Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Gevonden! :D Heb weer genoeg bij te lezen....

Haaruitval? Bah, praat me er niet van! Het houdt niet over zeg! En dan is het nu ook nog flink statisch dus ja...jullie kunnen wel raden hoe ik erbij loop :p

Over leeftijd: ik word volgende week 30 :$.

Hier een goede slaper overdag en 's nachts. Vaak slaapt hij tot de volgende voeding. Merk wel dat hij nu steeds langer wakker is tussen de voedingen.

Belize: je hebt gewoon een reusje! :) Hier nog maatje 62 en soms 68.

Uitlogeren: Finn is begin februari voor het eerst geweest. Ging prima en ik had er ook helemaal geen moeite mee eigenlijk.

Volgens mij ben ik nu weer beetje bij....

Fijne avond!!

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Nieuwe titel: veel beter! Goed te vinden ook zo'n korte titel tussen al die lange titels. Goed bedacht Belize!!

Logeren: doen we niet en zou ik ook niet willen. Kan hem gewoon niet missen. Doen dan ook alleen dingen met zijn drietjes en hebben nog geen behoefte om dingen alleen te doen. Het is gewoon té gezellig met hem erbij :).

Bijvoeding: Ik heb geen wipper. Nooit aangeschaft. Toen ik dat wilde doen las ik dat het niet heel goed voor het rugje is en dat ze er ongeveer tot 6 maanden in kunnen dus vind het dan zonde alsnog aan te schaffen. Maar op schoot voeden lijkt me ook niet handig. Ik ben nog niet van plan bijvoeding te geven dus heb nog even de tijd om iets te bedenken.

Leeftijd: Belize, is het je eerste kindje? Ik word binnenkort 29. We zijn tot nu toe in elk geval allemaal eind 20 of ouder.

Belize: daar heb je wat aan he, zo'n antwoord. Soms heb je echt mensen aan de telefoon of bij een balie dat je denkt: 'wat doe je hier, je zit niet echt op je plek'.

Kinderwagen: wij hebben de Bugaboo Cameleon. Erg populaire wagen volgens mij want zie hem overal waar ik kom. Maar het is echt een super fijne wagen. Licht, makkelijk in te klappen, rijdt heeeeeeeeeerlijk soepel. Echt, vind het een topwagen. Zou geen andere hebben willen.

Mejosje: lange beentjes! Mijn zoontje draagt dan wel 68 aan truitjes maar broeken vaak nog 62. Hij heeft dus korte(re) beentjes.

Haaruitval: praat me er niet van! Heb er zoveel last van. Mijn strik zit onder. Pak elke keer een andere. Na het douchen en kammer ligt de grond bezaaid met haren. Mijn kleding zit er vol mee. Word er echt gek van. Weet niet of het ook door de borstvoeding komt?

AMS: jammer van je voorraadje maar bedankt voor de uitleg. Je gebruikte dus echt pap en geen rijstebloem? Wat is het verschil tussen beiden eigenlijk? Blij trouwens dat je toch eerder aan kinderen bent begonnen? Dat van dat hoofdje naar voren vallen hebben wij trouwens niet.

Diddle: geen hyves. Dus helaas. Kan ook jullie foto's niet zien.

Volgens mij heb ik iedereen zo'n beetje gehad. Als ik iets vergeten ben of iemand nog ergens een antwoord op wil: roept u maar!

Fijne avond verder nog.

Ik geniet toch wel van deze avonden dat ons ventje heerlijk ligt te slapen en ik weer even tijd heb voor mezelf. Hij gaat er altijd tussen 19 en 20u in. Helaas wordt hij wel nog vaak wakker 's nachts.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hey francis ben je daar? ik hoor nu dat zaterdag zomer tijd wordt.dus 5uur wordt 6 uur!je kunt dan slapen!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja erg bewust gekozen voor een kindje, maar dacht ni dat het zomaar zou lukken. ik bedoel, ik heb het niet uitgesteld of zo. toen ik jong was wilde ik geen kinderen.
    ben heel erg blij mee. en iedereen is ook heel erg blij vr me. mijn moeder kan nog steeds niet geloven dat ik moeder ben geworden. ze had d hoop opgegeven. maar zwangerschap was niet makkelijk, ik kwam 33kg aan. vocht! maar nu al 29kg weg. deze laatste kilos wil ik echt niet verliezen.
    volgens gyn heeft dit niks te maken met mijn leeftijd.

nog geen haaruitval hier. ik had het heel erg tijdens de zwangerschap, het stopte alleen in de laatste maand. 2keer moest loodgieter komen omdat gewone ontstopper nie meer werkte. ik had ook erg lang haar. ik hoop vr jullie dat t snel ophoudt. heel vervelend inderdaad.

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hai!!

Over het slapen, Evy slaapt als een roosje overdag. Zodra ze gaat wrijven in haar oogjes leggen we haar weg en zzzz Nou dat is wel eens anders geweest, dus we zijn heel blij. Ze slaapt steeds 1 1/2 a 2 uur tussen de voedingen, waarbij ze vaak één periode langer wakker is.

@belize: wow hé, wat een knaapie! Een vriendin van ons heeft ook zo'n groot ventje. Best lastig, vindt zij ook. Kleertjes, maar ook het optillen (en ja, dat moet nog wel even...:$) Zij geeft hem niks extra's of zo, tenminste niet zoveel dat hij er ZO van groeit. Volgens haar CB trekt het na het jaar wel weer bij (al zal hij waarschijnlijk nooit een slank klein jongetje worden ;)) En wat suf van maxi cosi...

@boordevol: beetje nat maken en het puntje een beetje over je arm schuren (dan is het ook niet meer zo scherp)

@pasja: nog een beetje haaruitval. Het is erger geweest, maar over is het nog niet. Irritant hè? Ik check ook steeds Evy's kleertjes en luier, er valt zomaar een haar in. Dat zou zielig zijn...:)

@Nolaa: ik had ook zoiets met de rijstebloem...was een beetje korrelig (we hebben het nog maar één keer gegeven, ze vond het smerig) beter verhitten dus?

@AMS: ja soms kukelt Evy haar hoofdje ook naar voren, maar dat is van de laatste tijd. De zitverkleiner is er al heel lang uit. Ik druk haar hoofdje dan een beetje terug, lijkt me zeer doen aan haar nekje.

Ik ben 30 ;)

Groetjes!!

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Juenco: wat een werkje heb je me bezorgd! Hahaha Ik begreep niets van jouw antwoord aan mij. 'beetje nat maken en het puntje een beetje over je arm schuren (dan is het ook niet meer zo scherp)' Paar bladzijde terug gaan zoeken en volgens mij doel je op de zetpil? Juist? Ben ook zó vergeetachtig. En heb soms echt moeite iets te linken of duurt het gewoon even voor het tot me doordringt wat er gezegd is.

@Belize: wow! Fijn dat het dan wel gelukt is. Ach, een zwangerschap blijft zwaar. Ongeacht op welke leeftijd je dat wordt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de mijne zo weer over zou willen doen omdat het vrij goed ging. Volgens mij geniet je extra als je je voorstelt dat Tim er ook niet geweest had kunnen zijn als je nog steeds geen kinderen had gewild. Of zeg ik nu iets geks? We genieten allemaal van onze kindjes maar bedoel meer dat je ook nog steeds had kunnen denken voor mij geen kids.

Hoe zit het trouwens hier met de partners? Helpen die veel met de babytjes of komt de grootste zorg op jezelf neer?

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik heb overigens gemerkt dat mijn kindje het liefst gaat slapen en daarbij een doekje in zijn handen houdt en tegen zijn (hele) gezichtje aanhoudt. Maar ik vind dat zó eng! Ik ben zo bang dat hij erdoor stikt. Dus nu geef ik hem een hydrofielluier omdat die heel dun zijn. Overdag trek ik hem weg als hij slaapt. Maar 's nachts gaat dat natuurlijk niet als ik zelf slaap. Maak ik me teveel zorgen of kan het echt kwaad? Ik voel me er echt niet prettig bij als ik zie hoe hij het liefst alles tegen zijn gezicht houdt.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @boordevol: heb hier nog nooit rijstebloem gezien en de ka zei met pap te beginnen (zonder gluten of bescuitjes etc.) en weet eigenlijk niet goed wat het verschil is. Heb al eens op pap gezocht, maar er staat dat er voor pap verschillende graansoorten worden gebruikt (gebruik die van nestle).
    En ja, zeker blij om toch al aan kinderen te beginnen. Vind het mama zijn zelfs veel leuker dan ik had gedacht. Het komt ook dat ik wilde wachten omdat ik een andere studie etc. gepland had... Hier ook echt geen behoefte om hem uit logeren te doen. Ik ga nu 2 x in de week een uurtje sporten en heb echt ontzettend veel moeite hem bij mijn schoonmoeder achter te laten (Is niet alleen het zonder hem zijn, maar ook mijn schoonmoeder).

Oh ja, dat haaruitval hier idd ook heel erg, maar heb het voor de zwangerschap ook altijd vrij erg gehad, dus ben bvang dat het niet veel beter zal worden bij mij.

Belize, wow! Al 29 kilo kwijt! Goed zeg! Wel balen dat je zoveel aan was gekomen, maakt de zwangerschap denk ik niet makkelijker..
    Ik had het geluk maar 9 kilo aan te komen, helaas wel veel rugproblemen al sinds het begin van de zwangerschap.. Wat dat betreft niet veel zin in een 2e zwangerschap, maar een broertje of zusje voor ons mannetje zou wel leuk zijn..

Juenco, wat slaapt Evy veel zeg, dat hadden wij alleen de eerste 2 maanden. Slaapt ze dan 's nachts nog wel?
    Ik probeer ook het hoofdje wat terug te duwen, maar zodra ik loslaat zit hij weer zo. Ben idd bang dat hij last van zij nek krijgt..

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @Boordevol: Ik geef Kiek ook een hydrofiel bij het slapen gaan of ik leg een zacht doekachtig knuffeltje tegen haar wang aan die ze vastpakt... tot nu toe heb ik me nog geen zorgen gemaakt dat er iets fout zou kunnen gaan. Het is heel dun of klein en als ze ergens geen zin in heeft dan is het ook zo bij haar weg.

Ik ben 28 en in mei gaat dat naar 29.

Wat betreft mijn partner, die helpt erg goed mee... was ook wel een eis voor we aan kinderen zouden beginnen dat hij mee zou helpen in het huishouden. Wilde er niet alleen voor gaan staan. En nu ze er is, hij helemaal verliefd en pakt de zaken graag aan. Niets te klagen dus.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Weer eens wat vergeten om op te reageren (dit keer met de pagina 2 x open)..
    Mijn man helpt heel goed mee. In het huishouden iets minder, niet omdat hij niet wil, maar hij ziet dingen gewoon niet. Als ik het hem vraag doet hij dingen gewoon, heb alleen niet zoveel zin om dingen steeds te moeten vragen en omdat ik de hele dag thuis ben vind ik het logisch dat ik meer doe. Maar hij is wel veel met ons zoontje bezig, niet alleen knuffelen, maar ook voeden, verschonen, badderen etc.

Hier worden de lakentjes er steeds uitgetrokken om tegen z'n gezichtje aan te drukken. Laat hem zijn gang gaan en zodra hij echt slaapt stop ik hem opnieuw in.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    boordevol; tim doet dat met kleine monddoekjes, we noemen die magic doekjes. groot als mijn hand en dun, hij kan onder door ademen. ik was ook bang, maar ik heb het gevraagd en het kan geen kwaad. en het is een vooruitgang want dat is n teken van zelftroosten. hij kan nu niet zonder. en heel grappig om te zien.

mijn vriend helpt wel. hij werkt nu 4 dagen en heeft 3 dagen weekend. maar ik ben duidelijk de hoofdverzorger.

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Belize, knap hoor dat je zoveel al kwijt bent, dat laatste komt ook nog wel!
    Ik ben maar 2,5 kilo aangekomen en weeg nu dus nog mider als voor mn zwangerschap (57 kilo)

@ Boordevol, hier een papa die erg veel weg is geweest voor zn werk de afgelopen 4 maanden. Maar nu is ie er als het goed is weer iets meer. Maar hij doet eerlijk gezegd niet echt veel met ze, beetje gek doen dat dan weer wel!

Je hoort dat wel vaker dta kindjes dat fijn vinden, lijkt mij ook eng hoor, al is een hydrofiel luier zo dun dat ze er wel doorheen kunnen ademen, maar toch he..

Vandaag weer met Lot naar het CB geweest, ze weegt nu 5420 en is 63 cm (bijna 5 maanden).
    Die plekjes konden ze niet zeggen of het eczeem is maar ik weet het bijna wel zeker, vanmorgen zaten er ook weer ineens 2 bij.
    Morgen moet ik werken maar donderdag maar naar de HA met dr.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    diddle, wat een verschil he tussen lotje en tim! ik weet niet hoeveel tim nu weegt.

14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    haha boordevol! Juist!!! :D

15. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    @Boordevol: mijn vriend doet heel veel met de kleine, eigenlijk alles. Ik doe net ietsjes meer, want ik werk ook 4 uur per week minder. En mama pakt haar ietsjes sneller als ze huilt ;) Ik denk niet dat het kwaad kan zo'n doekje, maar ik snap je wel. Evy slaapt altijd met haar handen voor haar neus, vind ik al eng. Anders even overleggen met het CB?

@AMS: ja, is dat erg veel dan? Op een gegeven moment wordt ze moe en dan leggen we haar in bed. Ze slaapt dan lekker. Ze slaapt 's avonds van +/- 20.30 tot 23.00 (fles, want nog geen bijvoeding) en dan van 23.30 tot 06.45 ongeveer (soms 07.30 dit weekend) We moeten er dan wel een paar keer uit hoor, om de speen terug te geven, maar ze valt dan wel snel weer in slaap.

@diddlemouses: Is Lot een kleintje of is ze gemiddeld? Ik zie hier kindjes die groter zijn. Evy is nu denk ik 64 cm en zeker wel 6 kilo. Ik moet volgende week weer heen, ben benieuwd. Was verder alles weer goed (prikjes gehad zeker?)

@all: speelt jullie kindje al met de voetjes? Evy is heel sterk (ze zit al los en staat zo stevig dat ik haar alleen onder haar okseltjes met twee vingers hoef te ondersteunen :$:$) maar lenig?? Nee hoor, stijve hark haha!
    Over het zitten trouwens: ze blijft niet heel lang los zitten hoor, zodra ze iets te enthousiast beweegt valt ze om ;)

16. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @juenco: Weet niet wat gemiddeld is, maar hier komen we overdag misschien aan een uur en als hij heel erg moe is 2 uur (in totaal) en 's nachts van een uur of 23.00 tot 7.00

Wat goed dat Evy al kan zitten! Hier wel nog niet echt spelen met de voetjes, begint denk ik wel snel te komen..

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Juenco, Lot is niet klein, qua lengte is ze netjes gemiddeld maar ze is wel heel licht, zit nu ook net op/onder de onderlijn.

Met dr voetjes speelt Lot nog niet, maar dat heeft lisa eigenlijk nooit ehct gedaan.

18. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Juenco: hier ook een mannetje wat graag staat. Zodra hij op zn voetjes staat dan strekt hij gelijk zn beentjes :D Zitten kan hij nog lange na niet...:)

Ik doe hier het meeste met de kids. Werk dan ook maar 2 1/2 dag. Vriend doet 's avonds vaak wat met de oudste. Nu het mooi weer is lekker naar de speeltuin, rondje fietsen int park etc. Hij moet niets hebben van poepbroeken, dus zie zijn helaas allemaal voor mij :)

Hier een tutdoekje in bed. Overdag alleen, 's nachts durf ik nog niet zo goed. Hij doet er niet zoveel mee, hij heeft liever z'n duimpje. Oudste had ook een kroel en daar kauwde hij altijd op bij doorkomende tandjes. Misschien dat Finn dit ook gaat doen....

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ben even benieuwd of het bij sommige van jullie ook al begint te kriebelen voor een eventuele 2e (of 3e nl)... Wij zitten sterk te twijfelen. We vinden het leuk als er weinig leeftijdsverschil tussen zit, maar ik vind het wel handig als ons zoontje iig een beetje kan lopen. Wat mij betreft zou er zo'n anderhalf jaar tussen mogen zitten, maar wat mijn man betreft kunnen we nu alweer aan de slag..

20. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ha dames, we zijn nu officieel club3 zie ik, leuk.

Noolaa: hier ook steeds minder overdag slapen. echt een paar hazeslaapjes of 1 keer wat langer. Maar 's avonds en 's nachts gaat het goed, dus ik vind het niet erg.

Boordevol: Ik geef nu nog bv, maar ben aan het afbouwen.De kleine lijkt er niet meer voldaan van te zijn en ze heeft echt liever andere voeding. Dat merk ik aan hoe ze de fles drinkt. Ze heeft na gekolfde bv ook heel snel weer honger.

Hier doet manlief bijna net zoveel. we werken allebei 4 dagen, alleen hij is op de dagen dat hij werkt ook 's avonds weg. Dus ik doe naar verhouding net wat meer met kleine. Huishouden komt wel grotendeels bij mij. Manlief helpt wel, maar komt er als hij dagje met kleine alleen is niet aan toe. Ik heb daar al een iets beter ritme in gevonden.

Belize: Hier maat 68, ik ben vorige week naar cb geweest, ze is nu 66 cm en 7100 gram. Dus ook een flinke dame, alhoewel ze steeds meer richting de gemiddelde curve buigt. Eerst zat ze met lengte echt op de bovenste lijn van het groene vlak in de groeicurve. Maar wat een stomme reactie van Maxicosi zeg sjongejonge. De inzet ging er hier ook al na 3 of 4 weken al uit.

Leeftijd: ik ben 29, ook eind twintig dus.

Pasja: Haaruitval is twee weken geleden begonnen, was echt heel erg. Maar lijkt nu al stuk minder te worden, dus valt mee bij mij.

AMS: Hier kriebelt het ook al een beetje hoor. Maar dat komt ook doordat ons is verteld dat we meer kans hebben als we niet te lang wachten. Ons meisje is namelijk een klein wondertje. We hadden ICSI indicatie, bijna geen kans om spontaan zwanger te worden. Vlak voor ik met spuiten zou beginnen besloot mevrouw na 2 jaar dan toch spontaan te komen. Heel bijzonder. Alleen ben ik nog niet ongesteld geworden doordat ik nog steeds bv geef. Dus we kunnen wel willen, maar volgens mij werkt het nog niet ;).

Deel Deze Pagina