Meiden, meiden ik kan het allemaal niet meer volgen! Jullie schrijven zoooo veel op de dagen dat ik moet werken hihi.... Sem is vandaag voor het eerst naar de tandarts geweest! Hij is echt stoer geweest en ging als een mak lammetje zitten, mondje open en liet de tandarts rustig kijken. Wat heb ik toch een superkind!! Francis: toch wel vervelend die nachten bij jullie. Misschien heeft je meisje niet zoveel slaap nodig?! Meestal gaan ze toch rond de 3/4 maanden beter en langer slapen? Dan zou ze dat nu toch wel moeten gaan doen Super hoor, degene die nog borstvoeding geven! Ik heb het zelf 2 mnd gegeven. Zo heeft hij toch die eerste weerstands boost binnen gekregen. Vond het erg vervelend om altijd een bh te dragen....was blij dat ze weer los int hok konden! ('s nachts dan ) Vanochtend Finn trouwens z'n eerste fruithapje gegeven. Hij vond het erg lekker! Die lepel kon niet snel genoeg gaan..... Welke kindjes hebben hier al de 3e prik gehad? Hebben ze daar veel last van gehad? Ik moet met Finn nl 1 april en de dag erna gaan we een weekendje weg.... Fijne dag allemaal! xx
hey Wendy! Ik denk dat ik de recepten maar even over typ....krijg de foto niet groter!! ook al zo'n computerdrama hier....
Francis: jah het schoot me vandaag weer te binnen dak helemaal geen antwoord meer van je had gekregen! :x Was het eigenlijk gewoon beetje vergeten hoor...hihi Effe vraagje: hoe reageert jouw oudste op de baby? Sem heeft echt helemaal niks met Finn...hij geeft hem geen kusjes, aaitjes etc. Hij wil het echt niet! Maar als ik dan vraag of Finn dan maar bij oma moet gaan wonen dan wil hij dat ook niet.....
Broederliefde.....Haha! Myrthe is stapelgek op haar zusje. Echt en moedertje, heel lief....Moet regelmatig even de rem er op zetten bij haar, anders neemt ze het van me over. Ga even heel erg klagen hoor!!! Sinds vannacht flink buikgriep, koorts, overgeven, de hele mikmak...De oudste zat op school, maar Janiek zit midden in haar sprong ( denk ik) en heeft dus vrijwel niet geslapen en alleen maar gejengeld! Ben het echt wel helemaal zat nu!! Bah, rotdag...
@ Wendy: Wat super van Sem dat hij zo rustig is gebleven. Superstoer!!! @Francis: Wat vervelen meid, dat je je zo beroerd voelt. En dan helpt het ook niet dat Janiek midden in haar sprong zit. Nou (probeer) rustig aan te doen en beterschap. Vandaag mijn eerste werkdag gehad en het viel 100% mee. Ik zag er zo tegenop maar dat was dus niet nodig. Ik kreeg van mijn collega een bos bloemen, een cadeautje voor mijn zoon en een lekker gebakje om te vieren dat ik terug was. Nou dat is leuk terugkomen natuurlijk.
Weer de helft vergeten dus hierbij een verdere reactie. Haha @Gepke: Wij hebben inderdaad een inloopspreekuur. Ik ga gewoon volgende week maandag voor de prikjes. Verwacht dat hij zich dan een stuk beter voelt. En wat goed dat je blijft kolven. Ik voelde me daar echt niet prettig bij en ben toen ook gestopt. Ook omdat ik doordat mijn zoon eerst in het ziekenhuis heeft gelegen niet tot mijn rust kwam. En dat had ik eigenlijk wel nodig na de keizersnede. Maar petje af voor de mensen die het zo lang volhouden hoor. [FONT="]@Francis: Hoe gaat het nu met je oudste dochter? Voelt ze zich al wat beter. Zo zielig als die kleintjes ziek zijn. [/FONT]
francis: hier geen buikgriep maar tzelfde verhaal. tim slaapt helemaal niet meer door in de nacht.3 dagen achter elkaar. overdag is het ook n ramp. hij wil alleen maar vastgehouden worden, spelen met mama en eten eten. pfff. maar misschien gaat janiek hierna wel heel goed doorslapen! goeie collega's pasja, het moet heel leuk zijn om op deze manier terug te komen.
Hai allemaal!!! @zon: wauw, kruipen?! Wat schattig en wat snel! Evy trekt haar beentjes wel op als ze op haar buik ligt, maar ze komt niet vooruit. @Pasja: In Inderdaad de tijd gaat snel... en Fijn dat je het KDV even hebt uit kunnen stellen, het is al niet niks, voor het eerst naar het KDV en dan ok nog ziek...Hoe is het nu met je zoontje? @Belize: wat een hongerlat ja (zeiden ze op het CB over mijn Evy, maar Tim kan er ook wat van!) Evy krijgt 5 flessen, hopelijk binnenkort naar 4, maar dan moet ze wel goed blijven drinken als ze ziek is. Nu is dat dus echt een drama. Waarschijnlijk een fikse sprong...vermoeiend hoor! Ik zeg altijd tegen Evy: "nou, je bent zo vervelend, ik verwacht dat je op z'n minst kan praten als je uit deze sprong komt" haha! Evy is héél rustig in bad, dat is haar onstpan-momentje kennelijk. Blij toe, het lijkt me heel lastig om zo'n spartelend kindje vast te houden, succes... @mejosje: we gebruiken ze 60, gewoon een heel zetpilletje. @AMS: past hij niet meer in het badje? Agos, en nu dan? @Gepke: RS-virsus? Akelig of niet!? @Francis: bah bah bah...toch? Buikgriep en hoesten en dan ook nog zo'n doerakker die om 04.00 uur wakker wordt. Niks an! Hopelijk gaat ze na de sprong beter slapen. Sterkte!!! En lekker hè, die uienlucht 8) @Wendy: wat leuk dat hij zo heeft genoten van het fruithapje! @all: waar kun je de petit bateau kopen? Ik heb ook een lang en dun meisje namelijk. Wat ik héél vervelend aan sommige rompertjes vind is dat ze gaan trekken, zo heeft ze een heel bloot borstje en als het net even verkeerd zit blote schoudertjes. En die met knoopje van de prenatal zijn vrij krap voor het hoofdje. @all again: ik wacht toch maar met het fruithapje. Lees overal dat het beter is te wachten in geval van allergische papa's. Bovendien heeft ze vaak rode plekjes overal. Wil het niet om m'n geweten hebben dat ze een allergie ontwikkelt omdat mama zo graag een fruithapje wil geven (snik snik!)
Ik haak weer even bij vandaag in hoor! @ Wendy, wat stoer van Sem zeg! Jammer zeg dat Sem niet echt op Finn reageert, gelukkig mag ie wekl gewoon thuis blijven wonen Lisa vind Lot wel helemaal leuk, maar heeft ook niet altijd zin om bij dr te komen. Ze doet heel lief tegen dr maar gaat vaak ook lekker dr eigen gangetje. @ Francis, beterschap voor jou, vervelend zeg en dan Janiek nog midden in dr sprong, hopelijk gaat het morgen beter! @ Pasja, dat is idd nogeens leuk terugkomen op je werk!
Mijn ritme is volledig in de war... komt waarschijnlijk ook mede omdat ik ook vorige week last heb gehad van het niet meer doorslapen van Kiek. Ze werd gewoon wakker en was even niet meer in slaap te krijgen, alleen met een flesje. Hele fles, extra, ging er gewoon in. Als ik nu hier lees, denk ik dat het ook gewoon een sprongetje was... Niet eens bij stil gestaan dat het mogelijk was. De papfles hebben we nu verschoven ook naar de laatste fles en onze dame slaapt weer lekker door. Overdag heeft ze wel minder behoefte weer aan eten... Hoesten, griep... vervelend allemaal. Beterschap! @juenco: petit bateau kun je kopen bij de bijenkorf, wat betere kinderkleding zaken (in Amsterdam bij bv Ondersteboven in de Zeilstraat, geboortewinkel bij de bosboom toussaint (bij de geboortewinkel hebben ze miss alleen maar kleine maten trouwens... al een tijdje niet meer geweest)) en als je een makro pas hebt, ook bij diverse makro's... & in de franse supermarkten. Voor de mama's die bv geven, respect! 3 maanden volgehouden om toch elke dag te geven, maar bij voeden is bij mij vanaf het begin noodzakelijk geweest. Toen ik hoorde dat ik op mijn werk naar de "buren" toe moest om te gaan kolven, en het liep al niet zo lekker, ben ik meteen de laatste restjes gaan afbouwen. Die frustratie, dat kon ik niet bij de al bestaande frustratie hebben dat het niet zo lekker liep. En kiek doet het uitstekend op kv, dus heb niet te klagen! tnx voor de reacties mbt de zetpil... de 30e moet ze weer voor de volgende ronde (3e) prikken en bij de eerste twee rondes was ze zo van slag. Bij de tweede ronde 60 mg gegeven en je zag er weer helemaal opklaren. Ze is nu alleen weer wat zwaarder... dus ik denk dat de 60mg niet zoveel meer uithaalt. Ik denk dat ik er wel mee begin als ze er weer last van heeft, maar haal ook de 120mg in huis!
@juenco: we douchen nu met hem en als hij straks kan zitten denk ik dat hij er wel weer in past. Soms gaat hij met een van ons in het grote bad. Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een baddam voor ons bad, iemand ervaring mee? @Mejosje: Balen dat je ritme zo in de war is, gelukkig slaapt ze weer lekker door. Hier inmiddels de prikken gehad en helemaal geen last van gehad, we zijn zelfs 's middags wezen zwemmen. Hier behoorlijk aan het rommelen met voeding. Moest volgens het schema van de KA bovenop de 4-5 flessen en fruithapje pap gaan geven, maar kom nu helemaal niet meer uit en hij krijgt het echt niet allemaal op. Hoe ziet jullie schema er nu uit? Denk er aan om gewoon een van de flessen door een papfles te vervangen en de andere op te hogen naar 180cc... Nou, ga maar eens een fruithapje maken, lekker kliederen..
bij ons is het ook heel rommelig. tim krijgt sinds gister 2x180/6 plus 20cc water(wegens verstopping)en 3x210/7 en groente hapje 1 of 2 keer per dag. maar tim is flink volgens de KA.hij moest 5x195/6,5 schepje. maar dat vind ik lastig om te maken.daarom een beetje verdeeld. geen pap hier. ik zou zeggen dat jij op 5flesjes blijft maar steeds groter flesje geven. in de ochtend kleiner dan in de middag groter. zo deed ik een tijdje. als het flesje niet op is dan is het geen ramp. ik geef groente hapje vooraf t flesje. geen aparte maaltijd. het is alleen om hem te laten wennen. als de baby genoeg binnen krijgt overdag slaapt beter in de nacht.
@belize: wij zaten al op 4 flessen en probeerde er nu 5 van te maken, dat lukt dus niet goed. Ik geef het fruit als aparte maaltijd, daar heeft hij wel genoeg aan (eet wel een heel stuk fruit plus 60cc melk). Wil ook wel wat groente gaan geven, maar wil dit eigenlijk niet ipv fruit doen, misschien dus toch een klein hapje tussen door.. Hoe gaat het nu met Tim? Gaat het beter?
hij sliep wel gister nacht.maar hij wil nog steeds constant aandacht. gelukkig lekker weer, lange wandeling gemaakt in de stad en hij sliep! 4 flesjes zou ons nooit lukken hier. en vanwege zwakke darmen mag hij nog geen maaltijd naast zijn flesjes. misschien volgende maand. ik hoop dat vr hem. zo veel honger heeft hij. kwijlt als hij iemand ziet eten of drinken. heel zielig. misschien toch kleinere flesjes maar dan 5 keer?ik weet het niet. of grotere speen?
Hoi dames! Iedereen een beetje aan het 'zoeken' met de voeding lees ik. Wij zijn hier ook een beetje aan 't kijken. Gaan we over op 4 flessen ipv. 5? Al beginnen met groente of fruit? Morgen maar even vragen op cb. Ik denk gauw beginnen met fruit/groente en dan 4 flessen.Ik gaf haar vandaag toen ik een appel aan het eten was een stukje appel zacht gewreven tussen mijn vingers. Nou, ze vond het zo lekker dat ze pissig werd toen ik ermee stopte haha. dus ze is wel toe aan iets anders denk ik...! Juenco: Nou ja, kruipen kruipen, 't is nu nog tijgeren. Maar ze komt al best aardig vooruit. Ik vind het heel knap. Het is echt zo'n pittige dame die telkens meer wil. En druk joh, dat ze de laatste tijd is. Als ze wakker is is ze de hele tijd aan het trappelen, omdraaien, tijgeren etc. Moet haar echt even rustig sussen voor ze gaat slapen. Lekker he dames dat mooie weer! Onze kleintjes kennen tot nu toe bijna alleen maar kou, regen en sneeuw. Nu moeten ze wennen aan de zon in hun gezichtjes!
Hello Lady's Even een korte reactie van mij. Morgen mijn laatste werkdag van de week. Hebben jullie al een beetje een ritme? Bij ons niet echt. De ene keer wordt hij om 03.00 wakker voor een voeding en de andere keer pas om 05.30 uur. Meestal krijgt hij wel een laatse flesje om 22.30 uur. Of hij moet eerder komen. Nou ja, er zal snel genoeg een ritme komen. Leuk zijn die fruithapjes he? Maken jullie het zelf of gebruiken jullie potjes. Nou volgende keer weer even wat langer.
@AMS: hoe doen jullie dat met het grote bad? Het lijkt mij ook heel leuk, maar om de tempreatuur goed te krijgen is een heel gedoe en 37 graden is voor mij wel een beetje fris brrr... Morgen even naar de huisarts, Evy heeft inmiddels een hele rode plek op haar borstje en het jeukt ook. Er zit ook een rode, schilferige plek achter haar oor. Op het KDV wisten ze zeker dat het eczeem is Flink balen Heel grappig, Evy heeft heel lang buiten in de kinderwagen geslapen op het KDV, volgens mij wel 4 uur lang. Is dat trouwens niet een beetje te lang...wat vinden jullie? Kan dat, zo lang buiten?? Evy moet 1 april voor haar 3e prikken. Van de vorige 2 heeft ze geen last gehad (knock on wood), ja van de 1e ietsjes, maar van de tweede helemaal niet. Vinden jullie die prikken ook zo zielig? Als ze geprikt wordt moet ze zo huilen groetjes!
Hoi! Ik lees dat iedereen zo'n beetje aan het rommelen is met de voedingen...Zou het met de 19-weken sprong te maken hebben?? Wij zijn ook een beetje zoekende, ik geef nu wel 's avonds een potje groent ( bijna leeg!) en als toetje 100 cc melk... Is dan ook genoeg tot de late fles..Om een uur of 10 krijgt ze fruit, maar daar is ze minder gek op als groent, dus dat is maar een beetje. Verder geef ik alle flessen helemaal, maar gaat niet altijd helemaal op. Merk wel dat ze langer tussen de flessen kan volhouden. Juenco: heerlijk toch, lekker buiten... Ik denk dat als ze uit de wind stond, het prima te doen was! Wij zijn ook een hele poos buiten geweest! Heerlijk!! En wat balen van dat eczeem!! Je man had er ook last van toch? Hopenlijk valt het mee! Vandaag weer naar het bureau geweest! Weer helemaal goed gekeurd! 65 cm en 6220 gram! Heb net de wandelwagen omgebouwd, ze lag haast klem! De 3e prikjes gehad, maar geen last van.. Ze is ook weer goed te spreken, schaterd weer en brabbelt, had ik zeker een week niet gehoord...Misschien zijn we door de vervelende dagen heen nu.. Wat betreft de wakkere nachten, ik moet haar laten 'zeuren'. eerst 10 min en dan steeds wat langer. Tot dat ze het redt tot half 7 te blijven liggen, moet ze leren. Ik heb idd ook het gevoel dat het een patroon is van haar en geen honger. Dus 22.00 de fles en dan pas na 6 uur weer, ben benieuwd! Worden een paar zware nachtjes... Oja, wij zijn allemaal weer op de been, gelukkig! Iedereen succes met zoeken naar de goede eetschema's en de onrustige kindjes!!
@ Mejosje, balen van je ritme, waarschijnlijk een sprongetje dus. Hoplelijk gaat het nu weer lekker! @ AMS, baddam? Wij hebben zo'n ding waar ze in kan liggen in het grote bad, dan kunnen ze lekker samen badderen, echt ideaal! (Al was ze gister zo hard aan het spartelen dat ze er zowat vanaf gleed, hopelijk was dat eenmalig..) Aan mijn schema heb je niet veel, Lot krijgt alleen nog maar flesjes (die ze al niet helemaal opdrinkt) @ Pasja, wij hebben eigenlijk een heel strak ritme, heeft Lot helemaal zelf voor gezorgd, het is ook zo'n makkelijk meisje! @ Juenco, ja zielig he die prikjes. Gelukkig hebben mijn meiden er niet zo'n last van. Ik moet volgende week met beide naar het CB, Lot nog voor dr 4 maanden afspraak..