@Belize, dat wist ik niet. Misschien maar eens stoppen met laten zitten, al wil hij dat zelf erg graag. Was het lastig om een pasfoto te laten maken (of heb je het zelf gedaan)? Wij hebben voor ID zelf foto's gemaakt in bed met een wit lakentje op de achtergrond, daar heeft een fotograaf pasfoto's van op maat gemaakt. Anders was het wel heel lastig om de foto te maken, kon zijn hoofd nog niet rechtop houden..
Zo ben ik ook weer eens...wel meegelezen! Hier totaal nog geen actie mbt voetjes ontdekken en rollen. Oudste zoontje heeft ook nooit met zn voetjes gespeeld (buik zat in de weg ) en is wel gewoon gaan rollen etc. Ieder kind is anders en alles op z'n tijd. De een is gewoon wat later/eerder dan de andere.... As dinsdag even naar de huisarts met Finn. Hij heeft al heel lang een droog huidje (vooral op buik, rug en benen). Iedere dag flink smeren, maar het gaat maar niet over. Soms is het ook echt vurig. Zodra ik z'n rompertje uitdoe begint hij gelijk de krabbelen op z'n buikje... Verder gaat het hier super. Geniet echt van m'n 2 (3 ) mannetjes. Vorige wk wel 3 driftbuien moeten doorstaan van Sem
Fijn Wendy! Gelukkig heb je de driftbuien overleefd whahaha. Lijkt me echt erg moeilijk mijn geduld dan te houden en niet uit te vallen. Of het echt zo is of niet, toevallig is mijn zoontje dus enorm zijn voetjes aan het ontdekken, hij duwt er de speeltjes van de babygym mee, tilt ze continue omhoog, houdt ze vast etc etc. Ik had daar hier onlangs een opmerking over gemaakt. Nou, sinds dat hij dus zijn voetjes heeft ontdekt rolt hij bijna continu. Hij kon al omrollen maar deed het zo nu en dan. Nu ben ik de hele tijd bezig hem weer terug te draaien als hij het gehad heeft en de andere kant niet op wil draaien met als gevolg huillen. Goed dat je even naar de huisarts gaat met Finn. Meestal hebben ze er wel een zalfje voor.
ams; nee niet zelf gedaan. gewoon zoeen fotozaak. ik moest hem vasthouden onder zijn oksels en over mijn handen heen zijn jasje zodat je mijn handen niet ziet en op het krukje zitten(doen alsof dan) hij kon zijn hoofd overeind houden. daarom lijkt hij veel ouder dan hij is. heel grappig. meteen in mijn en papa's portemonaie.
wendy; misschien reageert hij op wat jij gebruikt vr drogehuid?als er droge plekken zijn dan stel ik het badje een dag uit. en smeer ik niks op. babyolie creme etc werken bij ons echt niet.
Hihi, mijn oudste heeft ook nooit dr voetjes gepakt hoor en die kon op een gegeven moment echt wel omrollen Maar ik ben het er zeker wel mee eens dat je nix moet forceren bij je kindje, dus niet rechtop laten zitten en al zeker niet laten staan op de voetjes, alles pas als ze het zelf kunnen. Vervelend Wendy dat Finn zo'n last heeft van een droge huis, idd maar even naar de HA dan. En driftbuien, hihi herkenbaar!!
Niet heel veel tijd: maar update: omrollen gebeurd hier ook nog niet... op buik liggen vindt Kiek niet altijd even leuk, maar dat hoofd heeft ze altijd al recht kunnen houden... vanaf geboorte ongeveer. Nu gaat het alleen gecontroleerder. Voetjes worden hier ondertussen wel langzaam ontdekt, maar dat komt omdat ze sinds deze week bobuxschoentjes aan heeft en die vindt ze toch machtig interessant. En ik vind ze ideaal!
@wendy, wat sneu dat het jeukt. Hopelijk hebben ze er wat voor. En die driftbuien, waar komen die vandaan? Heeft hij daar vaker last van? Lijkt me idd heel moeilijk je geduld te bewaren.. @Belize, dat is idd een goede, dat jasje over de handen. Nu zou het idd hier ook beter gaan, wij hebben hem met 1 maand moeten maken (anders konden we geen id krijgen om naar NL te gaan), was nogal lastig om alles er op te moeten krijgen. Ze zijn zo streng met de pasfoto's, zelfs voor baby's. Ze zijn 5 jaar geldig, net alsof ze er dan nog op lijken... Wij hebben hem idd ook meteen in de portomonaie gedaan, ha, ha. @diddlmouses: Met zelf kunnen, bedoel je dan, zelf helemaal overeind kunnen komen zitten of stevig zitten (zelf) op schoot? Ik vind het zo lastig, want op schoot liggen/hangen levert hier alleen maar gegil en gekrijs op en alleen als hij rechtop zit is hij rustig. Ben bang dat het zitten dus niet goed is voor hem, maar weet ook niet goed hoe ik hem anders dan op schoot moet nemen..
Mejosje, dat zijn zulke leuke slofjes! Vind ze alleen zo duur voor een kindje dat nog niet loopt (anders had ik ze allang gekocht). Hoe weet je trouwens wat voor maatje je zou moeten kopen? Snap echt niets van die schoen maten.. Wat zouden jullie trouwens voor de zomer nemen? Sandaaltjes of gewoon blote voetjes?
Ik kies voor blote voetjes. En papfles moet ik nog me beginnen. Hier ziijn we de bv aan het afbouwen, hij krijgt nu alleen 's ochtends en 's avonds nog bv. Hier kan hij de voeten ook niet pakken, maar hij hefet ze wel ontdekt, maar rollen doet hij super! zelfs bewust teurg nu. groetjes
AMS: ik heb me ziek gezocht naar sokjes die niet meteen van die voetjes afvallen. De hema sokjes met een omslagrandje gaan redelijk, maar de bobuxschoentjes blijven echt goed zitten. Ik vind ze ook duur hoor! Maar.... Weet het ook niet zo met die schoenmaten, maar 13... 18? Van de schoentjes die ik nu wel heb, heb ik maat m gekocht... zijn wel wat groot & eigenlijk voor vanaf 9 maanden, maar vond het ook zonde om mijn geld aan dure schoentjes uit te geven voor ongeveer 3 maanden en ze loopt er toch nog niet op! En ze blijven ook gewoon zitten & ik kan 10 maanden mee vooruit vanaf nu, dat vond ik het wel waard.
Mogge meiden, vertelde ik van de week nog dat er nog totaal geen actie inzat bij Finn mbt omrollen....ligtie gisteren gewoon ineens op z'n zij Mejosje: ik heb hier veel sokjes van het Kruidvat (Bambino) en die vind ik erg prettig. Blijven erg goed zitten. Als ik dan weer eens andere sokjes aandoe, vind ik die onderin zn slaapzak. AMS: Sem krijgt zo'n bui als hij niet mee naar huis wil of als hij bv tandpasta wil kopen en dat niet mag van mij 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed, maar dan soms....het hoort ook gewoon bij de leeftijd, maar je voelt je wel behoorlijk lullig zo in de winkels. Eigenlijk zou ik me dan op de grond moeten gooien en keihard mee moeten gaan huilen he... Over 2 weken moeten we weer terug naar de kinderarst met Finn. Hij heeft een kleine afwijking aan z'n hartje (had ik dat eigenlijk al verteld?). Toen hij 2 wkn oud was hoorde de dr een hartruisje. In het ziekenhuis vonden ze dat een hartklepje moeite had met open en dicht gaan. In januari weer terug geweest en het was hetzelfde gebleven, nu dus in mei weer terug. Als het erger wordt zou hij evt gedotterd moeten worden, maar daar gaan we niet vanuit. Het wordt heerlijk weertje! Meiden, geniet van het weekend.
Wat een vroege vogels hier! @ mejosje, fijn dat deze iig goed blijven zitten. Ik heb wel schoentjes van de alcampo en h&m gekochty, maar die trapt hij zo uit, doe ze ook alleen aan als we naar buiten gaan en het koud is. Van de sokjes blijven hier de bambino's ook het beste zitten. Heb 3 paar gekregen als kraamcadeautje, maar kon ze daarna niet meer vinden. @ Wendy, wat goed dat Finn begint te rollen! Jeetje, wat lastig hoor die driftbuien, helemaal buitenshuis. Idd van mee huilen zal hij staan te kijken, maar ja, staat zo raar he8)? Weet eigenlijk niet of je verteld had over de hartproblemen, kan het me zo niet herinneren en heb geen zin om alles terug te lezen.. Spannend hoor! Hopelijk blijft het zo goed gaan, duim voor jullie.. Iedereen fijn weekend (of iig 2e helft)
ams;ik duim vr jullie. dat heeft mijn broers ex-vrouw. ze heeft daar nooit iets van gemerkt, nooit dus last van gehad.
Hey Meiden, Wat een prachtweer hè? Zaterdag lekker voetbal wezen kijken bij mijn man en vandaag heerlijk ontspannen naar de sauna geweest met een vriendin. Top weekend dus. @Belize: Pasfotos maken moeten wij ook nog doen voor de vakantie. Alleen las ik dat vanaf juni 2012 iedereen verplicht is een eigen ID te hebben dus mogen kinderen niet meer bijgeschreven worden. Ik zal dus nu al een eigen ID nemen. Wist jij dat ook al? Of heb je en speciale reden dat je hem hebt bijgeschreven? @Wendy: Gaat dus heel goed met je. Fijn dat je zo lekker aan het genieten bent van je mannen. Die driftbuien zijn waarschijnlijk helemaal niet leuk. Ik ben bang dat wij dat allemaal ook krijgen als onze kleintjes de leeftijd van Sem krijgen. En wat ontzettend spannend zeg je afspraak bij de KA. Ben je erg nerveus? Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is en dat er geen enge operaties aan te pas hoeven te komen. @AMS: Heel herkenbaar dat gekrijs als hij ligt. Hier ook een jongetje dat rustig wordt als hij op schoot zit of rechtop in het wippertje. Soms laat ik hem lekker spelen in de box of op zijn speelkleed maar dan kan hij ineens gaan huilen terwijl het geen etenstijd of bedtijd is. En dan is hij stil bij mij op schoot of in de wipper. Nou ja, als het maar geen uren is dan laat ik hem af en toe rechtop zitten. @All: Rollen jullie kindjes echt al helemaal om van buik naar rug en andersom of alleen op de zij? [FONT="]En wat is jullie voedingsschema? Ik heb namelijk een klein vreetzakje en ik zit nu nog op 5 flesjes van 180 water en 6 scheppen. Maar ik las dat bij voeding vanaf 6 maanden ze maximaal 4 flessen mogen. Ben bang dat hij dat niet gaat redden.[/FONT]
@Belize: balen dat slaaptekort, hopelijk kun je snel bijslapen.. @pasja83: heerlijk zeg sauna, ben jaloers! Hier gaat het omrollen van buik naar rug helemaal, van rug alleen nog maar op zij gooien. Hier zitten we met voeding op: 210/7 + 5 pap, 180/6, groentehapje, 40 ml sap, fruithapje, 240/8 In mijn schema van de KA staat 4 flessen 240/8 met 6 maanden + groenten + fruit
@Wendy: ik kan me niet herinneren dat je het verteld hebt... Erg vervelend! Sterkte! Wij lopen trouwens ook het ziekenhuis in en uit en ik heb het idee dat het allemaal voor niets is. 1 van de 3 oogartsen maakt zich echt een beetje zorgen over mijn meisjes staar. En het vreet wel aan je, want er lijkt maar geen duidelijkheid te komen over wat het advies is en aan de andere kant heb ik zoiets, ze kijken maar een eind weg... zolang er gekeken wordt, wordt er nog niet geopereerd. Maar goed, omdat het zo'n klein meisje is en een oogaandoening, hoort het erbij dat er toch ook meteen moet laten kijken door de kinderarts en klinisch genetica om te kijken hoe erg het erfelijk is belast. Met betrekking tot die voeding kwam ik gister ook niet lekker uit. Om 16u had Kiek ineens honger en daarna wilde ze slapen. En ze heeft goed doorgeslapen, zelfs zo goed dat wij bijna de 4e fles waren vergeten. We moesten haar wel echt van ver halen... Voedingsschema ben ik dus echt kwijt. Als jullie tips en adviezen hebben hoor ik het graag! Afgelopen weekend druk in huis geklust en Kiek was lekker vrolijk, heeft heerlijk in de tuin lopen spelen o.a. Vandaag ook weer een heel programma aflopen... waaronder Kiek even zo in bad doen, aangezien we daar gister niet meer aan toe kwamen... mevrouw sliep namelijk al om 18u. & Nog steeds niet omgerold hier hoor... blijf erbij dat ze eerder zelfstandig zit... al stelt ze zich al wel iets drukker en beweeglijker op als ze op haar buik ligt. Nu ligt ze lekker te brabbelen!
pasja, ja ik weet dat het tot 2012 geldig is. daarom dus bijschrijven. straks kan dat niet meer! id kaart is alleen geldig binnen de eu. ik neem daarom straks in 2012 n gewone paspoort vr hem. maar het is dit keer voor t ziekenhuis bedoeld. voor de helm. hij heeft nog steeds ernstige afplatting aan zijn hoofd. hier nog niet omrollen hoor. hij heeft een paar keer van buik naar rug gerold. maar hij huilde hard wanneer hij de grond raakte. andere keren spuggt hij na het rollen. dus dat doet ie niet meer. op de bank met een beetje neiging rolde hij ook al n paar keer van rug naar buik, maar zo kwam weer zijn eten uit zijn mond. pfff. tims achterhoofd is plat dat is ook niet echt handig om te rollen volgens de fysiodame. het zal dus een tijdje duren totdat hij met behulp van t voetje omrolt. ik weet ook dat sommige babies inderdaad 'omrollen' overslaan en meteen door naar kruipen of tijgeren gaan.