Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik ben even niet geweest en er zijn weer ontzettend veel reactie bij. Erg leuk. :D

Er zijn dus al moeders die weer aan het werk zijn gegaan. Ik denk ook dat het even een weekje doorzetten is en dat het dan weer normaal is.
    Lijkt me ook wel weer lekker om inderdaad even niet alleen mama te zijn.

Al hoop ik inderdaad ook nog steeds dat die loterij langskomt. Dan stop ik gelijk en ga ik vrijwilligerswerk doen. Iets van kleine katjes en hondjes aaien ofzo. Hahaha

Mijn zoontje heeft vandaag voor de 2e keer prikjes gehad en hij is er behoorlijk hangerig van. Hij is alleen rustig als hij bij mij of bij mijn man ligt. Erg zielig. Vorige keer was hij ook een dag en nacht een beetje hangerig. Het is ook zo zielig die prikjes bij die kleintjes.

2. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Romy moet Donderdag voor haar 2e prikjes...
    Rot dingen zijn het idd, vind het zo zielig.

maar ja het is ergens goed voor.

3. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh geweldig een club voor "rond de 3 maanden". Ik had af en toe al spijt dat ik me niet eerder had 'aangesloten' bij de club van November mama's....want inderdaad ik ken niemand.

Wat veel reacties zijn er al zeg, ik hoop dat ik straks iedereen een beetje uit elkaar kan houden..haha.

Zal me even kort voorstellen. Ben 28 jaar en onze dochter is nu ruim 12 weken oud. Ik ben sinds vorige week weer an het werk en het valt me behoorlijk tegen zo met dit nieuwe leven.... alles went, zeggen ze. Mijn meisje brabbelt er al lekker op los en spant vanuit lig steeds haar nekje aan, het is net alsof ze situps aan het doen is. De creche zei al dat ze erg sterk is!

Lijkt me erg leuk ervaringen uit te wisselen en af en toe bij te kletsen. Het gaat zo snel met al die ontwikkelingen. Vinden jullie dat ook? Het vliegt voorbij, ik kan me albijna niet meer voorstellen dat ze 13 weken geleden nog in mijn buik zat.

Luni

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik hoor graag de truc van het doorslapen van 20 tot 's morgens... welk schema met voeden heeft jullie kleine? Hier geven we nog een laatste voeding rond 23u en dan is het tot 's morgensvroeg enkel dus een keer de speen terugduwen... dus echt klagen kan ik niet.

Volgende week heb ik ook de 2e prikjes. Nu al geen zin in... Papa gaat dit keer mee voor het zetten van de prikken, dat hoef ik dus even niet te zien dit keer. & Vorige keer was ze volledig uit haar hum, heeft 2 dagen geduurd voordat ze de afwezigheid weer voorbij was.

5. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Wij moeten as donderdag weer voor de prikken! Blegh....
    Vorige keer heeft Finn er eigenlijk geen last van gehad. Er werd me verteld dat de meeste kindjes er veel van slapen, nou die van mij dus niet haha!

Mejosje: truc van het doorslapen van 8 tot de volgende morgen heb ik niet voor je....wij geven rond 22.00 uur nl nog een voeding. Schema is hier beetje als volgt: 07.00, 10.30, 14.00, 16.00 en 22.00. Meneertje moet ik wakker maken voor de laatste voeding en ook weer wakker maken voor de eerste voeding, dus wij hebben ook geen klagen.

Het sneeuwt weer eens hier....ben het nu echt wel zat hoor! :x

6. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi Dames,

Wat gaat het hier snel!!:$ Gezellig!!

AMS: klopt, ik was het met het slapen...gaat goed nu, we geven om 20.00 de laatste fles en dan gaat ze door tot 5.30. Prima!

Mejosje: is eigenlijk geen truc hoor! we zijn er mee begonnen omdat Janiek elke nacht vanaf 4.00 wakker was, steeds speen kwijt, maar geen honger! Toen kreeg ik de tip om haar te laten liggen en om 20.00 een fles te geven, zodat ze niet uit haar diepe slaap gehaald wordt! En ik moet zeggen: ik heb geen speen meer hoeven terugdrukken!! Schema is nu: 5.30-9.00-12.30-16.30-20.00. Wijkt nog wel eens wat af, maar ik moet ook rekening houden met school van de oudste enzo...

Verder gaat het lekker hier. Morgen mag ze weer naar het bureau, prikjes halen...Hoop niet dat ze er veel last van heeft na de tijd.
    Janiek is wat snotterig, maar dat zijn wij allemaal, om de beurt, dus we komen er niet echt af.

Inmiddels hebben we hier ook het normale ritme weer gevonden, net als wat mamastevie schrijft, moest onze oudste ook wel even wennen, ze is dan wel 5 en ze geniet ook van haar zusje, maar af en toe is de aandacht delen nog wel lastig!!

Ik ga hier in huis eens aan de slag nu, ik kom later wel weer even kijken!!

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @francis: hoe is het voedingsschema dan van Janiek? (aantal, hoeveelheid? wanneer?)

8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Francis: wat doe je met Janiek als je je oudste naar school brengt? Laat je haar liggen of neem je haar iedere keer mee met brengen en halen....

Sem gaat in juni naar school en ik maak me er nu al druk om hoe ik dat moet gaan doen, stresskippie ;)

9. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @ juenco: Tijden staan hierboven en ze krijgt 180+6, maar dat gaat niet altijd helemaal op hoor, vooral overdag niet..

@Wendy: Als Janiek slaapt, laat ik haar liggen, het is maar 500 meter en er zijn er meer die die kant op gaan, dus als me wat gebeurt, weet iemand wel dat er een baby alleen is. Maar als ze wakker is, gaat ze mee. Moet zeggen dat je er wel wat makkelijker in wordt, zeker met deze kou!!

10. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Romy slaapt eigenlijk ook al een tijdje door....
    Ze gaat om 17.00 uur in bad, daarna een flesje en lekker slapen.
    Meestal slaapt ze tot de andere ochtend 6.00 uur soms ook wel is half 9.....
    Af en toe komt ze in de nacht rond 04.00 uur voor een flesje maar dat vind ik niet zo erg, vind het wel gezellig....maar ik hoef er de andere dag niet vroeg uit om te gaan werken dus dat scheelt ook wel weer.

Liefs Romy

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ohhh... ik had te snel gelezen, alleen hoeveelheid miste ik nog!
    Mijn Kiek krijgt ook 180+6 - 5x op een dag!

Wat vinden jullie kleintjes leuk speelgoed? De mobile van woezel en pip is hier helemaal favoriet bv! Het is echt jammeren als hij niet draait... en een hydrofielluier vindt ze ook het einde en knuffelt ze ook echt mee.

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Oei, ben ik nu al te laat voor aanmelden???Hoop het niet!

Hier ook de mobiel van woezel en pip, en na het badje, ligt ze bloot op aankleedkussen en gooi ik gauw drie hydrofiele luiers over haar heen, zodat ze het niet koud krijgt, dat vind ze ook helemaal leuk, pakt gelijk de doeken vast enzo!

oja en ik heb nu zo'n boog boven de box, met speeltjes eraan, 1 speeltje heeft een spiegeltje, en daar kan ze uren in kijken.

Verder vind ze het allerleukst als mama en papa haar vermaken, liggen op aankleedkussen en papa en mama die allerlei geluiden maken en kusjes geven enzovoorts...dus wij zijn toch het beste speelgoed haha.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    eigenlijk geen truc, ik heb schema omgegooid (eerst was het 6 x 120+4 en toen omgegooid naar 5 x 150+5) en de laatste fles was dan om 21.00 uur, toen dacht ik, ik probeer het gewoon, als ze wel om 12 uur nog een voeding wil ga ik mijn bed gewoon uit en zo niet, dan merk ik het vanzelf, en voila, ze sliep gewoon door, zomaar!

schema hier is dus om 7.00 uur, 10.00 uur, 13.30 uur, 17.00 uur en 20.30 uur, varierend met half uur eerder of half uur later.

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    #54 Sunlight, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
    dit is op het moment het schema. s morgens half acht eruit. dan flesje dan om een uur of half 9 in bad. dan om tien uur flesje slaapt hij tot half 1 dan weer flesje. om half 4 weer een flesje. om 5 uur banaan met wat sinaasappelsap erdoor. en om half 7 flesje en dan is die kapot en dan dus op bed en dan slaapt ie tot s morgens half acht.
    ik baalde er eigenlijk van want hij sliep eerst door tot 10 uur. en dan deed ik van te voren het huishouden en dan kon ik rustig jesse uit bed halen en was ik de rest van de dag klaar. in het weekend dan is het meestal 9 uur dan hoort hij pappa niet naar zijn werk gaan en slaap/speelt dan tot 9 uur en dan heeft hij zijn nocht in bed.

maar oke we moeten niet zeuren half acht is ook een mooie tijd als ik sommige hier lees.;)

ik ga straks 1 dag in de week werken en een weekend in de vier weken.

liefs

15. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Bij ons is het ongeveer dit schema:

7.00 uur 210/7
    11.00 uur 210/7
    15.00 uur 210/7
    19.00 uur 210/7

Soms nog een fles rond 23.00 uur als ze wakker word maar die drinkt ze meestal niet leeg. Vannacht was madam om 4.00 uur wakker en heb ik haar lekker naast me in bed gelegd en sliep ze weer tot 7.00 uur.

Vanochtend met Evi naar de h.a. geweest. Had een doorverwijzing van het CB i.v.m. de heupen. We moeten nu naar het ziekenhuis voor foto's. Volgens de h.a. leek het mee te vallen, hoop het maar.

Evi is hier ook helemaal weg van de mobile en de babygym, de box vind ze veel leuker als mama's schoot helaas;).

16. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hier eigenlijk wel hetzelfde! Een lapjesknuffel, doekjes, ook zo'n boog met spiegeltje en wij!
    Ze kan zo schateren als we haar een beetje kriebelen enzo! helemaal geweldig!!

Even over de voeding om 20.30? Liggen de kleintjes er bij jullie er dan ook al even in? Oftewel: maken jullie ze dan ook weer even wakker? Janiek ligt dan al vanaf 18.30 ongeveer, is wel vlot wakker trouwens..

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Het gaat hier zo hard dat op iedereen reageren niet gaat lukken. Maar dat is juist leuk :).

Over maizena, weet niet meer wie dat schreef, helpt dat echt de roodheid weggaan? Ga het dan zeker proberen (eerst nog halen). Het ziet er echt vuurrood uit, vind het zo zielig.

SpeeltjeS: hier de armpjes. Die vind hij geweldig en kan zich uren mee vermaken. Veel interesse heeft hij niet voor de babygym. Alleen als iets beweegt en zelf heeft hij nog niet door dat hij het met zijn handjes kan bewegen. Verder ook veel lachen met ons. Ik vind de lach met geluid echt helemaal geweldig.

Ik ben wel jaloers op jullie slaaptijden. Maar voglens mij slapen flesvoeding kindjes sneller door dan bv kindjes? Of zie ik dat verkeerd. Ik geef BV en moet er nog steeds elke nacht 2 keer uit. Wel gaat hij standaard tussen 19u en 20u in bed. En wordt dan ergens in de nacht wakker.

18. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hm, Alexandra gaat volgens mij later naar bed dan jullie baby's. Ze krijgt 4 voedingen per dag, om 9.00, 13.00, 17.00 en 21.00. Vervolgens gaat ze om 22.00 naar bed en slaapt dan ook door tot 9.00.

Ik merkte dat ik haar 'vroeger' (hoe 'vroeger' is dat, als ze nog maar een paar maanden oud is, grijns) voor de fles van 23 uur wakker moest maken omdat ze zo vast sliep, nadat ik haar de fles van 20 uur had gegeven. Vervolgens heb ik haar na de fles van 20 uur laten slapen. Ze werd 's nachts steeds later wakker en op een gegeven moment heb ik haar laatste voeding om 21 uur gegeven en sliep ze helemaal door na een maand of twee.

19. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Ja dat van die maizena was ik:). De roodheid gaat ermee weg en het houd de plooien goed droog. Evt. kun je eerst de ergste roodheid met zinkzalf insmeren, werkt hier ook goed en daarna elke dag wat maizena erop.

20. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Met bv moest ik er ook maar 1x per nacht uit... misschien ligt het aan hetgewicht van de kleine? Kiek was bij geboorte al 4 kilo... ondertussen zal ze rond om de 6 zitten. Laatste weging was ze 5,5 iig en dat is een maand geleden.

Met haar knuistjes kan ze zich ook een tijdje vermaken, maar ze laat duidelijk merken dat ze er ook snel weer op uitgekauwd is en weer iets anders te doen moet hebben.

Deel Deze Pagina