Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams zo goed ,met je schema!

hier zijn we terug naar max:5x200/6, maar een flesje met 2,5 eetlepel bambix, 2 flesjes met 0,5 eetL bambix.
    ik heb nu ook diksap gekocht voor 4+ maanden. maar nog niet gegeven.
    ik kan niet geloven dat we met n paar weekjes omneo2 zullen kopen of zo....
    maar goed, slaap tekort is niet geheel tims werk. ik kan heel slecht slapen tegenwoordig; hooikoorts en mijn zorgen om KDV en de helm, ziekenhuis bezoek etc.

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @mejosje; balen hoor dat jullie zoveel naar het ziekenhuis moeten. Maar denk wel dat als er iets gedaan moet worden ze het beter zo vroeg mogelijk doen. Maar duidelijkheid zou natuurlijk wel fijn zijn voor jullie..

@belize, wat naar zeg, dat je je zoveel zorgen maakt. Heb je problemen op het KDV (dacht eigenlijk dat je thuis werkte)?

Hier net weer heerlijk gezwommen. Merk echt verschil, hij wordt echt sterker en begint nu echt veel meer te zwemmen (leuk achter balletjes aan ed)..

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja thuis maar met de baby lukt het niet echt. hij zou eigenlijk met 3 maanden naar kdv, maar ik heb het toen uitgesteld ivm zijn fysio. over 2 weken moet hij echt. maar ik heb de bedjes gezien. pfff n soort hondenkennel. aan de muur 4 blok naast elkaar en 3 verdiepeing boven elkaar, met hekjes dicht.baby in als je iets in een oven doet, dan echt opsluiten.daar gaat tim niet slapen. is dit normaal weet ik niet? hebben ze nooit echt bedden vr de kindjes bij kdv? ik heb gewoon n slecht gevoel over de zaak.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Belize: Komt de afplatting van Tim door een voorkeurshouding? Wat jammer dat je je zoveel zorgen maakt :(. Dat is helemaal niet fijn. Vooral als je je nachtrust zo goed kunt gebruiken. Wat betreft het helmpje moet je maar zo denken dat het is voor zijn eigen bestwil en hij er uiterlijk als hij 1 jaar is vanaf is (toch?). Het KDV kan ik niets van zeggen. Ik weet wel dat je je moedergevoel niet voor niets hebt maar het kan ook gewoon komen doordat je hem nog niet wilt loslaten en dan overal het negatieve in ziet. Maar je moet je wel goed voelen als je hem achterlaat dus probeer wel dat gevoel weg te krijgen. Anders blijft het maar in je hoofd spoken als hij daar is.

5. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Wendy, ik kan het me ook niet herinneren vh hartruisje.
    Als het in mei nog hetzelfde is hoef je dan voorlopig niet mee rterug of blijven ze het regelmatig controleren?

@ Pasja, Lot rolt wel al helemaal om. Maar ze wilt niet op dr buik liggen, als ik dr zo neerleg rolt ze echt gelijk weer terug.
    Lot krijgt 4 x 180+6
    maar dat ze echt maar 4 flessen "mogen" heeft dat niet te maken met de bijvoeding, weet niet of je nu al groente en fruit geeft, niet toch? Dus als je dan groente gaat geven vervalt er iig nog een fles.

@ Mejosje, balen dat jullie zovaak naar het ZH moeten. Kan me voorstellen dat het aan je vreet hoor.

@ Belize, vervelend dat je zo'n naar gevoel hebt bij het KDV.
    Heb je ook al bij andere KDVs gekeken?
    En zijn het alleen de bedjes waar je een naar gevoel bij hebt?
    en idd alweer bijna naar de opvolgmelk, gaat echt hard!

@ AMS, leuk weer wezen zwemmen! Knap hoor!

Lot ligt sinds vh weekend in dr ledikantje en ook de kinderwagen omgebouwd, wat wordt ze dan ineens grooooot!

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Diddl: kinderwagen ombouwen pas vanaf ze kunnen zitten toch? Zo had ik het begrepen.

@Wendy: dat hartruis heb je hoogstwaarschijnlijk niet eerder verteld want ook voor mij klinkt het nieuw. Gelukkig tot nu toe alles goed, hopen dat het zo blijft. Lijkt me wel naar de onzekerheid elke keer vlak voor een bezoek.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Update: vanmorgen voor het eerst van buik naar rug gerold! Ze wilde de afstandsbediening zo graag hebben, daar rolde ze wel voor om (universele van logitech die blauw oplicht).

8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Nee he, ben ik heel mn verhaal kwijt, drukte op een of ander knopje...grrr :x dan maar weer overnieuw!

Vanmiddag naar de ha geweest met Finn en heb een hormoonzalf gekregen voor de vurige plekjes en hij krijgt een soort van pyjama voor de nacht die, als het goed is, erg goed moet werken tegen de jeuk en het eczeem. Zie Dermasilk dan weten jullie wat ik bedoel. Als het goed is krijgen we 'm morgen.

Mejosje: super dat ze omrolt! Wat is er precies aan de hand met de oogjes van je dochter als ik vragen mag. Misschien heb ik dat gemist?

Diddl: als het evt hetzelfde blijft dan mogen we steeds langer weg blijven, maar blijven voorlopig wel onder controle bij de kinderarts.

Wij zitten hier op het volgende schema (tijden zijn +/-)
    7.00 fles 180+6
    11.00 fles 180+6
    14.30 fruit
    15.30 fles 180+6
    18.00 groente + toetje
    19.15 fles 210+7

Binnenkort ga ik fruit proberen in de ochtend, heb nu echt het idee dat we moeten "proppen". Komt omdat hij nog steeds zoveel slaapt dus kijk nog wel even....

Oh ja, tandje nr 1 is door!!!!!!!!!!!!!!!!!

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Boordevol, neehoor kinderwagen mag je al eerder ombouwen, alleen moet je hem nog wel helemaal plat houden.
    In mn Quinny past ze nog wel, maar de bak vd duowagen is toch kleiner dus daar groeide ze echt uit.

@ Mejosje, wat knap!!

@ Wendy, ohhh balen is dat he als je ineens alles kwijt bent :x
    Lot heeft ook hormoonzalf, maar zo'n pyama daar heb ik nog nooit van gehoord, ga zo even je link bekijken.
    Nou heeft Lot er geen jeuk aan, dat scheelt.

Net schema zo hoor, wel veel zeg!
    En al een tandje snel!!!
    ben beniewd wanneer Lot dr eerste tandje krijgt, Lisa kreeg hem pas met 1 jaar nl.

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ belize, jeetje wat naar zeg. Zou idd kijken of er niet een ander KDV in de buurt is, misschien dat je daar een beter gevoel bij hebt.
    Ik heb bij een KDV van een vriendin alleen normale ledikantjes gezien. Weet niet hoe het bij de meeste is, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niks vind. Maar moet er wel bij zeggen dat als je via de zijkant naar een box of ledikantje kijkt er niet veel verschil mee is, alleen de bovenkant is anders.

@boordevol en diddlemouses: hier gaan we ook bijna ombouwen (hopelijk past hij er nu wel in), de bak is hier ook bijna te klein en hij vind er echt niets meer aan in de bak, kijkt liever rond.

@mejosje: Goed hoor! Je zal wel trots zijn..

@wendy, wat apart die pyama, had er nog nooit van gehoord. Zou super zijn als het werkt, helemaal als je dan geen hormoonzalf meer hoeft te gebruiken. Zal het ook eens tegen mijn zusje zeggen, die heeft altijd last van eczeem.
    Leuk dat er een tandje door is! Hier ook al 2, gaat echt zo snel..
    Merk dat hij nu ook meer moeite heeft met flessen en de hapjes gaan er veel beter in. Je zei dat je nu zo moet proppen (te veel voeding of te vaak?), je kan ook 1 fles laten vallen en de andere wat groter maken.. Misschien gaat het dan beter..

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het omrollen had ik ondertussen niet meer verwacht... en ik weet dat bij iedere baby het op een gegeven moment gebeurd, maar ik vind het idd wel even een mijlpaal!

@Wendy: mijn dochter heeft grijze staar net als haar mama ;) Ik heb er echter geen last van. Maar goed de meest bekende variant van staar is de grijze staar door ouderdom en dan zie je niet zoveel meer. Als dat je referentie is, kan ik me voorstellen dat je je als arts erg zorgen maakt en deze zorgen overdraagt aan mij als ouder.

Ik vind het ook gewoon wel een leuke pyjama. Heel simpel, het maakt lekker onschuldig.

Vandaag moest mijn dochter trouwens met echte snikken huilen toen ik haar achter wilde laten bij het kdv. En maar pruilen... heb er nog even geknuffeld en toen toch echt achtergelaten. Hebben jullie dat snikken en huilen al wel eens gehad?

12. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Belize: Dan drinken onze kindjes hetzelfde. En ik die er nog wat groente en fruit bij. Weet niet of jij dat ook doet? Vervelend dat slaaptekort. Al die dingen die je aan je hoofd hebt.

@Diddlmouses: Hij krijgt nu dus wel wat groente en fruit. Maar ik las dus op een ander topic dat te vroeg geboren kindjes een inhaalslag maken en veel gaan eten. Dus dat zou de reden kunnen zijn.

@Mejosje: Wat goed dat omrollen. Mooie mijlpaal hoor! En wat zielig dat snikken. Ik heb het nog niet gehad dat hij zo hard moest huilen omdat ik weg ging.

@Wendy: Balen als je zo ene verhaal hebt geschreven en het is weg. Jullie ook een heerlijk schema. En Finn slaapt dus heerlijk door. Ik ga vandaag ook de laatste fles 210+7 proberen. Dan zit ik 30 ml en 1 schep boven het maximum vandaag maar een keer proberen kan geen kwaad neem ik aan. En het eerste tandje!!! Leuk joh.

[FONT=&quot]Vandaag zielig nieuws. :( Mijn zoontje heeft een luchtweginfectie. Hij hoest nu al weken en ik ben meerder keren bij de HA geweest. Nu dus antibiotica en een puff gekregen. Ik hoop zo dat het over gaat want hij heeft er echt veel last van. Daardoor is ons hele schema ook weg en slaapt hij enorm slecht. Zo zielig.[/FONT]

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    pasje balen zeg luchtweg infectie. Ik hoop dat hij er snel minder last van heeft.

Snikken op kdv niet meegemaakt. Wel als ik teirg kom dat hij heerlijk knuffekt en mijn meissie ook.

schema hier;

6.30 fles 180 plus 6
    9 uur fruit
    11 uur fles 180 plus 6
    16 uur fles 180 plus 6
    18 groente
    21 uur fles 180 plus 6

En over een klein maandje om 12.30 een korst brood.

Morgen cb dus wat zal hij wegen?

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Mejosje, Hier gaan ze niet naar het KDV, de omas passen hier op en ik ben al weg als ze wakker wordt. Maar toen ik dr vh weekend even bij mn schoonzusje achterliet trok ze wel gelijk zo'n pruillipje, ze ging niet huilen maar het scheelde niet veel.

@ Pasja, wat vervelend zeg dat je zoontje een luchtweginfectie heeft. Hopelijk slaat de AB snel aan.

@ Misstania, succes morgen bij het CB
    Ik "mag"pas met 6 1/2 maand weer, ben ook wel beniewd wat ze ondertussen weegt.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o o o Pasja AB kuur. vervelend. we hadden het ook n paar weken geleden. hij vond het heel vervelend. moest ook met nuchtere maag en daarna mocht hij n uur niks eten. pfff. hoop de dagen snel gaan en snel weer gezond.
    ik heb hem wel laten wennen gedurende 4de maand. maar ik wacht nog toch tot 6 maanden om door te gaan. nu alleen papflesjes.

hier zijn de kdv's vol. gemiddeld n jaar wachttijd helaas, heb geen andere optie.

we kunnen nog 2 of 3 weken van tims mooie rode haren genieten. dan moet hij de helm op. 23 uur per dag, 6 maanden lang. hij zal de zomer in zijn rompertjes mee maken, omdat d helm afkoelen tegenhoudt. en tim heeft het snel warm(of koud)
    ik hoop dus dat t een koele zomer wordt.

bordevol; het kwam door te vroeg indalen(28ste week) en te lang in bekken vast zitten en omdat ik voor hem veel te kleine buik had.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mejosje;zo! omrollen, heel grappig om te zien!gefeliciteerd!

17. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Ha meiden,

Allemaal een leuke Koninginnedag gehad? Of misschien zijn jullie nog ant feesten :D Hier heeft het echt tot 1 uur geregend! Vanmiddag even naar het dorp geweest, maar val niet veel meer te beleven was dus ook snel weer thuis, jammer!

Belize: kan me voorstellen dat je het niet leuk vind dat je zoon een helmpje krijgt. Denk dat je aan het resultaat moet denken en het feit dat hij er ws zelf geen last van heeft. Als je het niet zou doen dan kan je er miss wel spijt van krijgen.

Misstiana: was je zoon weer goed gegroeid?

Pasja: helpt de antibiotica al bij je zoontje? Of heeft dat wat langer nodig?

Hier is de pyjama tegen het eczeem nog niet binnen. Ze had gezegd 1 dag....hmmm ;)

Zoooooo...Finn had vandaag een spuitluier niet normaal zeg. Dacht dat dat alleen in de eerste weken met bv was...niet dus :p
    Verder is hij de laatste tijd echt zo zoet. Hij wordt altijd met een lach wakker en dat maakt m'n dag gelijk weer helemaal goed *SMELT*

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja hoor, zo kan tim in de toekomst niet zeggen van; waarom heb je niet aan mijn hoofd gedacht mama...maar goed, het is alleen moeilijk wanneer het warm wordt, omdat hij dan niet makkelijk kan afkoelen met de helm aan. ik moet zijn temp steeds goed in de gaten houden. en er moet een airco komen in zijn kamertje.

hoe gaat het nu pasja?

haha zijde pyama aan straks wendy? hij zal er wel lekker in slapen. je zult heel snel een verschil merken volgens mij.

19. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha meiden,
    Heb even uitgebreid teruggelezen; dat was lang geleden! Leuk om te lezen dat bij jullie dezelfde dingen spelen als hier! Even een update van hier van wat ik nog onthouden heb..
    Ons kereltje rolt van buik naar rug (omgekeerd lukt nog niet) en grijpt ook veel naar zijn voetjes. Eerst pakte hij zijn broekpijpen beet, maar nu pakt hij ook echt zijn voeten!
    Babybanz zonnebril heb ik trouwens ook gekocht, ideaal ding en blijft goed zitten.
    Las ook over wat kleintjes met koorts, hier ook het geval...hij zit ook al best lang `vol`, maar is er niet echt ziek van. Tandjes zijn hier nog niet te bespeuren, maar wel veel gekwijl en gesabbel op vingertjes...
    Qua voedingsschema zit hij nu op 4 flessen van 200 ml met 6 schepjes en 2 x per dag beetje fruit of groente. Eten gaat goed hier, wel is zijn ontlasting dikker geworden. Daarom nu 200 ml per fles ipv 180. Hoeveel fruit of groente eten de kleintjes die daar al mee begonnen zijn
    Hier gaat per dag zo´n klein potje wel op, op creche laatst ook zo´n groter potje :). maar hij heeft er nadien geen last van.
    Slapen gaat gelukkig ook prima, om 19 uur naar bed en om 07 uur er weer uit. Heel af en toe een keer een speentje in de vroege ochtend maar verder is hij echt heel makkelijk.
    Ik las ook iets over diksap. Heb ik geprobeerd, maar valt niet erg in de smaak. In 1e instantie wel, maar de laatste dagen wil hij het echt niet. Water trouwens al helemaal niet. Wel jammer, want met de zomer op komst zou het wel fijn zijn dat hij ook ander drinken lust. Maar dit heeft misschien nog wat tijd nodig. Ben benieuwd naar jullie ervaringen of tips.
    Laatste gewicht en lengte was op 22 maart 67 cm en 7100 gram
    Wat een rijkdom he zo´n kleintje en wat gaat de ontwikkeling snel...hoop dat jullier er net zo van genieten als wij
    liefs!

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook spuitluiers hoor (stresspoep van de doorkomende tandjes volgens KA).

Hier ook water geen succes (alleen maar krijsen).

Verder vandaag mijn eerste moederdag als mama (is hier een week eerder), gezellig dagje gehad..

Hopelijk verder iedereen een gezellig weekend gehad.. Later meer..

Deel Deze Pagina