Goedenavond meiden!! Gister weer wezen wegen met Finn en hij zit nu op de 6400 gram. Hij groeit niet super hard, maar het gaat prima. Laatste fles eraf zei ze dat je dat beter kan doen als hij met die fles gaat lopen klooien. Nou hier "zuipt" hij die bijna gewoon nog leeg, binnen 10 min! Dus kijk nog wel even. Denk dat ik probeer hem eraf te halen als hij ook wat fruit en groeten krijgt..... Welkom Gepke!! Wow Belize, je zoon is echt groot! Heeft hij zeker wel lekker van die spekjes? Hier gewoon nog in maatje 62 hoor... Hierbij nog een fotootjes van onze jongens....
@ Belize, hier is 68 nog te groot @ Pasja, welcome back! Wennen hoor, weer gaan werken! @ Gaby, welkom, gezellig! @ Wendy, Finn netjes gegroeid dus! Leuke foto van je kerels, lief!!!
Belize: hier maat 68, ik ben benieuwd hoe groot/zwaar ze nu is, we zijn al lang niet meer naar cb geweest (uitgesteld omdat ze toen ziek was). Ik gok 66 cm en zo'n 7000 gr. Ook zeker geen kleintje dus, vooral niet voor een dame. Manlief is 1.94 en ik 1.72, dus had ook geen kleintje verwacht. ook is ze 15 dagen na uitgerekende datum geboren, telt ook mee. all: Ik denk dat m'n kleine bijna kruipt ! Ze ligt op haar buik nu net zo lang moeilijk te doen tot ze vooruit komt en dat lukt! Nu nog een beetje op z'n zeehonds zeg maar, maar het lukt haar wel! Ze schuift ook echt haar benen onder haar en kont omhoog. Tjee, wat gaat dat snel, komen die van jullie ook al vooruit??
wendy, ze lijken heel erg op elkaar vind ik. gecloond zeker! en nee geen spekjes helaas hier. in de laatste tijd groeit hij ook in de beentjes en armpjes dus helemaal hele dunne jonge aan het worden. zon, snel beginne met kruipen. dat is straks ook wenne he, dat ze mobiel zijn.
@ Wendy: Wat een mooie kereltjes heb jij zeg. Super schattig. @zon: Wauw, dat is vlot. Nu al kruipen. Leuk hoor. Gaat echt snel!! @ all. Mijn kleine mannetje is ziek Hij is ontzettend verkouden en heeft ook 38 graden koorts. Arme jongen. Ik wilde morgen beginnen met babyzwemmen maar dat heb ik even afgezegd. Morgen moet hij ook naar het CB voor zijn 3e prikje. Geven ze dat als hij al ziek is? Wat wel leuk is, is dat hij zich vandaag van zijn buik naar zijn rug heeft gedraaid. Twee keer. Vorige week had hij zich al van zijn rug naar zijn buik gedraaid. Wat gaat de tijd snel he?
Hallo, Hier was Luuk twee weken geleden 61 cm en 5610 gram. Is Luuk dan zo klein of zijn jullie kindere gewoon wat groter. Hij is sinds van het weekend in maat 68 en zijn we ook begonnen met een pyama aandoen vanaf de 19 uur voeding. Zijn hier nog ouders die bv geven. Mijn zoontje krijgt nu nog 5 keer per dag bv en een fruithapje. Het cb had aangeraden om daar mee te beginnen als ze het eten uit je mond lopen te kijken. En aj gisteren een ijsje gehaald en hij zat lekker het uit mijn mond te kijken. Ja van fruithapje zit hiij al na 4 hapen vol, maar smikkelt wel. Hij zit nu inzichzelf te kletsen in de box. En dat de tidj snel gaat is inderdaad waar. Ik wou het bij de eerste niet geloven, maar ja die is nu a bijn adrie en half. gr Gaby
tim was 2 maanden oud toen hij naar etende monden begon te kijken.daarom eten we ook niet waar hij bij is. hij heeft zo honger. maar vandaag heb ik begonnen met worteltje. hij dronk zijn flesje in 5 mn tijd(met speen 1, dus kleinste dat er is.)op en daarna huilde hij zo hard in de afgelopen dagen dus ik dacht hij heeft zo constant honger. het ging goed met zijn eerste hapje. o wat ben ik toch trots!ik dacht dat ik nu moest beginnen want ik zou niet weten hoeveel honger hij zou hebben als hij 5 maande oud wordt ofzo. gepke je baby is in prima maat. je zou dan geen pijn in je rug hebben na het laten boeren denk ik...hahahah.
hahah nee zeker geen pijn in min rug. Moet zeggen dat iik ook wel geniet van zo'n kleintje. Het gaat allemaal al zo snel voorbij. Fijn dat het groentehapje goed is gegaan en trots mag je zeker zijn gr Gaby
@belize & Diddlmouses: tsja, dat zeiden ze, maar ik vind het ook wat vaag hoor. Sowieso vind ik het CB maar apart af en toe. "nee, als je kind aanleg heeft voor allergie, maag ze nog geen fruithapje. Nou ja, het schijnt tegenwoordig weer veranderd te zijn, maar ons beleid is daar nog niet op aangepast..." OK...ik moet dus wachten tot hun beleidsmedewerkers de boel op orde hebben?? Ik ga zelf wel even googelen @boordevol: veel plezier. Laat je weten hoe het was en hoe het ging met een baby? @Zon: ah neeee, wat sneu voor je kleintje (en voor jou) Er staat ons dus nog heel wat te wachten. Wij geven wel Bisolvon, want ze moest bijna overgeven van het hoesten steeds. Vond het wel spannend, ik houd niet zo van medicijnen bij baby's. @all: het gaat nu beter met Evy, ze is nu "gewoon" verkouden, dus wat hoesterig en snotterig. Wel drinkt ze nog minder, ze zit nu weer op de 120 of soms 150 CC. Over rompertjes gesproken...het valt me op dat die al snel te kort zijn. Ik heb mt 62/68 gekocht bij de prenatal en ze zijn haast al te klein....terwijl Evy +/- 63 cm is en nog geen 6 kilo. Ook die van de Hema worden al te klein, 74/80 past denk ik ook al wel. Valt dus best klein allemaal.
@ Zon, zoo nu al bijna kruipen, dat zou wel heel snel zijn! @ Pasja, ahh je ventje ziek. Idd maar niet gaan zwemmen dan. DEnk dat als ie echt ziek is ze de prikken niet geven hoor, maar dat zal ook wel per CB verschillen en wat je zelf wilt natuurlijk. @ Gaby, Lot was met 3m3w ook maar 5190 en 61 cm. Pyama draagt ze hier al bijna vanaf het begin. @ Juenco, fijn dat Evy beter gaat! Drinkt ze nog 5 flessen? Hier zijn de rompertjes 62/68 vd prenatal en hema toch nog aan de grote kant. Vandaag en gister naar verjaardagen geweest, dus heb mn meisje(s) weer even kunnen showen Ze hebben zich weer voorbeeldig gedragen
@Gepke: Mijn zoontje was ongeveer zo lang en zwaar een maand geleden. Morgen weer wegen en meten. Maar ik zou me niet druk maken hoor. (Als je dat al doet) De een groeit sneller dan de ander Wij deden ook al vanaf bijna het begin bij zijn 1-na laatste voeding een pyjama aan. @Belize: Ik ben ook sinds 4 dagen begonnen met fruithapjes. Mijn zoon had volgens mij ook steeds meer honger terwijl ik op het maximum zit. Hij krijgt maar een paar hapjes per keer maar volgens mij vindt hij het erg lekker en zit er weer iets langer tussen de voedingen. @Juenco: Wat goed dat het beter gaat met Evy. Wel zielig dat ze nog steeds verkouden is. Dat is zo verschrikkelijk om te zien. Kon je het maar over nemen he? @Diddlmouses: Leuk is dat he? Je kind(eren) showen. Vandaag kwam er nog verlate kraamvisite (hij is al bijna 4 maanden, maar ach) En toch vond ik het erg leuk. Met mijn zoon gaat het niet beter. Koorts is toegenomen en het klinkt zo zielig. Zijn oogjes zijn rood en waterig en hij ademt moeilijk. Gelukkig drinkt hij wel goed zijn flesjes op. Ik laat zijn slaapzak uit vannacht. Alleen pyjama en dekentje. En hij heeft een halve zetpil gekregen. Maak me nu al druk om dinsdag omdat ik dan weer moet werken. As hij zich zo voelt wil ik hem niet naar het KDV brengen. Als ze hem al accepteren. Misschien mijn dag maar verschuiven of mijn man kan vrij nemen. Is wel een beetje vreemd als ik na een half jaar niet werken bel om mijn dag te ruilen. [FONT="]Nou ja, eerst de nacht maar doorkomen![/FONT]
@pasja: Vervelend die koorts. Wordt baby's temp wel lager na het geven van het halve zetpilletje? @de mama's die al wel paracetamol hebben gebruikt: gebruiken jullie de 60 of de 120 mg? Kleding en romperprobleem: 68 is denk momenteel toch wel de maat van de meeste baby's in de leeftijd van rond de 4 maanden? Kiek kan van sommige merken ook nog wel 62 aan (noppies, nijntje en hema vind ik groot vallen). Bij veel van de rompers heb ik nog wel eens het idee dat ze bij de fabrikant zijn vergeten dat er ook nog een enorme luier in moet Ik heb wel hema & h&m rompers, maar ik zweer bij petit bateau... qua lengte zitten ze gewoon ook goed en na 5 keer wassen zijn ze nog steeds mooi. Dat kan ik van de hema en h&m rompers niet altijd zeggen. Ik ben hier begonnen aan de rijstebloem in de fles... aan alleen melk had ze echt niet meer genoeg. Ze kijkt eten nog niet echt uit je mond. Heb wel het idee dat het begint te komen, maar voor een fruithapje denk ik dat we nog een stapje moeten maken. Ik ben weer een heleboel vergeten te reageren, dat weet ik zeker! Volgende keer doe ik weer een poging!
petit bateau? ik zal dit ff googlen. het is zo vervelend dat de kleding qua lengte past maar nog te ruim is. hij krijgt dan koude beentjes. wat goed dat evy nu beter eet. krijgt ze 5 keer of 6 keer? pasja, je hebt gelijk, ze moeten op een gegeven ook ziek worden en daarmee weerstand opbouwen. maar blijft heel moeilijk.beterschap. ja zetpil van 60 hier. binnekort weer een ineenting en ik zal zien of dat genoeg zou zijn. tim krijgt altijd koorts en urenlang huilen en veel last van die vaccinaties. tim kan niet meer slapen.pffff. ik wieg hem in slaap(heel moeilijk) maar blijft vaak gewoon wakker tussen de voedingen en in de nacht ook wakker. piepen kreunen en brabelen. hij wil echt niet alleen zijn. hij heeft ook honger heb ik het gevoel, maar ik heb hem slechts een keer groente hapje gegeven(lekker gepoept vanochtend!) maar hij moet denk ik 2 keer per dag. hij pakte het lepeltje met beide handen en hysterisch volgen met zijn hoofd hoe het lepeltje weg ging van zijn mond en weer met eten terug kwam. en in bad doet hij zo moeilijk. hij tilt zijn beentjes op en zijn hoofd naar beneden, hele rare bewegingen. ik wist niet wat hij probeerde. maar eindelijk gister: hij kan nu zijn voetjes zien en hij probeert die in het water te pakken. heel moeilijk om hem vast te houden. hoe gaat het bij jullie in bad?
Hoi allemaal, Heb net even geprobeerd alles bij te lezen en heb niet veel tijd dus reageer niet op iedereen persoonlijk maar op de dingen die ik onthouden heb.. Sorry... Hier tot 1,5 week geleden alleen bv gegeven (wel de laatste tijd afgekolft ivm rugklachten), maar hij kwam niet meer genoeg aan en had honger. We zijn begonnen met 2 kv per dag en 1 x eetlepel pap door de bv. Na een paar dagen fruithapje en sinds eergister 's middags pap. Hij was tussen vorige week vrijdag en de volgende maandag ruim 300 gram aangekomen dus heeft echt honger gehad.. Ik merk dat mijn produktie nu behoorlijk achteruit is gegaan, kolf nu misschien nog maar 1 volledige voeding dus ga denk ik stoppen.. Rompers verschillen hier zo per merk, heb maatje 62/68 t/m 80 in de kast. Die van hema zijn allemaal te wijd en kort. De mouwloze van prenatal zitten wel goed, maar met mouwen ook te wijd en kort. Petit bateau is perfect voor lange dunnetjes. Het kost wat, maar dan heb je ook wel wat. Blijft idd mooi in de was en de pasvorm is goed, tenminste geen blote schoudertjes... Las dat Evy weer beter is (nou ja op de verkoudheid na), wat fijn! Gaat het slapen beter? De prikken geven ze hier niet met koorts en wij moeten nu zelfs voor verkoudheid wachten, hopelijk mogen we morgen of overmorgen.. Zou met koorts niet gaan zwemmen, maar met verkoudheid doen wij wel gewoon. Lekker in een handdoek tot aan de rand van het bad en ook direct in een handdoek zodra je eruit gaat. Misschien omkleden in het de zwembadruimte (is het vaak warmer dan in de kleedruimte). Hier verder alles prima, meneer zit nu lekker nieuwe baby einstein te kijken en hij vind het helemaal geweldig. Zit lekker te bewegen en kraaien... Het draaien gaat hier ook steeds beter. Op de rug bewegen gaat wel (rondjes draaien in de box en soms vast komen te zitten tussen de spijlen), op de buik wil hij alleen omdraaien (of slapen).. Beterschap voor alle zieken..
Oh ja, paracetamol hebben we druppeltjes, 3 druppels per kg lichaamsgewicht, weet niet hoeveel dat is in mg.. En badderen is hier een heel festijn, het meeste water beland buiten het badje en idd veel gedraai en rare bewegingen (past ook niet meer zo goed in het badje)..
Dag dames. Het gaat al iets beter met mijn zoon. Zijn temperatuur is gelukkig gezakt. Hij is alleen nog wel verschrikkelijk verkouden. Zo zielig. Gelukkig is het probleem met mijn gevoel opgelost want mijn man blijft morgen thuis. En woensdag en donderdag past mijn moeder op. Dus even een weekje later het KDV. @Mejosje: Ik heb zetpillen paracetamol van 120 mg maar ik snij ze door de helft. Dus 60 mg. Op het pak staat wel dat babys vanaf 4 maanden 1 hele zetpil mogen. @ Belize: Wat grappig dat hij probeert zijn voeten te pakken. Mijn zoon is nu ook een stuk wilder in het bad en het water spat er helemaal overheen. Zo grappig. @AMS: Wat goed dat je de borstvoeding zo lang hebt volgehouden. Of eigenlijk nog volhoudt. Op een gegeven moment merk je gewoon dat je kindje meer wil dan alleen melk. Vind je het moeilijk om te stoppen? Of eigenlijk stiekem toch wel lekker? [FONT="]Nou zo naar het CB. Ben benieuwd of ze hem mogen inenten. [/FONT]
Nou ik ben bij het CB geweest. Inenten hebben we niet gedaan. Hij moet namelijk 2 dagen koortsvrij zijn geweest en dat is hij nog niet. Volgende week maar proberen.
@pasja83: Fijn dat het beter gaat! Ik ben er wel behoorlijk zar van, dus kijk er wel naar uit te stoppen.. Met aanleggen is het wel intiem en dat mis ik soms wel, maar omdat ik al een tijdje fulltime kolf is dat dus al weggevallen. Voel me met kolven net een koe, deed het alleen voor de gezondheid en ook een beetje om de kosten te drukken... Heb wel zin om weer een wijntje te drinken en lekker gekruid te eten..
Hallo allemaal, Zo vandaag weer lekker gewerkt. En nu alles bijgelezen, nou ja vanaf het moment dat ik ben begonnen met meekletsen. Pasje; weer lekker gegroeid zie ik. geen prikje gekregen heb je daar een nieuwe afspraak voor of hebben jullie ook een inloopspreekuur. Fijn dat hij beter aan hetw orden is. Ik snap je geveo wel van kdv hoe op te lossen als je kind ziek is. Ik heb voiege week maandag een dag ziekteverlof opgevraagd en was ook net 5 weken op therapie basis aan de slag. Moeilijk moeilijk gelukkig heb je ee goede oplossing kunnen vinden. Ik geef 120mg op aanraden van de kinderarts. Er heerst waarschijnlijk wat in d elucht bij de kleine, want Luuk is net beter. Hij had het RS virus en heeft ook in het ziekenhuis gelegen. Ik mocht zelf drie keer 1 geven van 120mg. Kon geen kwaad voor 4 dagen achtereen. Zo voelde Luuk zich wel beter en dronk hij ook weer beter. Ik kolf ook op mijn werk, maar gaat ook wel een beetje tegen staan. Ik ga het nog wel proberen vol te houden. Ik kolf ook niet voldoende dus bij kdv krijgt luuk eens in de zoveel weken een kv fles, want dan is mijn voorraad in d evriezer weer op. IK heb nu wle besloten om geen voorraad meer bij te kolven thuis en dat bij d eopavng het geen kwaaad kan als Luuk een keer kv krijgt. Moelijke keus om te stoppen voor je? AMS? In bad Luuk zit altijd inde tummytub. Ik had vandaag en eendje in bad gedaan en die volgde hij helemaal. Hij spettert nog niet hoor. Hij zit eieglijk best rustig. Straks als hij langer zijn hoofd omhoog kan houden kan hij liggen in het grote bad op zijn buik. Kan hij wel lekker spetteren. Heel herkenbaar die rompers. Hier is maat 62-68 ook al aan d krappe kant, maar hij is net in maat 68 gegaan. Snapte het al niet, maar nu wel. Belize heeft Tim misschien last van een sprongetje? Ik hoop dat hij gauw weer lekker kan slapen zo een heel verhaal en hoop nu dat ik niemand ben vergeten. gr gaby
hoi allemaal!! Ben even niet geweest, net 5 dagen werken er op zitten, oudste dochter buikgriep, dus even geen tijd... Zal proberen actueel te schrijven: ik las iets over zetpillen; wij mogen 120 mg geven op advies van het CB. Al vanaf de eerste enting. Hier is maat 62 ook de kast al uit...moet woensdag weer op controle, ben benieuwd. Ik las iets over een sprongetje...hier ook aan de gang, de 19 weken sprong is een beruchte, schijnt!!! Door de sprong ook weinig geslapen, dus niet zo heel gezellig, heb ik haar in de wipstoel voor Baby-tv gezet.....Heb wel even een kwartiertje rustig kunnen koken....Niet heel pedagogisch, maar wel even fijn.. AMS; jammer dat het niet meer gaat met de bv, maar voor die ene voeding, tja..is bijna de moeite niet. Juenco; goed te lezen dat evy wat opknapt. nu hopen dat het een poosje zo blijft, zou fijn zijn! Diddl; gelukkig bij jullie ook geen heupafwijking ofzo! Scheelt weer! Zon; hier nog een met de knieen eronder! Mijn vriendin riep al: Francis, ze kruipt bijna! Ik ben meer bang dat ze keihard op haar neus terecht komt als ze naar voren schiet!! Pasja; fijn dat je het goed geregeld hebt voor van de week met de oppas, scheelt een hoop zorgen!! ik hoop dat ik niet teveel vergeten ben, anders trek me maar aan mijn jasje hoor!! Hier Is JAniek aan het hoesten, maar met uien, bedje omhoog en Tussikind druppels komen we er door! Ze geniet heerlijk van haar fruit en groente, ze hapt ook echt, heel grappig. Het ritme is hier nog steeds drama! We kunnen kiezen: of een voeding om 22.30 en dan is ze vanaf 5 uur wakker, maar geen honger en wakker blijven tot 7.00 uur...of om 20.30 naar bed, om 4.00 wakkker, fles geven en dan wel weer slapen!! We doen nu het laatste maar, maar ik wil zo graag dat ze gewoon van 23.00 tot 7.00 uur slaapt, aan het eten ligt het niet... Nou ja, komt wel....toch???? Ik duik er in, om 4 uur mag ik weer..... Groetjes!!