Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams, happy happy moederdag!zo leuk he?

wonder: ik kreeg een nieuwanbod van een andr KDV waar ze wel ledikantjes hebben!!!!!dat net voor zijn eerste wendag(vandaag dus) bij de ene waar ik heel slecht gevoel bij had!

tim is ook niet voor 'het gewone water'. maar toen hij het heel warm had in het ziekenhuis(tja, kinderziekenhuis 24graden ofzo) dronk hij als gek die paar druppeltjes water aan zijn fopspeen en vroeg steeds voor meer!

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Net met Lot naar het CB geweest, ze is nu 64 cm en 5610 gram (gister 6 maanden), erg weinig dus!!
    Had al zo'n vermoeden want had dr even met mezelf mee op de weegschaal genomen, dus maar even extra wezen wegen want de afspraak hebben we pas over 2 weken. En wil vd week toch weer langs de HA voor dr eczeem dus dan vind ik het wel fijn om dr gewicht te weten en nogmaals te overleggen qua bijvoeding, want zie het niet zitten om echt tot 7/8 maanden te wachten.

@ Belize, fijn zeg dat je toch bij een ander KDV terecht kan!

En nog even een fotootje :D

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ah ja je schatjes!

volgt lotje niet meer haar eigen groeicurve? zeiden ze bij cb ook dat ze weinig gegroeid is?ik zie trouwens haar eczeem niet meer op de foto. hoop dat t allemaal weg is nu en je snel met bijvoeding kan beginne.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Cb bezoek was niet al te best. Hij is niet goed gegroeid. Hij weegt nu iets over de 6 kilo en zijn curve buigt af. Alle curves, hoofdomtrek, lengte en gewicht. Afspraak bij huisarts gehad en nu naar de kinderarts. Nou was geen goed nieuws. Doet de fysio voor d evoorkeur een schepje bovenop. HIj is qua fysio achteruit gegaan en nu komt ze donderdag weer meten om te kijken of het goe dgenoeg is. Stress dus!

diddle. BIj jou ook niet goed gegroeid. Ook afbuiging van d ecurve? En wat zijn de actie sbij jou? HIer een dikmaak menu meekregen. Pap uit bord, flessen en groente en fruit. NOU helpt tot nu toe neits.

Hier twee op elkaar en mijn zoontje heeft e rgeen last van hoor. Mijn dochter van bijna 4 heeft er ook ingelegen en had ook nergens last van. Het is denk ik het idee, dat ze liggen en er niet uitkunnen. Kinderen merken er echt niets van.

zo wat was er verder vertelt.

gr

6. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Misstiani: Wat een enorm vervelend nieuws heb jij gekregen zeg. En dan ook nog die fysio erboven op. Kan me goed voorstellen dat je je druk maakt. Ik hoop voor je dat dat dikmaakdieet over een paar weken helpt. Want 6 kilo is inderdaad erg weinig.

@Belize: Wat vervelend dat Tim net in de zomer een helm op moet. Het is natuurlijk het beste voor hem maar het zal wel erg warm zijn. Ik help je hopen dat het een niet te hete zomer wordt. En wat goed dat je een ander KDV hebt gevonden waar hij terecht kan. Hopelijk heb je nu een beter gevoel als je hem weg moet brengen.

@Wendy: Geweldig is dat he? Als je zijn kamertje binnen komt en je krijgt een vette glimlach. Als ik dat zie ben ik helemaal verliefd op hem.

@Pumba: Fijn dat alles goed gaat en dat je heerlijk aan het genieten bent. Ik geef 1 x per dag wat fruit en 1x per dag wat groente. Groente is een half potje olvarit vor 4+ maanden. Fruit is een klein bakje. Ik maag namelijk zelf het fruit. Denk dat het 3 of 4 eetlepels zijn.

@AMS: Leuk!! Moederdag. Heb je lekker genoten? Is wel heel speciaal he? Ik ben benieuwd volgende week bij mij….

@Diddlmouses: Wat een schatje is het toch zeg. Maar wat weegt ze weinig. Naast Lot is mijn zoon een beer met 7,5 kilo ongeveer. Ik zou bij de HA inderdaad even navragen hoe het zit met bijvoeding.

Met mijn zoon gaat het iets beter. Hij hoest nog steeds maar wel minder. Ook heb ik het idee dat alles een beetje loskomt want hij heeft steeds een snotneus. Ik kijk het nog een paar weken aan en als hij dan nog steeds hoest ga ik weer terug naar de huisarts want het klopt natuurlijk niet dat zo een kleintje bijna 2 maanden hoest. Gelukkig eet hij nog steeds goed en lacht hij ook nog.

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Belize, nee ze volgt nu ook niet meer dr eigen curve. Eczeem was bijna weg, maar komt nu weer een beetje terug helaas.

@ Misstania, wat een stressgedoe bij jou ineens joh!
    Lot volgt dus ook dr eigen curve niet meer, ze zat op de onderlijn, maar zit er nu dus best flink onder, maar hier doen ze er nix aan hoor. ze vond het niet schokkend ofzo. En Lot weegt nog een stuk minder als jou zoontje!

@ Pasja, hopelijk is het hoesten nu snel over, en anders idd naar de HA!

8. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Misstiana: beetje apart dat je gelijk doorgestuurd wordt naar de kinderarts. Ieder kindje volgt toch zijn eigen lijn en om nou te zeggen dat hij super licht is, nee. Doet hij het verder prima; eten, poepen etc? En dan de fysio nog...kan me voorstellen dat je je niet super voelt hoor!

Pasja: fijn dat het iets beter gaat met je zoontje! Tis maar niks als ze ziek zijn. Heb het geluk dat Finn nog niet verkouden is geweest oid.

Diddl: je meisje ziet er heerlijk uit!! Is niet aan haar te zien dat ze zo weinig weegt.

Pumba: welcome back! :D Blijf je nu gezellig meekletsen?

Hier de pyjama nog niet binnen, morgen maar eens bellen! Vandaag trouwens 4 (!) poepluiers gehad....volgend tandje miss?!
    Ook zo leuk, hij houdt sinds een paar dagen echt dingetjes boven z'n hoofd om het eens goed te bekijken :)

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Zo, dat is nogeens poepen ;)
    Lot poept maar eens in de 4/5 dagen..

10. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    @Pasja: fijn dat je kleintje wel vrolijk is en wat opknapt. Naar he dat hoesten.... Maar wel fijn dat het eten goed blijft gaan. Welke datum is jouw zoontje trouwens geboren?

@Wendy, thanks :D! Ga echt mijn best doen maar het is best druk allemaal! Wat ik zo las gaat het goed he met Finn? Fijn!! En dat lachen..heerlijk is dat! Wat merkte jij afgezien van de poepluiers bij het 1e tandje? Onze kerel heeft een paar dagen een beetje verhoging, en huilt wat sneller dan anders maar ziek is hij niet. Ik roep dus steeds dat het tandjes zijn maar ik zie nog niets...als ik het maar lang genoeg blijf zeggen krijg ik vast gelijk ;)

@AMS en Belize: bij jullie is dus water ook geen succes...ben benieuwd, misschien over een tijdje wel.

Hoeveel cc drinken jullie kleintjes nu ongeveer per dag? Ons ventje drinkt ongeveer 800 cc per dag maar ik twijfel een beetje of dat genoeg is qua vocht.
    En voor de mama's die begonnen zijn met bijvoeden, wat is favoriet bij jullie kleintjes? Of is er nog geen voorkeur te bespeuren? Hier is gepureerde mango erg populair!

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier ook ong. 800 cc (of iets minder) en nog geen bijvoeding.
    Lijkt me netjes hoor!

12. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Pumba: mbt tandjes merkte ik verder niks aan Finn behalve de flink zure poepluiers af en toe. Op een gegeven moment had hij ook een bult op z'n tandvlees en toen kwam het tandje snel door. Nu heeft hij weer dunne luiers en hij loopt maar te kauwen en te kwijlen op alles....

Hier krijgt Finn ong 835cc. Laatste fles maak ik nl 210+7.
    Verder vind hij banaan met liga en een scheutje sinaasappelsap wel errug lekker. Verder al het fruit wel....kiwi, peer, appel...groente heeft hij nog niet veel mee. Potjes vind hij daarvan nog het lekkerst.

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    #733 mejosje, 4 mei 2010
    Laatst bewerkt: 4 mei 2010
    Probeer tussendoor een beetje mee te lezen. Ben niet helemaal lekker, griep, last van rug en probeer te beginnen met het schrijven van een stuk... moet zeggen dat het nog niet echt lekker wil lukken, maar dat komt vanzelf!

Hoe krijgen jullie het voedsel erin? Melk en pap is hier helemaal favoriet... van vast voedsel vindt ze tot nu toe nog niets lekker (uitgeprobeerd: banaan, wortel, peer, avocado) Ze hapt met frisse tegenzin een lepeltje weg, zeker niet met plezier!
    Tips graag!!!!!!

Tandjes, enkel dunne spuitluiers en heeeel veeel speeksel hier! Nog steeds trouwens heeeeel veel speeksel.

3 melkflessen van 210+8 & 1 papfles... 2 daarvan drinkt ze over het algemeen helemaal leeg. 1 laat ze nog wel eens iets van staan. Laatste fles, de papfles, tegenwoordig om 19u is ook 210+8 en een beetje rijstebloem.
    Daarna slaapt ze de hele nacht door, tot een uurtje of 7.30u en om 8u beginnen we weer de hele riedel van flesjes en het vaste voedsel dat ze eigenlijk niet wil hebben! En ik maar denken dat als ze het eten uit je handen kijkt ze eraan toe zou zijn... ik heb mijn twijfels dus!

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    210 is toch met 7 schepjes? waarom doe je 8?

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Wat is er weer veel geschreven! Ik ben ook benieuwd hoe het eten zal gaan, wij gaan er denk ik met 6 maanden mee beginnen.
    @Mejosje: geef je potjes of vers fruit?

@all: ga binnenkort weer naar het CB en dan wegen. Ben ook erg benieuwd of hij langer en zwaarder is geworden en hoeveel precies dat dan is. Ik las hier van een paar kindjes die zijn gaan afbuigen van hun lijn. Een keer moet niet erg zijn toch? Er wordt best hard ingegrepen bij Misstiana. Maar aan de andere kant kan het ook zijn voordelen hebben toch?

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    ---

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hallo meiden!
    Ik spiek af en toe ook mee. Hier is wat fruit betreft appel de absolute winnaar, ze is er gek op! Heb het idee dat peer en banaan niet zo lekker vallen, dat ze er buikpijn van krijgt.
    Groente lust ze tot nu toe ook allemaal, maar favoriet was sperzieboontjes met aardappel gepureerd. Heb verder bloemkool, wortel en broccoli geprobeerd. Flessen is hier 3 keer 180/6 en laatste fles 200/6,5. Gaat prima, ze groeit goed. soms geven we haar oo een halve liga tussendoor, vindt ze heerlijk.

Wat is Lot inderdaad nog licht! Maar ze ziet er toch prima gezond uit op de foto hoor. Volgens mij is het ook normaal dat kindjes vanaf nu wat minder hard groeien. Volgens mij is mijn kleine dame juist wel weer gegroeid. Ben benieuwd, amandag naar cb. Gok dat ze nu zo'n 7500 gram is en 68 cm. Maar we zullen zien!

Nog even een fotootje spammen

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    #738 mejosje, 4 mei 2010
    Laatst bewerkt: 4 mei 2010
    bedoel idd 240+8... laatste streepje van de dr brown fles!

Ik ben zelfs een beetje anti potjes! Geef dus vers... ik ben een beetje raar, ik houd ook niet van die doosjes & zakjesmaaltijden. En ook niet van AH vlees. Ik mix mijn eigen kruiden mengels en ga het liefst (helaas niet altijd tijd om) naar een echte slager, de vishandel en groentejuwelier. & Het hoeft allemaal niet biologisch... biologisch vind ik eigenlijk ook onzin!

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Mejosje: hoe maak jij het vers klaar? Ik bedoel het fijn maken van kleine hoeveelheden groente? Ik twijfel nog.

20. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik kook het eerst in een beetje water (de wortel en peer tot dus toe. De avocado en banaan heb ik alleen heel goed gepureerd... niet gekookt van te voren. Avocado heb ik zelfs door een zeef zitten duwen) en dan pureer ik het met behulp van een staafmixer. Ik heb nog niets gemixt met elkaar. Aangezien dat in eerste instantie wordt afgeraden vanwege allergie detectie. Maar goed, ik weet het ook allemaal niet.

Heb 2 babykookboeken ook gekocht en ben maar door gaan lezen. Sommige dingen kwamen overeen, dus dat houdt ik als leidraad en de rest kijk ik hoe Kiek reageert. Ik vind het een moeilijke overstap naar vast voedsel, zeker omdat ze nu niet reageert van owwww wat lekker!

Deel Deze Pagina