Hallo dames! Hier nog geen tandjes. Onze dame tijgert al met een rotgang door de kamer haha, dat wordt me nog wat! AMS: Mijn meisje was 18 maart 65,5 cm en 7100 gram. Zal nu ietsje meer zijn. Da's best een lange jongen die van jou met 74,5 cm! Slapen: Hier heeft ze een paar dagen gehad dat ze erg veel moeite had met inslapen 's nachts (boos boos boos meisje.....) en overdag niet in bed wilde. Nu is dat weer over, slaapt ze overdag weer in bed en 's avonds ook weer makkelijker. Lijkt met fasen te gaan. Hebben jullie dat ook, dat jullie kleintjes zich makkelijker even kunnen vermaken? Ze speelt nu gerust een half uur heel lief in de box, dat was eerst echt maar heel kort.
@ Belize, idd daarom zou ze pas later groente en fruit mogen. Maar ben sinds vandaag overgestapt op de pepti dus eerst maar kijken of het misschien KMA is. Kan makkelijk hoor dat Tim meer voeding wil. Lisa zat met 13 maanden nog op 6 flessen Die sliep (nouja slaapt) ook zo slecht. @ AMS, wow ook al zo groot! Ik hoef 18 mei pas weer te gaan wegen, maar ik denk dat ze nu zo.n 5700 en 66 cm ofzo is. Lot lijkt gelukkig geen last te hebben van dr eczeem, ze zit er iig niet aan. @ Zon1980, leuk zo'n snel dametje!
Hey Meiden, @Wendy: Die mannen zijn een beetje eigenwijs. Mijn man wordt 30 dit jaar en gaat volgend seizoen nog voetballen. Hij is nu een van de oudste in zijn team. En inderdaad hij heeft elke keer weer wat. Maar ja, hij komt er zelf wel achter. @Ams: Wat goed dat de terugreis goed verlopen is. Nu weer lekker thuis. Hoe is het weer bij jullie? @Mejosje: Leuk zeg zo een zonnebril. Ziet er altijd zo stoer uit bij die kleintjes. @Boordevol. Hier ook zo krommen. En zijn beentjes in de lucht gooien en dan op zijn zij draaien. Maar verder komt hij niet. Paar weken geleden heeft hij 1X van rug naar buik gerold en drie keer van buik naar rug. Maar dat zal wel gewoon mazzel zijn geweest. Wel draait hij helemaal rond als hij op zijn spelkleed ligt. Dan moet ik hem weer recht leggen onder de speeltjes. @Belize: Aaah, prikje. Gelukkig geen koorts dit keer. @Diddlmouses: Wat zielig dat eczeem. Heeft ze er veel last van? Arme lotte. [FONT="]@Zon: Wow, al de hele kamer rond tijgeren. Wat goed. Maar je zal er wel veel achteraan moeten. Haha. Mijn zoon kan zich inderdaad langer vermaken in de box. Ook zeker een half uur. Is wel lekker want dan kan ik even snel wat dingetjes doen.[/FONT]
diddle; goed dat lotje geen last heeft van eczeem. het is dus alleen op arm en gezicht? met koemelkallergie zou toch meer plekken zou komen. en je hebt dan ook andere problemen als het echt koemelkallergie is. ams; dat is een hele lange jongen!en slank ook. weet je zeker dat hij 74,5cm is? hahaha.
He, nu staat mijn bericht van gisteren er weer niet... Dan maar even een korte reactie, kwam eigenlijk alleen maar even bijlezen.. @zon1980: Hier lijkt het minder te gaan in de box, denk dat het met tandjes te maken heeft, moet wat meer afgeleid worden. Maar kan zich hoe dan ook nog wel een tijdje in de box vermaken hoor, hebben we echt geluk mee gehad.. En wow, al tijgeren! Je zult wel super trots zijn.. @Pasja83: Ja, gelukkig alles goed gegaan, maar de terugreis alleen was toch wel wat zwaarder dan ik dacht. Gelukkig kan hij ws volgende keer wel gewoon in de buggy.. Hier is het weer vandaag lekker en zonnig, maar de rest van de week was regenachtig. @Belize: ja, weet het zeker, ha,ha! Hij zit ook met z'n kleren al wel in een 74 en zomerjas maat 80 (die is nog wel aan de grote kant hoor). Sommige shirtjes kan hij nog wel aan in 68, maar broekjes zijn echt veel te kort. Jammer, had veel zomerkleertjes in 68, maar die kan hij echt niet meer aan op wat shortjes na. En idd is hij slank, de meeste broekjes zakken van z'n kont af. Hij had ook ondergewicht, al vind ik dat hij er nooit slecht uit heeft gezien en dat was de KA ook wel met me eens. Ik heb vaak gehoord dat het zo'n lekker stevig jongetje is, dat komt omdat hij een behoorlijk vol gezicht heeft, maar op zijn lijfje zit niets (nu met bijvoeding beginnen zijn beentjes en armpjes eindelijk wat voller te worden.
@ Mejosje, nette lengte en gewicht toch! @ Pasja, ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben. @ Belize, ze heeft idd ook andere kenmerken die bij KMA ook voorkomen, maar er verandert nix nu met de voeding dus waarschijnlijk is het geen KMA. Ik ken iemand met 2 kindern met KMA dus altijd een expert bij de hand @ AMS, balen dat ie je bericht weer niet heeft geplaatst, dan ben ik er ook altijd gelijk klaar mee :x En nog bedankt voor je reactie op mn paardrijdende dochter Hier ggaat alles zn gangetje, Lot dr eczeem zit er dus nogsteeds. Lisa is sinds gister over gegaan in dr peuterbed, gaat wonderbaarlijk goed! Dus Lot mag binnenkort uit dr wiegje. Ze groeit nu ook bijna uit de kinderwagenbak dus die eerdaags ook maar ombouwen, wat gaat het weer hard zeg!
@Diddl: wat zielig zo'n grote rode plek. Het is niet echt een klein plekje maar ik weet niet of de grootte ook iets over de ernst ervan zegt? Hoop dat je snel te weten komt waar het aan ligt. Bij ons gaat alles wel. Wel dood moe door het slechte slapen nog altijd. Mag je pap 6 maanden aan een baby van 5 maanden en een weekje geven? Weet iemand of die 3 weken iets uitmaken? Het staat er natuurlijk niet voor niets maar vraag me af of dat echt op de dag verschil maakt.
Hoe gaat het met lot d'r eczeem? Ouderwetse kinderwagen, nog lang niet uitgegroeid... wiegje daarentegen, kon ze echt al even niet meer in. Nu is ze een klein dropje in een groot ledikantje Ben ook wel tevreden met lengte en gewicht! Ik geef al vanaf 4 maanden rijstebloem door de laatste fles... dit kan je ook door wat gekolfde melk doen. Heb nog geen fruithapje gegeven, maar dat gaan we binnenkort ook doen. Ze zit echt naar eten te kijken ondertussen en het "water" loopt haar de mond uit. Met pap zijn we het lepeltje ondertussen ook aan het oefenen. Ze doet het uitstekend Ik denk dat die paar weken niet zo veel uitmaakt. Het is alleen maar een richtlijn, moet ook blijven kijken naar je kind in hoeverre hij/zij op dingen reageert. Keer proberen en afwachten... en nog een keer proberen voor de zekerheid als de eerste keer rampzalig was. Voor de check... zo gaat het hier in huis iig!
ik zou de pap vanaf 6 maanden, vanaf zes maanden doen. tim heeft gevoelige darmen. je hebt ook rijstebloem pap vanaf 4 maanden. als je geen BV melk wil gebruiken kun je ook flesje maken met melk wat wij ook gebruiken vanaf 0 maanden. ik heb wel een vriendin die heeft met die pap begonnen met 5 en half maand en dat gaat prima zei ze.ze geeft ook BV. we zijn deze week begonnen met bambix in zijn flesje. voor tim is het toch lastig. we mochten beginnen van CB vanwege honger van tim.
mejosje; tim moest zijn wiegje met 3 weken oud verlaten. moest ook naar zijn eigen kamer verhuizen. omdat hij zijn handjes tegen de randen sloeg en huilde van pijn. en ik ken het gevoel zo een klein baby in zijn enorme ledikant. maar zo slapen beter. lekker met de armen wijd open!
@Boordevol: Ik weet niet of 6 maanden voeding opeens heel anders is. Ik ben wel begonnen met rijstebloem voor 4 maanden terwijl mijn zoontje 3,5 maand was. Twee weken eerder dus. En hij heeft er geen last van gehad. @Mejosje: Ziet er heek raar uit he?, zo een kleintje in zo een groot bed. Mijn zoon ging met 4 maanden naar zijn eigen bed en ik vond hem opeens zo klein terwijl hij best al groot leek in het wiegje. Maar die is natuurlijk ook een stuk kleiner. @AMS: Fijn dat het goed is gegaan. En volgende keer in een buggy zou helemaal makkelijk zijn. Wat gaat de tijd snel he? We begonnen toen onze kleintjes 3 maanden waren en ze zijn nu al 5 maanden. Zo leuk @all. Mijn zoon wil de hele tijd rechtop zitten. Dat kan hij nog niet zelf maar af en toe hou ik hem rechtop op schoot. Alleen dan buigt hij zijn hoofd helemaal naar beneden. Alsof hij kwartjes op de grond aan het zoeken is. Herkennen jullie dit? [FONT="]En het bellenblazen doet hij nu ook. Zo schattig.[/FONT]
@pasja83: hier idd ook steeds rechtop willen zitten, spant steeds zijn buikspieren aan om overeind te komen. Denk dat het niet lang meer zal duren, op schoot houd ik hem nog wel vast, maar hij blijft zelf goed in balans zitten, hangt niet echt meer tegen me aan.
hahahaha Pasja, kwartjes zoeken. Ik herken het helemaal. Mijn zoontje kan ook prima zonder ondersteuning op mijn schoot zitten maar zijn hoofdje houdt hij even recht vooruit en dan zakt hij 'in' en gaat het hoofdje inderdaad omlaag. Dus erg herkenbaar. Hij probeert zich ook al op te trekken en kan zijn hoofdje van de grond zo een paar seconden heel hoog houden. Wat de pap betreft: vanwege de gluten is het toch het beste echt 6 maanden aan te houden. Rijstebloem bijvoorbeeld bevat dat niet en is dan ook voor vanaf 4 maanden.
Onze pap is nu bijna op en heb vandaag een pak met gluten gekocht. Ik heb met het vorige pak bijna 2 maanden gedaan en denk dat het op die ene week niet aan zal komen. Vind het anders ook wel heel laat om er mee te beginnen en dingen weggooien vind ik zonde. Ga het wel langzaam opbouwen en niet in een keer alle pap met gluten, steeds een schepje meer. Verder weinig nieuws hier, jullie?
@Ams: jouw kindje is natuurlijk al wat ouder. Gewoon kijken hoe het gaat. Het is inderdaad erg rustig hier. Maar denk dat door het mooie weer we allemaal veel vaker buitenkomen en de verloven zijn ook allemaal allang weer voorbij dus iedereen is druk. Ik weet nog goed hoe eng ik het vond om de eerste keer met mijn zoontje naar buiten te gaan. Nu ken ik hem door en door en weet ik hoe hij reageert in welke situatie en weet ik wat te doen. Ik vind het nu al makkelijker dan in het begin terwijl hij nog steeds 's nachts wakker wordt en weinig slaapt. Maar als ze groter zijn is het allemaal wat makkelijker. Laat staan als ze zich straks kunnen uitdrukken etc.
pasja; tim doet het al een tijdje. maar tegenwoordig houdt hij zijn hoofd en rug recht en kijkt rond. heel raar gezicht in eens echt zo een zittende baby. eergister was zijn fysiodame weer op bezoek(hij is weer goedgekeurd) ik vroeg haar toevallig over op schoot rechtop proberen zitten; ze vond dat niet goed! niet oeffenen ermee. totdat de baby zijn voetjes echt kan pakken wanneer hij op zijn rug ligt moet je niet met zithoudingen beginnen. dat is slecht voor hun ontwikkeling. voetjes pakken is dus een milestone. wanneer de baby zijn voetjes echt pakt dan gaat het razend snel, hij gaat dan omrollen en daarna komt zitten tijgeren en kruipen etc. ik zei aan haar dat op onze forum babies zijn die hun voetjes niet kunnen pakken maar wel van rug naar buik en terug om kunnen rollen. nou, dat is, zei ze, niet echt omrollen! zich omgooien. het echte omrollen komt echt na het vastpakken van de voetjes. tot die tijd niet oeffenen met zit houding etc.
haar advies is netals altijd: heel veel buikligging. zo worden de spieren sterker. met hoofd omhoog en rond kijken op zijn buik.en rommelen met speelgoed op zijn buik etc
gister hebben wij tims eerste pasfoto laten maken. ZZZoooo staat hij als een grooot kind op zijn pasfoto. ik liet hem bijschrijven in mijn paspoort. vr het ziekenhuisbezoek moest hij identificatie hebben naast zijn verzekeringspas. voor de helm ivm de afplating achter zijn hoofd.