francis; hoe is het gegaan met de kinderwagen? was het goed? heb je zo een die helemaal plat kan zodat de baby ligt? en is het dan met het gezicht naar je toe of naar de straat zeg maar?
Ik gebruik nog gewoon de wieg/bak. Kan makkelijk nog. Hoe gaat dat trouwens met zitten? Gaat een baby van de ene op de andere dag van lighouding naar zithouding? Heb geen idee hoe dat allemaal verloopt en geen ervaring mee. Er zijn teveel dingen gezegd ten tijde van mijn vakantie dus kan helaas niet op alles reageren. Wel heb ik alles gelezen. Wat betreft paracetamol: ik gebruik de 60mg zetpillen. Gewoon een hele. Iemand zei druppels te gebruiken. Hoe heten die en waar kun je dat kopen? Lijkt me toch handiger dan zetpillen. Of zit er verschil in de werking? Krijgen alle kindjes hier nu bijvoeding? Groente en/of fruithap? En is dat in overleg met het CB of gewoon mee begonnen? Wie geeft er nog meer nog steeds borstvoeding?
Het verzoek tot naamswijziging heb ik ingediend bij Kwebbeltje. Houden jullie daar rekening mee als jullie de topic straks onder de oude titel niet kunnen vinden? Hoop dat iedereen het mee krijgt. De nieuwe titel wordt dus Club3. Wie had deze naam ook alweer bedacht???
@ Boordevol, Lot krijgt nog geen bijvoeding. Wilde er rond de 5 maanden mee beginnne, maar nu heeft ze 2 exceem? plekjes dus even afwachten, moet dinsdag naar het CB even kijken wat ze er daar van zeggen. Ik gebruik ook nog gewoon de wagenbak (ook vd duowagen dus die bak is nog kleiner) past nog en Lot vind het ook niet erg erin te liggen. Lisa vond het altijd vreselijk. Als je je wagen onbouwt kan het zitgedeelte ook plat, zo gebruik je hem dan de eerste tijd en pas later zet je hem rechterop (en als ze dan slapen kan je hem nog plat gooien) Lot is al 2 dagen niet in dr hum, ze is ook verkouden en volgens mij voelt ze zich daar flink belabberd van, arm meisje.
Het is weer even geleden, maar het gaat hier zo snel in die paar dagen...lastig om bij te houden.... Afgelopen maandag naar cb geweest voor 3e prikje. Weinig last van gehad...wat hangerig en heeft (gelukkig..) veel geslapen overdag. Hoe slapen jullie kindjes overdag? Het is hier echt nog steeds een drama! Ze is rond het middaguur gewoon zo moe, maar slapen ho maar..! Soms lukt het mij als ze aan de borst in slaap is gevallen om haar daarna in bedje te leggen, maar na max 40 minuten wordt ze alweer wakker. Volgens mij is de sprong hier trouwens wel voorbij..merk echt dat ze weer wat beter in haar vel zit. Niet meer dat jammeren en dreinen de hele dag door....ze is echt een stuk gezelliger geworden. @juenco: het schijnt dat Lipikar Baume van La Roche Posay echt een 'wondermiddel' voor de droge en eczeemhuid is. Over oppas: We zijn twee maanden geleden 's avonds weggeweest...alleen uit eten omdat Rosalie de fles weigert en we dus maar drie uurtjes hadden...haha... Maar nu ze van 20.00 tot 7.30 slaapt zit ik er aan te denken om haar een keertje bij oma te laten logeren. Dan geef ik haar gewoon daar de borst en dan kan oma 's ochtends pap geven (eet ze nu wel goed). En mocht het een drama worden dan ben ik binnen 10 min daar. Badwater doe ik ook op gevoel, maar volgens mij echt een stuk warmer dan 37 graden...! Ze vind het heerlijk dus het zal wel goed zijn. @NikkiF: Hier past maat 68 ook al (mn Noppies), maar van bv Hema kleertjes past ze nog 62 van. @Boordevol: Ik geef ook nog borstvoeding en ben sinds een paar weken met rijstebloempap begonnen om zo voor mezelf meer vrijheid te creeren (ze weigert nl de fles). Ik ben op dit moment nog niet aan het werk, maar het is wel de bedoeling dat ik snel weer aan de slag ga (als ik iets tenminste iets kan vinden...) Want tja...je gaat ook niet met een goed gevoel de deur uit als je weet dat je kind heel de dag niks eet. Sinds een paar dagen eet ze ong 100 ml pap dus dat gaat de goede kant op. Als ze vijf maanden is ga ik met groente beginnen en denk met 5.5 maand met fruit...maar even kijken hoe het loopt. Over de wagenbak... ik heb een Bugaboo Bee..die heeft geen aparte wagenbak, maar alleen een buggyzit die je in verschillende standen kunt zetten. Ze ligt nu vnl in een babynestje in de laagste stand en soms zet ik haar al wat meer rechtop, maar dat is nog wat ielig allemaal.
@gepke1979: Wij douchen ook, hij vind het niet vervelend, maar in bad vind hij fijner. @boordevol: wij gebruiken druppels paracetamol. Paracetamol pharma kern (van Pharma Kern) en apiretal (van Ern). Ik zou zelf liever zetpillen gebruiken, druppels zijn zo'n geklieder (heb al veel kleertjes met vlekken, roze van de pcm en bruin van ijzer), maar de druppels worden door de verzekering vergoed.. Ik ben met de bv gestopt (heb het op advies van KA afgebouwd omdat hij echt honger had en niet meer goed aankwam) en toen ook met bijvoeding begonnen. Heb van de KA een schema gekregen wanneer ik wat mag introduceren. @Noolaa: Hier overdag ook 2 hazenslaapjes (in de box, want in bed is alleen maar krijsen), meestal zo'n half uurtje.. Maak me er niet zo druk om, want 's nachts slaapt hij goed en dat vind ik het belangrijkste. Ik sliep als baby 's heel slecht (ook 's nachts), dus ben allang blij dat hij niet op mij lijkt...
dames die borstvoeding geven: TOP! zo goed voor de kleintjes. ik heb 10 dagen lang potje groentehap en peer hapje geprobeerd maar dat loste het probleem niet op, tim had nog steeds veel honger. dus, ik volgede dan het advies van de KA en gaf hem groter flesje, 3 scheepjes per dag boven het max. en dat ging goed. ik zal het hapje binnekort nog een keer proberen, maar wel in overleg met cb inderdaad. tim is zo gegroeid in de afgelopen week. ik kan het niet geloven, het is alsof ik elke ochtend nog grotere baby uit het bedje haal. hij heeft nu maat 80 pyama van nijntje aan. verder heeft hij combi maat 74/80 kleding. gister na het badje een tshirt van maat 74 was heel moeilijk om aan te trekken en zijn alleerlaatste stuk kleding in maat 68 (een spencertje) kon niet over zijn hoofd. (ik heb snel 2 nieuwe besteld, ik kan niet zonder hesjes)toen ging ik lezen wat hij nou binnen krijgt met omneo dat hij zo groeit. zoooo, een hele lijst vitaminen spoorelementen mineralen, energie etc etc... zijn voetjes steken uit maxicosi cabrio en in de reiswieg(mutsy) raakt zijn hoofd steeds aan de rand. hij huilt dan voortdurend in de wagen, want er is geen ruimte voor zijn armen etc. ik zal vandaag naar maxicosi bellen over maat en veiligheid vragen. misschien bestaat iets groters voor de auto. mijn rug breekt met wiegen en steeds van die domme leidjes zingen(tim kan niet meer in slaap komen overdag; ook dus een drama)
Wat overdag slapen betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje hoor ik. Hier ook hetzelfde. Haszeslaapjes en dan vooral in mijn armen na de borstvoeding. Zo nu en dan slaapt hij wel alleen in zijn bedje of de box. Of zoals nu: leg ik hem op de bank. Allemaal kussens om hem heen. Ga snel even stofzuigen en de vaatwasser legen. Is hij in slaap gevallen op de bank. Nou, laat hem nu gewoon lekker liggen. Hij slaapt nu 20 minuten dus denk wel dat hij zo wakker wordt. Belize: groot kereltje heb jij! Ik begrijp iets niet. Afgelopen zaterdag leuk gesprekje met een vrouw op straat. Ken haar niet maar ze sprak me aan want had zoontjelief even vast en ze vond hem zo schattig. Zegt ze: hoe oud is ie? 2,5 maand ongeveer? Ehhhh nee, 4 maanden alweer. Hij is geen dikke mollige baby. Maar 2,5 maand is wel weer erg klein. @AMS: aha. Mij leek het handig omdat die zetpil vaak terugkomt en ik dus even een paar keer moet duwen om hem binnen te krijgen en dat vind ik zo zielig voor hem. Gebruik ook beetje vaseline (van een arts die tip gekregen) om het makkelijker naar binnen te duwen. @Noolla: geef je rijstebloem en wordt dat echt een papje van jouw borstvoeding? Of geef je het met kunstvoeding? En hoe voeden jullie je kindjes als ze nog niet kunnen zitten?
Hoi, Overdag slapen is heel verschillend hier. Soms even een kort slaapje in de box. En soms tot wel een uur in zijn bed. Mijn zoontje heeft de afgelopen nachten wel doorgeslapen. Ik geef hem rond half elf zijn laatste flesje en dan wordt hij half zes of half zeven wakker. Het gaat de goede kant op. Uit logeren lijkt mij zo moeilijk. Het idee dat hij er s ochtends niet is. Daar zal ik aan moeten wennen. In mijn omgeving is het volgens mij een taboe om je kindje uit logeren te doen. Een vriendin van mij is erg trots dat haar zoontje al 1,5 jaar niet uit logeren is geweest. (Dus nog nooit) En ze vindt het raar dat andere mensen het wel doen. Nou ja, ieder zijn mening natuurlijk. Voor het badwater doe ik 38 graden. Ik heb zo een thermokraan. Alleen als ik de thermometer erin gooi is het water warmer. Nou ja, hij vindt het prima. Douchen vindt hij ook wel lekker. Mijn zoon kan ook nog niet zelfstandig zitten maar met een fruit of groente hapje zet ik hem in de wipper. Die zet ik dan wat hoger zodat hij zit. Dat gaat prima tot nu toe. [FONT="]FF een vraagje: Wie heeft er nog steeds last van haaruitval. Ik word er helemaal gek van. Kan elke dag het doucheputje leg halen want anders zit het helemaal vol. Ik dacht dat mijn katten erg verhaarden maar ik kan er nu ook wat van. Haha[/FONT]
diddle; leuk hoor twee meiden, duowagen! boordevol; dat is inderdaad n zware onderschatting! tim zou trouwens zo een vrouw nooit toestaan. sinds zijn 2de prikje heeft hij helemaal geen vertrouwen meer in de vreemden. zelfs wanneer iemand hem aan kijkt gaat hij huilen. aan raken is dan helemaal niet toegestaan. zelfs oma mag nie eens zijn handje vasthouden.dus uitlogeren???dat zal nooit gebeuren denk ik.
Nou, 'gelukkig' zijn er hier meer slechte slapers overdag. In mijn omgeving wordt nl zeer verbaasd gereageerd als ik vertel dat ze haast niet slaapt overdag...was al 'bang' dat ik een abnormaal kind had... Maak me er wel een beetje druk om omdat ze gewoon zwaar sago wordt als ze niet slaapt, maar ja..aan de andere kant heb ik liever dit dan datze snachts niet wil slapen. @bellize: Jeetje wat een flink kereltje heb je... En wat sneu dat hij zo angstig is voor vreemden nu... Maar zal met de tijd vast goedkomen! @boordevol: Maakte eerst een papje van bv en rijstebloem. Het irritante is echter dat je de bv eerst flink moet verhitten anders bindt het niet. Omdat de voedingsstoffen dan wel aardig verloren gaan ben ik het met kv gaan doen. Geef het trouwens in het wippertje, daar zit ze redelijk goed rechtop in. @Pasja: Nou, moet bekennen dat ik het wel lekker zou vinden om een keer een lekker lummeldagje voor mezelf te hebben. Even uitslapen en gewoon even niks 'moeten'. Niet elke week, maar zo af en toe om bij te tanken. Hier trouwens nog geen haaruitval. Misschien komt dat pas als ik stop met de bv?
@ Noolaa, vervelend dat ze zo weinig slaapt overdag. Ik kan wel goed merken dat Lot minder gaat slapen overdag, maar nogsteeds slaapt ze erg goed. Alleen de laatste 2 dagen loopt ze smiddags steeds te piepen, maar ze was ook verkouden dus denk dat het daarvan kwam. Vanacht was ze ook gewoon van half 4 tot 5 wakker, gekke meid, nix voor haar! Zelfs na een flesje wou ze nog niet slapen. (En Lisa ging pas weer om 23,30 slapen en kwam om 5.30 dr bed weer uit, lekker nachtje ) @ Belize, jeetje zeg dat Tim zoooo groot al is! Lisa zat met 1 jaar nog in 74 @ Boordevol, in de wipper. @ Pasja, hier ook erge haaruitval, en ik heb al niet zoveel...
diddle; ik ben nog steeds helemaal vr lisa, ik eet haar op hhihi.er is weer een griepachtigs in de lucht. tim is ook verkouden.pfff. wordt ook steeds wakker. o ja, ik weet niet wie t vroeg; maar ik had de suggestie over de titel club3, omdat er al 2 topics met november mama's bestond. ben ik hier de oudste mama?(41 mama geworden)ik denk t wel.hhaha
het antwoord van maxicosi klanten service over de vraag of er grotere autostoeltjes zijn vr grote babies = dat ik misschien de zitverkleiner eruit moest halen, dat ik zo meer ruimte zou hebben. zzooo dommmm= ik heb die ding maar een keer gebruikt(van t ziekenhuis naar huis na de bevalling)daarna nooit meer met de zitverkleiner.wat n tip zeg terwijl ik verteld had hoe groot en zwaar tim is.
Het gaat weer lekker snel met de nieuwe naam! Helemaal top... kon het ook zo weer vinden (maar gebruik dan ook de gebruikersinstellingen om een aantal onderwerpen te volgen, dus speel een beetje vals). Kiek past nog een aantal kleertje 62, maar broekjes moeten echt 68 zijn. Lange benen kennelijk en... een dikke buik! Volgende week weer naar CB, ben benieuwd hoe groot ze weer is & dan de 3e prikjes... daar ben ik wat minder benieuwd naar. Momenteel is ze wel een goede slaper. Sinds ze aan de rijstebloem in de laatste avondfles krijgt, lijkt ze echt op haar vader Uit logeren, ja dat doen we hier wel... we zijn al een keer weer met zijn tweeën naar een restaurant geweest en afgelopen weekend naar de film. Gaat helemaal goed hoor! Kiek helemaal vrolijk en oma (1x) en mijn schoonzus (2x) helemaal in de wolken. Kiek is dan ook wel erg makkelijk, maar niemand gaat boven papa en mama... en vooral papa is hier echt favoriet! De verkleiner heb ik er zeker al een maand uit... ze lag gewoon niet lekker meer, of dat dacht ik, dus dan dat ding er maar uit. Nu vind ik de maxicosi sowieso niet zo comfortabel, maar goed, hij schijnt veilig te zijn, dan pikken we het wel weer. Voor de kinderwagendilemma... Die heb ik nog niet. Heb een ouderwetse kinderwagen (jaren 60). Geen praktisch ding kan ik je zeggen, maar ze ligt er fantastisch in en ach... je wordt vanzelf wel handiger met de "volksverhuizing". Uiteindelijk komt het er wel op neer dat ik binnenkort eens moet gaan zoeken naar een makkelijke buggy. Geen idee voor de rest, want voor de wandelwagen heb ik nooit gekeken, aangezien ik alleen maar die oude 60'er wilde hebben. Tips? Meer dan welkom... Geen haaruitval hier... ook helemaal niet gehad. Mijn tandvlees is nog wel een beetje bagger. Dus druk bezig om dat weer op het oude niveau te krijgen. Het is weer even lang genoeg! Prettige avond.
@boordevol: Ik ben inmiddels door mijn voorraadje heen, maar maakte de pap (zonder gluten) met bv (fruithapje ook). 180 ml bv met 5 lepels pap. Het blijft vrij dun, maar dat heb ik met kv ook. Ik geef het daarom ook in een fles, met een lepeltje ging helemaal niet goed hier. @Belize: wat sneu dat Tim zo weinig vertrouwen heeft. Lijkt me ook wel lastig voor jullie.. Weet niet of je de oudste bent, maar ouder dan ik, ben 27. Mag ik vragen of je/jullie er bewust voor hebben gekozen "laat" ouder te worden? Als je dat liever niet zegt ook geen probleem hoor.. Ik heb namelijk lange tijd gezegd pas laat in de 30 aan kinderen te willen beginnen, maar ineens ging de knop om.. Hier zitten de beentjes ook gevouwen in de maxicosi, maar gaat nog wel gewoon. Ik merk wel dat sinds de zitverkleiner eruit is hij vaak met z'n hoofdje naar voren valt als hij in slaap valt tijdens het rijden. Hebben jullie kleintjes dat ook? @mejosje: Fijn dat het slapen zo goed gaat. Hier de pap rond 7 uur, want voor het slapen geeft het te veel energie denk ik, slaapt er iig niet goed op.. Wij hebben de maclaeren quest sport gekocht. We gebruiken hem nog niet, maar met proberen in de winkel etc. vond ik hem heel makkelijk.
@ Belize, thx Op een ander forum waar ik zit (en vaak fotos plaats) zijn er ook een paar helemaal gek van Lisa, zo leuk! Ze is natuurlijk ook el errug leuk Ik ben vd week 30 geworden. Wat een dom antwoord zeg van maxicosi, pfff @ AMS, Lot heeft dat niet dat dr hoofdje naar voren valt in de maxicosi. Wij hebben ook de macclaeren Quest sport, rijd heerlijk! Lisa is er toen pas met een jaar in gegaan omdat een wandelwagen natuurlijk veel comfortabeler zit voor zo'n kleintje maar wat een heerlijkheid vond ik dat toen zeg, dat grote ding weg!