Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier ook luxe: ze zit al 3 weken op 4 flessen van 180/6. Sinds een week geven we groentehapje. erbij. Om 20.00 uur laatste fles en dan om 7 uur weer. Ze slaapt overdag weinig en 's nachts heel lang.

7.00: fles, 11.00: fles, 15.30 fles, 18.00: groentehapje (2 eetlepels gepureerd), 20.00/20.30; fles.

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Wendy, ah grappige foto met die helm op!
    Ook al zo goed gegroeid!

@ Mejosje, heel goed gegroeid dus!
    Lot is echt licht vergeleken met jullie kindjes!

@ Pasja, hier drinkt ze juist weer minder omdat ze zo verkouden is.
    (Mag blij zijn met 500 cc)

@ Gepke, wat vreemd joh van Luuk, hoe is het nu met hem??

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Lieve meiden, ik lees alles maar kom er soms echt niet aan toe te reageren. Wil voor nu alleen even zeggen dat ik erg blij ben met deze club en dat het fijn is om zoveel herkenning te lezen. Ik probeer de komende tijd weer eens uitgebreid te reageren. Weekenden zijn bij mij altijd hectisch dus weinig tijd voor internet.

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo dames,

Hij is ook wel eens 37,8.

Ik had hem heel warm ingepakt, dikker winterslaapzak, twee dekens en een kruik. En zijn temp was precies 37. had ik dus hoger verwacht. NOu ja ga het in d egaten houden.

Luuk krijgt hier 5 keer bv. En de voeding rond 14 uur krijgt als toetje een fruithapje. En dit is vaak in de hakmachine klaargemaakt van vers fruit. En anders krijgt hij een potje van olvarit waar er 4 inzitten.

fijne paasdagen

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hey Meiden,

Ik heb alles gelezen en reageer later even.

Maar nu even een spoed vraag. Mijn zoontje hoest heel erg. Was gisteren al bij de ha geweest maar omdat hij geen koorts heeft en goed eet en drinkt en speelt leek het hem gewoon een virusje dat vanzelf weg gaat.

Maar het lijkt wel of het hoesten steeds erger wordt. :( Klinkt echt heel zielig. Hebben jullie tips hoe ik het hoesten kan verminderen?

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Laat een douche op zijn heetst... ga daar in het stoom zitten met de kleine bij je natuurlijk! Als het door vastzittend slijm komt, zal dat los gaan en dat wordt even goed rochelen, maar dan wordt het hoesten ook minder. Je bent een kwartier tot een half uur hier wel zoet mee...

7. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Dank je Mejosje. Ga ik zeker proberen zo!

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Daar ben ik weer.

Zoonlief heeft vanochtend lekker met papa onder de douche gestaan. Nu ligt hij in bed en heb ik een gesneden ui onder zijn bed gezet. Misschien helpt het iets. Het is zo zielig om hem zo te horen hoesten.

Fruithapjes maak ik ook zelf. Banaan, Peer of Appel lekker in de staafmixer. In bakjes en dan in de vriezer. Maar ik merk dat mijn zoon appel niet zo lekker vindt. Dus nu ga ik mango proberen.

Groente heb ik nog weinig geprobeerd. Het is ook echt als een soort toetje. Heb geen vaste tijd dat ik het geef.

@Gepke: Hoe is het nu met de temperatuur van je zoon? Nog steeds zo laag? Misschien is dat zijn ‘normale’ lichaamstemperatuur?

@Wendy: Het tweede prikje is inderdaad een stuk gemener. Maar stoer van hem hoor. Nu lekker een tijdje er van af. Ook heerlijk dat hij zo lang slaapt. Mijn zoon moet ik echt om half elf nog een fles geven en dan komt hij rond half zeven weer als ik mazzel heb. Anders eerder.

@Zon: Lekker dat jullie een beetje een ritme hebben. Probeer ik ook maar lukt helaas nog niet zo.

@Diddlmouses: Hoe is het nu met je kleine meid?

@Boordevol: Ik ben ook heel blij met deze club. Erg fijn. :)

[FONT=&quot]Nou meiden, een hele fijne Pasen. En niet te veel chocoladehaasjes eten hè. ;)
    [/FONT]

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Zooo, rustig geweest hier zeg!
    Iedereen gezellige paasdagen gehad?

Ik ben druk met de voorbereidingen voor Lisa dr verjaardag, donderdag wordt mn meisje alweer 2!
    Morgen gaan we trakteren op de gym, koekiemonster-cupcakes :)
    En voor dr verjaardag zelf ben ik een Hello Kitty taart aan het maken. het word pas mn 2e taart, dus ben benieuwd..

Verder gaat alles hier zn gangetje. Lot hoest al minder en is nog even makkelijk als altijd. Wat kan dat kind slapen zeg!

10. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Nou, heb gelukkig niet veel gemist! Waren nl weekendje weg. Heerlijke dagen gehad....maar wat een gesjouw met 2 kids zeg!

Diddl: zoooo creatief hoor, taarten maken! Is voor mij niet echt weggelegd :p Alvast gefeliciteerd met Lisa!

Pasja: gaat t al beter met je zoon?

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Diddlmouses: Leuk!! Fijn he, voorbereidingen voor het feestje van je kind dat weer een mijlpaal bereikt.

@Pasja: hoe is het nu met zoontjelief?

@Gepke: lage temperatuur is niet heel erg toch? Als het niet overdreven laag is bedoel ik. Misschien is dat gewoon zijn normale temperatuur? Of is het nu al beter? Bij 37,5 of hoger spreek je trouwens van verhoging. Dus 37 is een mooie temperatuur.

@AMS: is er een reden dat je er melk bij doet? Dacht dat je bij fruit en groente dit puur gaf maar het is dus ook mogelijk te mixen met melk.

12. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hoi allemaal,

Het is rustig hier zeg. Maar nu kan ik het wel goed bijhouden ondanks dat ik een paar dagen er niet ben geweest.
    Helaas ben ik nu behoorlijk ziek. :( Volgens mij heeft mijn zoon me aangestoken. Maar gelukkig gaat het iets beter met mijn kleine man. Hij hoest nog wel maar ik heb het idee dat het wat minder is.

@diddlmouses: Hoe gaat het met de taart? Of moet je die nog maken. Wel leuk zo een taart. En erg creatief om hem zelf te maken. Kan je er geen foto van maken en dan hier neerzetten. Ben erg benieuwd hoe hij geworden is.
    Nou alvast van harte gefeliciteerd met je oudste!! Twee jaar, leuk hoor.

@Wendy: Lekker he zo een weekendje weg. Maar is inderdaad een enorm gesjouw. En ik heb er nog maar een. Haha

[FONT=&quot]Tot snel weer.[/FONT]

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    echt kl te tijd achter de rug.eerst was papa ziek. dan tim 5dagenlang hoge koorts, peniciline kuur(nu af gelukkig,viesss) met tim was ik dan zelf met hoge koorts ziek en echt kapot....dat was vr mij de eerste keer 'baby ziek met koorts". zo, heel moeilijk.
    nu alleen hoesten en tims stem is weg. pffff. je moet echt heel dichtbij komen kijken om te merken dat hij huilt. heel zielig.ik heb me nooit zo machteloos gevoeld. ik zal echt nooit meer zeuren over zijn kleding etc. hij is nu echt heel dun en licht en eet weinig. gr.

14. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Belize..wat rot voor jou en voor je mannetje :( echt zielig voor hem

15. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het is idd erg rustig geweest! Hier ook veel te druk geweest. Afgelopen weekend stond de agenda bomvol. Zelfs ik vond het a-relaxed, heb me dus voorgenomen om vanaf nu ook alleen maar te zeggen, prima... maar ik kijk op de dag zelf of ik er echt zin in heb.

Hoop dat het beter gaat met de verkouden en koortserige baby's. Eergister hadden wij ook een kleine die pijn had... kon alleen niet lokaliseren waar. Maar goed, paracetamol heeft duidelijk zijn effect gehad. Ze werd heerlijk rustig en Kiek heeft naast me geslapen tot de laatste fles en die ging er ook weer als vanouds in!

Taarten bakken is een kunst! Pffff.... ben erg nieuwsgierig of het goed is gegaan of gaat en zo ja, wat je truc is geweest?! (ze vallen bij mij altijd in, heb mijn oven al de schuld gegeven).

Kiek kan trouwens schaterlachen sinds dit weekend.
    Ze kan nog steeds niet rollen. Probeer wel met haar te oefenen. Ondertussen vind ze op de buik liggen voor een iets langere tijd niet vervelend meer.

16. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hoi dames,

van harte gefelciteerd met de oudste. twee is zo'n mooie leeftijd. En is de taart goed gelukt?

pasje: oei vergeten wat het was.

Belize sterkte meis. gaat het nu al bter?

En voor hoesten kan je ook babyluf gebruiken voor op het borstje. Wel kijken naar de leeftijd, want menthol is schadelijk voor de baby.

gr Gaby

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    weet het alweer pasje: jij vroeg naar het hoesten. gaat het al beter?

Met luuk zijn temp gaat het schommelend. Hij zit soms goed, dsu 37 en tegen d evaond keldert het naar beneden naar de 35,6. En helaas wordt hij er 's nachts ook wel eens wakker van en gaat niet eerder slapen na een voeding. Hij krijgt dus voor de nacht weer een rkui en haalt dan zo de 8 uur slaap.

Gr Gaby

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    pasja:wat ik van de HA te horen kreeg was dat t voor tim 2 weken kan duren om slijm weg te werken, en hoesten pfff. heel zielig inderdaad. beterschap.

en wie vroeg nou over haaruitval. hier begon t uiteindelijk.ik weet niet of dat mede door mijn nieuwe kapsel kwam(geverfd met highlights en al; ik kon ni nee zeggen omdat de kapster het moeilijk had met weinig klanten, lege winkel en etc en steeds over mijn grijze haren heeft)

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    gepke, ik heb t ff gemist.is er iets aan de hand met luuk?of alleen lage temp?
    tim sliep altijd in slapzak, onder dekens met 2 warmekruiken en de verwarming is altijd aan. (nu ff heel anders wegens koorts.)hij kan zo 6-7uur doorslapen.
    maar lage temp kan niet kwaad werd me verteld.tim krijgt sinds hij 6 weken oud was tzelfde hoevelheid eten binnen wegens 1lr limiet. t is dan gewoon niet voldoende vr zijn lichaam.
    mijn eigen temp is ook vaak onder 36gradecelcius. snelle brander!hoop niks aan de hand is...

20. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Mejosje: hier ook eentje die totaal nog geen pogingen doet om te rollen. Komt vanzelf wel hoor! Finn kan nu ook wat langer zijn hoofdje omhoog houden. Eerst deed hij er echt geen moeite voor en plofte hij gelijk naar beneden...

Belize: hopelijk knappen jullie allemaal snel op!!

Vandaag hapje gegeven met banaan, liga en sinaasappelsap. Zo, wat zat meneertje te smullen zeg! Verder van de week verse worteltjes, broccoli en boontjes gegeven, maar aan groente moet hij echt nog wennen. Heerlijke bekkies trekt hij dan! Zal eens een fotootjes plaatsen...

Is trouwens de nieuwste kleur en smaak lippenstift....:D

Deel Deze Pagina