@dIDDEL: heel herkenbaar!! Hier ook een bellenblazer . @ Mejosje: voordat het rollen werkelijk lukte kreeg hij zichzelf steeds op zijn zij. Dus hij gooide zijn lichaam zeg maar zo dat hij op zijn zij belandde. En dat 'gooien' deed hij door zijn lichaampje te krommen tot een banaan zeg maar en dan lag hij ineens op zijn zij. En even later werd dat met een klein zetje op zijn buik. Dus zo deed hij dat. Weet niet of je het begrijpt maar ik dacht ik probeer het even uit te leggen . Dit was van rug naar buik. Van buik naar rug ging echt gewoon van de ene op de andere dag dus daar kan ik niets van zeggen.
ook die banaan op zijn zij hier. ik vroeg me af wat hij nou probeerde(zo lukt rollen toch niet?)zo heb ik hem steeds tegen gehouden omdat ik dacht dat banaan houding ni normaal was. pfff.
Hier gooit hij zich wel steeds als een banaantje op zijn zij, alleen weet hij nog niet waar hij met zijn armpje heen moet en kan dan niet verder. Van buik naar rug was het ook zijn armpje dat in de weg zat in het begin. Van buik naar rug rollen wil hij inmiddels niet meer, hij probeert nu alleen vooruit te komen als hij op zijn buik ligt (lukt alleen nog niet zo). Hier ook een zonnebril gekocht (babybanz), maar hij vind het niet zo leuk om hem op te hebben, moeten nog maar even oefenen.. Merken jullie ook problemen met slapen bij het doorkomen van de tandjes? Ben er vannacht wel 5 keer uitgeweest en gisternacht ook.. De eerste 2 zijn nu door het tandvlees heen en hoeven dus alleen nog maar omhoog.
@AMS: fijn dat je weer thuis bent. Was ik nog vergeten te zeggen. Met tandjes heb ik nog geen ervaring. Maar wel heb ik van anderen gehoord dat ze er inderdaad veel slechter van kunnen gaan slapen. @Belize: arme Tim! Whahaha. Ik begrijp het wel hoor. Ik heb ook weleens iets tegen gehouden waarvan later bleek dat het er gewoon bij hoort. Helemaal niet erg. Maar nu gewoon lekker laten liggen. Zo ging het bij mijn kleintje ook totdat hij ineens zichzelf dat laatste zetje kon geven en op zijn buik belandde. Wel leuk om van anderen ook te lezen dat ze zich eerst kromden als een banaan. Lekker weertje hé? Doen jullie jullie kleintjes nog jasjes aan? Ik wel en durf en weet niet zo goed hoe en wanneer ik de overgang moet maken naar andere kleding en geen jasje. Vind dat met dit weer moeilijk te zeggen omdat het zo wisselt.
ik heb n heel dun jasje vr tim. maar hij ligt ook in voeten zak nog van maxicosi als ik nr buiten ga. (reiswieg gebruik ik helemaal niet.) net prikje gehad. ik hoop dat hij dit keer niet zo ziek wordt van t prikje. het was allemaal goed totdat de dame injectie spullen te voorschijn haalde. huilen dan. zo echt naar haar hand kijken en gillen.
@belize: wat sneu! Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van.. @boordevol: Ik deed in NL overdag een zomerjasje aan en vroeg in de ochtend en avond een dun winterjasje. Hier is het helaas niet zo lekker, dus nu weer even zijn winterjasje..
ams; babybanz is hier ook niet echt succes. inderdaad oeffenen. we hebben nu n parasoltje gekocht vr zijn wagen.
@ Wendy, hihi, nou zo goed ben ik niet in taarten bakken hoor @ AMS, WB! Snel hoor nu al een tandje! Je hoort het wel vaak van die nachten dan. Hier nog geen tandjes dus geen ervaring mee, en Lisa slaapt bijna nooit een nacht door, dus tja, bij haar is er altijd wel wat @ Mejosje, ehm geen trucje? Leuk he dat schaterlachen! @ Boordevol, heel duidelijk uitgelegd hoor vh rollen, ging hier net zo! En mijn beide meiden rolde al voor de 6 weken van buik naar rug, konden allang op hun armpjes leunen en geven dan zo'n zet dat het heel makkelijk gaat. Lot wil nu ook nooit meer op dr buik liggen, rolt gelijk om. Maakt ook absoluut nog geen aanstalte om te gaan kruipen, terwijl mn oudste met 5 1/2 maand al heel het huis door sjeesde Ik doe Lot nu meestal een vestje aan en een dekentje of maxicosizak. @ belize, blijft zielig he die prikjes. Hoe groot is Tim nu, en hoe zwaar, is hij echt afgevallen?
Krommen als een banaan komt me ook niet bekend voor... Van voor naar achter wiegen en buikspieroefeningen ("crunchen") wordt hier veel gedaan. Wel als ik er op haar buik neerleg vind ze het tegenwoordig wel leuk. Dat is ook wel eens anders geweest... Vanavond hebben we voor het eerst een oppas gehad buiten de familie om. Heel eng om iemand die je niet kent in je huis te hebben die op je kleine past terwijl ergens anders in de stad je ding aan het doen bent. Het is allemaal goed gegaan (gelukkig en eigenlijk had ik niet anders verwacht) en ik ga het zeker nog een keer doen, maar moet nu weer eerst even mezelf de tijd gunnen om deze avond een plekje te geven Kinderopvang vond ik misschien minder eng dan dit. Terwijl je bij de kinderopvang je kind wegbrengt naar een vreemde omgeving en hier is ze gewoon thuis. Beide is bij vreemden, raar! Ow... en hier geen rare slaapritmes door tandjes. Mevrouw slaapt rustig door. Haar poep wordt wel dunner en ze probeert met alle macht op alles te bijten wat voorbij komt, maar voor de rest super vrolijk en lekker in ritme!
mejosje; ja ik vind het ook heel eng iemand anders laten oppassen. ik had kinderopvang vr 3 maanden geregeld maar ik kon het niet, dus uitgesteld. hij gaat in mei. ik weet niet hoe ik het zal doen.pfff. maar ik moet echt dingen afmaken.mensen wachten nu zo lang op mijn werk. (ik werk thuis, vanuit computer, maar lukte niet echt tot nu toe) van prikje geen koorts dit keer! diddle; ja ik voel dat hij afgevallen is in die 2 weken ziekte. maar nu drinkt hij beter en hij sliep vannacht door!(ik niet van hoesten) hij was op 2,5 plus lijn, dat is boven t groene veld. nu is hij naar 2plus lijn gezakt. hij is 8880gr en 69cm(maar weer helemaal krom gelegen en liet zich niet uitrekken etc)ik was bang dat t echt slecht zou uitkomen maar ik vind dat t meevalt.
heeft iemand hier n hangmat vr baby?ik heb net een hangmat besteld.misschien gaat tim overdag daarin wel slapen. t is ellende overdag met slapen. zo een inklapbaar ding.
Hier nog nooit oppas behalve de omas gehad, oja opa een x Opzich zou ik het best eens willen dat vriendlief en ik savonds iets samen kunnen gaan doen, is nu al 2 jaar niet gebeurd. Maarja zolang Lisa nog veel wakker is savonds vind ik het niet prettig. En sowieso waar vind je een goed iemand he, lijkt me moeilijk! @ Belize, bizar man, afgevallen en nog 8880 gram! Lisa is nu 2 jaar en weegt 11 kilo Lot heeft weer onwijze lekken van dr eczeem, was bijna weg door de AB en hormoonzalf maar moest er mee stoppen en het is gelijk weer terug. En sinds gister ook heel dr gezichtje onder. vandaag weer naar de dokter gebeld maar die is er deze week niet, lekker handig.. Ik zit zelf nu aan KMA te denken.
diddle; heel zielig eczeem. dat is waarom lotje pas met 8/9 maanden met bijvoeding gaat beginnen toch?dan is het handig dat ze niet zo BIg is als tim.tim heeft last van zijn darmen maar hij moet wel andere dingen beginnen te eten omdat alleen melk niet meer genoeg is vr hem. pfff. dat wordt dus ellende met veel buikpijn.
Had gister een heel bericht geplaatst, maar hij staat er niet... Spannend hoor, een opppas. Vind het al vervelend om hem een uurtje bij mijn schoonmoeder te laten.. Hier idd ook dunne poep nu met de tandjes. KA zegt dat ze er zelfs diarree van kunnen krijgen door de stress. Hier ook idd overal op bijten (behalve de bijtring).. Misschien wel leuk om even de gewichten en lengtes te vergelijken van onze kleintjes? Hier 74,5 cm en 7630 gram. Hier geen ervaring met een hangmat, wel met het slechte slapen overdag .. Zielig de eczeem, hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen, heb ooit iets gelezen over lichttherapie, weet niet of dat ook iets voor baby's is? Hopelijk jeukt het niet al te veel..
Hier weer alles gelezen. Afvalen wat zeiden ze daarvan? Kon het kwaad? eceem: ziet er ook zo zieig uit. Valt het ee als je geen bijvoeding geeft? Hier geen hangmat? Bij de opavng wel en hij slapat er super in!
ams; haha ook een slechte slaper? maar dat zou vr jou van de tandjes komen.hier geen tandjes gezien. misschien weet ik niet wat ik moet zoeken en wat ik moet zien.pfff. ik heb hem vandaag wel een bijtring gegeven(van avent 1ste fase)ooh hij pakte t meteen met beide handen, bijten bijten en met een merkwaardig gezichtsuitdrukking tussen pijn en plezier. heel raar geluid. half uur lang ermee bezig geweest. maar ik zie echt geen tandjes. raar toch? misschien moet ik hem geen bijtring geven op dit moment? mistiana; ooh ik hoop dat hangmat hier ook werkt. ben heel blij dit te horen!
haha tim slaapt!nu heeft hij in de 2de ronde in gegaan.dat is te zeggen; na 50mn slaap ff piepen en doorgaan met slapen. babies hebben slaapcylus van 50mn. ik ben zo blij.hij kan nu wel snachts weer wakker blijven, maar goed, ik zal t zien. hoe is het gelukt? ik heb hem 2,5 uur na zijn flesje van 200/6 nog eentje van 210/7 gegeven. dus geen 4 uur tussen de flesjes dit keer. het ging ook zo in. zou het zijn dat hij weinig eten krijgt?
Belize, wat fijn! Omdat ik geen flesvoeding geef weet ik niet hoe het zit met de hoeveelheden en de tijd er tussen. Wel lijkt het erop alsof hij nu verzadigd genoeg is om lekker door te slapen. Helaas is dat bij borstvoeding ook een probleem. Dat is lichter en misschien dat mijn zoontje daarom zo vaak wakker wordt 's nachts en overdag zo weinig slaapt. Iemand vroeg een tijd geleden of de voetjes al ontdekt waren. Ik denk dat het er hier aan zit te komen. Hij doet de hele week al meer knietjes vastpakken. Vandaag doet hij ook onder de babygym met zijn voeten spelen en in de kinderwagen gooit hij ze zo hoog mogelijk.
@Belize: Hier gaat het slapen nu wat slechter, maar het huilen overdag is een stuk minder. Dat was vooral toen de tandjes niet echt door waren. Ik zag toen alleen boven een puntje. Vorige week zag ik beneden 2 streepjes (tussen wit en doorzichtig, beetje aan de binnenkant, waarvan er een nu echt door is. de ander bijna, kan hem al voelen. Ik denk dat een bijtring helemaal geen kwaad kan hoor, ze zeggen dat het goed is om het tandvlees te masseren. Hier is het speentje (het harde stuk) schijnbaar fijner... Wij zitten nu met voeding op 7.30 uur 210/7, 11.00 uur 210/7 + 5 schepjes pap, 14.30 uur groentehap, 18.00 uur fruithap en om 21.00 uur 210/7. Die laatste laat hij soms wat van staan. Ik geef tussen groente en fruit wat water, ben bang dat hij anders niet genoeg vocht binnenkrijgt, maar daar is hij niets zo'n fan van. Ik weet het nl niet, maar als ik lees hoe groot Tim is denk ik idd dat het kan dat hij wat meer nodig heeft. Hier heeft de ka gezegd dat we al 240/8 mogen geven, maar dat is echt veel te veel...