buikgriep
@diddlmouses: wat fijn, zo'n goede slaapster! Evy wil echt die laatste fles nog hebben. Heel soms moeten we haar wakker maken. HEb gevraagd aan het CB of we dat wel moesten doen en ze zei: "ja, je kan pas over naar 4 flessen als je kind 6,5 kilo is, tot die tijd moet je haar wakker maken' Hoe zit dat bij Lot? Hoeveel drinkt ze met die 4 flessen? @Zon: hoe lang hoest jouw kindje dan en heb jij er iets voor gegeven? De dokter raadde me bisolvon aan...maar eens proberen. @Noola: wel heel freaky ja! Op de kop voor de flow of life...??? Ben zelf helemaal geen zweefteef (geniaal ), dus dit is voor mij écht vaag. Wel weet ik dat het kán helpen (mijn nicht heeft het gehad met haar huilbaby en het hielp goed) Dusss, succes met het vinden van een goede osteopaat!
Weer goed nieuws over heupjes! Gefeliciteerd! @francis: Kroeg & onregelmatig leven in het algemeen... de studentenhap is meestal wel gezond... beetje vlees en groenten + rijst of pasta, dus geen vette bek. @nolaa: Ik zou ook mijn bedenkingen hebben bij een osteopaat. Geen zweefteef hier, maar ik ben wel een keer geholpen bij een hoofdpijn door via mijn drukken op verschillende plaatsen op mijn voeten en mijn hoofdpijn trok toen echt weg, dus wellicht dat er iets in zit (was een kennis die dat bij mij deed, geen osteopaat... maar een politicus in the UK... echt iets totaal anders). Maar waarom ze meteen met van die rare termen aan moeten komen als flow of life... @jeunco: Hoe lang drinkt Evy al zo slecht? Hoop dat het snel over gaat. Hier nog steeds 5 voedingen! Ondertussen is onze dame zo dorstig, dat ze makkelijk 210 weg kan drinken. Ze begint ook steeds beter te slapen... alleen het kdv krijgt er overdag niet zoveel voeding in. Dat kan betekenen dat ze overall niet genoeg binnen heeft gekregen en ineens 's nachts toch nog een slokje wil. Dat krijgtt ze dan ook gewoon, ze maakt er geen gewoonte van tot op heden. Als ze thuis is wordt ze denk ik minder afgeleid, maar dan is ze weer iets minder moe van alles wat er om haar heen gebeurd. Ieder nadeel heeft zijn voordeel toch? Of was het andersom... niet zo'n voetbalfan!
zon: ja extra vocht is vanwege de verstopping.als het goed gaat zal ik het niet geven. en het gaat wel beter. poep is niet meer zo hard. goede heupjes!jippie! he 4 flesjes vanaf 6,5kg?dat wist ik niet. dan mocht tim vanaf 7 weken of zo. ik ben net buiten gewst, kleertjes gekocht, maat 80 en grote 74. hij heeft al rompertjes van hema maat 74/80. hele leuke dingen. ook een zonnebril! tim knippert teveel met zijn ogen als we naar buiten gaan. en krijgt ook traantjes van scherpe lente zon. ik ben benieuwed hoe het zal gaan met een bril.ziet er wel grappig uit.
@All: morgen vliegen we naar Rome. Sorry dat ik de laatste dagen niet meer heb gereageerd. Ik was erg druk met de voorbereidingen en erg moe door het slechte slapen van ons zoontje. Het ziet er naar uit dat het nu weer goed is en dat hij dus midden in een sprongetje zat. Wel een hele heftige die een lange week heeft geduurd. We blijven niet lang (paar dagen) en zodra ik terug ben ga ik weer bijlezen. Niet teveel schrijven aub!!! . Fijn trouwens van alle goede heupjes, zachte(re) ontlasting etc. Tot snel!!!
En nog bedankt voor de vliegtips! Ik had ze al gelezen en in mij opgeslagen maar vergeten hier te melden. Het was dus niet voor niets!
@Noolaa: jeetje, wat vervelend zeg die reflux, hopelijk komt er snel een oplossing.. Een dat ronddragen herken ik helaas, hopelijk gaat het snel over.. @Diddlemouses, wat fijn dat de heupjes goed zijn! @juenco: hoe is het met evy? gaat het inmiddels iets beter? @belize: wat leuk, heb ook zin om te shoppen.. Waar heb je de zonnebril gekocht? Ben nl ook op zoek..
@ Juenco, hmmm nou mijn CB zegt dat dus helemaal weer niet. Lot was de laatste x (3maand3week) nog maar 5190 gram maar 4 flessen was gewoon goed. Ze zat toen nog wel 9.00-13.00-17.00-22.00 dus die laatste hebben we gewoon verplaatst naar 19.00. Ze krijgt 4x 180+6 maar dat gaat niet allemaal op. Maar goed ze doet het er super op, zo lief, tevreden vrolijk meiske! En ze groeit netjes via haar eigen curve (de onderlijn dat wel maar dat zat mn oudste ook) @ Beliza, bizar man, Tim al in 74/80 @ Boordevol, heel veel plezier!!!! Hopelijk gaat het allemaal goed, maar dat zal vast wel!!
Hey Meiden, Ik ben heel lang niet geweest en hoop dat ik nog mag meeschrijven. Heb lekker genoten van mijn zoontje. Ik moet volgende week dinsdag weer beginnen met werken . Aan de ene kant lekker om even niet alleen mama te zijn maar heb er wel moeite mee mijn zoontje los te laten. Maar dat gevoel kennen jullie waarschijnlijk wel. Wat een goed nieuws dat de heupjes goed zijn! Wat een opluchting. @Boordevol: Fijne vakantie. Geniet er van. @Juenco: Wat ontzettend zielig voor Evy. Arm meissie. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar. @Belize: Jeetje wat is Tim een grote jongen. 74/80 Maar wel weer leuk om nieuwe kleren te kopen. Hier gaat alles goed. Mijn zoon komt nog 1 x per nacht. Standaard rond half vijf. Met of zonder rijstebloem. Maakt niks uit. Nou ik ga proberen om het nu weer bij te houden. [FONT="]Tot snel[/FONT]
nee nee, tim is nu 68/74 en ook 80, maar bij zijn nieuwe kleding heb ik nu ook 80 bij. 80 is nog wel groot vr hem. maar het ligt aan de merk een soort en stof. hij heeft wel nog 2broekjes en een spencertje die passen in maat 68. het blijft moeilijk om kleding vr hem te vinden. omdat d meeste kleding lijnen vr babies tot 68 lopen. maat 74 is officeel eigenlijk vr 8-9 maanden oude babies. en die hebben langere armen en benen en nek. hij zou nu 8kg zijn. maar hij heeft wel t postuur van zijn leeftijd. zonnebril heb ik bij V&D gekocht,bij de baby afdeling. t heet babybanz
ik wil ook wel meekletsen! Mij zoontje heet Luuk geboren op 27 oktober 2009 gr Gaby einde van deze maand dus 5 maande oud. ga snel bijlezen is nu een beetje laat
Even snel: Juenco: wij hebben ook Bisolvon in huis gehaald, maar heb het nog niet gegeven, lijkt nu minder te worden met hoesten. Inderdaad wat je zegt: lang leve het kdv! Sinds ze daarheen gaat (1 febr) heeft ze twee keer buikgriep gehad, 1 keer griep, 1 keer verkouden en nu die hoest. En tot gisteren had ze al zo'n 3 weken last van diarree. Is nu eindelijk afgelopen. Maar......ik vraag me af wat het volgende is sjongejonge.
HOi, het schijnt inderdada zo te zijn dat kinderen de eerste twee jaar meer ziek zijn als ze naar kdv gaan, maar daarna bijn anooit meer gr Gaby
Ik denk idd dat als ze nu niet ziek worden ze dat wel worden als ze voor het eerst naar school gaan. Hier zeggen ze telkens tegen ons dat we ons zoontje niet naar het kdv mogen brengen omdat hij dan ziek zou worden, maar hij zal toch een keer zijn weerstand op moeten bouwen... Het is natuurlijk wel zielig zo'n zieke baby, maar je kunt er helaas weinig aan doen. Beterschap voor alle zieke kleintjes en fijn weekend voor de rest..